Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Kolego "MARCINX " nie chodzi o zrobienie z ciapola FENDA czy RAKIETY a tylko o wymianę spostrzeżeń między posiadaczami tych małych "złomów"kto co i jak wykombinował i co komu nawala.dobrze że są słowa krytyki inaczej na każdym podwórku było by to samo.A bez sensu jest tylko nic nie robienie ,mój ciapol tylko pryska i siano przewraca ,ale fajnie kiedy ma zdrowy wydech. Niestety nasz ursus prawdopodobnie i tak nie zbuduje tak twardej maszyny.Mamy dobrych konstruktorów tylko

Polska nie potrafi ich wykorzystać.Wpisz sobie w internet "munch mammut 2000 "jednym z głównych konstruktorów tego cuda był konstruktor wueski . Do dziś japońce nie majom trzech patentów które ma ten motor,przyjemnej lektury .

Opublikowano

Ja uważam, że montaż turbodoładowania np. do C-330 to wcale nie jest taki bezsensowny i głupi pomysł. Skrzynia w C-330 raczej jest trwała, myślę, że dodatkowe 10km(wydaje mi się że turbina gdzieś tyle może dać)nie powinno zaszkodzić skrzyni. Trochę być może skróci się żywotność silnika, ale myślę, że też niewiele. A przeróbka która kosztuje ja pisał @Piorun12 3000zł, no może trochę więcej, jest według mnie jak najbardziej opłacalna. A już nie mówię o zadowoleniu i radości tego który to własnoręcznie zamontował ;) A zmiana na większy ciągnik wiadomo zawsze kosztuje, a jeśli wiemy że mamy na pewno dobry ciągnik, to po co go wymieniać.

Opublikowano

co do tych linkow na poczatku. czy to jest wogule orginalna trzydziestka? maska wygląda jak od c-360, tak samo obudowa pod kierownica, przód pod maską tez jakos dziwnie wygląda

Opublikowano

Mogą sobie i 5 turbin założyć i nic z tego nie będzie, w silniku 2 cylindrowym i jeszcze czterosuwie nie ma ciągłej strugi powietrza tzn powietrze jest zasysane przez 1cylinder krótka przerwa 2 cylinder co da się słyszeć w c330 jako (po chłopsku) paff paff paff paff i tak w kółko, co daje że turbina nie jest w ciągły sposób napędzana przez spaliny, tylko poprostu rozpędza się i zwalnia i tak w kółko razem z cyklem wydechów.Powodzenia więc życzę w bezsensownych pracach jeszcze tam napisali pod tym linkiem że 50%mocy więcej-byłem u spowiedzi i nie skomentuje.Da się zamontować turbosprężarki ale do 3cyl(o wykorbieniu120stopni) 4,5 cylindrowych a dopiero w 6 cylindrowych silnikach turbo rozwija skrzydła.Koledzy tam wyżej pisali że nie wprowadzili żadnych zmiam konstrukcyjnych tzn wzmocniena tego silnika, chciąłbym zobaczyć zdjęcia i dane z pomiarów rozebranego silnika c330 turbo po 2 tys mth o ile wcześniej nie zbierzecie połowy silnika z asfaltu. A i jeżeli już chcecie montować tego typu wynalazki do 2 cyl silnika to radził bym sprężarke typu ROOTs dużo mniej roboty,mniej awaryjne,a dostęp- byle jaki benzyniak typu compresor niektóre gt i inne wynalazki. powodzenia :rolleyes:

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jak to dobrze że do ciągników nie można pod pasować silników odrzutowych od samolotów bo aż strach by było wyjsć na podwórko z obawy że komus w powietrzu się pług wyczepi :D tak by smigali :rolleyes:

Opublikowano

Brak słów :blink: turbo do ciapka podpinać :lol: :D widocznie ludzie nie maja co do roboty i wymyślają głupoty typu turbo do ciapka , no jedynie siąść i zapłakać nad ich l;osem :(

