Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jest na alternatorze...hm..jesli sie na tym nie znasz to moze go wykrec i zawiez do jakiegos mechanika albo elektryka najlepiej, to on ci go sprawdzi i powie co i jak.

Tak nawiasem to jaki masz alternator??

Opublikowano

Cyz przy[adkiem w T25 nie bylo 2 lub nawet 3 typowalternatorow?? Dopiero ostatnie modele mialy 9 diodowy z regulatorem na nalternatorze.

 

Ile wychodzi ci z niego kabelkow?? Jezeli tylko 2-3 to masz z reg na alternatorku.

 

Lekko swiecaca lampka ladowania to wg. mnie ewidentnie dwie przyczyny.

1 . Slabe przesci epomiedzy alternatorem i akumulatorem, wzglednie problem z masa.!!!!!

2. Przebita od 1-3 diod wzbudzenia w alternatorze.

 

Czy wraz ze wzrostem obciazenia alternatora kontrolka swieci jasniej?? Podaj jakie napiecia sa na akumulatorze i na alternatorze gdy ten pracuje.

Opublikowano

W Ruskach byly alternatory.

 

Ja wciaz stawiam na slabe przejscie na kablach. Jezeli dokladny przeglad kabli nie pomoze to przeglad diod wzbudzenia.

 

Pisze to z przegladu doswiadczen ogolnie jezeli chodzi o alternatory. Nigdy nie mialem doczynienia z alternatorem od Wladymirca. Ale przeciez nie ma cudow 99,9% alternatorow dziala w ten sam sposob . Ta 0,1% moze byc wlasnie wyjatkiem dla ruskiego alternatora ;) .

Opublikowano

A moze zobacz czy pasek klinowy nie dostał luzów. U mnie skakała wskazówka na amperomierzu. Głowiłem sie az w koncu zobaczyłem ze na wysokich obrotach pasek skacze i teraz jest wszystko ok! Pozdro!!

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Z tego co wiem w T 25 jest alternator bezszczotkowy, a regulator napięcia jest z lewej strony pod tablicą rozdzielczą. Napięcie wzbudzania brane jest z tych samych diod co napięcie ładowania. Regulator jest mechaniczno-elektroniczny.

Opublikowano

Zgadza sie bezszczotkowy. Ale były 3 modele alternatorów.

Pierwszy miał zewnetrzny regulator napiecia i przekaźnik kontrolki ładowania, był 6 diodowy.

Drugi miał zewnetrzny regulator napiecia.

Trzeci posiadał juz regulator wbudowany.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ja do czynienia miałem właśnie z 6 diodowym z przekaźnikiem kontrolki ładowania i właśnie o nim piszę. Tak czy inaczej bez sprawdzenia napięcia ładowania nie ma co dyskutować. Jeżeli jest za niskie można podciągnąć sprężynę w regulatorze.

Opublikowano

Mam problem kupiłem alternator i ma on 3 wyjścia śrubek wiem ze plus trzeba podłączyć pod amperomierz a co z reszta któraś idzie do wzbudzenia tylko która a co z 3 35_1281092855.jpg Dodam ze wcześniej miałem prądnice

Opublikowano

Mam alternator starszego typu z zewnętrznym regulatorem więc mogę się mylić w tym co napiszę ale napiszę.

 

Jest to alternator z wbudowanym regulatorem napięcia więc nie podpina się nigdzie wzbudzenia (to już jest zrealizowane w środku). Na moje oko (patrzę na schemat z książki t25 ze schmatem w wersji z zewnętrznym regulatorem) to "+" idzie do plusa amperomierza, potem na kontrolkę i dalej dalej a "-" (twoje U obok plusa prawdopodobnie) idzie bezpośrednio na gniazda bezpieczników (- aku) i tyle. Trzecia śrubka jest w gratisie od braci zza wschodniej granicy ;). Ja bym to tak podłączył i zobaczył co się stanie, a nóż zadziała :D

 

 

edit taki pomysł:

jak nie wiesz który to - i nie chcesz zaryzykować to podepnij + pod amperomierz reszty nie podpinaj. W ten sposób masz wzbudzony alternator i miernikiem (żarówką) sprawdzasz gdzie masz ok 14 V. Między + i U czy między + i B. Gdzie masz ok 14 V tam masz + i -

