Skocz do zawartości

Świeca płomieniowa czy żarowa?


piotrekkkk

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie

panowie po ostatnim niewypale jakim była świeca płomieniowa zamontowana w moim c 360 kupiłem samostart i jak tylko baterie zakręcą to pali ze strzału nie kupujcie tanich świec z allegro bo to nie wypał szkoda pieniędzy. gotowy zestaw kosztuje 105 zł lepiej samemu coś zmontować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiadome już było kilka postów wcześniej żeby nie kupować tanich świec ale nawet te tanie mogą być sprzedawane za wysoką cenę i ludzie którzy nie odróżniają świec to kupią dziadostwo za wielką cenę a z tym pytaniem co zadałem wcześniej to Już wiem jak to zrobić dziękuje

 

 

Mam jeszcze jedno pytanie ile świeca płomieniowa pobiera prądu 20A??

Edytowane przez PIOTREK44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, sorry że pisze post pod postem ale muszę odnowić temat żeby uzyskać odpowiedz :D

Byłem dziś w sklepie rolniczym żeby kupić płomieniówkę oferowali mi świece do mf ale z gwintem calowym pytam się ich czy byłaby nakrętka żeby nakręcić na świecę odpowiedzieli że tak dali mi ale trze-bałoby ucinać nakrętkę na pół ponieważ była za szeroka i droga 15 zł za nakrętkę i płomieniową świece 50 zł i dałem sobie z nią spokój , następnie pojechałem to sklepu z częściami samochodowymi i od forda świece oferowali mi i pytam się ich czy z gwintem calowym czy bez a oni powiedzieli że normalna zwykła i mam pytanie czy Tą świece jeżeli kupię i przymocuje zbiornik nad świecą płomieniową to: czy w tej świecy płomieniowej jest taki zaworek że 1) jak się zagrzeję dostatecznie świeca to dopiero wtedy będzie przez świece leciało paliwo a później jak puszce przycisk to świeca zamknie się samoczynnie i nie będzie leciało paliwo ?? (świeca od forda transita)

2)ile pobiera prądu świeca płomieniowa 20 A??

3)Jakie macie zdanie na używaną świece płomieniową ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za tę nakrętkę to nie tak dużo , bo jak byś miał pojechać do tokarza i dorobić to więcej by krzyknął, a tak po przecięciu masz dwie.

Już dawno w tym temacie było pisane(nawet sam pisałem) że świeca od Forda Transita to taka sama świeca jak od MF tylko mają inne gwinty.

Więc działają identycznie. Tylko kup na 12V. Tak po prawdzie to w fordzie były świece 12 tylko że miały opornik który po uruchomieniu silnika był przepinany z nią w szereg i świeca dostawała w tedy 8V, bo grzała nadal do momentu uzyskania odpowiedniej temperatury silnika, a obniżenie nacięcia miało zapewnić jej dłuższe działanie.

Wydaje mi się że mniej jak 20 A, ale nie sprawdzałem.

A ile miał byś dać za tę używana świecę i od czego.

Zawsze większe ryzyko że szybciej się przepali niż nowa.

Na pewno żeby nie była jakaś nietypowa bo zrobisz dla niej gniazdo a po spaleniu nie kupisz i wszystko będziesz robił od nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No myślałem nad kupnem takiej ze złomu też od forda . przycisk będę kupował taki : http://allegro.pl/wl...2071875611.html a zbiorniczek właśnie dzisiaj zrobiłem taki : http://iv.pl/images/42803604062072841271.jpg świeca płomieniowa myślę że będzie w następnym tygodniu wyłącznik podepnę pod gniazdko lampy przenośnej / wycieraczek

Edytowane przez PIOTREK44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj kolego wiem, że chcesz zrobić to dobrze ale cackasz się z tym jak matka z gówniarzem.

Nie radzę podłączać włącznika świecy pod gniazdo lampki przenośnej.

Świeca za bardzo będzie obciążać stacyjkę jak i przewód od niej do bezpiecznika i do gniazda lampki.

Po pierwsze za cienkie przewody.

Po drugie bezpiecznik tego nie wytrzyma jak i gniazdo bezpiecznikowe gdy zastosujesz jakiś większy bezpiecznik.

Najlepiej zasil się ze stacyjki ze styku 30 są tam dwa, pod jeden podpięty przewód zasilający więc wykorzystaj drugi.

Zasilanie będzie (można tak powiedzieć) prosto z akumulatora. Więc świeca bezie działać bez kluczyka w stacyjce ale twój włącznik zabezpiecza przed nieumyślnym włączeniem.

Albo zrób instalacje z przekaźnikiem który będzie załączał główny prąd, ale nie włączy się bez kluczyka w stacyjce.

Mi montaż świecy(demontaż-montaż kolektora i spawanie) z przewodami, przekaźnikiem, kontrolką, zbiorniczkiem zajął jakieś 2godziny.

