Skocz do zawartości

Szczelność/docieranie zaworów w nowej głowicy.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Pytanie może banalne; sprawdziłem dzisiaj prawie dziesięć nowych kompletnych głowic i w każdej nafta sączyła się z gniazd zaworowych i teraz pytanie; ma tak być czy bubel?

Głowice produkcji korurs i ursus/chełmno spotkałem się z dwoma opiniami:

-olać temat i zakładać, ta minimalna nieszczelność nie wpłynie na pracę silnika uszczelni się z czasem nagarem ze spalin

-szukać dalej aż trafią się szczelne bo po to się dociera aby szczelne było i kompresja nie szła w "trzonki zaworowe/prowadnice"

Zaznaczam że temat dotyczy fabrycznie nowych i fabrycznie złożonych/spasowanych zestawów czyli kompletnych głowic z zaworami.

pozdr

Edytowane przez zydor
Opublikowano

To nie moje, stare jeszcze nie wiadomo w jakim stanie, ale sądząc po stanie silnika w agonalnym i trzeba kupić nowe, tyle że mi też wydawało się że głowica powinna być szczelna na zaworach.

pozdr

Opublikowano

Czemu nie regenerowałeś starych? Jeśli nie są przeżarte kanały wodne to wymienia się co trzeba  koszt wynosi połowę kupna nowej.Nic ci nie pozostaje jak docieranie i tyle

Opublikowano

Pomagam koledze reanimować trupa, generalnie oprócz zestawu kluczy dysponujemy młotkiem, imadłem i podnośnikiem, nie bardzo wiem jak zabrać się za wymianę gniazd zaworowych , prowadnic czy gniazda  wtryskiwacza a jak mam to dać komuś zaufanemu i jeździć dwa razy to nie do końca się kalkuluje.

Dzisiaj znalazłem głowice gdzie wydechy trzymały idealnie (max 10min - na więcej nie chcą się zgodzić w sklepie, a wolę nie nadużywać ich cierpliwości) na ssących pojawiała się "rosa" ale w ciągu tych dziesięciu minut nawet kropli nie uformowała więc chyba może być.

Chyba że ktoś wyjaśni jak wymienić elementy w głowicach :) .

p[ozdr

Opublikowano

Jak ty chcesz zrobić sam głowicę skoro nie masz prasy żeby wcisnąć prowadnice zaworowe tulejkę wtryskiwacza czy próbę ciśnieniową.Oddaj do dobrego zakładu  skoro nie wiesz jak za to się zabrać

Opublikowano

Sam głowicy nie zrobić tym co masz ale do warsztatu dać się opłaci jeśli jeszcze nie były nigdy planowane. Po którymś remoncie głowic zawory są tak wysoko że podkładki sprężyn opierają się o pokrywki zaworów.

Do docierania kupisz i pastę i przyssawki.

https://allegro.pl/listing?string=DRAPER%20Przyrz%C4%85d%20do%20docierania%20zawor%C3%B3w&order=m&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-uni-1-5-0222

Ręcznie wystarczy to idzie szybko.

Opublikowano

 

Dzisiaj znalazłem głowice gdzie wydechy trzymały idealnie (max 10min - na więcej nie chcą się zgodzić w sklepie, a wolę nie nadużywać ich cierpliwości) na ssących pojawiała się "rosa" ale w ciągu tych dziesięciu minut nawet kropli nie uformowała więc chyba może być.

 

p[ozdr

Jesteś przesadnie dokładny, bardziej niż ustawa przewiduje :D. Próbę szczelności (zgodnie ze sztuką) przeprowadza się w ciągu dwóch minut i w tym czasie nie ma być kropli podcieku na zaworze. Gdy tak jest to zawór uznaje się za szczelny. Z Twojego opisu wynika że wszystkie głowice są wystarczająco szczelne.

Opublikowano

Jak ty chcesz zrobić sam głowicę skoro nie masz prasy żeby wcisnąć prowadnice zaworowe tulejkę wtryskiwacza czy próbę ciśnieniową

 

....nie chcę bo nie mamy zaplecza i dlatego chcę kupić nowe, ale wszyscy mi tu sugerowali że warto robić stare więc chciałem się upewnić; do najbliższego warsztatu któremu można "podobno" ufać mam 40km czyli razy cztery daje 160km to już jest lekką ręką 50zł plus stracony czas i dwa dni oczekiwania, koszt remontu jednej to maxymalnie 100zł ile one razy były planowane nikt nie wie plus dojazd daje 125zł/szt

Za 200 zł/szt  mam w miarę szczelne chełmno plus gwarancja - w.g. mnie sie nie opłaca regenerować tym bardziej że nie wiadomo co tam jest  - chciałem sie tylko upewnić.

pozdrawiam

Opublikowano

Jak to razy 4 dojazd? Przecież wszystkie zdajesz za 1 razem,Warsztacie ci powiedzą czy były planowane bo mają wymiary nominalne.Za 200 chełmno? Pokaż mi gdzie za 200 chełmno jest bo ja widziałem po 300  minimum

Opublikowano

Muszę zawieźć i wrócić potem pojechać po nie i też wrócić z nimi :) . Głowice po 220zł brutto przy kompletnych zakupach w lokalnym sklepie kolega dostał cenę200zł.

pozdrawiam

Opublikowano

Ja uznaje zasadę taka ze jak jest możliwość regeneracji to wole zregenerować i dalej będzie chodzić po regeneracji to bez mała sama skorupa zostaje, ale jak trzeba nowe to daje nowe innej rady nie ma głowice 10 lat w c-360 regenerowaliśmy w zakładzie ( jeszcze pom istniał) i 360 ma przelatane już prawie 10 tys mtg i nic sie jej nie dzieje dawniej to szalała z prasa tylko sie sezon zaczoł a teraz ludziska pokupili prasy i mam spokój została mi tylko do lekkich prac i do transportu a cięższe roboty odpierdziela rusek

Opublikowano

Sam gniazda wymyć w ropie czy nafcie a potem jeśli głowica nie idzie do roboty to pasta i zaworami dotrzeć. 

Szczotką  na wiertarce nie czyść bo druty są twardsze niż sama głowica i narobisz dziur. 

Jedynie szczotką drucianą mosiężną możesz gniazda machnąć.

Opublikowano

Łapiesz wiertarka zawor na to pasta zawodową i jedziesz i jeśli nie masz dużo mtg nabitych to powinno wystarczyć do szczelności,ja u siebie blad zrobiłem ze do takich partaczy poszło.Bym wymienił prowadnice zawory polskie wstawił a gniazda przeczyscil tylko i hulało dalej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v