Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam od kilku dni mam fendta 304 turbomatic na początku było wszystko cacy i dzisiaj przy ładowaniu obornika zaczeło coś szarpać przy ruszaniu i cofaniu tak jakby sprzęgło torbo przestało działać sprawdzałem stam oleju i jest minimum doradzcie co to może być i przy okazji czy można dolać do niego ogrolu a jak nie to jaki olej dolać z góry dzięki za odpowiedz.

Opublikowano

Ja tutaj mam instrukcje od fendtów 300 ci i pisze ze wchodzi tam od 7,1 do 7,3 litrów oleju, pisze tez ze wymiana nie jest konieczna i jest parametr oleju HD - Sae 10 W, tyle mogę pomóc

Opublikowano

Dzięki, wymieniłem olej w hydromacie, weszło na max około 7 litrów, trochę się poprawiło, ale jak się włączy np. 4 i się rusza, to na początku słychać tak jakby coś tarło, myślę że to może być końcówka tarczy, dzięki za odpowiedz. Jakby ktoś miał podobny przypadek to proszę o pomoc.

 

 

EDIT

 

Rozpołowiłem ciągnik i się okazało, że z tarczy się została sama blacha jakby ktoś miał podobny przypadek to na 99% jest to tarcza. Niby mówicie, że w ciągniku Fendt sprzęgło jest praktycznie niezniszczalne, a tu proszę. Na marginesie, kupiłem ten traktor w sobotę, z talerzowałem 1 ha, wywiozłem 7 rozrzutniki obornika i zorałem 20 arów i trzeba rozpoławiać, na razie jeszcze jestem tego zdania, że Fendt to Fendt, ale jeszcze jedna awaria i zmienię o nich zdanie.

Opublikowano

Sam rozpułowiłem z ojcem niby pikuś ale jednak tarcza 1 tyś 3 dni bebrania się w smarach i ten niesmak że inni kupią jakiegoś rzępa za 20 tyś . i jeżdżą tylko świst a tu traktor za 63 kawałki i d*pa.Mam nadzieje że wadliwy to on nie jest .

Opublikowano

"do turbina" może i masz rację według mnie i na zachodzie i u nas jak coś jest dobre to się tym jeżdzi a jak nie to się wypycha z tym że u nas jak coś kuleje to się jeszcze lepi trybami od kosiarki a na zachodzie się w to nie bawią i wypychają polaczkom .Złożyłem ciągnik chula jak zegarek.Może ktoś wie jak sprawdza się max oleju do wspomagania przy rozkręcaniu truchę wyleciało dolałem litr ale nie wiem czy nie zamało.

Opublikowano

A po zgaszeniu jak jest na biegu to trzyma Wam sprzęgło? Bo w mojej 312 nie trzymie, jest na biegu ale z górki to on jedzie jakby na luzie, trzeba dać ręczny. Skrzynia i biegi jak i sprzęgło chodzi bardzo dobrze, chyba to poprostu TURBOMATIK nie trzymie i tak mają te traktory :)

Opublikowano

Toczenie się ciągnika z pochyłości generuje za małe obroty sprzęgła TURBOMATIK do jego choćby częściowego zadziałania - tj. przeniesienia momentu obrotowego.

 

Grześ.

Opublikowano
rozpołowiłem ciągnik i się okazało żę z tarczy się została sama blacha jakby ktoś miał podobny przypadek to na 99% jest to tarcza.Niby mówió że w fendzie sprzęgło jest praktycznie niezniszczalne a tu proszę .Na marginesie kupiłem ten traktor w sobotę ztalerzowałem 1 ha wywiozłem 7 rozrzutniki obornika i zorałem 20 arów i trzeba rozpóławieć ,narazie jeszcze jestem tego zdznia że fendt to fendt ale jeszcze jedna awaria i zmienie o nich zdanie

 

