Skocz do zawartości

Prędkość Zetor 8011


damianhaczynski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Mam taki problem gdyż ponieważ jadą swoim zetorem 8011 normalnie na 4 biegu przy zerowym obciążeniu, to jadący taki sam ciągnik wyprzedza mnie bez żadnego problemu. I teraz jest taki w tym wszystkim problem, że nie wiem o co chodzi,  na początku myślałem, że może mam włączonego tak zwanego żółwia, ale był on wyłączony. Po pewnym czasie też przyszło mi na myśl że to może być wina kół ponieważ w moim mam koła balonowe, ale myśląc nad tym dłużej stwierdziłem że nie jest to też przyczyna mojego problemu. I teraz pytanie do was w czym może być ten problem że mój ciągnik tak wolno się porusza, bo patrząc tak poglądowo instrukcja mówi że dany ciągnik powinien poruszać się z max prędkością 28km/h no a mój w przybliżeniu porusza się tak max do 23km/h. Macie może jakiś pomysł co jest przyczyną? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie powiem wam że jeśli chodzi o pracę w polu to jest za***isty, szybko wszystko robi i tu mogę powiedzieć że chyba nawet w polu jest szybszy od innych ale na drodze to muł. Wszystko w nim jest sprawne, cięgiełko od gazu dobrze wyregulowane, pompa też na 100% sprawna, nie wiem może coś w skrzynie jest pojebane, ale rok temu był robiony remont skrzyni i jestem pewien że dobrze jest złożona 


A też miałem sytuację ale to jeszcze przed remontem że jechała za mną c330 i cały czas dotrzymywała mi kroku więc sorry bardzo ale 8011 powinien jechać trochę jednak szybciej a jak na 4 biegu i  1600/1700 obr. 30stka dotrzymuje mi kroku to coś jest nie tak 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Piszesz że masz koła balonowe ale jaki mają promień lub obwód ,mam instrukcję od c 385 i tam podają prędkość dla kół 16,9/14-34 przy 2200 na czwartym biegu 24,68 km/godz . Stare zetory i ursusy demonami prędkości nie są a napisz jakimi biegami z jakim sprzętem w polu smigasz bo skoro w polu biega dobrze to albo silny albo koła o małym promieniu.Mam zetora 8011 po drobnych modernizacjach pług trójka obrotowa i pod ozime dwójka szosowa a na zimę czwórka polowa bo brak mocy,w polu wydaje się że zasuwa a jak wypad na drogę to można zasnąć .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak  wcześniej pisano ten typ tak ma, z tego co się orientuje to możesz przebudować skrzynie na szybką. Sam kiedyś miałem taki zamiar i z tego co gdzieś tam doczytałem są dwie wersje szybkiej skrzyni 35 i 40 KM/H . Zrezygnowałem z przeróbki bo biegi do roboty przy moim sprzęcie kiepsko by pasowały,zamiast teraz dwójki potem czwórka polowa zamiast czwórki polowej teraz potem trójka polowa.Po przeróbce było by jedynka dwójka tak samo trójka do tyłu czwórka do przodu,po przeróbce jest duży przeskok z dwójki na trójkę . Ktoś prędzej pisał o jakichś innych zwojnicach osobiście się nie spotkałem z tego co się orientuję są trzy wersje różnią się tylko szerokością a nie przełożeniem .Najprostszym sposobem sprawdzenia będzie poszukać ciągnik z szybka skrzynią w okolicy i się przejechać sprawdzić. Jak coś zle piszę to proszę poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znajdź sobie jakiś dłuższy kawałek pola/ drogi i sam to zmierz. Cofaj dokładnie z zegarkiem w ręce minutę. na takich obrotach silnika przy jakich prędkość cię interesuje. potem zmierz te droge i pomiar zapisz w kilometrach. przykładowo jak będzie 300m to zapisz jako 0,3km. Wynik mnożysz razy 60 i masz rezultat w km/h. To w ogóle nie jest nic trudnego. Możesz też cofać przez pół minuty i potem wynik pomnożyć razy 120. też wyjdzie dobrze tylko z mniejszą dokładnością.
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez rolkam72
      Witam. 
      Posiada ktoś a może zna dobrze pod którym bezpiecznikiem co powinno być podłączone .
      Nie chodzi mi nawet o cały schemat lecz sam opis gdzie co ma być  
      Ciągnik to Zetor 10245 więc cała seria ..245 
      Zdjęcie bezpieczników poniżej .
      Tak dla pewności podkresle słowo ,,powinno'' być fabrycznie podłączone .
      Dziękuję za każdą odpowiedź 

    • Przez Kilus25
      Witam, mam problem z podnośnikiem w zts Zetor 16245, problem jest taki że podnosi tylko do pewnego momentu i przestaje.Filtry pozmieniane olej nowy tłok cylinder rozdzielacz chodzi dobrze.Pomocy!!!
    • Przez karol259
      Witam panowie i panie,
      mam problem z pneumatyką w Zetorze. Pneumatyka 2-obwodowa. Jadąc z przyczepą po naciśnięciu hamulca, hamulec w przyczepie odpuszcza, po czym znów się powoli zaciąga.
      Do diagnozy podpiąłem zegar do żółtego wyjścia w ciągniku. Okazało się, że kiedy nacisnę hamulec ciśnienie dobija normalnie do 7-8 bar, po puszczeniu hamulca spada normalnie do 0 bar, po czym samoczynnie stopniowo wzrasta aż do 7-8 bar. Wymieniłem już zawór sterujący i zawór hamulcowy i problem nadal istnieje. Nie mam pojęcia w czym może być problem.
      Może ktoś z was miał już kiedyś taką usterkę i może doradzić?
    • Przez Piter333
      Witam, mam Zetora 16245 niedawno kupionego i ostatnio zauważyłem że z przodu ma opony 14.9-28 a z tyłu 20.8-38. wszystko jest w porządku czy trzeba zmienić rozmiary, jak to wygląda?
    • Przez Arabs
      Witam mam problem z zetorem forterra 11441 a mianowicie ostatnio wymienialiśmy komplet sprzęgła czyli koło zamachowe docisk tarcze + łożysko oporowe było wymieniane 4 miesiące wstecz, i jest problem tego typu że sprzęgło się ślizg ale to tak że traktor na 4 biegu nie może się uciągnąć. Próbowaliśmy już zmieniać docisk na inny bo myśleliśmy że jest trefne kombinowaliśmy z rodzajem tarczy nawet przetoczylismy 0.6mm koło zamachowe z myślą że po przetoczeniu słoneczko bardziej wyjdzie i docisk będzie mocniejszy ale nic z tego po tym zabiegu jest w sumie jeszcze gorzej. Sprzęgło nie jest podparte bo mamy około 1cm luzu na wysprzegliku a właśnie tak się zachowuje jakby było podparte. Ma ktoś pomysł gdzie szukać problemu bo traktor już był rozjeżdżany 3 razy i dalej nie ma efektów 
      Edit. Zapomniałem dodać że na sloneczku powstaje taki jakby nierówny ślad po pracy łożyska oporowego ten odcisk nie jest równomierny tylko w dwóch punktach ewidetnie jest mocniej zaciskane 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v