Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Mam dylemat, mianowicie jak 1,5 roku temu w ursusie c-360 zmieniałem koło talerzowe i tryb ataku w tylnym moście, coś mnie podkusiło i wyjąłem jedną z podkładek dystansowych (0,3 mm) na wałku ataku, bo zdawało mi się że za mocno jest wysunięty względem koła talerzowego. Po remoncie jest dużo ciszej na 5-tce (były luzy na łożyskowaniu wałka ataku), ale jeszcze trochę wyje, i teraz pytanie - czy warto rozbierać jeszcze raz aby włożyć tę podkładkę i czy po tym zabiegu będzie ciszej?? Pytanie by się nie narodziło, ale dwóch sąsiadów też wymieniało tryby w moście i u nich jest ciszej.

Za rady z góry dzięki.

Pzdr.

Opublikowano

Tryby te same. Dziś zdjąłem podnośnik i okazało się, że według śladów współpracy na zębach to powinienem jeszcze jedną podkładkę wyjąć (mam instrukcję montażu stożkowej przekładni). Był też minimalny luz na śrubce która dociska tryb ataku. Nic nie robiłem, tylko dokręciłem dobrze tą śrubkę i dałem nową zawleczkę. Jest ciszej - przy pewnych obrotach na 5-tce nawet wcale nie słychać przekładni. ;) Oby tak dalej, tylko wydumałem, że luz na tej śrubce będzie się co jakiś czas robił, ponieważ wałek ataku nie jest nowy i przypuszczam że ma minimalne luzy na frezach na które wchodzi koło atakujące. Pożyjemy zobaczymy. Jakby ktoś miał jakieś pytania co do przekładni głównej to postaram się odpowiedzieć - w końcu teraz mam z tym niemałe doświadczenie.

Pzdr.

Opublikowano

Witam dziś po zdięciu podnośnika moim oczom ukazał się bardzo niemiły widok... Na wałku ataku nie było nakrętki zębatka luźno sobie na nim siedzi ale najgorsze było to że gwint się zerwał nie na nakrętce tylko na wałku ;[ mam pytanko czy po nagwintowaniu narzynką o tej samej średnicy gwintu na wałku i załorzeniu nowej nakrętki bedzie to trzymało czy nakrętka znów spadnie??? Zależy mi na jak najszybszym uporaniu się z tym bo raz że nie mam za wiele czasu na robote a dwa że problem bedzie z pomocą a sam na pewno nie dam rady... Dodam że na nagwintowanie już mam pomysł po prostu nie bede kręcił narzynką tylko założe ją na wałek podniose jedno koło do góry i będe gręcił na 5 biegu kołem zamachowym i ten sposób bedzie sie kręcił wałek...

Opublikowano (edytowane)

a przypadkiem nie powinno być tam zabezpieczenia od tej nakrętki? ktoś może jej wcześniej nie zabezpieczył?

już sprawdziłem. za kołem atakującym powinna iść podkładka i dopiero nakrętka koronowa.

Edytowane przez SLAWEK1987
Opublikowano (edytowane)

decyzja zapadła znajomy bede wymieniał :( znajomy powiedział że może uda mu sie wpaść pomóc... Zabezpieczenie było a raczej jego resztki bo nakrętka zerwała i gwint i zawleczke... Mógłby jeszcze ktoś dokładnie wyjaśnić jak wyjąć mechanizm różnicowy już po wyjęciu zwolnic? Potrzeba specjalnych przyrządów żeby zdjąć łozyska? Mam nadzieje że wyrobie sie w jeden dzień...

A na razie wymienie sam wałek i koło ataku (trochę sie zużył) bo tależ w stanie prawie idealnym (nie wiem czemu) więc go nie bede ruszał ...

Edytowane przez panRys87
Opublikowano (edytowane)

Koła atakujące i talerzowe wymienia się parami. Na forum jest chyba instrukcja naprawy do C360, albo poszukaj na chomikuj.pl. Tam jest wszystko opisane jak to rozebrac.

Edytowane przez marian3p
Opublikowano

U mnie już wałek wymieniony nie było tak ciężko;) jeszcze go nie sprawdzałem bo maluje wszystko dopiero gdzieś we wtorek go sprawdze i napisze jak śmiga po wymianie samego koła ataku bo talerza nie wymieniałem bo był w stanie jak napisałem prawie idealnym...

Opublikowano

To zrywanie nakretki to chyba typowe jest bo u mnie co jakas cięższa robota to ciągle zrywa już nawe przestałem zwracać na to uwagę ale jak koledzy wyżej piszą trżeba będzie to rozebrać wymienić wałek ew koła zębate i zaspawać to na amen

Opublikowano (edytowane)

@marcinnowicki87 dzieki

ma ktos moze tryby na mechanizmie różnicowym od zetora? jest ciszej gdy sie je zamontuje? jak ustawic luz miedzy nimi? bo jeden mechanik mowil mi ze trzeba kartke z gazety namoczyc w oleju i sprawdzic a drugi ze sucha A4?

