Skocz do zawartości

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość


wojtas

Rekomendowane odpowiedzi

byłem dzisiaj świadkiem rozmowy trzech pracowników warsztatu naprawiającego ciągniki. jeden twierdził że silniki turbo mają w stosunku do wolnossących 15%większe zużycie paliwa ale uzyskują 30% większą moc , drugi że chyba odwrotnie , a trzeci że w nowoczesnych ciągnikach nie ma większego zużycia paliwa w silnikach z turbiną a nawet mniejsze. co wy sądzicie na ten temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość peres100

według mnie na przykladzie 1614 te ciagniki duzo wiecej pala od 1224 a moca prawie wogole sie nie roznia.1614 maja tez skrzynie 3 wiec jak dla mnie to 1224 jest duzo lepsze od 1614, a jak to jest w zachodnich ciagnikach to niewiem u nas jeden kupil w 2006 nowego new hollanda 90 km z turbina to spisuje sie dobrze pali malo ale jest na te swoje konie za lekki bo nim oralem to z 2 skibowym obrotowym ibisem 550kg ledwo dawal rade plug troche glebiej to sie kopal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość peres100

nie twierdze ze skrzynia 3 jest gorsza od 4 ale mogli zrobic w 1614 skrzynie 4 tak samo mocna jak 3 bo gdy jezdze 1614 to nigdy nie mozna znalezc odpowiedniego biegu albo jest za wolno albo za szybko i ciagnik nie daje rady a przez turbine napewno wiecej pali co nie jest proporcjonalne do mocy jaka ona mu daje.niewiem czy tak mozna zrobic ale mogli by mu poprostu dolazyc 2 gary moc byla by taka sama a spalanie pewnie mniejsze i byla by 8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym do minusów dodał jeszcze szybsze zużycie skrzyni biegów przynajmniej tak słyszałem.

Co ma piernik, do wiatraka ??? chyba że wadą jest to że silnik wytwarza większą moc ???

 

Dla mnie jedyną wadą TURBO jest to, że jest kolejną częścią która może się zepsuć. Wiadomo że nie psuje się to czego nie ma !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według danych producenta starsze URSUSY z turbiną paliły troszkę więcej niepamiętam 5-10g/KWg trzy biegowa skrzynia w 1614 jest atrudnieniem a znam rolników którzy zamontowali turbo do1214 i te skrzynie wytrzymują a aktualnie większość silników posiada turbo jest to wykorzystywanie energi która ulatuje w powietrze :) to pomaga sprostać nornie EURO2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden u nas ma przy zetorze(nie wiem jaki model) ale tak oszczedza ten ciągnik i tylko mówi ze sie boi zeby mu skrzynia nie strzeliła.
Są tacy oszczędni, miałem sąsiada co tak oszczędzał samochód - już dawno, dużego fiata - że przy 30km/h włączał czwórkę. Zajeżdził silnik tak, że po 30 tysiącach wał korbowy już nawet do szlifu się nie nadawał :) .

 

Przy turbo najważniejsza zasada to żeby nie gasić bardzo rozgrzanego silnika, trzeba by trochę pochodził bez obciążenia. Gasząc bardzo rozgrzany, może się olej w turbo spalić i wtedy póżniej będzie problem ze smarowaniem i po TURBO. Z tego względu i olej powinien być pożądny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w g/kWh zmniejszy spalanie ale w litrach raczej nie ja miałem 1014 silnik robiłem jak go kupiłem po zrobieniu 1500 mth juz ciągnoł olej przez turbine do kolektora i luzy były na wirniku ale miał kilku kierowców , ( przygazówki na zimnym , gaszenie z dużych obrotów , podczas orki w nocy łącznik między turbiną a wspornikiem do tłumika robił się czerwony ) , poniżej 1500 obr nie ma czym jechać starsznie mółowaty jest

 