Opublikowano

Mogą sobie i 5 turbin założyć i nic z tego nie będzie, w silniku 2 cylindrowym i jeszcze czterosuwie nie ma ciągłej strugi powietrza tzn powietrze jest zasysane przez 1cylinder krótka przerwa 2 cylinder co da się słyszeć w c330 jako (po chłopsku) paff paff paff paff i tak w kółko, co daje że turbina nie jest w ciągły sposób napędzana przez spaliny, tylko poprostu rozpędza się i zwalnia i tak w kółko razem z cyklem wydechów.Powodzenia więc życzę w bezsensownych pracach jeszcze tam napisali pod tym linkiem że 50%mocy więcej-byłem u spowiedzi i nie skomentuje.Da się zamontować turbosprężarki ale do 3cyl(o wykorbieniu120stopni) 4,5 cylindrowych a dopiero w 6 cylindrowych silnikach turbo rozwija skrzydła.Koledzy tam wyżej pisali że nie wprowadzili żadnych zmiam konstrukcyjnych tzn wzmocniena tego silnika, chciąłbym zobaczyć zdjęcia i dane z pomiarów rozebranego silnika c330 turbo po 2 tys mth o ile wcześniej nie zbierzecie połowy silnika z asfaltu. A i jeżeli już chcecie montować tego typu wynalazki do 2 cyl silnika to radził bym sprężarke typu ROOTs dużo mniej roboty,mniej awaryjne,a dostęp- byle jaki benzyniak typu compresor niektóre gt i inne wynalazki. powodzenia :rolleyes:

popieram w 101%

Opublikowano

a czemu nie - zamontujcie mu turbo z intercoolerem - ja bym jeszcze układ wtryskowy zamienił na common rail - co tam jeszcze przednia oś na TLSie by się przydała no i nie można zapomnieć o EHRze w podnosniku - do tego nowa kabina od Naglaka "i można świat doganiać"

 

jak czytam o "sukcesach" takich właśnie "niezależnych biur konstrukcyjnych" to mi sie zawsze ten filmik przypomina

Opublikowano

Mogą sobie i 5 turbin założyć i nic z tego nie będzie, w silniku 2 cylindrowym i jeszcze czterosuwie nie ma ciągłej strugi powietrza tzn powietrze jest zasysane przez 1cylinder krótka przerwa 2 cylinder co da się słyszeć w c330 jako (po chłopsku) paff paff paff paff i tak w kółko, co daje że turbina nie jest w ciągły sposób napędzana przez spaliny, tylko poprostu rozpędza się i zwalnia i tak w kółko razem z cyklem wydechów.Powodzenia więc życzę w bezsensownych pracach jeszcze tam napisali pod tym linkiem że 50%mocy więcej-byłem u spowiedzi i nie skomentuje.Da się zamontować turbosprężarki ale do 3cyl(o wykorbieniu120stopni) 4,5 cylindrowych a dopiero w 6 cylindrowych silnikach turbo rozwija skrzydła.Koledzy tam wyżej pisali że nie wprowadzili żadnych zmiam konstrukcyjnych tzn wzmocniena tego silnika, chciąłbym zobaczyć zdjęcia i dane z pomiarów rozebranego silnika c330 turbo po 2 tys mth o ile wcześniej nie zbierzecie połowy silnika z asfaltu. A i jeżeli już chcecie montować tego typu wynalazki do 2 cyl silnika to radził bym sprężarke typu ROOTs dużo mniej roboty,mniej awaryjne,a dostęp- byle jaki benzyniak typu compresor niektóre gt i inne wynalazki. powodzenia :rolleyes:

 

bobytempelton- Warto poczytać na temat pulsacyjnego napędu turbosprężarek i korzyści z tego płynących :rolleyes: . Przyrost mocy po montażu turbosprężarki i podniesieniu dawki paliwa może wynieś i 100% (ale jak długo?).

MAT912 - pooglądaj filmiki z zawodów Tractor Pulling to zobaczysz, że można założy do ciągnika silnik odrzutowy i z helikoptera :rolleyes: .

Jak ktoś lubi takie zabawy to się wszystko da - jak mawiają nie ma rzeczy niemożliwych, najwyżej są nieopłacalne i mało realne - można sobie i założy silnik V8 do kosiarki.

