Skocz do zawartości

kompresor ze sprezarki hs18(jelcz) i hs11 (c-330)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich :)

 

Mam do was pytanie czy jest sens robic komprsor z dwóch spręzarek od jelcza i c-330 ??? Jaką bedzie miało to mniej wiecej wydajnosc ??? itd.

 

PS

licząc ze spręzarka od jelcza ma wydajnosc ok 300 l na min

od 330 ok 100 - 150 l

czyli powinienem uzyskac ok 400 l powietrza ???

 

 

wiem troche namieszałem ale mysle ze wiecie o co mi chodzi :)

Opublikowano

Ja na twoim miejscu nie dokładał bym tej sprężarki od 30, zależy do czego chcesz używać takiego kompresora? jakim silnikiem (ile KW i faz) bedzie to napędzane, jak duży zbiornik do takiego zestawu chcesz założyć. napisz coś wiecej to bedziemy myśleć <_<

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Sprężarka od Jelcza jest smarowana ciśnieniem z magistrali silnika, musiałbyś zbudować jej układ smarowania(pompa, zbiornik oleju itp).

Opublikowano

Tak na początek dokładnie sprawidziłem i jest to spręzarka od leylanda (od autosana) o symblu hs18 (sorry za pomyłke ale nie miałem na niej tabliczki znamieniowej)

Zbiornik bedzie malutki bo ten orginalny od 330 nie wiem ile ma pojemnosci <_<

Sprężarki chce uzywac do piaskowania i tam potrzebuje min 400l/min

Co do smarowania to słyszałem ze wystarczy w to wejscie do oleju od spodu spręzarki podłaczyc węzyk ze zbiorniczkiem który bedzie wyzej od sprężarki i wtedy bedzie ok :lol:

Opublikowano

na silnik daj koło na dwa paski, po lewej stronie daj jedna spreżarkę, po prawej drugą, zrób wspólny układ smarowania, jakas osłonkę i silniczek trójfazowy (dobrze nazwałem?) 2,2KW spokojnie starczy <_<

Opublikowano

oj niewiem czy pociągnie taki zestaw do piaskowania <_< sposób montażu zaproponowany przez przedmówce jest sprytny i myślę że napewno by działało wszystko dobrze, myślę że podstawą to duży zbiornik tak aby mieć zapas powietrza, ja proponował bym np. zbiornik od hydrofora, a smarowanie mogło by zdać egzamin pod warunkiem ze sprężarka jest łożyskowana a nie na panewkach,

Opublikowano

Mały ten zbiornik, z podanego zapotrzebowania będzie miał wymianę powietrza rzędu kilkunastokrotnej swojej objętości, czy nie rozgrzejesz go do czerwoności. Moim zdaniem nie uzyskasz takiej wydajności z tych sprężarek przy pracy ciągłej.

Opublikowano

no jeszcze podłacze do niej orginalna spręzarke o wydajnosci 270 l na min <_< mysle ze bedzie ok tylko ten zbiornik hydrofor ma mała wytrzymałosc no tu jednak musi byc ok 8-10 bar

Opublikowano

A czy nie lepiej było by rozejrzeć sie za jakąś większą sprężarką? może dwucylindrową? bo te dwie to będą miały strasznie ciężko podołać twoim zapotrzebowaniom na powietrze...

Opublikowano

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=807543 . Dobra lektura <_<

 

Osobiscie jeszcze ni emam , ale wiem ze dziala bo widzialem taka, a glowice do niej nawet sam dorabialem. Glowice prawie idealnie pasuja od sprezarki z ursusa c-360. Trzeba tylko zrobic obok oryginalnych nowe otwory na szpilki bloku malucha. Do tego nowa oryginalna uszczelka pod glowice do malucha i bdzie dzialac.

 

To chyba jeden z najprostrzych sposobow na zrobienie dosc pozadnego kompresora.

 

Jedyne co trzeba przemyslec to zbiornik. Ale tu zdecydowanie odradzam niepewnych starych zbiornikow po hydroforze, a tym bardziej nieatestowanych samorobek. Sam majac chyba 12 lat przezylem na szczescie wybuch takiego baniaka. Nic przyjemnego jak zbiornik ok 200l przy cisnieniu ok 8atm pierdyknie. W drzwiach od garazu wielka dziura, a sam ok 100kg kompresor potrafi jak rakieta poleciec na odleglosc ok 10m.

 

Okazuje sie, ze dopbrym sposobem jest polaczenie kulku zbiornikow od ciezarowek, lub zbiornikoe po LPG.

