Skocz do zawartości

WOM zetor 7211 nie można włączyć


petzi

Rekomendowane odpowiedzi

niestety nie znalazłem takiego samego tematu, więc mam pytanie; rodacy problem jest z włączeniem wom w zetorze 7211 rok. 1989 salon polska :) sterowany on jest w mojej wersji pneumatycznie;

 

przy włączonym silniku na wolnych obrotach nie można przejść z pozycji neutral na hydraulike ani na wom, nie można pchnąć dźwigni do przodu jak by była zablokowana, włączyć można jedynie w taki sposób że pcha się dźwignie do przodu i wyłącza sie silnik, wówczas przechodzi na wałek, ale trzeba odpalić maszynę na włączonym wom'ie, wyłączyć można na silniku

 

drugi sposób zaciągnięcie dźwigni 5min. po lewej stronie i próba włączenia womu czasami się udaje, ale bardzo rzadko; tak jak by jakieś zębatki nie mogły zaskoczyć, przy próbie siłowej słychać gruchotanie

 

 

czy ktoś miał taki problem i wiem jak to naprawić to będę wdzięczny za pomoc

 

wymieniony został automat do pneumatycznego włączania, ale nie pomogło, widocznie to nie było to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Najpierw próba regulacji sprzęgła przez okienko techniczne , można też podciągnąć linkę dźwigni , ale jak i pneumatyczne nie działa to całkiem możliwe że będzie trzeba rozjechać traktor .Ale są tu co lepiej się znają , to może więcej podpowiedzą . 

 Jak masz ochotę to poczytaj w temacie "Wszystko o sprzęgle w zetorze" (czy coś podobnie) , tam próbowałem opisać co było w Moim w podobnym przypadku .

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego "petzi " , może to być wina zacinającej się na frezach tarczy sprzęgłowej -u mnie tak było z racji dość rzadkiego używania WOM-u -pomogło (na jakiś czas ) oczyszczenie frezów  tarczy i wałka (musiałem rozpołowić ciągnik ) .

tak czy inaczej zacznij od sprawdzenia luzu na lince od dźwigni ręcznego wysprzęglania i zrób to co Kolego "zetorki12 " napisał.

Jak już chcesz wyłączyć wałek to po zaciągnięciu dźwigni (przy niewielkim obciążeniu wom-u ) wałek zatrzymuje się natychmiast czy się kręci ?

Edytowane przez DarekD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie rozpoławianie to ostatnia metoda- jeśli wszystkie wcześniejsze metody zawiodą. Jak pisano wcześniej- najpierw spróbuj podciągnąć linkę, potem możesz podciągnąć na cięgle pod lewymi schodkami. Jeśli to nic nie da odkręć okno żeby zobaczyć sprzęgło i wtedy podczas załączania patrz na łapki. Być może są zużyte i za słabo wyciskają sprzęgło. Między łopatkami i łożyskiem oporowym powinien być minimalny luz. A jeśli to nie pomoże to można sprawdzić czy siła nacisku na dźwignie sprzęgła WOM jest przenoszona na łożysko oporowe. Być może poszły frezy na dźwigni tej która wchodzi w bok ciągnika i podczas wyciskania poprostu się obślizguje i nie powoduje wycisku łopatek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaczął od sprawdzenia czy sprzęgło wom ciągnie, ( włączyć wałek wom i zaciągnąć dźwignię   sprzęgła wałek powinien stać przy niskich temperaturach, lub obracać się ale gdy dociśniesz do niego np. deskę to stanie). Jeśli nie stanie stoi to zaczynamy od regulacji odkręć pokrywę z rurką z okienka i sprawdź ustawienie 3 łopatek womu luz między łożyskiem a dźwigienką 4 mm. Odległości powinny być równe  różnica między odległościami maksymalnie 0,15 mm. Tak na marginesie jeszcze sprawdził bym jak są ustawione łożyska wyciskowe od sprzęgła jezdnego powinno wystawać przed łożyskiem womu ok , jeśli nie jest tak to podciągnij cięgło( sruba rzymska).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zetor 6211 po kupnie też wom ciężko się załączało pomogła regulacja linki pod spodem kabiny i 5 min działa sprawdzałem też pneumatykę po na biciu do 6atm siłownik pneumatyczny bez problemu steruje sprzęgłem womu. Na zimnym oleju trochę się obraca ale da się go zatrzymać - oczywiście gdy jest ustawiony w pozycji wyłączonej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Zitorze 7045 też był podobny problem :/ Jednak regulacja naciągu linki od 5-miń pomogło i wszystko ładnie chodziło ;) Przed regulacją wałek też zgrzytał i dało się go włączyć dopiero przy minimalnych ale to bardzo minimalnych obrotach ;) Teraz znów się powoli zaczyna to dziać bo zaciągam 5-minutówkę i lżej ale nadal ciężko wałek się załącza.. Ostatnio nie powiem było to dość często używane (rozrzutnik te sprawy) :/ Zacznę znów od regulacji linki może pomoże ;) Jak nie będziemy szukali przyczyny dalej ;) A Panowi jeśli spytam przy okazji gdzie Wy tym ciągniku jest załączanie wałka pneumatycznie?  <_< Bo ciut ciężko mi to zlokalizować  -_-  może mój Zitor po prostu nie ma takiego bajeru :huh: Zaznaczę żę ciągnik jest 84r roku więc może przez to nie ma takiego bajeru  <_<