Mnie palił max 10 l / mth przy oryginalnym nadajniku do obrotów jak założyłem od 360 to szybciej nabijał mth i większe obroty pokazywał i wtedy mniej na mth wychodziło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sa rozne rodzaje turbo sprezarek te ktore nie sa zasilane dodatkowa dawka paliwa nie zwiekszaja zuzycia paliwa a nawet je zmniejszaja po przez doprowadzenie wiekszej ilosci paliwa do cilindrow i lepsze spalanie paliwa jednak nie daja duzego wzroztu mocu z kolei te ktore maja dodatkowy silownik przy pompie wtryskowej do podawania wiekszej ilosci paliwa do cilindrow zuzywaja wiecej paliwa i daja wieksza moc a co do szybszego zuzywania to z silnikiem turbo doladowanym trzeba sie odpowiednio obchodzic tzn kiedy silnik jest zimny powinien pochodzi okolo 40 do 60sek na wolnych obrotach a kiedy silnik jest cieply tez powinien pochodzic chwile na wolnych obrotach bo podczas ciezkiej pracy w turbinie wytwarzaja sie gazy ktore niszcza silnik dlatego przed zgaszeniemsilnik powinien ochlonac i oczyscic sie z tych gazow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie turbiny są po to by zmniejszyć zużycie paliwa i poprawić elastyczność silnika. Na przykładzie samochodów: kiedyś

diesel kojarzył się z dymiącym, klekoczącym, zamulonym silnikiem. Jak jest obecnie, kiedy w każdym dieselu są

turbosprężarki?- ciche, oszczędne, czyste i mocne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eh, wszystko zależy od nastawów pompy, ciśnienia doładowania i bezwładności turbiny. Silnik z turbo może palić tyle samo albo więcej (chodzi o konkretną robote a nie ciąganie grabacza po łące przy 1200rpm). Może palić mniej w porównaniu do wiekszych jednostek wolnossących o podobnej mocy. W prospektach silniki turbo mają mniejsze zużycie g/kWh niż ich wolnossące odpowiedniki, ale przecierz maja więcej kW przy tych samych obrotach więc w rzeczywistości jest j.w.

 

Co do trwałości to zależy z czy dany silnik projektowano pod kątem turbiny, ew. odpowiednio zmodyfikowano z wersji wolnossącej. Zazwyczaj silniki turbo są odprężone (mają mniejszy stopień sprężania), mocniejsze korbowody, ew. chłodzenie tłoków (oil jet), itd... Rzemieślnicze uturbienie wolnossącego motoru jest ryzykowne i skraca jego trwałość. Co do skrzyń to głupotą jest dla mnie takie oszczędzanie, skoro ciągnik ma xxxKM to jego skrzynia powinna wytrzymać taką moc, a jak nie da rady to do luftu z takim sprzętem :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pijesz do mnie ja tego z palca nie wyssalem wiem ze turbina napedzana jest spalinami ale pod wplywem wysokiej temperatury i tych wlasnie spalin wytwarza sie gaz ktory jest szkodliwy wlasnie dla turbiny dlatego tez turbo diesla nie gasi sie goracego ostatnio wozilem do regeneracji turbo od samochodu vw golf III i takie informacje uzyskalem w owym serwisie pozdrawiam ralf

 

poza tym istnieje doładowanie mechaniczne - sprężarka napedzana paskiem np.: VW G60,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...dla turbiny dlatego tez turbo diesla nie gasi sie goracego ostatnio wozilem do regeneracji turbo od samochodu vw golf III i takie informacje uzyskalem w owym serwisie pozdrawiam ralf

