Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czytając af spotkałem się z opinią że nowe proximy posiadają silnik od C-385/385A

Dlatego zaciekawiłem się tym tematem i chciałbym poznać wasze opinie na ten temat

Szukając danych technicznych Ursusa C-385/385A natrafiłem na stronę http://www.auta-prl.pl/index.php?page=ursus

według której "pojemność tego silnika wynosiła 4562 cm3.".Natomiast pojemność silnika w proximie wynosi 4156 cm3

Drugą sprawa która mnie nurtuje to co zmieniono w silnikach 6441/7441/8441 gdyż przy tej samej pojemności silnika osiągają różną moc

Zapraszam do dyskusji.

 

 

 

Pozdrawiam

dejvid

Opublikowano

Z tego co wiem to rozwinięcie konstrukcji z ciężkich Ursusów/Zetorów, Proxima ma zmniejszoną średnice cylindrów o 5 mm, stąd mniejsza pojemność. Ciekawi mnie co w tych silnikach zostało ze starej konstrukcji ;)

 

Różnice mocy w poszczególnych modelach zależą od ustawień pompy, ciśnienia doładowania i może jeszcze paru rzeczy, nie wiem dokładnie...

Opublikowano

Mam Proksime 6441 i nie widze podobieństwa w budowie tych silników poza tym że pompa paliwowa jest z prawej a rozrusznik z lewej.Wzrokowo to mi się wydaje że silnik w 85 wyglonda na wiekszy gabarytowo a proksima ma miejsze gabaryty?

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź :o

Czyli jednak proxima nie ma całkowicie zerżniętego silnika od C-385/385A ;)

A co powiecie o wytrzymałości i awaryjności tych silników?

Opublikowano

Trudno coś powiedziec ja mam dopiero 770 mt i narazie nic nie nawaliło poza pływakiem w zbiorniku ktury się oberwał i tszeba było wymienic a tak to tylko pszeglond i napszud.

Opublikowano

Nie wiem czy kojarzycie , ale w latach 50-tych Zetor produkował coś takiego jak Zetor 50 Super który co ciekawe miał identyczną pojemność, srednicę i skok tłoka jak Proxima. Widziałem jednak jego silnik i raczej nie przypomina on zewnętrznie silnika Proximy ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v