Na temat sensu uturbiania C330 nie będę się wypowiadał, ale z głową wszystko można zrobić.

Opublikowano

@alchemik może masz po części racje z napędem pulsacyjnym turbosprężarek ,zwiększa sprawność,turbosprężąrki, ale w 4,5,a jak pewnie wiesz w 6 cyl są montowane, bo tam dopiero się to sprawdza.Po za tym no można zmodyfikować fazy rozrządu ,ustawić odpowiednio początek wtrysku, ale aby zastosować pulsacyjny napęd turbiny w c330 ,to silnik musiał by mieć przynajmniej te 2500 obr/min,bo na mniejszych spaliny zbytnio będą się cofać, niewiem dla mnie mija się to z celem, miałem w zimie zakładać do c330 silnik 3p, ten z zamuloną pompą 38km, ale jakoś tak wyszło, ale tej zimy zrobię to napewno,czyli bezpiecznie zwiększę moc, obroty,jednocześnie czyniąc c330oprócz jej wszystkich wad, prawie doskonałą :rolleyes:

Opublikowano

wiesz dla czego od 1,8 albo od 1.9 się zakłada ? proste wiesz jaką ma pojemność silnik w c330 prawie taką jak 1.8 albo 1.9 ciapek ma 2.0

a jesli interesuje cię koszt przerobienia to jest 300 do 500 zł

Opublikowano

bibit wszystko okej ale ? Jakim cudem ta turbinka ze sierry dmuchnela Ci 1,5 bara w 2 cylindrach ? jak juz wczesniej pisal bodytempelton 2 cylindrowiec 4 suwowy ma przerwy w wylocie spalin ? jakim cudem wiec spaliny ciapkowe by napedzily ta turbine do takich obrotow aby dmuchnela 1,5 bara ? w fordzie seryjnie dmuchala na pewno nie wiecej jak 1,2 bara i to przy full obciazeniu auta , rowna struga spalin z 4 cylindrow. i zapewne miala WG bo piszesz ze to juz 1,8 TD czyli typowy fordowski motor.

Opublikowano

Fiat produkuje i montuje dwucylindrowy silnik z turbiną. Tyle że to benzyna, obroty silnika są zdecydowanie większe, do tego odpowiednio skonstruowany wylot spalin i jakoś działa. Nie wydaje mi się żeby ten silnik na dłuższą metę zrobił furorę ale na razie chodzi.

O sensie zakładania turbiny do 30-ki trudno coś powiedzieć opierając się na teoriach. Trzeba by to przerobić w realu by jednoznacznie określić czy warto czy nie.

Opublikowano (edytowane)

No chyba się na fotki nie doczekamy ale ok .

 

Dla Twojej informacji bitbit turbina z forda 1.8 TD daje max 0.8 bara i to dopiero od około 2200-2300 obr

 

bitbit w jakim ciągniku masz to turbo w fergusonie czy 30 bo w obu tematach się pochwaliłeś ?

Edytowane przez kamyk82
Opublikowano

Może by się dało zainstalować turbo ale kolektoro-tłumnik raczej trzeba by zrobić taką puche przed turbina dyfuzor by spaliny się sprężały przed turbiną, bez tego nie wyobrażam sobie pracy 2 cylindrów w turbo <_< Tłoki z c330 nie z 330M i może, ale to wszystko jest za liche, to nie będzie pracować na dłuższą metę.

Ciśnienie które produkuje sprężarka turbiny zależy od ilości spalin, więc z każdej się wyciągnie i 2 bary ale po wsadzeniu większego silnika :D , przy obr poniżej 1000obr jak to ma pracować?

Załóżcie silnik 3p lepiej takie moje zdanie.

Opublikowano

ok nie ma sprawy mam w c 330 i w MF 255 turbo ale proszę o cieroliwoś bo jak pisałem wcześniej jestem w Niemczech

w czwarek jadę do pl w sobotę porobię fotki ok ?