Opublikowano

Te alternatory nie mają szczotek. Może napisz po prostu co to w ogóle za alternator? Z tego co widzę i napisałem to chyba z wbudowanym regulatorem napięcia ale z tego co piszesz to już nie jestem pewien. Skoro kupiłeś to sprzedawca Ci powiedział. Jak doszedłeś do tego, że minus jest na obudowie ? ;)

 

Zerknij tutaj na ELEKTRODĘ. TO chyba twój alternator i jest wszystko dokładnie opisane. Ja z tego wynika wyżej się myliłem. Pisałem chyba o jeszcze innym typie alternatora z 2 wyjściami który leży u mnie w zapasie ale nigdy go nie podłączałem.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Witam. W moim T25 z 1977r zaczął odmawiać posłuszeństwa regulator napięcia alternatora. Chciałbym go wymienić jednak nigdzie nie mogę dostać takiego samego. Znalazłem podobny ale nie wiem czy będzie działał identycznie jak poprzedni: http://allegro.pl/regulator-napiecia-rr362-mtz-jumz-t25-t-25-i1460186227.html Poniżej zamieszczam zdjęcia mojego regulatora:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eac877f60046696a.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/83c238c24aec9d02.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/958d433a32423ff1.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dcb2d15fad0ae0ae.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/32b6f9f5cd05ae49.html

Jam myślicie, bez obaw mogę kupić ten nowy regulator? Z góry dzięki za pomoc ;)

Opublikowano (edytowane)

Po czym wnosisz że to wina regulatora? jakie masz objawy?

Możesz zastosować elektroniczny regulator( 6 lub 9 diodowy) od poloneza. Łatwo dostępny i tani ok. 14zł. Bez problemu powinieneś kupić go swoim mieście.

Edytowane przez sawo10

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez gasnica
      po odpaleniu ciagnika musze go ostro przegazować tak do ok 2tys obr silnika i dopiero wtedy mam ładowanie. Czy to nie jest czasem wina szczotków? Dodam tylko że u mnie szczotki są razem z regulatorem i nigdzie tego nie można kupić tak mi powiedział koleś w grene. Jak to naprawić?
    • Gość
      Przez Gość
      witam mam problem z podłączeniem tego typu alternatora możne już ktoś z was podłączał to ustrojstwo

    • Przez hubert25a2
      Witam  was  dzisiaj zakupiłem alternator z Forda MK2   Boscha 14V 60-90A   na szajbę samochodową która będzie zmieniana od ruskiego  i moje pytanie  brzmi  w jaki sposób podpiąć ją do oryginalnej instalacji ? (powiem tylko że przy alternatorze jest 5 wyjść regulator w kabinie ) i czy  można jakoś to podłączyć ?  czy może pasować  szajba od ruskiego alternatora ? i czy nie przeładuje akumulatora  ? (akumulator 140ah zapa 12v) proszę o  odpowiedzi pozdrawiam  
       
      link do alternatora z Forda  :http://archiwum.allegro.pl/oferta/alternator-ford-mondeo-mk2-1-6-bosch-93bb10300ag-i5071463927.html
    • Przez AgroDudi99
      Witajcie, otóż mam problem z ciągnikiem MF 374V (konstrukcja podobna do serii 30x0) otóż jest w wersji electronic system, mam w nim wyświetlacz obrotów silnika i mth elektroniczny, po włączeniu świateł drogowych, nawiewu, halogenów z przodu i z tyłu jest strasznie duży spadek napięcia przez co wyświetlacz od obrotów silnika i mth głupieje wyświetla się napis off, czy przyczyną tego może być za mała pojemność akumulatora (90ah) lub alternator? Dodam także, że rozrusznik pyka, ma problemy z odpaleniem (raz odpala od pierwszego przekręcenia kluczyka, a raz dopiero po 10-20 przekręceniach), założony jest nowy rozrusznik szybko obrotowy.

      Z góry dziękuję za odpowiedzi
    • Przez szczypek91
      Witam. Mam zetora 9540, pęk mi przy nim pasek klinowy (alternator, chłodzenie) i nie wiem jak założyć nowy, ponieważ zetor ma przedni wom. W sumie to trzeba ściągać wom, tylko jak?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v