Bo sprzeglo jest praktycznie niezniszczalne, problem polega na tym ze albo nie stosuje sie do wskazowekk jakie daje Fendt albo ma sie w nosie robienie regularnych przegladow tych maszyn. W sprzeglach "turbo" najwazniejsza rzecza jest wlasciwa ilosc oleju w "turbosprzegle"....jesli w danych technicznych maszyny pisze np. 7,2 litra to musi tyle byc wlane, i nie 7,1 czy 7,3 ale wlanie dokladnie 7,2!! Jesli oleju bedzie troche mniej sprzeglo bedzie sie "slizgac" i z czasem sie zluzyje, natomiast jesli ilosc oleju bedzie za duza to nastepuje nadmierne nagrzewanie sie sprzegla a co za tym idzie dochodzi po jakims czasie to "przepalenia" a w dalszym etapie do nieszczelnosci a w najgorszym wypadku do pekniecia aluminiowej turbiny. Najczesciej zdarza sie tak ze kazdy woli wlac troche wiecej oleju, "tak dla pewnosci"...a jest to wlasnie smierc kazdego turbosprzegla.

Podsumowujac , naprawde warto przygladac sie i czytac dokladnie dane techniczne i materialy do napraw, wtedy mamy pewnosc ze dobrze wykonamy ta naprawe.

Opublikowano

Witam wszystkich potrzebuje fachowej porady, mam fendta 311 lsa z 1987 roku i chce wymienic olej w sprzegle, nie mam zadnej literatury na ten temat wiec moze ktoś z Was mi doradzi jaki olej wlać i ile dokładnie? nie chce robic niczego na "oko" zeby nie popsuć, jesli ktos ma takie informacje to bede wdzieczny, pozdrawiam.

Opublikowano

Przyłączam się do prośby jak to zrobic, może sie przydać, ile ma być w litrów Farmerze 312 z '94 roku?

 

Ps. Dzisiaj załaczyl mi sie sam wałek, no to dałem guzik na załaczony i wyłączony i sie wyłączył, czy to może byc wina nie trzymiącego elektrozaworu?

Opublikowano

to ja się jeszcze przyłącze do tych pytań i spytam w którym miejscu można sprawdzić stan oleju w turbomticu i gdzie się go spuszcza/zalewa?? ;)

fendt 309 ls 97r.

Opublikowano
Witam wszystkich potrzebuje fachowej porady, mam fendta 311 lsa z 1987 roku i chce wymienic olej w sprzegle, nie mam zadnej literatury na ten temat wiec moze ktoś z Was mi doradzi jaki olej wlać i ile dokładnie? nie chce robic niczego na "oko" zeby nie popsuć, jesli ktos ma takie informacje to bede wdzieczny, pozdrawiam.

 

Musisz zastosować olej klasy HD-SAE 10W w ilości 8,1l, wymienia się ten olej co 5000mth. Ja do swojego 612 zastosowałem olej o nazwie Turbomatik, nie pamiętam dokładnie ile on kosztował ale był koloru czerwonego.

Opublikowano
A dokladniej mowiac 8,2 l. Tutaj masz dane.

 

022b9473b19f6754.jpg

 

3c9bc4bf914534e1.jpg

 

No to jest ciekawe, mam oryginalny katalog który dawano przy zakupie nowego Fenda z serii 300 LSA i wyraźnie pisze że 311 ma mieć 8,1l a 312 8,2 ;)

Opublikowano
T ja bym prosił ciebie "kosti68" żebyś powiedział jak sie sprawdza poziom tego oleju i jaki tam sie leje i ile go wchodzi do Fendta 310 Lsa 1988r.

pozdro!

 

Ilosc oleju jest taka sama jak w ciagniku powyzej a co do sprawdzania to tego nie trzeba robic, oleju w normalnym wypadku nie moze ubyc, no chyba ze masz nieszczelnosc lub ryse w "turbo".....ale wtedy widac wyciakajacy z dolu olej jak rowniez sprzglo sie slizga. A jesli juz chcesz to sprawdzic to przez otwor kontrolny tam gdzie znajduje sie "turbo", jest on z boku na obudowie przekladni ...na 2/3 wysokosci sprzegla. Wtedy odkrecajac nakretke olej powinien byc wlany praktycznie pod sam czubek otworu.