Opublikowano

podczas ciężkiej pracy czuś wzrost mocy naprzykład przy wałowaniu zboża bo tak przy robotach z turem nie jest zbytnio potrzebna tyle że szybciej wchodzi na obroty

no a opony od koparki bo mam sporo podmokłych terenów

Opublikowano (edytowane)

Oba to turba ze sierry ?

PS mam pytanie bo w fordzie patrząc na wykresy ta turbina wstaje bardzo późno- tak przy ok 2400obrotach jest szczyt momentu obrotowego a jak jest w c330 ?

Mam też pytanie do wartości doładowania na którym jeździsz teraz w ursusie i w którym momencie nastepuje szczyt momentu obrotowego - przy jakich obrotach bo normalna c330 ma max moment gdzieś ok 1800obr , a jak jest u ciebie ?

 

 

 

Ps badzo mi sie podoba przeróbka , ale pomyślałbym raczej nad jakąś turbiną od mniejszego silnika - coś 1,4 tdi albo 1.6td - moim zdaniem łatwo by wstawała i można by ustawić w miare relatywnie małe ciśnienie doładowania - tak 0.5bara aby za bardzo nie ingerować w piec.

Edytowane przez Dodek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez PatrykDawid
      Kupiłem nowy obrotomierz do C-330M ponieważ stary nie nabijał już motogodzin a traktor przechodzi przegląd i było to potrzebne. 


      Niestety dość znacznie przekłamuje on obroty, o około 400 względem oryginalnego, pokazuje 2400 przy normalnej jeździe zamiast 2000. Efektem jest też to, że szybciej nabija też motogodziny, i w niecałą godzinę nabił 1,2. Czy coś źle zamontowałem, czy jest to wada tego licznika? Jeśli jest to wada licznika, to czy ktoś mógłby polecić jakiś inny licznik?

    • Przez bart3k1998
      Cześć,
      MAm zamiar zrobić w swoim c328 zaczep dolny. W internecie ceny dolnego zaczepu dedykowanego do tego ciągnika wychodzą około 1200 zł. 
      Przeglądałem foty i znalazłem, że można tam zaadoptować wspornik od c355 i dorobić listwę.
       
      Czy ktoś posiada taką modyfikację i mógłby się wypowiedzieć na temat opłacalności wykonania?
    • Przez GrFicner
      Witam zainspirowany pomysłem od pewnego członka grupy o nicku jendrix jeżeli przekręciłem przepraszam i serdecznie pozdrawiam ,  borykaliśmy się z problemami a mianowicie w isarii 6050 3m bolączką była oryginalna skrzynia przekładniowa która była na plastikowych trybach niestety ulegały one uszkodzeniu,  wyłamywały się zęby zmienialiśmy tryby ale nic to nie dawało więc postanowiliśmy zmienić ją na bezstopniowa przekładnie z amazonki d7 zębatka zmieniona na 20 zębów z amazone przy piaście łancuch i super pracuje dalsze testy w polu pozdrowionka dla grupy trzymajcie się 😃


    • Przez torq1906
      Witam, 
      Jako że obecnie jestem na etapie generalnego remontu Ursusa C330 to zastanawiam się czy nie wprowadzić do niego odrobinę "luksusu" w postaci takiego zestawu wspomagania tylko zastanawiam się jak to wygląda od strony prawnej, czy mogą być jakieś problemy podczas badania technicznego? bo jednak jest to dość istotna ingerencja w układ kierowniczy.
      Czy takie zestawy mają jakąś homologację czy coś w tym rodzaju i nie ma się czym przejmować? 
    • Przez Mateusz2006
      Witam, mam pytanie mianowicie posiadam rozsiewacz amazone ZA-V 2200 z 2018 r. Do tego pory rozsiewacz chodził z nowej generacji ciągnikiem z systemem isobus, a teraz mam potrzebę zapięcia go do zetora 12245, ale z rozsiewacza wychodzi tylko kabel z wtyką do isobusa i nie wiem jak to zespolić z zetorem, dodam że oprócz komputera do isobusa, posiadam też komputer do rozsiewacza amatron 3. Proszę o jakieś wskazówki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v