Edytowane przez Kacper123022
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kable ida tam pod pedał sprzęgła ale samego elektrozaworu brak,.:/ Musiał ktoś kiedyś go może wymontować albo coś..:/ Musiał bym kupić ten, założyć i sprawdzić czy działa. Może siłownik się zapiekł bo to nie wiadomo ile czasu nie używane ale to nie problem..;) Dzięki kolego wielkie za linka do elektrozaworu..;) Przyda się..;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znaczy się nie mą włącznika elektrycznego..;) Sory za pomyłke.. Muszę po prostu poszukać włącznika pod pedał..;) Czy znajdzie się zobaczymy..;) Sory za post pod postem ale piszę na telefonie na aplikacij...:/
A po co cały czas na sprężarce,,?? Będzie włączana gdy zajdzie taka potrzeba z jakąś maszyną co potrzebuje napędu WOM..;) Przecież to logiczne..:D A wygodniej pedałem operować jak sie wajchować ta 5-minutówką z boku..:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee tam, nic nie wygodniej. Jak chcesz to zrób sobie gdzieś na przycisk pod ręką, a nie czujnik w pedale sprzęgła. Tak to zrobisz sterowanie jakbyś miał jeszcze jednostopniowe sprzęgło i żadnej wygody z tego. Za każdym razem aby wyłączyć WOM musisz się zatrzymać. Jak już robić to tak żeby pożytek z tego był

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram przedmówcę z tym osobnym wyłącznikiem . Pisząc "cały czas " właśnie miałem na myśli , że wtedy kiedy potrzebne . Jak wszystko jest tak jak trzeba , to i wajchą wystarczy tylko lekko ruszyć i czujnik załącza pneumatyczne .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerobienie z pod pedału na przycisk pod rękę wiele zachodu nie trzeba wystarczy przedłużyć przewody wpiąć równolegle z tymi pod pedałem i masz jeśli potrzeba to pod nogą 1 i 2 stopień lub w przycisku 2. Co wydaje mi się fajnym rozwiązaniem. U mnie pod nogą działa i myślałem zrobić w przycisku by przy zawracaniu nie wciskać sprzęgła. Ale zetorek mało korzysta z womu:) i dałem spokój. Dodam że u mnie pod nogą jest tak wyregulowany że przycisk włączający 2 stopień działa dopiero po wciśnięciu pedału sprzęgła do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ten cały siłownik od pneumatycznego WOM-u da sie rozebrać? W moim zetorze ręczne włączanie działa dobrze jednak gdy próbuje z pneumatycznym siłownik wysuwa się z cylindra działa na dźwigienkę ale słychać grzechotanie nie da się załączyć WOM. I sam nie wiem czy za mało się wysuwa ten siłownik?

Edytowane przez miszazawodowiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomek14
      Witam mam pytanie co się stanie gdy w skrzyni biegów i tylnym moście w zetorze 7211 będzie za dużo oleju do zetora wchodzi 32l co sie stanie jak bedzie 40 l ?
    • Gość
      Przez Gość
      Witam ,mam wyciek w tym miejscu co wytarte jest i ta dziura  w proximie 85 dziwne ze tam nie powinno byc wycieku gdyz nie ma oleju ,olej jest w bloku lub zwolnicy na dolei czy tam jest jakasc uszczelka czy wszystko skladane jest na silikonie ,czy da sie zsciagnac zwolnice tylko w tym miejscu gdzie jest ten wyciek tam jest bodajze 6 czy 8 srub takich grubszych i wytrzyscic i dac mase uszczelniajaca i skrecic od nowa zeby nie rozbierac calosci az do bloku czy zwolnice sciaga sie tak samo jak w ursusie c 360 trzeba cos podwiazywac zeby nie spadlo przy wyjmowaniu zwolnicy czy moge tylko te sruby odkrecic i zdjac czy musze cala z pochwa wyjmowac mial ktos taki przypadek prosze o pomoc to jest strona prawa gdzie sa biegi 
    • Przez Bartmk
      Witam wszystkich, panowie mam problem z wyciekiem przy zwolnicy prawej w moim zetorku, kwestia tego że nie wiem do końca gdzie jest przyczyna.Zrobilem kilka zdjęć aby pokazać skąd leci  zaznaczę że spore ciśnienie było w zwolnicy lewej po odkreceniu korka wlewowego,ale tam nie ma problemu z jakimkolwiek wyciekiem..., w prawej ciśnienia żadnego nie było.Kiedys z okolicznym mechanikiem wymieniłem tylko uszczelniacze i łożysko koła,ale myślę że nie ma to związku z obecnym wyciekiem. Proszę o jakąś radę z góry dziękuję. 


    • Przez mieciu110
      Witam,
      Postanowiłem założyć do swojego 7211 nowe oponki radialne 30" bo stare 28 kwalifikowały się do wymiany, zakupiłem felgi przez internet, niestety przyszły takie jak na zdjęciu poniżej. Jest jakaś szansa że opona bezdętkowa będzie trzymać powietrze na tych wżerach?  macie jakieś sposoby jak to wyrównać i uszczelnić czy lepiej od razu zamówić dętki ? Wstępnie oczyściłem to szczotką na szlifierkę, po uderzeniu młotkiem łuski rdzy dalej odpadają. 


    • Przez mati555
      Witam mam Zetora 7711 i mam opony 16,9r34 i czy na tą samą felgę da się  założyć opony 16,9r30?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v