Skocz do zawartości

co sadzicie o seri ursusów 385 902 912


arassso

Rekomendowane odpowiedzi

ale juz widac ze jeden wydatek bys musial zrobic. a mianowicie nowe opony. niby jest tak ze np. ciagniesz plug 3 skibowy ktory ciagnela "60" to ten 912 powinie isc z nim dobrze ale w orce po oborniku to moc tutaj nic nie da jak masz lyse opony. jak kupilem 912 to zahaczylem plug 3 skibowy i myslalem ze dobrze pojdzie ale sie troche slizgal no i w nie dalekiej przyszlosci tez musze kupic nowe oponki do mojego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tu sie mylisz. bo w moim 912 jest 5 szybkozlaczy czyli 2 pary +powrot swobodny(ale i tak bede to przerabial). wszystkie 912 mialy standardowo 2 pary wyjsc a jedna pare mialy c-385 i 902 ktore byly produkowane chyba do 84 lub 85 roku.

A to ciekawe ;) ponieważ mój 912 ma jedną parę wyjść, sąsiada 912 ma jedną parę wyjść, znajomego 912 ma jedną parę wyjść, sprzedany 914 drugiego znajomego też miał jedną parę wyjść... Cóż, widać niestandardowe modele mamy ;)

 

Za instrukcją ciężkiej serii, ZPC Ursus - Warszawa 1990 (strona 30):

"-liczba szybkozłączy hydrauliki zewnętrznej -> 4 w tym: 2 obsługiwane rozdzielaczem, 1 współpracujące z siłownikiem podnośnika i 1 zlewowe

-dodatkowa liczba szybkozłączy sterowanych rozdzielaczem trójpołożeniowym -> 2"

 

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to ciekawe ;) ponieważ mój 912 ma jedną parę wyjść, sąsiada 912 ma jedną parę wyjść, znajomego 912 ma jedną parę wyjść, sprzedany 914 drugiego znajomego też miał jedną parę wyjść... Cóż, widać niestandardowe modele mamy ;)

 

Za instrukcją ciężkiej serii, ZPC Ursus - Warszawa 1990 (strona 30):

"-liczba szybkozłączy hydrauliki zewnętrznej -> 4 w tym: 2 obsługiwane rozdzielaczem, 1 współpracujące z siłownikiem podnośnika i 1 zlewowe

-dodatkowa liczba szybkozłączy sterowanych rozdzielaczem trójpołożeniowym -> 2"

 

:D

ja sie klucic nie bede a z reszta nie dlugo i tak bede mial wiecej wyjsc. ale beda one i tak sterowane jedna dzwignia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak jest jak kolega "mirasek" napisał są 4 przynajmniej orginalnie powinny być . A tak pozatym to właśnie swojego 912 robie bo strasznie opuszczał podnośnik jak i słabo podnosił ale to pompa raczej ... poprostu to narazie dużo częsci takich drobnych przy tym .... ale powoli zaczynam składać ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak to możliwe żeby palił niewiele więcej niż c-360? :blink: skoro jest to ciągnik o wiele większy , cięższy i mocniejszy ;) wg. mnie jest to totalna bzdura... wiadomo że nie jest to nowy ciągnik no ale znowu tak mało nie pali (znowu smokiem też nie jest):) takie jest moje zdanie :) ja posiadam c-385 i nie wiele się różni od 902 i jak na moje potrzeby to swoją prace wykonuje bez problemu chodź przydał by się przedni napęd :) jak dla mnie nie jest to zły sprzęt, sąsiad takiego posiada to nie narzeka wiadomo zdarzają mu się awarie ale nie ma się co dziwić te ciągniki już sporo się narobiły i jak na swój wiek to tak nie źle śmigają :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 902 i obrabia gospodarstwo niemal 60-hektarowe. Pracuje z agregatem-uprawowo siewnym, pługiem 4-skibowym wraz z dosyć ciężkim wałem. Jest to traktor do iście ekstremalnych akcji :blink: Bardzo dobrze pracuje także z turem. Polecam w 100%. Spala od 6 do 8 litrów oleju napędowego. Zależy oczywiście od pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mam 902 w firmie pracuje u mnie tylko w transporcie. Przy okazji remontu skrzyni biegów przerobiliśmy ją na szybszą i teraz wyciąga na prostej ok 35 km/h. Pali ok 7 l/mtg (jak mówi traktorzysta) ciąga głównie 2 przyczepy o ład 4,5t. Teraz zimą będzie miał remont silnika bo już dymi i jest słabszy ale 3 tys mtg przerobił od ostatniego remontu. No i ta szybsza skrzynia troche go obciąża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie Ja mam tura i na kołach z tyłu komplet obciążników. napęd 2x4 i nie narzekam. tyłu nie podbija i do tego jaki jest zwrotny. A jak ma przód to już trzeba trochę się nakręcić, ale coś za coś.

