Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam taki problem przed chwilą byłem wy jechany Ursusem C-4011 wyciągnąć samochód jest on tydzień po wymianie oleju z Superol CC40 na Turdus 15w40 i otóż od tej chwili to dużo nie jeździł bo nie miał po co tylko po wymianie zrobiłem jazdę próbną w mokrym polu. Coś zauważyłem że w silniku klekotało i podregulowałem zawory i problem znikł jednak teraz gdy pojechałem to zauważyłem że tłumik obciekły był olejem znaczy się kolektor i trochę tłumika (tylko ta nasadka) i skąd to może być? Silnik pracuje równo na moc nie narzekam a odpalać po wymianie to za pierwszym razem złapie w mrozach kiedyś na Superolu to załapał trochę i zdechł i tak kilka razy dopóki naprawdę się odpalił. Jedyne co poprawiło się jeszcze ciśnienie oleju bo na zimnym ma teraz 6 bar jak sie rozgrzeje to 2 bary a po przy gazowaniu 5-5.5 bara a na starym to jak sie rozgrzał to całkiem bez ciśnienia prawie że był na tym nowym oleju to jeszcze naprawdę rozgrzany nie był. Ale chyba co najważniejsze to to że ma moc i nie dymi na czarno czyli oleju by nie brał raczej. Ale bardzo prosze o pomoc ogólnie oprócz tego czarnego i mokrego kolektora a dokładniej jego końcówki to nic nie widziałem abt jeszcze olej leciał nic nie jest okapane ani oblane olejem.

Opublikowano

daj mu trochę po garach niech dobrze się zagrzeje i wtedy sprawdź czy dalej będzie mokro bo te silniki mają to do siebie ze czasem bez powodu jak postoi trochę to plunie olejem a potem spokój

a jeśli oleju nie będzie ubywać to daj sobie spokój

Opublikowano

Prawdopodobnie pierścienie zgarniajace na tłoku są już wytarte

Opublikowano

Ale jakby pierścienie były wytarte to by kopcił na czarno i by ciągle rzucał olejem a no remont był robiony tylko 3 lata temu to nie wiem jutro wezmę pług i spróbuję coś zaorać do próby to zobaczymy.

Opublikowano

Nie na  czarno bo wtedy  jest zbyt bogata mieszanka czyli więcej paliwa niż powietrza.Jak olej bierze to siwo z niebieskim daje.Sprawdź poziom oleju niech ciągnik jakieś cięższe prace porobi a orka będzie w sam raz i znowu dokonaj pomiaru to się dowiesz czy rzeczywiście bierze olej.Równie może być głowica  prowadnice oraz trzonki zaworów wyrobione.Mój też ma moc dość dobrze jeszcze odpala co z  tego jak klekocze i bierze olej.Żeby wykluczyć pierścienie trzeba było by zmierzyć ciśnienie na cylindrach  prawidłowe od 26 do 30 bar.Jak był robiony 3 lata temu to głowica też była robiona?

Opublikowano

Nie mieszanki ale zbyt dużej ilości paliwa w stosunku do powietrza w cylindrze.

To że był remont nie wyklucza uszkodzenia pierścieni tłokowych. Zdejmij kolektor, określ z której głowicy i rozbieraj  jeśli się sprawa nie unormuje sama.

Opublikowano (edytowane)