Zima ci się skończy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie będzie ta to będzie następna zima :D może i masz rację albo jak nie to podepnę pod osobny bezpiecznik i będzie gitara tylko się obawiam czy wytrzyma wyłącznik http://obrazki.elektroda.net/71_1174062231.jpg tu mam schemat instalacji elektryczną c-360 ściągniętą z internetu można by było by założyć płytkowy samochodowy 25a i podpiąć kabel z jednej strony i z drugiej i Ją zakleić taśmą izolacyjną wszystko razem. no a ten bezpiecznik który jest na schemacie F 30 on wytrzyma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego oryginalne bezpieczniki były 8 i 16A. Większych nie było. Te F30 to nie wartość bezpiecznika a jego opis.

Nie wiem jakiej mocy jest ta świeca, nie mierzyłem poboru prądu więc nie powiem Ci jaka wartość bezpiecznika wystarczy. Musisz to zrobić doświadczalnie. Może i 16A wystarczy ale najlepiej by był to osobny bezpiecznik w instalacji bo jest prawdopodobieństwo, że jak będzie na nim podpięte jeszcze inne urządzenie i włączone razem ze świeca to go spali.

Podepnij się pod styk 30 stacyjki, Gniazdo bezpiecznikowe zrób na przewodzie korzystając z dwóch żeńskich końcówek zaprasowanych na przewodach. W te końcówki wsuń bezpiecznik płytkowy. Bezpiecznik oczywiście na przewodzie od stacyjki do włącznika, z włącznika do świecy. Oczywiście wszystkie wsuwki izoluj.

Przewody najlepiej 4mm2

Włącznik powinien wytrzymać, chyba że producent robi buble. i podane wartości na nim są fikcją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plus po stacyjce z bezpiecznika, grubym kablem do wyłącznika rozrusznika, dalej na świecę i kontrolkę. Przed odpaleniem wciskam przycisk, mniej więcej po 10- 12 sekundach świeca odpala (jak jest cicho słychać delikatne "pyknięcie"), trzymam jeszcze jakieś 5 sekund i odpalam. Można dla eksperymentu ściągnąć z dolotu gumową rurę i sprawdzić czy kiedy nadal grzejąc odpalę silnik podciśnienie w kolektorze nie zdusi płomienia. Jeśli nie to można jeszcze trzymać zasilenie, jako swoiste "dogrzanie" silnika przez pierwsze klika sekund pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plus po stacyjce z bezpiecznika, grubym kablem do wyłącznika rozrusznika, dalej na świecę i kontrolkę. Przed odpaleniem wciskam przycisk, mniej więcej po 10- 12 sekundach świeca odpala (jak jest cicho słychać delikatne "pyknięcie"), trzymam jeszcze jakieś 5 sekund i odpalam. Można dla eksperymentu ściągnąć z dolotu gumową rurę i sprawdzić czy kiedy nadal grzejąc odpalę silnik podciśnienie w kolektorze nie zdusi płomienia. Jeśli nie to można jeszcze trzymać zasilenie, jako swoiste "dogrzanie" silnika przez pierwsze klika sekund pracy.

 

 

 

Masz chyba zetora bez kabiny to i słychać to pyknięcie a trochę gorzej w ciągniku z dość szczelną "budą" . Sprawdzałem świecę płomieniową co do różnorodności zasilających ją paliw (działa na taniej podpałce do grilla w płynie). Mam pytanie co do sposobu montowania świecy płomieniowej w kolektorze. Jaka jest najodpowiedniejsza pozycja montażu świecy płomieniowej w kolektorze (poziomo czy pionowo). Czy może być zamocowana od spodu kolektora ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z @mtracz świeca płomieniowa może być montowana w pionie i poziomie.

Od spodu kolektora to raczej nie za bardzo paliwo z dołu do góry to niezbyt będzie lecieć. Trzeba by było to faktycznie sprawdzić czy w ogóle to się by paliło. Zależy jeszcze czy zasilanie z pompki zasilającej czy grawitacyjne.

