Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich użytkowników forum.jesten nowym członkiem forum , lecz dość długim użytkownikiem zetorów 5211 i 5245.

 

dzisiaj zabrałem się za wymianę pierścieni tłokowych w 5211.przebieg od nowości 3200mtg bez poważnych remontów.ostatnio na 150 mtg 7litrów oleju skonsumował.

przed zdjęciem głowic chciałem sprawdzić luzy zaworowe,jakie było moje zdziwienie gdy pomierzyłem od 0.7 do 1 mm ,zaznacze że nie było problemów z zapalaniem jak i z mocą.

zaczołem się zastanawiać czy dobrze sprawdzam.przy zmianie ruchu zaworów,przekręcam jeszcze raz wał o 360 stopni i powinno dać się regulować , kręciłem w prawo.proszę o podpowiedzi jeśli coś robię żle.składał będę na drugi tydzień z powodu braku uszszelek pod głowicę.gładzie cylindra idealne. POZDRAWIM !

Opublikowano

Jeżeli wyhlał tyle oleju nas bank pierścienie do wymiany, sprawdź czy tłoki nie są czarne i czy nie ma luzów na panewkach, najwazniejsze że nie ma progów na tulejach. pozdrawiam

Opublikowano

już wszystko jest na stole tłoki ok panwwki ok tylko pierścionki padły. w ubiegłym roku paski klinowe miałem jakieś marnej jakości.

3 razy się zerwały, raz poszła para spod maski stąd problemy z przegrzanymi pierscieniami .

podpowiedzcie jak ustswiacie ( sprawdzacie ) zawory.

Opublikowano

dzięki panowie za podpowiedzi w sprawie regulacji zaworów ,w taki sposób sprawdzałem.

mój niepokój wzioł się stąd ,że parę lat temu miałem c-360-3p i instrukcja podawała inny sposób regulacji;

za jednym razem ustawiało się 4 zawory ;1,2,3,5 następnie przekręcenie 360 stopni wałem i4,6.

chodziło mi że tu 3 cylindry i tam .

co do wymiany samych pierścieni , to wymiśliłem sobie ,za jakieś 2000tyś mtg zrobię kapitalkę tj. tuleje , tłoki ,panewki, pierścienie i regenerację głowicy.

chyba że wcześniej zacznie brać olej.

JESZCZE RAZ DZIĘKI !

Opublikowano

czy wymieniac tuleje to mozna latwo sprawdzic :) wloz nowy pierscien w tulej i zobaczysz jak sie pierscienie schodza jesli jest duzy odstep to musisz tez tuleje wymienic :) a jak nie to mozesz jeszcze na tych smigac co masz :) :)

Opublikowano

panowie pisałem wcześniej że tuleje są w idealnym stanie żadnego progu,ślady po chonowaniu tulei.

gdyby były małe progi to bym się nie zastanawiał.

po wyjęciu tłoków pierścienie olejowe prawie nie wychodziły z tłoka , pozostałe były ok ale wymieniłem wszystkie nowe oryginalne czeskie 180 pln na 3 cylindry.

przy okazji rozpołowiłem zetorka ,wymieniłem uszczelniacz na wale bo po tych przegrzaniach zaczoł puszczać po kole zamachowym ( uszczejniacz jak kamień )

wymieniłem również łożysko oporowe małe następne 55 pln.

do wiosny pobryka sobie w szambiarce , a pużniej już bedzie miał pod górę.

Opublikowano

to teraz czekamy na efekty tych napraw i prośba o parę słów po złożeniu i uruchomieniu. Oczywiście dobrze byłoby jakby wymiana samych pierścieni wystarczyła , tym bardziej jak tuleje noszą jeszcze ślady obróbki. Z drugiej strony jak był przegrzany to zazwyczaj tłoki i pierścienie musiały dawać ostro po tulejach także i one to odczuły.

Opublikowano

Pisze wyraźnie, że pierścienie olejowe zapiekły się w rowkach, a ślady obróbki są bardzo długo i ich zadaniem jest utrzymanie oleju na gładzi. Przy przegrzaniu najwięcej dostaje tłok, bo nie jest odbierane ciepło od niego. Pierścienie dopasują się do tulei i będzie mruczał jak nówka, tuleje są już utwardzone i aby pirścienie były dobrej jakości.