a ja myślałem dlatego że nie gasi się gorącego bo olej który tam się znajduje (smaruje łożyska turbiny) zaczyna się przypalać i łożyska podczas następnego odpalania nie mają smarowania(przez chwilę) i to wystarczy aby się zatarły(nie od razu oczywiście)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez rolnikbbr
      Witam
      Przeglądając giełdę traktorpool.pl znalazłem nowy ciągnik z Wielkiej Brytani, JD 6830 premium (http://www5.traktorpool.de/suchen/detail.php?masch_id=872694) w cenie brutto ok.240 tys.zł. W polsce taki sam kosztuje ponad 300tys. Chciałbym się was zapytać co sądzicie o tej ofercie?
    • Przez jacekfelix
      Jesteśmy zespołem profesjonalnych hakerów. Nasze doświadczenie obejmuje programowanie, uruchamianie exploitów i konfigurowanie ataków DDoS, baz danych, hakowanie WordPress Pharma, SEO i projektowanie stron internetowych, hosting i administrację serwerami, marketing i usługi hakerskie stron internetowych. Lubimy wyzwania związane z robieniem rzeczy, w których większość innych się poddaje.
      Przykłady:
      Ataki typu spear phishing w celu uzyskania kont wybranych celów. Łatwe odzyskiwanie haseł do kont większości sieci społecznościowych i zdalne sterowanie smartfonami. Hakowanie kont na Facebooku, Reddicie, Instagramie i Twitterze. Usuwanie rejestrów karnych, zwiększanie wyników kredytowych, zmiana oceny w szkole, śledzenie lokalizacji na żywo itp.
      Pełny pakiet: dostęp do urządzeń i kont osobistych lub firmowych oraz znajdowanie niezbędnych danych. Hakowanie serwerów internetowych, serwerów gier lub innej infrastruktury internetowej. Szpiegostwo przemysłowe, uzyskiwanie prywatnych informacji od kogoś. Nie mamy żadnych ograniczeń ani limitów co do rodzaju oferowanych przez nas prac i usług!
      Kontakt przez
      Telegram:............ @Blackhat_plug
      https://t.me/Blackhat_plug
    • Przez kadol
      Cześć, planuję stworzyć dokładny model 3D ciągnika Ursus C360 w programie Fusion 360, który byłby dostępny dla wszystkich. Dzięki temu każdy mógłby projektować własne modyfikacje i zlecać ich wykonanie, bazując na rzeczywistych wymiarach, bez ryzyka, że podczas pracy zabraknie miejsca i trzeba będzie na nowo przemyśleć niektóre rozwiązania, co mogłoby generować dodatkowe koszty. Uważam, że takie dane mogłyby być przydatne dla szerszej społeczności, ponieważ, patrząc na projekty takie jak Zduntrac, widać, że ludzie mają ciekawe pomysły na tworzenie nowych rzeczy na sprawdzonych konstrukcjach.
      Zanim jednak zacznę, chciałbym się upewnić, czy nie duplikuję czyjejś pracy. Czy ktoś wie, czy istnieje już dokładny model Ursusa C360 (mam na myśli każdą najmniejszą część, nawet podkładki)? Jeśli taki model już istnieje, bardzo proszę o link.
      Z drugiej strony, brakuje mi dokumentacji technicznej, szczególnie przekrojów i wymiarów poszczególnych części. Czy ktoś z Was wie, gdzie można takie dane znaleźć, kupić lub czy są one gdzieś dostępne? Ostatecznym rozwiązaniem byłoby rozłożenie mojej starej "sześćdziesiątki", wykonanie pomiarów i przeniesienie ich do Fusion 360, ale to byłaby ostateczność, której wolałbym uniknąć.
      Z góry dziękuję za wszelkie informacje.
    • Przez DT123
      Cześć,
      Mam do was pytanie o działanie skrzyń hydrostatycznych. Mam mały traktor 26 koni, z hydrostatyczną skrzynią  (specjalnie nie podaje marki) Problem jest taki, że często przełączenie biegu jest trudne, skrzynia się blokuje i nie można przełączyć. Czasami pomaga manipulacja pedałami gazu, czasami opuszczenie łychy, żeby spuścić ciśnienie... a jak zgaśnie to trzeba się sporo natrudzić. Od sprzedawcy usłyszałem że jak się tak stanie to trzeba ho trochę bujnąć przód tył ;). Dodam że traktor jest nowy,
      Druga sprawa to taka, że jak ruszam i gaz nacisnę do dechy to spadają obroty traktora i muszę odpuścić gaz i naciskać powoli, to samo dzieje się jadąc po górę i w ciężkim terenie. Czy to jest objaw, że ma za ciężko? Ilość oleju w skrzyni jest prawidłowa.
    • Przez karat7
      Co sądzicie o przyczepach skorupowych  10 ton -TECHMONT i URSUS. Czy warto kupić ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v