Opublikowano

W fendzie 309ls podczas prac z włączonym przednim napędem jeśli ciągnik ma ciężko to przedni napęd zaczyna przerywać i słychać jakieś piski. Tylne koła ciągną a przednie raz ciągną a raz nie i wydobywa się pisk. Najbardziej zauważalne to jest podczas ładowania turem obornika z pryzmy jak się wbijam w pryzmę to tylne koła ciągną a przednie przerywają (raz ciągną a raz nie) albo w ogóle nie ciągną i słychać taki pisk a tylne w tym czasie ciągle ciągną. Taka sytuacja dzieje się tylko jeśli jest załączony przedni napęd. Czy jest tam jakieś oddzielne sprzędło od tylnego napędu i od przedniego?

Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem lub wie jaka może być tego przyczyna.

We wcześniejszych latach nie było takiego problemu.

Z góry dziękuje za jakiekolwiek rady.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez okejas
      Mam pytanie odnośnie ceny części zamiennych i naprawy skrzyni biegów tak jak w temacie w fendzie 309,mianowicie chodzi o to,ze wyskakują biegi(2 oraz półbiegi),a 3 podczas szybkiej zmiany zgrzyta....ile mógłby wynieś całkowity koszt naprawy??????
    • Przez szympek
      Witam mam problem mianowicie w ciągniku po dodaniu gazu i jego odpuszczeniu chwilę po tym jak chodzi na wolnych obrotach puści dymka niebieskiego i czuć olej, z miarki centymetr ubyło pracował 6 godzin przy kombajnie na wysoki obrotach po dodaniu gazu nie dymi ani nic tylko chwilę po na wolnych puści raz czy dwa
    • Przez adam8211
      Witam wszystkich.
      Problem dotyczy Fendta 312lsa z 1991 roku. Skończyło się sprzęgło, tarcza zupełnie się rozpadła. 
      Ciągnik już po wymianie docisku z tarczą LUK, podstawą tarczy oraz wałka tego co wchodzi do turbosprzęgła. Wszystkie łozyska w sprzęgle suchym i turbomatiku włożone nowe. Zmieniony olej w turbosprzęgle. Nowa pompka sprzęgłowa i wysprzęglik.
      Problemem są ciężko wchodzące biegi. Tak jakby nie wysprzęglał do końca. Wysokie biegi jakoś wchodzą ale czym niższe tym gorzej. Gdzie szukać problemu ?
    • Przez kBieszczad
      WITAM
      Pilnie potrzebuje instrukcji obsługi lub ksiązki pojazdu dla traktora Fendt 311 lsa r 91.
      Gdzie można kupić lub czy ktoś ewentualnie wie gdzie można ściągnąć w wersji elektronicznej.
    • Przez PolExit
      Panwie, 
      zakupiłem w ostatnim czasie Fendt 306 LS Turbomatik, proszę o podpowiedź w sprawie biegów i półbiegów bo mam ich mieć teoretycznie 21 + wsteczne a w praktyce wychodzi że mam ich mniej lub coś nie działa prawidłowo.
      Pytanie podstawowe, bo czytam i trafiam na sprzeczne informacje. Czy po włożeniu np. pierwszego biegu i ustawieniu dźwigni półbiegów na "0" ciągnik powinien ruszyć czy nie? 
      Bo według książki do Fenda którą posiadam powinien ruszyć, a stoi w miejscu. Biegi działają tylko po ustawieniu dźwigni półbiegów na "S" lub "L", czyli tak jak by ruszał tylko na półbiegach. 
      W książce na dźwigni od półbiegów ma dodatkowy przycisk którego ja nie posiadam. 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v