No ok chciałem dzisiaj wyjechać ale tu deszcz i wieje więc się nie uda niestety no ale będzie jeszcze gnojowica do wylania to się wyleje i sprawdzi jeżeli dalej będzie mi tak rzucał olejem to ten kolektor zdejmę chociaż w nim pod kolektorem pierwszej głowicy od baku zauważyłem jakby coś jakby taka gęsta maź z pod śruby sie wydostawała a sprawdzając na palcu to co wyleciało to nie jest jakoś specjalnie śliskie to i nie wiadomo czy to ropa nie jest ale zauważyłem że mam oleju aż po drugą normę jak go wczoraj odpalałem to była ciekawa historia bo zapalił od razu a ciśnienie było idealne ani za duże ani za małe ale gdy go zgasiłem i jeszcze raz odpaliłem to już znowu było większe dziwne nie wiem na czym to polega a i zapomniałem dodać że zlewając olej stary to na korku znalazłem małą śrubkę z gwintem na śrubokręt tata mówił że to chyba jakaś od zabezpieczenia tylko co jest na tak małą śrubę w silniku przykręcone. Chciałem ise jeszcze spytać jakie są objawy pękniętego wału? i po czym rozpoznać czy olej nie obraca się w mleko (może ten superol z turdusem sie nie polubili ale nie wiem czy ta część która została by mogła zaszkodzić turdusowi). I jeszcze pytanie czy jeżeli mógł tam być nadmiar oleju to czy jest możliwość że wyrzuciło to przez kolektor? a Dym w nim jest taki z początku biały lekko a potem jak sie rozgrzeje to bezbarwny no a jak się nim orze to dymi tak troszkę na siwo jak ma ciężej ale jak już idzie z rozpędu to bezbarwnie tak było na superolu a jeżeli chodzi o ubytki to z superolem nie było problemu z tym że musiałem dolewać.

 

 

 

 

PS. Głowice przy remoncie były zmieniane na regenerowane i jedna okazała sie wadliwa bo wodę w tłumik puszczała i szło jeszcze wodą do oleju teraz głowica (ta od chłodnicy strony) została wymieniona już rok pracuje a zamiast wody jest płyn i przestał się grzać bo kiedyś na wodzie i starej chłodnicy to okropne problemy z grzaniem były ze 3 razy zdarzyło mi się go trochę zagotować i wtedy go gasiłem tak po paru minutach odkręcałem korek i odpalałem żeby się ostudził i ubytki wody uzupełniałem na chodzącym silniku. aha i jeszcze chciałem dodać że pierścienie od gazowania na zimnym na pewno się nie uszkodziły bo po odpaleniu nawet na zimnym ciągle lekkie obroty 500 góra 600 a tak to chodzi na 350 jak już dobrze załapie jedynie od wadliwości tylko czy ma moc jak pierścienie po pękaja?

Edytowane przez MrRolnik4011
Opublikowano

Wystarczy że będzie złe dotarcie i może dojść do uszkodzenia pierścieni.I głowicy się liczy normalnie  od przodu ciągnika to będzie pierwsza tzn  od chłodnicy a od baku będzie czwarta  bo nie wiem czemu tak dziwnie nazywasz

Opublikowano

w każdym silniku 4suwowym cylindry zaczyna się liczyć od tej strony od której jest rozrząd


narazie niczym się nie przejmuj tylko sprawdź olej przytkaj chłodnice kartonem i daj mu w palnik nawet na pusto i zobacz wtedy czy dalej pluje i sprawdź stan oleju

Opublikowano

Znaczy przepraszam że tak dziwnie to opisałem ale się śpieszyłem i języka w gębie zapomniałem :D . Ale powracając do tematu to właśnie już gazowałem nim może nie aż do 2000 obr/min bo nie był odpowiednio rozgrzany ale troszkę w palnik dostał do próby i oleju nie było widać żeby z kolektoru coś ciekło albo pluło. A pro po docierania to było przeprowadzone odpowiednio pierwsze były krótkie przejazdy na pole do drogi i takie tam po kilkanaście minut stał na podwórku i chodził a następnie juz były lżejsze prace przy sianie przy bronie (siano czyli przetrząsanie miał obroty troszkę większe ale nie miał ciężko) potem już po roku poszedł w kultywator po czym na zime w orkę a teraz to robił cały rok na okrągło od zasiewu aż o orkę w  oborniku pług 3 skibowy i w górach chodzi. a tu po wymianie oleju takie coś no takiego szoku doznałem. Ale mam nadzieję że to może tylko nadmiar oleju jakiś był i wypluło.

Opublikowano
Witajcie,mam taki problem otóż po zmianie głowic 3 i 4 na regenerowane silnik zaczął wywołać olej przez wydech.Dodam że na starych glowicach tego nie było i nie wierzę że nagle wtryski zaczęły lać. Silnik odpala normalnie nie kopci.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v