Skocz do zawartości

Jak podłączyć alternator z wbudowanym regulatorem napięcia w c-360?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie rozumiem stwierdzenia nowy oryginalny. Oryginalny do C-360?? ;)

Jeśli alternator jest z wbudowanym regulatorem napiecia to do podłaczenia masz tylko 2 wyjścia.

Po pierwsze zdemontuj prądnice i regulator napiecia. Powinienes mieć minus na obudowie ciagnika.

Nie wiem jaki to alternator dokładnie ale wyjaśnie ci to tak.

Grube wyjście z alternatora (grubsza śrubka) łaczysz grubszym przewodem na rozruszniku z przewodem

+ od akumulatora.

Cieńsze wyjście (oznaczone D+) podłaczasz pod kontrolke ładowania. Wykorzystujesz do tego stara instalacje. Powinien to być przewód koloru brązowego który jest juz podłączony do kontrolki na desce rozdzielczej. I juz wszystko jest. Pozostałe przewody są nie potrzebne ale warto je zaizolować i podwiesić aby nie przeszkadzały.

Zawsze radzę wymienic żarówkę w kontrolce ładowania z 2W na 4W. Jesli tego nie zrobisz nie bedzie tragedji ale warto.

Miłego podłaczania.

Pozdrawiam :(

Opublikowano

nowy oryginalny tzn kupiony w zeszłym tygodniu w agromie razem z mocowaniem a moje zapytanie wynikało z tego iż nie ma na nim żadnych oznaczen. Jak założę dam znac jak mi poszlo ;)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Tak jak kolega mtracz pisze. Czasami wyjście na kontrolkę jest na konektor, zależy od alternatora.

Gość zuber84cool
Opublikowano

Panowie a jak podłączyć ten altelnator 3318ywcasrgpgkbnyarq.jpg

Opublikowano

2 szersze wsuwki to prądowe i podłączasz je (lub jedną z nich)pod przewód prądowy z akumulatora na rozruszniku a cienka wsuwka ta z kawałkiem zielonego przewodu pod kontrolkę ładowania

Gość zuber84cool
Opublikowano

Ok dzięki,piszesz że wsuwki a tam gdzie są te nakrętki z oznaczeniem W(cieńszy) i B+(grubszy) to jak podłączyć?

Gość zuber84cool
Opublikowano

U mnie na cieńszym wyjściu jest oznaczenie W a na grubszym B+ i tam chyba właśnie idzie + od akumulatora/rozrusznika a tym samym od stacyjki i są też wsuwki ale nie są oznaczone

Opublikowano

Skoro jest B+ to z niego podłącz się pod przewód prądowy z akumulatora przy rozruszniku tylko grubszym przewodem, a cieńsza wsuwkę (zielony przewód) pod kontrolkę, W jest wyjściem z uzwojenia na obrotomierz

Gość zuber84cool
Opublikowano

Dzięki,już do tego doszedłem,zostało jeszcze to wyjście W na obrotomierz i tu jest pytanie,obrotomierz silnika?

Opublikowano

Tak, w starszych samochodach z silnikiem diesla ten przewód podpinany był pod obrotomierz, w ciągniku zostaje niewykorzystany

Opublikowano

Witam .Chciałbym podłączyć do ursus c-360 3p alternator z wbudowanym regulatorem napięcia wyciągnięty z forda sierry 92r są w nim 2 wyjścia czerwony przewód i niebieski i jak to podłączyć ?

Opublikowano

Już pisałem na GG, czerwony to będzie prądowy i na akumulator/rozrusznik a niebieski to od kontrolki, jest tam zapewne jeszcze styk W do obrotomierza w dieslu. Alternatory od sierry mają wyprowadzenia wyciągnięte na jeden bok alternatora przez listwę

Gość Profil usunięty
Opublikowano

@ursusek3p: to jest temat o podłączeniu alternatora. Każdy następny post nie na temat poleci w kosmos, a autor zostanie nagrodzony należnymi %%.