Edytowane przez krzeski
Opublikowano

witam u mnie w c-360 na małym trybie w ataku luz się spory zrobił rozumie żeby go zlikwidować to te podkładki dystansowe między łożyskami częściowo ująć trzeba i dać pod tryba i jak lepiej to zrobić mostem od skrzyni rozjechać czy zwolnice i atak wyjąć

Opublikowano

@marcinnowicki87 dzieki

ma ktos moze tryby na mechanizmie różnicowym od zetora? jest ciszej gdy sie je zamontuje? jak ustawic luz miedzy nimi? bo jeden mechanik mowil mi ze trzeba kartke z gazety namoczyc w oleju i sprawdzic a drugi ze sucha A4?

witam,mam w 3p zamontowane tryby od zetora , myślę że jest ciszej ale efekt psują te wyjące zwolnice....niebawem będę zdejmował podnośnik i robił zwolnice zobaczę jak się te tryby mają. nie odpowiem ci na pytanie jak ustawić luz,gdyż ja byłem tylko pomocnikiem przy zakładaniu tych trybów.

Opublikowano (edytowane)

musisz zdjąć zwolnice odkręcić obudowy i wtedy będą takie duże nakretki zabezpieczone musisz je odbezpieczyć i albo dokręcić albo odkręcić tylko musisz to robić jednocześnie z obu stron że jedną dokręcasz a drugą odkręcasz

Edytowane przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta
Opublikowano

To i ja panowie mam podobny problem...

Tylko że ja wymieniłem wałek i tryb oraz koło na wałku od strony skrzyni nie wymieniałem talerza bo to za dużo roboty...Ale po złożeniu wszystkiego okazało sie że coś mi łomocze w skrzyni ale tylko na 3 biegu i przy włączaniu na terenowe i teraz nie wiem co to może byc czy to wodziki czy któryś tryb nie bardzo chce "pracować" z nowym kołem reduktora

Opublikowano

To i ja panowie mam podobny problem...

Tylko że ja wymieniłem wałek i tryb oraz koło na wałku od strony skrzyni nie wymieniałem talerza bo to za dużo roboty...Ale po złożeniu wszystkiego okazało sie że coś mi łomocze w skrzyni ale tylko na 3 biegu i przy włączaniu na terenowe i teraz nie wiem co to może byc czy to wodziki czy któryś tryb nie bardzo chce "pracować" z nowym kołem reduktora

 

Prawdopodobnie tryb wchodzi za mocno w prace i dlatego tak się dzieje. 

Opublikowano

Witam.Nurtuje mnie jedna rzecz odkąd zdjąłem pokrywę  podnośnika i przeglądałem cały dyfer  w c-360 i praca jest raz cichsza i raz głośniejsza  jak się jedzie na 3 lub 5 to jakby drżenie lub dzwonienie  tutaj na filmie      https://www.youtube.com/watch?v=fXkDnjNNRQI   jest od 2 minuty tylko się trzeba wsłuchać.Jak przeglądałem mechanizn różnicowy to mam luz wzdłużny przód tył na wałku ataku.I teraz kilka pytań ten luz wzdłużny jest  wyrobieniem wałka ataku   czy to wina łożyska że powoli się sypie???, i czy ta praca jest spodowana przez ten luz? Luz mam około 1/10 więc spory jak na przekładnie główną

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Celownik07
      co macie zamocowane/ albo co powinno byc zamocowane do tego otworu ? Jakaś wersja kabiny na 3otwory? wersja c355






    • Przez bolo12121
      Panowie co może być przyczyną stukania w zwolnicy np przy ruszaniu z miejsca do tyłu lub do przodu ale tylko pod obciążeniem np z załadowaną przyczepą słychać takie stuknięcie dodam jeszcze ze na łączeniu pochwy i zwolnicy od czasu do czasu kapnie olej ??????
    • Przez Celownik07
      Dzień dobry,
      Dużo roboty jest z wymianą tych uszczelniaczy (14 i 17) w tylnym moście c355 ? mam wyciek od spodu w zaznaczonym miejscu (nie pamietam ktory to otwor dokładnie) i zastanawiam sie czy dużo jest przy tym dłubaniny, bo jakiegoś spektakularnego wycieki nie ma ale wolna chwilą chciałbym tam zajrzeć. Da rade samemu zwalić zwolnice/pochwe czy trzeba jakiegos pomagiera?
      Majac już to rozebrane warto cos sprawdzic/wymienić dodatkowo? 
       





    • Przez agrodara
      Witam.Mam od pewnego czasu problem polega on na tym że podczas ruszania piszczy i zgrzyta  w zwolnicicy dzieje się tak przez kilka metrów póżniej cicho macie jakieś przypuszczenia co może się tam dziać  .Pozdrwaiam
    • Przez jerry4424
      Cześć nadszedł czas na zmianę przewodow chlodnicy w mojej siuntce jakiej marki są teraz najlepsze , żeby wytrzymało trochę ,a nie ciekło po tygodniu ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v