Skocz do zawartości

Opony do MTZ-ta, jakie?


rastafarmer

Rekomendowane odpowiedzi

@xdetherocx

Dziś odpalilem po długim czasie forum, ale według mnie nie ma szans to poprawnie działać. Licząc czysto teoretycznie po oznaczeniach opon tył ma obwód 5.31m, a przód 3.17m. Daje nam to stosunek przodu do tyłu 1,67. Jest to wielka lipa szczrze mówiąc, bo nawet zestawienie 15.5 - 38 z 11.2 - 20 ma stosunek jak dobrze pamiętam 1.64 i tam już to działa z mega wielkim upośledzeniem przy skrecie. Dosłownie wszystko sie pcha, a ty masz jeszcze większą rożnicę. Żeby to normalnie się zachowywało to porządane według mnie jest 1.54-1.56

 

Najlepiej zmierz wysokość koła od podłoża do środka osi, ale stojąc na czymś w miarę równym.(przodu i tyłu)

Dochodzi jeszcze kwestia wysokości opon różnych producentów, ale nie wróżę Ci nic dobrego z tego co założyłeś. 

 

Chcesz to podaj wysokości to podstawie to na szybko.

Edytowane przez Lukasz3991
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.10.2019 o 19:28, Lukasz3991 napisał:

Wygląda dość śmiesznie(ponieważ tył jest dość wąski), chociaż sam przód zyskał moim zdaniem na wyglądzie gdyż 11.2 - 20 wyglądało jak karzeł w NBA. Dziś kultywowałem ponad 2ha i jaką miałem radość na uwrociach to nawet nie da się opisać. ciągnik idzie jak po sznurku, zero śladów pchania/ściągania.

20191023_171924[1].jpg

20191019_184438[1].jpg

20191020_081254[1].jpg

A jak wyglada to po czasie ,a i ile Ci się  podniósł  przód do góry  na tych kapciach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@robert983 Po czasie dalej twierdzę tak jak wcześniej - wszystko chodzi lux. Skreca się super zarówno przy jeździe do przodu jak i do tyłu, napęd rozłączam po przed delikatne dodanie i ujęcie gazu - nie ma mowy o jakimś cofaniu. O ile podniósł się przód dokładnie nie mierzyłem, ale te nowe kapcie jak kupowałem to miały 102 cm wysokości, a stare 93/94. Czyli podniósł się w granicy 4-5 cm.

 

Jak ktoś jest z łódzkiego to może podjechać sobie i zobaczyć jak to działa.

 

PS. Trzeba jeszcze pamiętać, aby odpowiednio dobrać wysokość opon ponieważ czasem te same rozmiary w zależności od producenta różnią się dość znacznie, a druga sprawa taka że na przykład taki nowy przód do zjechanego tyłu to też już tak średnio.

Edytowane przez Lukasz3991
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fabryczna beshina w MTZ 952.3 po 10 latach pękła na bokach. W sumie nie dziwie się bo obniżone ciśnienie było ale jeździło się dobrze, zaklejona i teraz czeka na wymianę. Zrobione ciut ponad 2700 godzin.

W Zetorze 10145 od 2007 czy 2005 mam voltyre i są super, teraz też kupiłem voltyre tyle że 10 warstwowe (ok 5tysia za dwie 18,4x34 radial) i nowe pójdą do zetora bo robi tylko w polu a te z zetora pójdą do MTZta bo transport z przyczepami jest wygodniejszy mtztem (pneumatyczne siedzenie, lepsza widoczność z kabiny, szybszy). Podejrzewam że jeszcze z 5 lat pochodzą i wtedy może niskoprofilowe się kupi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie Belshiny też popękały po 9 latach  i pomimo wysokiego bieżnika musiałem kupić nowe opony, także nigdy więcej tej marki. Wybrałem diagonalne Kabaty, bo w moim rozmiarze różnica w cenie pomiędzy radialami a diagonalami to było ponad 700 zł na oponie! W dodatku traktor został na łące, nie było jak wrócić do domu, sobota a w promieniu 50 km była tylko jedna opona.

Jeśli w Twoim rozmiarze różnica w cenie to zaledwie 200 zł, to kup radialne. Voltyre też miałem w jednym ciągniku, dobre były, po 5 latach wyglądały jak nowe, ciągnik już sprzedałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat to co jest u ruskich zakładane oryginalnie, a co powinno być według normalnych wytycznych to znacznie się różni. Jak byś był pewny, że całe przełożenia do przedniego napędu jest jak w mtz 82 to można poszukać jakiś bamboszy co by pasowały. Ewentualnie ciągnik jedną stroną na lewarek ile obrotów koła przedniego przypada na jeden obrót koła tylnego albo na 10 obrotów koła tylnego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol19920
      Witajcie, jaka może być przyczyna nierównomiernego zużycia tulei silnika? Pierwszy i ostatni stan bardzo dobry, ładnie widoczne rysy honownicze. Natomiast środkowe dwa  praktycznie już nie widać śladów po honowaniu. Przebieg lekko ponad 3000tys godzin Belarus 1025.
    • Przez Mtz82_1991_92
      Witam, proszę osoby znające zagadnienie o pomoc, doradę oraz wyjaśnienie jak to do końca działa.
      W poprzednim tygodniu kolega przerobił mi wspomaganie w MTZ 82 i zdemontował całe stare wspomaganie i założył orbitrol z nowym zbiornikiem. Wspomaganie śmiga, ale w teraz nie mam blokady tylnego mostu. Czy da się domontować blokadę hydrauliczną, bo w tej chwili rurka od blokady jest odłączona (na tym gumowym połączeniu zaślepiono).
      Czytałem inne posty i ktoś doradzał, aby wpiąć się trójnikiem w zasilanie orbitrola i poprzez elektrozawór hydrauliczny połączyć zablokowaną rurkę i wróci blokada. Czy to dobry pomysł?
      Zawór elektryczny 2/2 jest jednokierunkowy i on powinien łączyć zasilanie z pompy na membranę blokady. Czy ciśnienie z pompy nie będzie za wysokie na tę membranę? Co będzie się działo po zamknięciu zaworu sterującego 2/2? Czy tu należałoby domontować równolegle zawór kierunkowy umożliwiający powrót oleju (możliwość zdjęcia ciśnienia z blokady)? Czy ten olej po zamknięciu zaworu gdzieś będzie się przelewał?
      A jeżeli tak to czy konieczne będzie uzupełnianie oleju w zamontowanym nowym zbiorniku oleju?
      Proszę o informację i pomoc w rozwiązaniu tego problemu.
      Z góry dziękuję za pomoc.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez RycerzNocy
      Witam. Remontuje ciągnik mtz. Przy poszukiwaniu zestawów naprawczych trafiłem na ofertę firmy Waryński co o niej sadzicie? Czy ktoś już montował? 
    • Przez Oskar08
      Mam taki problem albowiem mój ciągnik pierwszy raz po postoju nie chce odpalić na akumulatorze 12v160ah i trzeba go wspomagać prostownikiem a po pierwszym uruchomieniu pali bez problemu. Czy mój problem rozwiązał by większy akumulator 12v200ah? ( Posiadam rozrusznik szybkoobrotowy )
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v