Skocz do zawartości

C 385 WOM


Bartizi00m

Rekomendowane odpowiedzi

Odgrzeję temat WOM typu Ursus 385 - 1614  kręci cały czas. 

temat  przewertowałem nie znalazłem sensownej odpowiedzi pracuje na warsztacie znam sie na mechanice tego typu traktorów 

wom został wyjęty nie było zapchanych kanałów  tarcz tam jest tyle ile powinno być,  4 tłoczki hamujące zostały wymienione na nowe 

miały troche luzu i dalej to samo nie da sie go zatrzymać grubą dechą . Następne czynności jakie podejmiemy to podpięcie manometru na przewody 

hydrauliczne bo nie wiem czy wiecie tam cały czas powinno być ciśnienie albo hamuje albo zaciska tarcze. Jak będzie ok. to wyjmiemy jeszcze raz

i zostanie wyjęta  jedna tarcza by zrobić większy luz, tylko tu nasuwa się pytanie czy pod  obciążeniem nie stanie wałek.  Wzmacniacz momentu działa poprawnie 

bo przydusza go podczas załączania jak stoi na wolnych obrotach.  Rozwiązał ktoś ten problem bo szukam dobrej rady. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam i podłączam się do tematu. Mam taki sam problem jak PolskiFarmer1 . Tarcze wymieniłem ilość wg. katalogu, oringi 3 szt i uszczelki na tłoku dociskowym również. Mikropompka sprawna pół biegi/przedni napęd działają.  Tarcze mają luz gdyż na włączonym wom pod siedzeniem i zgaszonym silniku wałem da radę obrócić ręką (wajcha pod kierownicą w obojętnie której pozycji). Problem jest tego typu że gdy silnik działa i wom jest włączony pod siedzeniem nie da się go rozłączyć wajchą przy kierownicy... Przypierając z całej siły dębowy kołek do obracającego się wałka również nie daje efektu spowolnienia. 
Możliwe że rozdzielacz jest zepsuty? Nie odcina ciśnienia lub może przewody z tyłu są na odwrót podpięte?? Czy wina jest po stronie tych tłoczków hamujących? Do nich się nie dobierałem jeszcze. 
Pozdro! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.05.2018 o 20:06, lukasz222 napisał:

Pytanie ile masz luzu między tarczkami a pierścieniem zabezpieczającym? Poza oringami na korpusie nie ma zdaje sie co uszczelniać hamowania, manszety odpowiadają za uszczelnianie podczas pracy. Jedyna opcja jeszcze, że kostka nie przełącza oleju.

A ile tego luzu powinno być ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To on nie wchodzi cały, wystaje jakieś 1.5cm, i dokrecic się nie da bo sruby nie wytrzymują. 

I jeszcze wspomnę, że ten dekielek co dociska to z niego urwala się sprężyna i jest wyłożona ta sama tylko nie jest połączona z dekielkiem, ale jest tam wlozona i jest trochę krzywa, czy to może przez to się nie załącza 1000obr? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie powiedzcie jak ma wygladac kosz wom w moim 8011. Kosz z tarczami zlozony byl tak ze od dolu byla ta gruba przekladka metalowa potem tarcza potem przekladka cienka,tarcza, przekladka i  na koncu gruba przekladka i pierscien. Lacznie jest 5 tarcz ciernych. Wom staje przy rozsiewaczu nawozu. Mikropompa jest zastapiona pompa zewnetrzna a rozdzielacz pod pokrywa nowy.

 

 

82819244_2193100450998951_3858328671441911808_n.jpg

Edytowane przez Lesiu19911
Bo tak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jest taki temat robiłem wom w c 385 czyli sprzęgło wom zostało całe wymienione od uszczelek manszetowych po pierścienie na tulejach uszczelki na korpusie tarczki itd. Został zmieniony olej 40 l wlane i filtry, zmierzyłem też ciśnienie na czujniku Mikropompki było 11-12 bar odkręciłem przewody z tyłu koło wom to z hamulcowego dolnego przewodu płynie olej zmieniam położenie dźwigni pod kierownicą i z górnego przewodu oleju nie tłoczy. Czy to mógł zaciąć się rozdzielacz pod pokrywą tam gdzie jest czujnik mikropompy? . Dodam że dźwignią pod siedzeniem na zgaszonym silniku opuściłem ją do dołu i włączyłem silnik wałek chodzi i ustawiłem dźwignie pod kierownicą na off to ten dalej się kręcił, potem dźwignia pod siedzeniem ustawiłem go na wyłączony a dźwignia pod kierownicą ustawiłem na ON to wałek nie chodzi. W czym może być problem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez margoo78
      Mam wielki problem z zakupem dobrej dętki na tył C385. W ubiegłym roku dałem się namówić na wulkanizacji podczas naprawy kapcia na nową dętkę, bo mówili, że stara już ma kupę łatek lepiej wymienić. Odrazu odradzili kabata, bo dużo reklamacji. Załozyli mi nexen, bo to dobre. Po 2 godzinach kapeć. Okazało sìę, że dętka rozeszła się na szwie. Wymienili mi w ramach reklamacji na mammut. Ta miała być lepsza. Po niecałym roku ta się rozłazi na szwie i co robić? Szukam starej grubej dętki.
    • Przez Dzigit189
      Mam takie odciagi w Zetorze 8011 . Jak je dobrze ustawic żeby talerzowka szła w linii . Ustawienie np. Bolca po obu stronach na ten sam otwór powoduje że i tak na jedną stronę ściąga bardziej.

    • Przez elamir
      Pytanie może głupie ale nie znalazłem odpowiedzi. Zgodnie z danymi technicznymi obroty wom 540/min osiąga się przy obrotach silnika 1890. I moje pytanie czy poniżej takich obrotów silnika wom będzie miał mniejsza prędkość i analogicznie przy większych obrotach silnika powyżej 1890 wom przekroczy 540 obr/min? Czy 540obr/min to są maksymalne obroty wom?
    • Przez freshTomato
      Witam.
      Kolega w swoim ursusie 1614 chciał zmienić koła z 18.4 R34 na 18.4 R38, na przodzie ma 14.9 R24 i pytanie czy coś trzeba zrobić aby zmienić przełożenie i aby przednie koła szybciej się kręciły, czy poprostu je zmienić?
      Z naszych wyliczeń wyszło że uwzględniając przełożenie przedniego napędu dla 1614 prędkość koła R24 wynosi 27,67 km/h, dla tylnego napędu R34 wynosi 27,33 km/h, a dla R38  28,98 km/h na 3 biegu. Stąd pytanie, bo słyszałem że przednie koła muszą się trochę szybciej kręcić od tylnych? 
      Słyszałem że trzeba gdzieś zmienić przełożenie dla większego rozmiaru kół tylko gdzie?
      Pozdrawiam.
    • Przez Kurwer21
      Witam, przychodzę z zapytaniem, mianowicie dziś podczas jazdy Ursusem c385, słyszałem takie specyficzne pukanie mniej-więcej na zwolnicy. Później, gdy w ciągniku jeździła ze mną druga osoba, to też to słyszała i czuła to pukanie pod siedzeniem pasażera. Wie ktoś o co może chodzić?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v