Opublikowano

"zorzyk2" ty nie wypisuj takich rzeczy , jakoby ślady obróbki odpowiadały za smarowanie tulei bo byś nie nadążył dolewać oleju , honowanie ma się wytrzeć w czasie przewidzianym na dotarcie silnika . trochę robiłem przy tych silnikach i wiem jak wyglądają po dotarciu , wiem też jaki efekt przynosi rozebranie i złożenie tych elementów już wcześniej ze sobą współpracujących . Co to znaczy ,że najwięcej dostaje tłok ? chyba jak pęknie , bo zazwyczaj następuje wzajemne tarcie z tuleją co rysuje jedno i drugie jednocześnie , więc jak pisał ,że był przygrzany to pierścień olejowy zapiekło? stanęły raczej od nagaru czy jak ten konkretnie olejowy -od osadów spalonego oleju

Opublikowano

Wyłoże dokładniej. Przegrzany - bo zazwyczaj zbyt mało płynu lub awaria układu chłodzenia więc ciepło nie przechodzi z tłoka poprzez tuleje do układu chłodzenia, a najwięcej kumuluje się go w aluminiowym tłoku w jego komorze spalania , w tym miejscu jest najgrubsza (denko) część tłoka. Dlatego też w główkach korbowodów są zazwyczaj kanaliki przez które denko tłoka jest spryskiwane olejem , a za tym chłodzone. Nie było tu przypadku pęknięcia tłoka i ten problem nie podlega rozważaniom. To że rozebrałeś i złożyłeś ileś tam silników nie oznacza, że wiesz wszystko o zasadach konstrukcji i budowy silników. Zadam Ci pytanie: dlaczego oś wału korbowego jest przesunięta względem osi tulei? Co do tych śladów , to jest prawda - czytaj o honowaniu i tych śladach w linku.

Opublikowano

to ,że przeczytałeś i to nie zbyt uważnie jeden link to nie znaczy ,że wiesz wszystko o budowie i coś tam jeszcze co tam nawypisywałeś . honowanie ułatwia ułożenie (dotarcie ) pierścieni i to jest w tym artykule , może przy okazji ,zgoda , rysy gromadzą olej ,ale nie przetrwają ileś tam tysięcy motogodzin . weź kiedy wyjmij i z powrotem zamontuj tłok razem z tymi samymi pierścieniami do tej samej tulei ( nawet w silniku ,w którym są jeszcze wyraźne ślady honowania) i sprawdź ciśnienie sprężania w tej komorze . dlatego właśnie pisałem ,że po naprawie obejmującej tylko wymianę pierścieni nie ma co się od razu spodziewać poprawy sprawności silnika . też zadam Ci pytanie: dlaczego komora spalania w tłokach bywa przesunięta względem jego osi symetrii?

Opublikowano

Zarzuciłeś mi , że piszę bzdury o śladach obróbki, więc dlaczego tuleje honuje się a nie szlifuje. Nie pisałem wcześniej nic o tym, że pierścienie będą przylegać, lecz że muszą się dopasować i te ślady które zostały na tulejach nie są przeszkodą. Link podałem byś sobie poczytał. Nie czytałem go w całości, tylko sprawdziłem czy jest w nim zawarty wątek smarowania. Ja o tym uczyłem się ponad 25 lat temu. Nie odpowiedziałeś na moje pytania stawiasz inne. Co do komór spalania, bywają różne , to są całe rozdziały książek odnośnie ich typu, kształtu i za dużo byłoby pisania, może poczytaj sobie do poduszki książkę np: "Wysokoprężne Silniki Spalinowe " autorstwa Witolda Leśniaka. W zasadzie każdy demontaż jest niszczący i zawsze zachodzi potrzeba ułożenia się i dopasowania współpracujących części. Słowa "może przy okazji" nie są merytoryczną dyskusją. Powodzenia w lekturze technicznej.

Opublikowano

panowie nikt z nas nie widział tych tłoków a ni tuleji jeżeli był tylko a może az przegrzany to wymiana pierścieni coś pomoże,ale gdy pierścienie były zapieczone na wskutek przedmuchu to wontpie by to cos dało,pierścienie stają jeszcze od kurzu jak się ni dba o filtr powietrza , wtedy napewno sama wymiana pierścieni nic nie da.niech chodzi mu jak najlepiej

Opublikowano

panowie nie spodziewałem się tak bużliwej dyskusji fachowców,temat wygląda tak ;

poskładałem wszystko do kupy, świeża oliwa podpompowanie paliwka i odpalił bez większych problemów ,na początku trochę niebieskiego dymu , kilka delikatnych przegazówek ,silniczek chodzi pięknie i równo,przejeżdziłem jakieś 3 mtg ,na obrotach w transporcie zero dymu ,na wolnych obrotach jak jest zimny delikatny niebieski dymek.dzisiaj jest za wcześnie osądzać efekt mojej pracy.myślę że po 50 mtg będzie już wiadomo.

jeśli będą ubytki oleju to znaczyło by że wydałem 200 pln , i pracowałem w ( spółdzielni pracy zbędny trud ).

a jeśli ok to będzie satysfakcja .

odezwę się co wyszło z mojej pracy ,POZDRAWIAM !

