Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Właśnie zamierzam takiej modyfikacji dokonać więc będzie mi łatwiej jeśli ktoś coś takiego widział lub ma zrobione i podzieli się ze mną swoimi sugestiami i rozwiązaniami.

Opublikowano

do forszaja 323 to wsadziłem leylanda turbo jednak forszaj ma ramę a silnik siedzi na poduszkach z kolei w ursusie będziesz miał poważny problem przykręcenia przedniego wspornika osi oraz połączenie silnika ze skrzynią pozatym obudowa sprzęgła od kombajna jest strasznie wielka a z kolei w silniku z autosana ta obudowa jest mniejsza ale za to odlana ze stopu aluminium więc moim zdaniem niedasz tego rady zrobić

Opublikowano
silnik obudowa wygląda na masywną i to raczej nie aluminium. Tylko jak mówi koses musisz zrobić ramę bo silnik już nie będzie elemntem nośnym. A w ursusie masz tylko wzmocnienie płaskownikami a obudowa sprzęgła jest nośna czyli jakieś połączenie skrzyni z tą ramą musisz pokombinować
Opublikowano

Kiedyś widziałem takie ogłoszenie że miał silnik sw400 więc chyba się da. a innym razem oglądaliśmy silnik deutza 3cyl. 50km i się okazało że bez żadnego problemu założyłby go do władka miał identyczne uchwyty.

Opublikowano

No dobra, może i da się wstawic silnik od bizona, ale chyba nikt się nie zastanawiał co potem będzie z układem przeniesienia napędu, a mianowicie chodzi i o skrzynie. Przecież po jakimś czasie od nadmiaru mocy z tego bizonowskiego silnika coś się rozsypie w skrzyni biegów...

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ten silnik już dawno powinien być montowany w ciągnikach, niestety Ursus go nie docenił... Wstawienie SW do c 385 będzie bardzo trudne, trzeba będzie dorobić przejściówkę jak np. w c 360 3p, dopasować sprzęgło i mocowania wspornika. Kupa żmudnej pracy, można powiedzieć, że zamieszkasz w warsztacie :) .

Opublikowano

Założyć się da tylko ciekawe co na to skrzynia i most. Prawie 20 % różnicy w mocy. Teoretycznie mechanizmy były projektowane z zapasem wytrzymałości. Z drugiej jedna strony 385 i 1002 powinny mieć te same bebechy (skrzynia, most) a 1002 ma taka samą moc jak SW-400.

Opublikowano

Lukasz1 nie ma co porównywać sw400 o mocy 100 kM. do szustki ursusa z turbo 150kM i jeśli chcesz podnieść moc silnika czterocylindrowego to zamontuj turbinę ,pozatym miałem kiedyś traktor z silnikiem leylanda tylko nowszą wersje 6ct107 niby 149kM ale w orce to potrafił wychlać 18-20l na godzinę pracy i niebyło czuć jakoś tej mocy ,jeśli jednak zabierzesz się za przekładkę to wrazie problemów pytaj może coś ci podpowiem pozdr.

Opublikowano

Panowie po co wywarzać otwarte drzwi?sw400 też nie jest bez wad wał mięki po szlifie trzeba azotować tuleje suche żeby wymienić potrzebna prasa z kim by nie zagadał to jak bizon 5L oleju na dzionek nie łyknie to święto jakieś.Natomiast Martin Diesel jaki jest każdy widzi tuleje byle czym wybijesz i tak samo wbijesz nie bez znaczenia jest fakt ze czesi skonstruowali i wyprodukowali całość: motor,skrzynie pośrednią,skrzynie biegów,most inne podzespoły a ursus założył kabinę z Kunowa nakleił naklejkę na masce i krzyczy że to on wyprodukował i pytam sie po co tam pchać tego starego angola nie rozumiem.Chyba że ktoś chce mieć egzemplarz pokazowy a w polu ciapkiem robić?

Opublikowano

trochę bez sensu ta przeróbka gama silników do tych ursusów jest dość spora i można dopasować sobie o odpowiedniej mocy to po co kombinowć? raz że to kosztuję dwa że samoróbki takie wychodzą zazwyczaj bokiem trzy spróbuj sprzedać kiedyś taki ciągnik cztery to założenie takiego będzie cie kosztowało tyle że 20 lat nie odrobisz tego w paliwie jeśli faktycznie prawdą jest to że na 1 ps. sw 400 pali mniej.

Opublikowano

Jakbym miał się już bawić w taką przeróbkę to prędzej założyłbym silnik od Stara S359, co prawda nakład przeróbek taki sam ale za to 150 KM na wolnossącym, około 170 z turbiną :) Inna sprawa że skrzynia wysypała by się momentalnie, ale ten silnik jest bardziej według mnie przystosowany do dużych obciążeń niż SW 400. Ludzie którzy powstawiali SW 400 do Starów ciągnięcie przyczepy wspominają raczej niechętnie a na orginalnym S359 nie było żadnego problemu.

Gość Profil usunięty
Opublikowano
trochę bez sensu ta przeróbka gama silników do tych ursusów jest dość spora i można dopasować sobie o odpowiedniej mocy to po co kombinowć?

Warto choćby dla samego dźwięku :) W Bizonie SW 400 pracuje pod bardzo dużym obciążeniem, przy słabym chłodzeniu, co odbija się na trwałości. Myślę, że w ciągniku wytrzymałby o wiele więcej, ale to tylko przypuszczenia. Gdyby Ursusy wychodziły z fabryki z silnikami Leylanda to prawdopodobnie jeździł bym takim, Martin mnie nie przekonuje :) .

Opublikowano

to jeśli chodzi ci o dźwięk to załóż sobie radio nagraj plytkę z dźwiękiem leylanda i śmigaj ;) a tak po za tym dzwięk polskiej szustki też jest fajny tylko cała rzecz w tym żeby słyszeć jak najmniej silnik w czasie jazdy bo po co tracić słuch temu lepiej wyciszyć kabinę ale widzę że kolegi i tak nie da się przekonać do pozostania przy martinie ;)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Niegłupi pomysł z tą płytą, gdybym miał Ursusa pewnie bym tak robił ;). W MF za to lubię od czasu do czasu otworzyć szyberdach, pięknie wtedy słychać turbosprężarkę ;), ale generalnie im cichszy silnik tym lepiej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krychu
      Mam problem z moją 1014. Rok temu wymieniłem głowice na całkiem nowa ze względu na nieszczelność starej. Po roku czasu pod dwoma wtryskami zaczął lecieć płyn chłodniczy. W C360 jak miała miejsce taka sytuacja to się wymieniło tulejke i było ok. Jak to wygląda w urusach c385? Czyżby głowica była walnięta?
    • Przez 3sparrow
      po wyłamaniu rozrusznika drży ciągnik, czy możliwe zwichrowanie koła zamachowego?
    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?

    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v