Skocz do zawartości

Instalacja elektryczna Bizon Z056


BoNes

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
1 godzinę temu, Sadek napisał:

Bezpiecznik główny 1 sztuka 25A.

Zapewne mówisz o tym głównym koło rozrusznika. Gdzie on dokładnie jest - nie udało mi się zlokalizować?

Natomiast  z lewej strony za wariatorem mam skrzynke z 7 ? gniazdami na bezpieczniki.  O to pytam

Nigdzie w necie nie znalazłem opisu do czego służą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Sadek napisał:

Mówię właśnie o tym w skrzynce 7 krotnej, tam jest tylko 1 bezpiecznik 25A.

Ja zmostkowałem dwa równolegle aby nie wypalać styków. Strona w instrukcji 80-81 tylko tam jest zapis że koło filtra ale jest to wydanie przed 1990 rokiem.

A ja mam założone 4 😁

Możesz zrobić fotkę który masz obsadzony, co zmostkowales, chociaż to ryzykowne 

Mówisz o instrukcji od starszej wersji, gdzie jest mogą o głównym koło rozrusznika?

Edytowane przez jackowski11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak

Może być tam jeszcze bezpiecznik gniazda lampy przenośnej.

5 godzin temu, jackowski11 napisał:

A ja mam założone 4 😁ożesz zrobić fotkę który masz obsadzony, co zmostkowales, chociaż to ryzykowne 

Zmostkowane są równoległe aby prąd szedł przez dwa bezpieczniki a nie jeden.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam może ktoś mi pomoże z problem, otóż na zniwa kupiliśmy bizona z056 85r. Sprzedający podłączył akumulatory na kable odpalił normalnie , tablica wskaźników pokazywała wszystkie parametry jednak jakiś przygłupi pomagier sprzedającego odpiął kabel podczas pracującego silnika i po chwili gdy byliśmy w kabinie z tablicy wskaźników zaczął się wydobywać dym i najwidoczniej spalił się ten wskaźnik gdyż umarł,  pokazuje tylko obroty silnika i mocarni. Dodatkowo nie ma też ładowania jak sprawdzic czy alternator jest dobry? bo wymieniłem regulator na ten elektroniczny jednak nic to nie dało. Dodam też iż na początku światła działały (po spaleniu ładowania i wskaźnika) teraz wgl się nie pala mimo iż podłączone są akumulatory.  I jeszcze kolejne pytanie czy mogą być źle podłączone klemy (trochę grubszy kabel mam jako plus a trochę cieńszy jako masa) gdyż jak mierze mienirnikiem przykładając czerwony kolektor do plusa pokazuje dobrze polaryzację jednak na rozruszniku gdy przykładam czerwony konektor do stałego plusa na rozruszniku a czarny na masę pokazuje na wyświetlaczu minus przed wartością napiecia ? Może ktoś mnie nakierować? Dodam iż na alternatorze nie ma podłączonego kabla pomiędzy złączem szczotkotrzymacza a kablem co idzie do rozrusznika jako ładowanie ( w załączniku zdjęcie mojego altka)

20231009_130556.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.10.2023 o 15:05, Jozin1512 napisał:

Witam może ktoś mi pomoże z problem, otóż na zniwa kupiliśmy bizona z056 85r. Sprzedający podłączył akumulatory na kable odpalił normalnie , tablica wskaźników pokazywała wszystkie parametry jednak jakiś przygłupi pomagier sprzedającego odpiął kabel podczas pracującego silnika i po chwili gdy byliśmy w kabinie z tablicy wskaźników zaczął się wydobywać dym i najwidoczniej spalił się ten wskaźnik gdyż umarł,  pokazuje tylko obroty silnika i mocarni. Dodatkowo nie ma też ładowania jak sprawdzic czy alternator jest dobry? bo wymieniłem regulator na ten elektroniczny jednak nic to nie dało. Dodam też iż na początku światła działały (po spaleniu ładowania i wskaźnika) teraz wgl się nie pala mimo iż podłączone są akumulatory.  I jeszcze kolejne pytanie czy mogą być źle podłączone klemy (trochę grubszy kabel mam jako plus a trochę cieńszy jako masa) gdyż jak mierze mienirnikiem przykładając czerwony kolektor do plusa pokazuje dobrze polaryzację jednak na rozruszniku gdy przykładam czerwony konektor do stałego plusa na rozruszniku a czarny na masę pokazuje na wyświetlaczu minus przed wartością napiecia ? Może ktoś mnie nakierować? Dodam iż na alternatorze nie ma podłączonego kabla pomiędzy złączem szczotkotrzymacza a kablem co idzie do rozrusznika jako ładowanie ( w załączniku zdjęcie mojego altka)

20231009_130556.jpg

Jeżeli jest tak jak piszesz to odwrotnie podłączone akumulatory ale masa idzie do ramy i tam ma być minus to bez narzędzi można sprawdzić (po przewodzie gdzie idzie).

Kabel z szczotkotrzymacza idzie na regulator a na rozrusznik idzie z śruby M6 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Rafał11
      Witam, mam takie pytanie jestem młodym rolnikiem i jeszcze nie mam doświadczenia w obsłudze kombajnu i chciałbym się dowiedzieć czy da się sprawdzić stan skrzyni biegów bez rozbierania. Wiem jakie te skrzynie są w bizonie  i chciałbym sprawdzić czy w trakcie żniw się nie rozsypie. Z góry dzięki za pomoc.
    • Przez Rolniczek95
      Witam Moje pytanie brzmi jak sprawdzic sprawnosc akumulatorow hydraulicznych? Zwazylem jeden i 3.2 kg a drugi 3.8 kg i tez chcialbym sie zapytac czy ten ciezszy nadawalby sie jeszcze do uzytku bo na tabliczce pisze 4kg ?
    • Przez kukum
      Witam , Czy jak pomieszam te dwa środki , to przypale roślinę ? albo z czym mogę pomieszać basagran żeby i tez jednoliścienne  zwalczyć ?
    • Przez daree
      Witam, aktualnie remontuje kombajn Bizon Sampo 2020. 
      Podczas składanie części pojawiły sie pewne wątpliwości. W zwiazku z powyzszym chcialbym zapytac czy na forrum jest ktos z wojewodztwa Lubelskiego u kogo można by podejrzeć pewne szczegóły dotyczące ememetów kombajnu ?
    • Przez Rolniczek95
      Z wujkiem zastanawiamy się czy dało by się przerobić instalacje elektryczną w bizonie z 24v na 12v, co sądzicie, czy gra jest warta świeczki ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v