Opublikowano

nie widział ,ale były opisane przez właściciela!! dyskusję wywoła "zorzyk2"( w końcu po to jest FORUM) z góry zakładając że będzie chodził jak nówka . Ja pisałem o efekcie tuż po złożeniu części w takiej kompletacji tzn . odpala lepiej czy trudniej w niskich temperaturach ? nie powinien dymić na niebiesko ,ale być może przestanie po dotarciu ,a może wyjdzie jeszcze coś innego ,czego wcale nie życzę . Poczekajmy niech trochę silnik pochodzi i wszystko jasnym się stanie . Amen. :)

Opublikowano

No właśnie, po to jest forum. Dyskusja merytoryczna powinna wnieść trochę wiedzy i taki był jej cel. Nie wypowiadałbym się gdybym nie rozumiał zagadnienia i daleki jestem od stwierdzeń używanych przez niektórych, niczego z góry nie zakładałem lecz oceniłem na podstawie opisu właściciela. Jednemu Darkowi już traktorek chodzi jak w zegarku, może i drugiemu się unormuje. W moim zetorku były zmienione całe komplety, a mimo to nie jestem zadowolony do końca. Zimny silnik nie łapie równo na wszystkich cylindrach i mocniej kopci, a ciepły pracuje dobrze, ma moc. Powodzenia w remontach i eksploatacji.

Odpowiedź na moje pytanie - by silnik pracował ciszej.

Opublikowano

Dołanczam się do tematu gdyż jutro jadę do warsztatu robić kapitalke ale przy 7211.

Nie wiem ile czasu to mi zejdzie ale wypiszę najpierw niedogodności które widać gołym okiem.

Przede wszystkim słabo pali czyli aby go odpalić to muszę sporo kręcić aby w końcu odpalić. Dlatego też każdorazowo go podgrzewałem aby ułatwić rozruch. Strasznie kopci w szczególności jak jest zimny silnik, jak się rozgrzeje daje czarny dym szczególnie jak się przygazuje. Rurką odpowietrzacza (układu smarowania)po rozgrzaniu dosłownie kapie z niego olej czyli pierścienie do wymiany. Często się zdarza że jeśli chodzi na wolnych oprotach i ruszy się kawałek to pojedzie kilka-kilkanaście metrów i zgaśnie, potem kręce czasem chwilę czasem od razu zaskoczy i "niechętnie" wchodzi na obroty czyli że nie dostaje paliwa, czasami kilka razy pod rząd, nie wiem dlaczego, pompa 2 lata temu była regenerowana a wtryskiwacze nowe kupione i sprawdzone. Z jednej głowicy cieknie co muszę tuleję wtryskiwacza wymienić i przy okazji wymienię przy dwóch pozostałych bo już jedną głowicę niepotrzebnie (przez wyciek w tulei)wymieniłem.

Teraz sprawy poza silnikowe.

Licznik mtg wskazuje 4321,2 mtg ale zatrzymał się prawdopodobnie 10 lat temu jak nie więcej. Czyli obecnie będzie miał około 6-10 tys mtg. Licznik ten elektryczny kosztuje nie mało bo ponad 120 zł (przy silnku) jak nie więcej.

Wiek zetora jest taki sam co mój czyli 21 lat. Przez tyle lat cały czas stał pod chmórką, ale od tygodnia stoi pod szopą, w końcu zrobiłem z tym porządek i dach ma, lecz to zbyt przewiewne i ciasne miejsce.

Co do kiepskiego odpalania to ma tak od ponad 15 lat jak nie więcej. Tata mówił że jak był nowy to pszczółka, zawsze odpalał za pierwszym razem. Ale że jeździł bardzo delikatnie to ciągnik stracił moc z czasem. W końcu pojechał do POM-u gdzie rozkręcili go na części pierwsze (nasz ciągnik był pierwszy taki w całej okolicy a mechanicy w POM-ie jeszcze nie znali tego ciągnika więc go rozkręcili aby go szczegółowo poznać). Lecz jak go skręcili to już słabo odpalał, i cały kolejny rok bez przerwy go rozklęcali i skręcali nie wiedząc dlaczego ma taką małą moc. Otuż w końcu wymienili tłumnik i moc się znalazła, w tłumniku osadziła się sadza która blokowała wydech(przez zbyt delikatną jazdę). Ale odpalać to do dziś słabo odpala. Myślę że w rozrządzie jest o 1 ząbek źle przestawione koło (opóźnia) i to jest tu błąd ale pewności nie mam.

W C-360 jak o jeden ząbek w rozrządzie było źle ustawione (zbyt wcześnie)to wydmuchiwało uszczelki pod głowicą, po przestawieniu prawidłowo chodzi jak pszczółka.

Dobra, na razie jeśli ktoś miał podobne problemy i udało mu sie naprawić usterkę to pisać jak. Tylko się nie rozpisywać jak ja xD

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v