Skocz do zawartości

Opony do MTZ-ta, jakie?


rastafarmer

Rekomendowane odpowiedzi

Gość MafiaBelarus82

Podajcie sposób obliczenia rozmiaru kół bo mam Mtz 82 (przedni most storzkowy) i mam z tyłu 18,4R34 a z przodu 11,2R20 i to sie cholernie nie zgrywa

Prosze o szybką odpowiedz ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz mieć tanio, to zostań przy tym, co masz. Masz tura, że potrzebujesz opon o większej nośności z przodu ? Do 15,5R38 da radę 11,2, czyli szersze niż te co masz. I kupisz ruskie opony po 600-700 sztuka. A jak chcesz zaszpanować , to płać i płacz. Ja też chciałem 18,4 , ale cena zwaliła mnie z nóg - 4 tys za sztukę nowe. Kupiłem 15,5 za 1530.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szerszych to na pewno nie założę bo niedługo MTZ pójdzie pod opryskiwacz ciągany. Chodziło mi raczej o firmę oprócz ruskich.kiedyś były 11.2 R20 a jakieś 8 lat temu przywionąłem sobie z Ukrainy 8.3 i do tej pory no i znowu trzeba nowe szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MafiaBelarus82

Tak mam tura

Ale mam zamiar go oddać dla brata do Belarusa 1025, a ja ma podobnego mtz jak seweryn

Edytowane przez MafiaBelarus82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następna sprawa przy przeróbkach na 13.6 i ciężkich pracach w polu gdzie ciągnik musi się zapierać ,będzie wysiadał przedni napęd i podpora ,więc moim zdaniem najlepiej 11.2 bez wielkich kosztów i jesli zdążysz ją zjechać przez kilka lat to nawet możesz wziąść diagonalną ,tylko wez z normalnym bieżnikiem a nie takim jak Voltyre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym bardziej szersza opona wskazana. Też mam z tyły 18,4r34 a z przodu miałem 11,2. Rwało jak diabli, w zimie nie dało się skręcać bo jechał prosto.

Według wyliczeń żeby były zachowane standardy z przodu opona powinna mieć co najmniej 107 średnicy. Coś koło tego ma 13,6.

Założyłem i teraz idzie jak złoto. na max skręcie koła idą jak po sznurku. Nie ma najmniejszego poślizgu.

Arab1 opowiadasz głupoty a nie spróbowałeś, nie wiesz a nawet nie dowiedziałeś się czy to dobrze skompletowane rozmiary. na 11,2 to się zapiera i jest to komplet niezgodny z zaleceniami producenta.

http://www.pronar.pl/zmiany/2000/BIULETYN%20Nr%208P-2000.pdf

Nie twórz sztucznych problemów.

Edytowane przez seweryn20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MafiaBelarus82

Jak chcesz mieć tanio, to zostań przy tym, co masz. Masz tura, że potrzebujesz opon o większej nośności z przodu ? Do 15,5R38 da radę 11,2, czyli szersze niż te co masz. I kupisz ruskie opony po 600-700 sztuka. A jak chcesz zaszpanować , to płać i płacz. Ja też chciałem 18,4 , ale cena zwaliła mnie z nóg - 4 tys za sztukę nowe. Kupiłem 15,5 za 1530.

 

 

 

Ok ale ja mam już mam na tyle 18,4R34 no i szukam na przód opon. A za opony w tamtym roku zapłaciłem około 2tys

 

Za sztukę

 

seweryn a ta opona 13,6R20 to droga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób jak napisałem ci wyżej. Liczyłem przełożenia i dopasowywałem opony. Żeby zachować standard czyli przód ma pokonywać drogę większą względem tylnych o 1-5% opona na przodzie przy tylnej ma mieć średnicę minimum 107 a wskazana i wyższa. Tyle że dziś nie powiem ci do jakiej średnicy się w tym mieści.

Ja kupiłem belshine za 1000.

http://allegro.pl/li...szystkie działy

Ale jak masz tura z przodu to i na diagonala możesz się skusić.

http://opony-rolnicz.../rozmiar-112_20

 

A jeśli chcesz na maxa zaoszczędzić to załóż 12,00-20 starowską.

http://allegro.pl/opona-12-00-20-stomil-t-45-12-20-opony-12-00r20-i3916816734.html

Tyle że ciężko założyć.

Edytowane przez seweryn20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Mkkr
      Witam.
      Mam pytanie odnośnie pompy hydraulicznej do koparki białorus. pompa przestała podawać olej . Po rozebraniu wszystkie elementy gumowe do wywalenia. czy idzie jeszcze kupic jakis zestaw naprawczy ?? W internecie brak zestawów naprawczch..  Pompa jest to ta duża od strony skrzyni . Da się jeszcze coś z tym zrobić czy szukac pompy ?
    • Przez karol19920
      Witajcie, jaka może być przyczyna nierównomiernego zużycia tulei silnika? Pierwszy i ostatni stan bardzo dobry, ładnie widoczne rysy honownicze. Natomiast środkowe dwa  praktycznie już nie widać śladów po honowaniu. Przebieg lekko ponad 3000tys godzin Belarus 1025.
    • Przez Mtz82_1991_92
      Witam, proszę osoby znające zagadnienie o pomoc, doradę oraz wyjaśnienie jak to do końca działa.
      W poprzednim tygodniu kolega przerobił mi wspomaganie w MTZ 82 i zdemontował całe stare wspomaganie i założył orbitrol z nowym zbiornikiem. Wspomaganie śmiga, ale w teraz nie mam blokady tylnego mostu. Czy da się domontować blokadę hydrauliczną, bo w tej chwili rurka od blokady jest odłączona (na tym gumowym połączeniu zaślepiono).
      Czytałem inne posty i ktoś doradzał, aby wpiąć się trójnikiem w zasilanie orbitrola i poprzez elektrozawór hydrauliczny połączyć zablokowaną rurkę i wróci blokada. Czy to dobry pomysł?
      Zawór elektryczny 2/2 jest jednokierunkowy i on powinien łączyć zasilanie z pompy na membranę blokady. Czy ciśnienie z pompy nie będzie za wysokie na tę membranę? Co będzie się działo po zamknięciu zaworu sterującego 2/2? Czy tu należałoby domontować równolegle zawór kierunkowy umożliwiający powrót oleju (możliwość zdjęcia ciśnienia z blokady)? Czy ten olej po zamknięciu zaworu gdzieś będzie się przelewał?
      A jeżeli tak to czy konieczne będzie uzupełnianie oleju w zamontowanym nowym zbiorniku oleju?
      Proszę o informację i pomoc w rozwiązaniu tego problemu.
      Z góry dziękuję za pomoc.
    • Przez RycerzNocy
      Witam. Remontuje ciągnik mtz. Przy poszukiwaniu zestawów naprawczych trafiłem na ofertę firmy Waryński co o niej sadzicie? Czy ktoś już montował? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v