 

Kompresor z malucha moze pracowan na b niskich obrotach 500-700 obr, co daje mozliwosc napedzania go silnikiem ok 3,5-5kw na sporym przelozeniu.

 

Polecam lekture watku na elektrodzie. Sa tam naprawde wszelkie watki takich wynalazkow.

Opublikowano

Sąsiad miał kiedyś kompresor z silnika z stara.założył 6 głowic z sprężarki od 330 i ładnie śmigało z parę lat.Najpierw miał jakiś silnik elektryczny a jak się spalił to ciągnik podłączał.Używał go do kamieniarstwa.

Opublikowano

Mój kompresor ze sprężarki od C-330.Trzeba jeszcze dorobic osłone paska i puszke na wyłącznik cisnieniowy .

1005575.th.jpg

1005574k.th.jpg

1005571t.th.jpg

1005570j.th.jpg

1005569.th.jpg

1005568f.th.jpg

silnik 2,2 kW 1400obr

zbiornik LPG 50 l

wyłącznik cisnieniowy od hydrofora przestrojony na wł 4atm wył ok 8 atm

manometr pionowy pokazuje cisnienie w zborniku

poziomy informuje o cisnieniu na wyjsciu

Służy już kilka lat .Malowac też sie daje .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez aniszek1
      Witam,
      Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym malować aby było dobrze
       
      Mam kilka sprzętów do pomalowania mianowicie:
      1: stare pługi -stan: farba oryginalna z odpryskami zadrapaniami i rdzą.
      2: sanki do bel, kulek,  - stan: sama stal bez żadnego podkładu ani farby w tej chwili cała pokryta rdzą.
      3: nowa dwukółka dopiero co pospawana - stan: stal nowa hutnicza ze składu więc gdzie nie gdzie trochę nalotu rdzy - zwłaszcza na belkach stalowych.
       
      Jakie efekty chce osiągnąć:
      - zabezpieczyć i odnowić maszyny aby nie rdzewiały,
      - farba na maszynach nie wyblakła za 2 lata. Maszyny będą pracowały w różnych warunkach deszcz, słońce, mróz
      - nie dało się tak łatwo sprzętów uszkodzić, zadrapać, porysować etc.. Wiadomo są to sprzęty rolnicze nie samochód wiec nikt nie będzie na nie dmuchał i chuchał.
       
      No i teraz od początku:
      To że trzeba oczyścić materiał ze rdzy i starych odprysków farby (czy cała farbę zdzierać?), potem odpylić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną to to wiem. Dalej nie wiem jaki podkład użyć? PROTECT 360 - PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY, Unikor C, Urekor S Podkład Antykorozyjny śnieżki?  coś innego? - w żadnym ze sprzętów nie uda mi się w 100 % pozbyć rdzy czy to w zakamarkach czy innych miejscach trudno dostępnych. Piaskowanie odpada. Więc z tego co się orientuje inne podkłady odpadają.
      Dalej czy jak już podkład wyschnie to go mam zmatowić papierem? nakładać jeszcze inny podkład? chciałbym użyć farby poliuretanowej, bo z tego co się orientuje jest  najlepsza do maszyn, ciężko ją uszkodzić i takie tam . Tylko że jest jedno ale, na stronach producentów unikor-u urekor-u (swoją drogą to czym się te dwa podkłady różnią?)  nigdzie nie jest wyszczególnione że można na nie kłaść farbę poliuretanową. więc jak to jest?

      Więc podsumowawszy gdyby ktoś mądry mógł napisać co i jak zrobić aby było dobrze i dlaczego akurat tą farbę czy podkład użyć a nie inny  to był bym ogromnie wdzięczny.
    • Przez patrykrolnik11
      Witam,mam problem .Rozcieńczam farbę chlorokauczukową podczas malowania, i gdy dużo dodam farbę to farba spływa. Jeśli doleję mało  robi się pajęczynka. Proszę o pomoc !
    • Przez sandrii
      Witam czy da się jakoś przerobić ten siewnik konny na siewnik do kukurydzy czytałam stare wpisy ale żeby dopytać co i jak stworze nowy wpis 
      i dokładnie co to jest ten górny wysiew?
    • Przez ursucolo1214
      Witam, ja zapytaniem czy da się przerobić Tur 1 na 3A z siłownikiem od cyklopa.

      Tur ten będzie pracował przy Ursusie c330. chcę już zlikwidować linkę z tego tura na rzecz właśnie tego siłownika 

      i też mam tutaj drugie zapytanie jaki by był najlepszy rozdzielacz dwusekcyjny do tego 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v