 

 

Opublikowano

Witam

Kupiłem kupiłem alternator do c-360 i nie jestem pewien jak go podłączyć , mam na nim oznaczone dwie grube wsuwki B+ , jedną cienką D+ , jedną cienką tylko + i śrubkę o znaczoną W, jeżeli ktoś może mi pomóc to bardzo bym prośił nie chce czego zaraz popsuć, przeglądałem forum i google ale nie jestem pewien.

Opublikowano (edytowane)

Jeśli się nie mylę, ale niech inni koledzy się jeszcze wypowiedzą to którąś z tych dwóch B+ łączysz przewodem (linką załóżmy 10mm2) z rozrusznikiem tam gdzie dochodzi napięcie od akumulatora (a nie ma na alternatorze śrubki oznaczonej B+? bo pod nią też można podłączyć),

D+ łączysz z lampką kontrolną. Reszta pozostaje wolna

Edytowane przez Roki212
Opublikowano (edytowane)

To tak jak pisałem wsuwka B+ do zacisku elektromagnesu na rozruszniku czyli łączysz z akumulatorem, a D+ z kontrolką

Poczekaj niech ktoś jeszcze potwierdzi to co napisałem:p

Edytowane przez Roki212
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Standardowa podróba Boscha. Tak jak pisał @Roki212, B+ wyjście prądowe (do akumulatora), D+ wejście wzbudzania, do kontrolki. I wszystko na temat.

Opublikowano

Czyli jak dobrze rozumiem B+ na rozrusznik pod plus z akumulatora, D+ pod kontrolke chyba zielony kabel z prądnicy no i munus na obudowe (pod któryś uchwyt), regulator napięcia (stary ) odciąć kable zaizolować i to wszystko.

Opublikowano (edytowane)

Twoje zdanie nie ma tu żadnego znaczenia. Od razu 10% za pisanie bzdur. Jeszcze raz takie coś i od razu wylecisz. I żeby nie było żadnych zbędnych dyskusji na ten temat, bo będzie następne 10%.

Edytowane przez Elektrotechnik
Wypisywanie głupot
Opublikowano (edytowane)

Panie Moderatorze mam nadzieję że jak chłopak spali sobie alternator (bo alternator nie może pracować bez odbioru prądu) to Pan mu zwróci za naprawę.

Rozumiem że moderator ma przynajmiej wykształcenie elektrotechniczne, ale nie tylko w nazwie ale i w głowie , że jest tak pewny swojego zdania i innych zdanie usuwa.

W żadnym alternatorze nie ma podłączenia przez wsuwkę odbioru prądu przez akumulator , tylko przez śrubkę ze względu na duże natężenie prądu.

A i jeszcze jedno nie używajmy siły bo mamy nie równe szanse ze względu na to że ja nie mogę usuwać Pana postów ani dawać Panu procentów. Wolałbym abyśmy używali argumentów dlaczego tak a nie inaczej ma to być podłączone, bo do tego służy forum.

 

 

 

Tak jak napisałem wcześniej, kolejne 10% za zbędne dyskusje. Teraz fakty: alternatory Bosch-a przeważnie mają podłączenie przez konektor 9,5mm. Są stosowane w głównie w samochodach grupy VAG. W żadnym wypadku nie będzie on pracował bez obciążenia. Co do mojego wykształcenia, to jestem z zawodu technikiem elektronikiem, i mam w tej dziedzinie ponad 15 lat praktyki. Podłączyłem więcej alternatorów niż Ty widziałeś z bliska przez całe swoje życie. Także wszelkie dalsze dyskusje na ten temat są zbędne, bo nie masz pojęcia o czym piszesz

 

 

No cóż człowiek uczy się przez całe życie (nigdy nie miałem doczynienia z takim alternatorem)

Ale jeżeli Pan może, to proszę o odpowiedż do czego służy ta śrubka z brązową podkładką

Edytowane przez JanuszM6040

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v