Co do tematu to to wydaje mi się ze to dobry wybór, niska cena a możliwości sensowne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

902 za słaby do szybkiej skrzyni jest. My mamy szybką skrzynię w 1212 i daje radę bo silnik 6tka o dużej pojemności i ciągnik ciągnie od dołu. Najczęściej ten ciągnik lata z cysternami o pojemności 7-11 tys litrów to radzi sobie bez problemu ale 902 by słabo z tym szła na szybkiej skrzyni, wiem bo mamy c385, i jakby mu jeszcze dać szybką skrzynię to całkiem muł by się zrobił. Na wykopki 1212 wozi większe ładunki, to jest 20-27 ton netto i daje radę rozpędzić się do pełnej prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z 12 tonami to sobie radzi na pewno, a na szybkiej skrzyni można zaoszczędzić sporo czasu. Traktorzystę ciężko przestawić na nowy sprzęt, co innego jak ktoś nigdy ciągnikiem nie jeździł i go posadzisz na new hollanda z power command że wogle wajchy od biegów nie ma , czy na skrzynię bezstopniową to taki człowiek się szybko nauczy, a starego ursusowca-zetorowca przestawić na zachodnie nowoczesne sprzęty to ciężko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dużo się zaoszczędzi teraz. Jeszcze mam C-360 ale ona głównie z beczką chodzi. No wiem a myślałem właśnie coś ze stajni Fendta wziąść ale wszystko zależy od kasy. Wieć i pewnie Vario z TMS by było. Jakiś może 120KM choć może mniejszy by był dobry tylko inne jeszcze plany co do tego ciągniczka. No właśnie traktorzyste cieżko no i takiego trochę niedbalucha mam to wiesz. w sumie to tak robi rodzinnie u nas bo z rodziny on. ale mniejsza z tym. A fastraca to swoją drogą kupię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod starszego traktorzyste 120 koni to dobry był zetor forterra, albo jakiś new holland z serii T6000 z mechanicznym sterowaniem hydrauliką, i z tą prostszą skrzynią. Jedynie co to rewers ale to nie powinno mu sprawić problemu. Niektóre JD mają chyba mechaniczne skrzynie bez bajerów, w sumie zależy co to za traktorzysta, może by się szybko nauczył jeździć vario z tms.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MateuszToczek
      Witam, mam pytanie, otóż remontuję mojego ursusa 385 i stanąłem w miejscu z powodu tej pompki wspomagania hydrauliki zeswnetrzej. Czy jest to potrzebne, ponieważ nie wiem w sumie czy mam kompletną czy nie bo już dawno to wymontowałem, a teraz patrzę że są jakieś wersje jej. Ja mam bez grzybka i kulki.


    • Przez TwojaBabcia
      Witam
      Jaka ilość oleju silnikowego wchodzi do ursusa c385 by była prawidłowa na bagnecie. ?
      Pytam ponieważ u mnie według mojego bagnetu prawidłowy stanu oleju wynosi 15 litrów. po wymianie 
      Mechanik mówi że to o wiele za dużo , i mam dylemat, i chciałbym spytać  się innych użytkowników c385, jaka jest u nich odpowiednia ilosc oleju silnikowego.  
      Pozdrawiam Artur 
    • Przez Adrian16
      Witam, mam taki problem z moim ursusem 914, ogólnie wałek wom trudno się załącza. Na zimnym załącza się normalnie i normalnie pracuje dopóki go nie wyłączę, jeśli wyłączę a olej jest już rozgrzany, jest problem z załączeniem, nie reaguje na wajchę przy kierownicy, czasami się załączy ale tak jakby się ślizgał nie chce wejść na obroty i da się go ręką zatrzymać, po kilku próbach zaskoczy normalnie i dopóki się go nie wyłączy pracuje normalnie. Co może być przyczyną? Z góry dzięki za odpowiedzi 
    • Przez Jaco99
      Witam pękła mi obudowa tylnego mostu. 
      Czy istnieje szansa to jakoś zaspawać?
       
       

    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam kupiłem nowy regulator do Ursus 1014 i nie idzie powietrze ani na przyczepę ani nie idzie na pompowanie kół przy regulatorze w czym tkwi problem? 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...