Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wielkie dzięki wszystkim, ciągnik narazie mi sie ani razu nie zadusił :D czyli była to poprostu wina głupiego korka i trochę syfu w układzie paliwowym. Treaz mam niestety inne problemy a mianowicie:

-dziś kiedy spróbowałem odpalić ciągnik rozrusznik zaczął przerywać, tak jakby nie miał prądu, stało mi sie sie to już ze 2 razy wcześnmiej. Niestety później już wcale nie chciał odpalić, przez co nawet nie moge do garażu wjechać. Odkreciłem rozrusznik z tyłu i wysypał sie tak jakby proszek, czu to może być tylko wina szczotek?? czy coś z rozrusznikiem. Kiedy zdjąłem mu pokrywke to załapał, ale z rozrusznika zaczął wydobywać się dym. Czy rozrusznik mógł sie spalić?? ;) (po spróbowaniu odpalenia go na styk śrób, rozrusznik zaczyna kręcić)

-drugi problem: ostatnio zaświeciła mi sie kontrolka że nie ładują mi sie akumulatory. Czyli chyba wina prądnicy bo wszystkie styki są dobre (woda w akumulatorach jest itd...) czy mogły się zurzyć szczotki w prądnicy czy coś gorszego?? (dodam że konttrolka na początku zaświecała mi sie przy wolnych obrotach, teraz świeci się cały czas)

- i trzeci mianowicie dla mnie najgorszy problem: silnik mi nie pracuje równo :D nic chyba nie ma gorszego jak nieprawidłowo pracujący silnik :D czy może to być wina nieprawidłowo ustawionych zaworów, czy pompy wtryskowej? jeżeli zawory to czy moge je sam ustawić, i jak to dobrze zrobić? bo za pompe nie bede sie brał...

prosze o pomoc, bo nie mam sie kogo doradzić, a mechanika narazie nie bede brał, bo może sie okazać że to jakieś pierdoły... pomóżcie :)

Opublikowano

Witam,

Mam zamiar zamontować do c360 pompę rotacyjną w celu zmniejszenia zużycia paliwa i poprawienia dynamiki.

Co o tym sądzicie? Może ktoś montował?

Myślałem o pompie od Perkinsa czwórki (ursus np. 4512).

Pozdrawiam

Opublikowano

pewnie bezpośrednio pasować nie będzie, ale skoro można do c360 zamontować turbinę lub wspomaganie to czemu nie pompę rotacyjną, sekretem oszczędności perkinsów są właśnie te pompy.

Jeśli chodzi o pompę od zetora to odpada, bo to zwykła pompa sekcyjna i żadnych rewelacji z niej nie będzie.

Swoją drogą kiedyś czytałem na tym forum, że już ktoś coś takiego do sześćdziesiątki zamontował ale nie ma namiarów na tego użytkownika a post jest sprzed kilku lat.

Szukam więc kogoś kto zrobił taki wynalazek, zawsze to lepiej wymienić trochę informacji zanim zacznie się w to inwestować. ;)

Opublikowano

no na pewno są oszczędne ale zużycie paliwa to nie tylko pompa wtryskowa,mi jak padła w 3P rotacyjna to założyłem rzędową z mielca i nie ma różnicy ani w mocy ani w zużyciu paliwa za to lepiej ciągnik odpala mi jak zimno jest

Opublikowano

Aby miec odpowiednia moc silnika to ta czy inna pompka musi podać odpowiednia dawke paliwa.

Żeby mniej palił trzeba by ja zmniejszyć, ale znowu miał by mniej mocy i cały czas nawet w lekkiej pracy maiła by gaz w podłodze. Zmiana pompy zmieniła by troche charakterystyke pracy silnika, więć jedynie dzeki niej można w niektórych pracach odzczuć zmniejszenie spalania. Takie jest moje skromne zdanie.

Na wielkość spalania skałada się wiele czynników.

Opublikowano

Charakterystyczna cecha pomy rotacyjnej jest to ze posiada zmienny poczatek i staly koniec tloczenia paliwa. To w pewnym stopniu przeklada sie na zmniejszenie zuzycia paliwa, a takze przy gwaltownym zwiekszeniu obrotow nie pojawia sie chmura dymu jak przy pompie rzedowej.

Opublikowano
Charakterystyczna cecha pomy rotacyjnej jest to ze posiada zmienny poczatek i staly koniec tloczenia paliwa.
dokładnie tak,
To w pewnym stopniu przeklada sie na zmniejszenie zuzycia paliwa, a takze przy gwaltownym zwiekszeniu obrotow nie pojawia sie chmura dymu jak przy pompie rzedowej.
i właśnie o to mi chodzi.

 

Pozostaje kwestia, od czego pompa najlepiej będzie się nadawać?

Nie zgodzę się z opinią, że na rzędowej pompie z mielca perkins pali tyle samo co na rotacyjnej.

Kolega założył do fergusona taką pompę (była tańsza) i pali mu o 1/3 więcej niż na rotacyjnej, poza tym kultura pracy silnika się pogorszyła nie wspominając już o efektach wizualnych :)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ja mam w MF 255 pompę rzędowa, spalanie raczej się nie zwiększyło(od 2,2 litra w górę), niestety dźwięk już nie ten :) . Warto spróbować wstawić pompę rotacyjną, największym problemem będzie jej mocowanie ale jest to do zrobienia.

Opublikowano

fakt silnik nie chodzi tak równo jak na rotacyjnej ale co do spalania to nie ma różnicy przynajmniej u mnie a z odpalaniem to nie mam problemów,i niech sobie kazdy myśli co chce,mówię jak jest

Opublikowano

pompa sekcyjna ma inne ciśnienie robocze niż pompa roztacyjna róznica ciśnien wynosci 20 mpa jak ustawić tak pompę sekcyja na ciśnienie rotacyjne to jej zywitnośc raczej bedzie krótsza.dla pompt sekcyjnych wynosci 165MPa dla rotacyjnych 185 MPa.moim zadaniem proba zaistalowania pompy rotacyjnej do 360 to sporo przerubek z napedem i trzeba stozyć nowe mocowanie dla pompy.

Gość Profil usunięty
Opublikowano
pompa sekcyjna ma inne ciśnienie robocze niż pompa roztacyjna róznica ciśnien wynosci 20 mpa jak ustawić tak pompę sekcyja na ciśnienie rotacyjne to jej zywitnośc raczej bedzie

Nie za bardzo rozumiem.

Autor chce wstawić pompę rotacyjną także ciśnienie ustawi na zalecane dla tej pompy, można by je nawet obniżyć do poziomu ciśnienia wtrysku c 360-165 atm. O ciśnienie bym się nie martwił, trudniejsze jest dorobienie mocowania.

Opublikowano

po co zmniejszac cisnienie skoro to jest wlasnie zaleta rotacyjnej... wieksze cisnienie=lepsze rozpylenie paliwa=usprawnienie procesu spalania=mniejsze spalanie

Opublikowano

roznica cisnienia jest wazna dlatego ze kazdy rozpzlacz na inna budowe wewnetrzna i pod innymi kontami jest rozpylane paliwo w komorze tlokowej dlatego nawet zmiana rozpylacza w ciagniku na inny model powoduje nie raz nie rowna prace silnika

Opublikowano

kolego jak ty nie potrafisz ustawic zapłonu w dieslu to nie bierz sie za wymiane pompy a przynajmniej naucz sie tego od jakiegoś mechanika a nie na forach internetowych. Pozdrowienia dla wiejskich Mc Gyweruw.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v