Skocz do zawartości

Instalacja elektryczna Bizon Z056


BoNes

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty

Nie wyregulujesz tego jak nie znasz dobrze zasady działania regulatora. Tam reguluje się napięcie ładowania, histerezę przełączania itp. w sumie jest sporo kombinacji. Poza tym nawet jakby Ci się udało to po paru godzinach i tak straci nastawy. Najlepiej przerobić alternator na dziewięciodiodowy i zamontować regulator elektroniczny. Ostatnio modernizowałem alternator w ten sposób dla kolegi @panczo1922. Regulator był mojej konstrukcji wmontowany w obudowę mechanicznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam przekaźnik na 40A tylko ze na 12 volt czy  on jest faktycznie 12voltowy? czy moze jednak da rade na 24? i kolejne pytanie pociagne  sobie  przewod od kabla z akumlatorów na przekaznik i drugi na elektro magnes a teraz zeby podłaczyc przekaznik musze  podjechac 2 kablami pod wlacznik i czy oba te kable maja byc z przekanika? czy jeden ma byc ze stacyjki ? przekaznik ma 5 pinow musze wykorzystac wszystkie?


87- odbiornik? czyli moj elektromagnes?
30- zasilanie? czyli moj kabel od wlacznika pradu? dac pomiedzy bezpiecznik?
86- masa?
85 kabel z wlacznika? czy w takim wypadku  mogę wykorzystac głowny kabel ktory mi teraz zasila elektromagnes?


Taki przekaznik wystarczy http://allegro.pl/przekaznik-24v-50a-samochodowy-przelaczny-spdt-i5068626274.html


I jeszcze takie pytanko jak teraz mogę zmierzyć natęzanie multimetrem ? może na bezpieczniku? jedna koncowka na blaszke od bezpiecznika a druga na mase?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

85 - przewód z włącznikiem którym chcesz włączać elektromagnes, a prąd można wziąć z puszki bezpieczników, itp.

86 - masa

87 - elektromagnes

30 - gruby, porządny kabel z bezpiecznikiem (przez niego będzie zasilany elektromagnes)

 

Jeśli u Wuja pali stacyjkę, to należy ją ominąć właśnie przekaźnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty

@Snajper20 dla własnego i innych bezpieczeństwa odpuść sobie te "naprawy" i wezwij kogoś kompetentnego. Sprzęgło sieczkarni pobiera 5A i nie ma prawa palić bezpiecznika 25A. Jeżeli pobiera więcej to jest do wymiany, i żadne druciarstwo z przekaźnikami nie pomoże. I dopóki nie przeczytasz kilku książek o miernictwie elektrycznym nie zabieraj się za pomiary, bo jak włączysz amperomierz tak jak piszesz to bocznik wyparuje w ciągu pół sekundy.

Właśnie w prądach nie mam za bardzo rozeznania, tylko podstawowe. Myślę zmienić alternator na jakiś samochodowy np od scani i wtedy byłoby po problemie. Może głupie pytanie, ale te alternatory co są w bizonie można przerobić na więcej diod?

Można, przecież napisałem, że tak robię i działa bezproblemowo. A te moje regulatory montuję od 15 lat i wszystkie działają do dzisiaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektromagnes myślę że będzie ok ;)  znajomy mi przyjedzie i sprawdzi pobór prądu, przyczyna moze być uszkodzony przerywacz którego to 1 własciciel bizona wlozyl obrazu przy stacyjce i miast kostki zalozyl zwykly, w przerywaczu byla dziura na 2 cm wiec kupiłem nowy ale po 5 hektarach tez jest dziura, gdzies go  gniecie i tyle nie możliwe jest  bym na bezpieczniku 16A kosił koło 2 godzin a na pożniej na 25 A tylko 20 min, Wywaliłem przerywacz okaże się jeżeli to on jest sprawca to szukam nowego miejsca dla niego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty

Elektromagnes myślę że będzie ok

Z takim podejściem lepiej nie zbliżaj się do instalacji elektrycznej w kombajnie. W zasadzie to nie zbliżaj się do żadnej instalacji, bo pisanie na forum i liczenie na cud, że jednak wszystko będzie sprawne mija się z celem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie mam ładowania w bizonie , sprawdziłem napiecie regulatora w kablu  24 wynosi 24,7V , kabel 67 podłaczony pod alternator nr 18 , styki od masy przeczyszczone ,a ładowania nie ma, zauwazyłem że kontrolka sie nie pali wogole na właczonym zapłonie , tylko jak przełacze stacyjke w pozycje 1,2,3 to sie swieci , ale i tak nie ma ładowania.Wskazówka stoi na 24v i ani drgnie dalej . Może być że ta kontrolka jest źle podlaczona ?

