Skocz do zawartości

Chciałbym przerobić włączanie napędu w 12145 na elektromagnes


Gość marcin12145

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marcin12145

Wiatm

 

Wpadłem dziś na pomysł aby przerobić włączanie przedniego napędu w moim 12145 z " linkowego " na elektromagnes. Czy są do kupienia te gotowe kostki z elektromagnesem , czy lepiej samemu coś poczarować ?? Jeśli według was lepiej samemu cos poczarować to napiszcie jakich najlepiej części użyć i co będę potrzebował oprócz oczywiście elektromagnesu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze coś można wykąbinować chociaż tak częcto się nie załącza przedniego napędu żeby aż tak bolało to ale impulsem do zmiany może być fakt często korobująca i zacinająca się linka a takie elektro zawory są w nowszych ursusach i crystalach może to nie jest drogie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba niebardzo pujdzie przerobic ale mozna elektro hydraulicznie z siłownikem podłaczonym pod linke

no to juz naprawde byla by przesada. jak silownik moze pociagnac za linke to tak samo mozesz to reka zrobic.

 

 

a jesli bys chcial przerobic na elektro magnes to bys musial chyba cala przystawke przy tylnim moscie rozebrac. ja uwazam ze takie zalaczanie jest zbedne. wole juz ciagnac za linke niz rozbierac pol przedniego napedu i narazac sie na jakies koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcin12145

ja myślałem że tam zmienia się same te kostki z takim tłoczkiem w środku, a tu się okazuje że trzeba zmienić całe sprzęgło osi przedniej. A jakby zamiast linki podłączonej do tego tłoczka podłączyć jakoś elektromagnes żeby tylko wpychał i wyciągał ten tłoczek. Czyli chodzi mi o elektryczne sterowanie tym tłoczkiem. Jakby ktoś był taki miły to prosił bym o zdjęcie takiego sprzęgła z włączaniem elektromagnetycznym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcin12145

wbrew opiniom jakie tu przeczytałem jednak udało mi się przerobić na elektryczne bez najmniejszego problemu w porozumieniu z @mariusz(ZDUN)

Dzięki za wszystko kolego :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Agromie widziałem za około 420zł zamiast kości z linką zakłada się kość z elektrozaworem i bez żadnego problemu przedni napęd załączasz jednym pstryknięciem palca. Mówicie że lepiej jest pociągnąć linkę i macie racje, bo prostsze rzeczy są lepsze, :) ale np. my założyliśmy nową kość z linką i nie działa to tak pięknie jak to wszyscy mówią, nieraz to musze pod ciągnik włazić żeby poruszać linką nad zaworem (kością) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez traktor11
      witam 
      może ktoś posiada instrukcję obsługi klimatyzatora bo nie mogę włączyć nawiewu ( wentylatora ) i nie wiem co może być czy nie umiem urochomić czy coś jest zepsute 
    • Przez ZetorPower
      Witam mam zamiar kupic zetora 18345 ale nic o nim niewiem. nikt w mojej okolicy nie ma takiego i nie wiem jak on sie sprawuje na polu. Jezeli ktos posiada taki ciagnik prosiłbym o opisanie mi tej maszyny. pozdro
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

    • Przez Grzegorz98
      witam. mam pytanie odnośnie podłączenia nagrzewnicy. w moim Crystalu jest ona pod kolumną kierownicy i patrząc od strony silnika do kabiny, to widać w tej przerwie dwa węże. jeden idzie pewnie do góry nagrzewnicy(bynajmnirj tak wygląda,idzie do góry) a drugi jakby pod spód.owe węże łączą się za silnikiem zaworkiem, który jak mniemam miałby odpowiadać za otwarcie i zamknięcie obiegu nagrzewnicy(ON/OFF). I tutaj moje pytanie. w którym miejscu jest owy obieg podłączony do układu chłodzenia aby pobrać płyn do nagrzewnicy ? chyba że jest jeszcze jakieś ,,łącze" którego nie widać na pierwszy rzut oka.
    • Przez Patrykf123
      Czy wygluszal gtos kabinę w Ursusach typu 914 itp. Lub fortschritt zt 303? Posiadam takie ciągniki i chciał bym w nich wygłuszyć kabinę lecz nie wiem jak to zrobić. Nie piszcie żeby kupić nowy ciągnik, bo na 30ha są dla mnie wystarczające, a na nowy przyjdzie czas ;) 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v