Tylko czy fabrycznie są zasilane grawitacyjnie ze zbiorniczka? Wydaje mi się ,że przeważnie paliwo dochodzi pod ciśnieniem z za pompki zasilającej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do tej pory miałem dwie świece żarowe od c-330,ale ich efektywność była taka sobie.Żarły dużo prądu,a rozruch i tak nie był zbyt bogaty,że tak powiem.Niby palił,ale do pewnego stopnia.U mnie silnik od zawsze ciężko palił,nie wiem czemu,ale tak po prostu było i nie miało znaczenia,czy silnik był po remoncie,czy tez nie.W ciepłych porach zapalał od przysłowiowego strzału,a w zimie i późną jesienią,gdy temperatura już bardzo spada,to jest problem.Do tej pory świece żarowe pomagały,ale ostatnio już nie za bardzo,bo coś ewidentnie jest nie tak z zasilaniem,może początek wtrysku,czy coś.W każdym razie i tak świece płomieniowe są lepsze,bo po 1 żrą mniej prądu,mają krótszy czas nagrzewania i dają lepsze efekty,bo silnik dostaje konkretną dawkę ciepła w postaci płomienia,jak z knota.Starsi forumowicze wiedzą jak dawniej paliło się stare dizle.W każdym razie,ja kupiłem sobie ostatnio 2 świece płomieniowe i mam zamiar wkręcić obie.Mam w kolektorze 2 otwory po świecach żarowych,więc postanowiłem dać 2 płomieniówki.Może bez potrzeby,ale powinno to robić lepszą robotę.Otwory mam pomiędzy kanałami 1i 2 cylindra i 3 i 4 .tak miałem dane świece żarowe i tak zamontuję te.A co do zasilania paliwem,to wystarczy jakiś zbiorniczek od spryskiwacza szyb razem z pompką i kabelek z prądem od przycisku.Pompka poda paliwo na świece i po temacie.Znam gościa,który ma tak zrobione i jest dobrze.Po co ciągnąć paliwo od pompy zasilającej,czy też filtra,gdzie mamy cały czas ciśnienie.To rozwiązanie jest o tyle dobre,że paliwo mamy niezależnie podawane bez względu na to,czy pompa zasilająca tłoczy,czy nie,innymi słowy,nie trzeba chełtać rozrusznikiem,żeby paliwo poszło,tylko wystarczy sobie wcześniej włączyć pompkę i spokojnie zakręcić silnikiem.Grawitacyjne też dobrze działa,bo testowałem.Tego paliwa idzie tam naprawdę niewiele,więc też by się spisało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I mnie w perkinsie idzie przewod od filtra do swiecy ale nie ma w nim zadnwgo cisnienia. Gdy grzalem swiwce nie doszlo do zadnego zaplonu. Jak to ma dzialac? Nie moge zrozumiec jak to jest Ze gdy swiece sie grzeje to paliwo ma przez nia przeplynac a w czasie pracy silnika juz nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez rolnikgospodarny95
      Mam duży spadek ciśnienia silnika w 3p nawet 1bar lub nieraz 0.5 jak by dobrze się przy siewie rozgrzał dodam że silnik nie był nigdy robiony ma zrobione prawie 4.600mtg.Pytanie do was czy dało by radę bez ściągania głowicy aby podłożyć od dołu panewki? Jak by wał nie był. by wytarty  wiadomo jak by był wał wytarty to trzeba rozbierać po kolei 
    • Przez jktuning
      Witam mam pytanie czy wie ktoś jak wymontować stare tuleje i wmontować nowe w silniku perkins? bo nie są to tuleje takie jak w zwykłych silnikach z mokrymi tulejami tylko suche.
    • Przez włodek
      Cześć,
      Czy znacie jakiegoś porządnego człowieka, zajmującego się regeneracją pomp wtryskowych? Pompa od silnika 3p. Objaw: ciągnik niesamowicie dymi na niebiesko. Ale to jest jeden wielki kłąb dymu. Jak go zapalam w garażu to po 10 sekundach nie da się wytrzymać, trzeba natychmiast wszystko otwierać i wyjeżdżać bo dym gryzie w oczy. To co zrobiłem to: wymienione wtryski (założone wtryski Ursusa). Troszeczkę się poprawiło tylko że latem generalnie trochę mniej dymił. Teraz jak się zaczęło chłodniej to jest tragedia. Sprawdzony filtr powietrza. Jest ok. Bez założonego filtra, nie ma żadnej różnicy. Kopci tak samo. Sprawdziłem luzy zaworowe. Były złe ale ale były za małe a dymić powinien przy zbyt dużych luzach zaworowych. Generalnie po ustawieniu odpowiednich luzów, poprawy nie ma żadnej. Oleju nie bierze ani grama bo całe lato specjalnie to kontrolowałem. Zatem zostaje jedynie pompa wtryskowa. Rzeczą która również wskazywała by na pompę, jest podwyższone spalanie. Teraz jak kopałem ziemniaki to w annie wyszło mi spalanie ok 6l na mth. Ten ciągnik mi nigdy tyle nie palił w takich pracach. On był bardzo oszczędny. W pługu to pali mi teraz tyle co 4 cylindrowa 60'tka a kiedyś palił 7, góra 8l ale to jak miał bardzo ciężko. Dlatego szukam człowieka który by się tym zajął ale to musi być naprawdę ktoś, kto się na tym zna bo 3 lata temu już partacze nią się zajmowali i takie są efekty. 
       
    • Przez erwin2
      Witam. 18 lat temu był robiony szlif wału., wydał na pierwszy szlif od tamtego czasu silnik zrobił 200 mth , podczas doraźnej naprawy sprzęgła zaobserwowałem w okienku w którym widać wieniec że jest luz poosiowy ,wał ma luzy  przód -tył ,co się mogło stać? w okienku co widać wieniec można całym wałem poruszać w jedną i drugą stronę słychać wtedy takie puknięcie...na razie nie mierzyłem luzu wzdłużnego, 
       
    • Przez Filip12345
      Dlaczego mf 255 tak chodzi i przygasa podczas jazdy. Na wolnych obrotach normalnie chodzi. Pompka paliwa nowa, pompa była regenerowana i pompiarz powiedział że nie jest w najlepszym stanie ale jeszcze posłuży, wtryski nowe końcówki. Może wałek rozrządu wyrobiony i pompka za mało paliwa daje, czy uszczelka pod głowicą wydmuchana?
      20240518_094530_1.mp4
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v