Edytowane przez DANDYS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty

Oryginalnie w Bizonie nie ma kontrolki ładowania, więc nie ma się co świecić. A jeżeli Ty ją masz to musisz się zgłosić do osoby, która ją podłączała, wtedy Ci powie czy jest dobrze, czy źle. W dziale Elektryka jest sposób diagnostyki alternatora. Zmierz podane tam napięcia i podaj tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty

Oczywiście, że jest możliwość, ja tak robię. Ale Ty tego nie zrobisz, bo w poście 176 napisałem Ci gdzie masz szukać instrukcji diagnozowania alternatora, a Ty nadal zadajesz pytania. Skoro nawet nie potrafisz czytać ze zrozumieniem to tym bardziej alternatora nie naprawisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy ktoś wie, co może być przyczyną, że kiedy chcę sprawdzić działanie wskaźnika temperatury wody lub oleju w Bizonie Z056 poprzez zwarcie wyprowadzenia "M" do masy, to wskazówka zamiast wychylić się do maksymalnego położenia, to wychyla się maksymalnie do poziomu ok. 90 st. C?. Wskaźnik mam wymontowany z kombajnu, zasilanie prosto z akumulatora 24V (2x12V szeregowo).

A i posiadam wskaźnik zespolony wersja z amperomierzem, ale nowszego typu (w stosunku do starszego typu ma większe wkłady i nowe piktogramy). Dokładnie tak jak ten: http://img07.staticclassifieds.com/images_tablicapl/213987611_1_644x461_zegary-bizon-zo-56-58-gigant-zlotow.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Wskaźniki te mogę nawet sprawdzić w domu płaską baterią i będzie to samo, jakbym sprawdzał akumulatorem. W tych wskaźnikach od temperatury wody i oleju są oporniki, każdy zegar do temperatury ma jeden opornik o wartości 220 ohm. Po podłączeniu równolegle drugiego opornika o wartości 100 ohm wskazówka wychyla się do maksymalnego położenia. Wniosek, jaki wyciagam z tego, to dobranie nowego opornika do zegaru, podłączenie czujnika temperatury, zanurzenie go w wodzie, którą będzie się podgrzewać, włożenie termometru do wody i obserwowanie temperatury na termometrze i na wskaźniku.


EDIT: Po poprawieniu zimnych lutów od oporników, wskaźniki od temperatury wody i oleju działają prawidłowo, po podłączeniu zacisku M do masy wskazówki obu wskaźników wychylają się do maksymalnego położenia. Doszedłem do tego jakieś 3 tyg. temu, niestety, ze względu na brak czasu piszę o tym teraz. Dziękuję za zainteresowanie się moim problemem i przepraszam za zamieszanie. Pozdrawiam.

Edytowane przez Ares
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem w moim bizonie z056. Założyłem zwykłe wskaźniki mechaniczne. Niestety z dwoma mam problem. Mianowicie jak podłączyć czujniki temperatury wody i oleju do silnika? Czy są jakieś króćce specjalne? Jak to jest w z050 bo tam były od zawsze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Rafał11
      Witam, mam takie pytanie jestem młodym rolnikiem i jeszcze nie mam doświadczenia w obsłudze kombajnu i chciałbym się dowiedzieć czy da się sprawdzić stan skrzyni biegów bez rozbierania. Wiem jakie te skrzynie są w bizonie  i chciałbym sprawdzić czy w trakcie żniw się nie rozsypie. Z góry dzięki za pomoc.
    • Przez Rolniczek95
      Witam Moje pytanie brzmi jak sprawdzic sprawnosc akumulatorow hydraulicznych? Zwazylem jeden i 3.2 kg a drugi 3.8 kg i tez chcialbym sie zapytac czy ten ciezszy nadawalby sie jeszcze do uzytku bo na tabliczce pisze 4kg ?
    • Przez kukum
      Witam , Czy jak pomieszam te dwa środki , to przypale roślinę ? albo z czym mogę pomieszać basagran żeby i tez jednoliścienne  zwalczyć ?
    • Przez daree
      Witam, aktualnie remontuje kombajn Bizon Sampo 2020. 
      Podczas składanie części pojawiły sie pewne wątpliwości. W zwiazku z powyzszym chcialbym zapytac czy na forrum jest ktos z wojewodztwa Lubelskiego u kogo można by podejrzeć pewne szczegóły dotyczące ememetów kombajnu ?
    • Przez Rolniczek95
      Z wujkiem zastanawiamy się czy dało by się przerobić instalacje elektryczną w bizonie z 24v na 12v, co sądzicie, czy gra jest warta świeczki ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v