Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

O, to widze, że mamy podobne zdanie jeśli chodzi o te maszyny. Fergusonek jest naprawde ładny :blink:. Poczytaj sobie inne tematy o serii 5400, tam jest dużo informacji o podobnych modelach tyle, że większych :rolleyes:. Pozdrawiam.

Opublikowano

Wbrew pozorą MF i Claas mają podobne ceny ciągników, bynajmniej jak się pytaliśmy i osobiście wolał bym claas'a choś co perkins to perkins ale claas ma dużo lepszą kabinę(możliwa amortyzacja kabiny, fotel o niskiej częstotliwości drgan, dobre rozmieszczenie elementów obsługowychi ogólnie jest dużą kabiną jak w tej klasie ciągników) moim zdaniem b.dobra skrzynia biegów hexashift 24/24 (4 zakresy i 6 biegów pod obciążeniem to takim ciągnikiem aż chcę się pracować!) i całokształt tego ciągnika jest udany.

Osobiście z tej pary stawiam na Claas'a... którego zamierzam kupić...

 

 

 

P.S. mam zbierającą z Claasa SPRINT 330s rok prod 1989 i po niej już widze jakiej jakości są maszny CLAAS"a

Opublikowano
@Prent ale ty chyba piszesz o Aresie, a mowa była o Celtisie.

 

 

ciągniki MF i Claas tej samej mocy maja podobne ceny choś się trochę różnią.....

Opublikowano

drodzy koledzy moim zdaniem jest leprzy Mf oczywiście ze skrzynio Dyna-4 ponieważ posiada pokrętło agresywności zmiany kierunku jazdy co świetnie nadaje sięprzy współpracy ciągnika z ładowaczem

Opublikowano

Byłem na AP i oglądałem oraz siedziałem w MF 5435 Dyna 4 ;) i ta skrzynia b. mi się spodobała :D

Wszystkie biegi bez wciskania sprzęgła głównego, tylko jedna dźwignia do zmiany biegów, świetnie rozwiązany rewers...

Tylko cena... 130tys netto :/

Opublikowano
drodzy koledzy moim zdaniem jest leprzy Mf oczywiście ze skrzynio Dyna-4 ponieważ posiada pokrętło agresywności zmiany kierunku jazdy co świetnie nadaje się przy współpracy ciągnika z ładowaczem

Też mam takie pokrętło, przydatne to jest ale nie koniecznie przy pracy z turem (gdzie i tak trzeba używać nożnego sprzęgła), bardziej przydaje sie w pracach polowych lub łąkowych gdzie można regulować szybkość manewru czy ruszania. Zazwyczaj mam ustawione w okolicach połowy skali lub skręcone na najwolniejszą reakcje, zależy co robie.

Opublikowano

mF można dodatkowo wyposarzyć w obniżoną kabinę i ścięto maske co sprawia że pole widzenia jest znacznie więkrze a obniżona kabina dodaje temu ciągnikowi funkcjonalności

Opublikowano

Nie bardzo wiem, gdzie pytać, więc napiszę tutaj. Muszę wyregulować luz zaworowy w swoim 5435 ale nie wiem, jakie ustawić szczeliny na ssaniu i wydechu. Czy ktoś z posiadaczy tego ciągniczka zna może odpowiednie wielkości luzów?

Opublikowano

a instrukcji obsługi nie masz??? :) wszystkie z serii 54 z silnikiem perkins 1104-44AT mają na wlocie 0,20 i na wylocie 0,45 ale nie napisano czego 0,20 i 0,45 :)

 

 

sam to będziesz robił???ile masz mth???

Opublikowano

Szczerze to nawet nie zajrzałem do instrukcji, bo uznałem, że tam tego nie znajdę. Na tabliczce na moim silniku jest 1104C- 44T Mam nadzieję, że ustawienie które podałeś pasują do tego silnika. Wielkiej filozofii z ustawianiem nie ma. Ot normalny 4-ro cylindrowiec. Uszczelka też cała. O ile pamiętam ma ok. 1500 mth.

Opublikowano

mam prośbę,

czy posiadacze massey`a 5435 mogliby się wypowiedzieć na temat jego uciągu i kultury pracy silnika?

Posiadam taki ciągnik i mam wrażenie, że jest za słaby. Powiedzcie proszę, jak wasze 5435 zachowują się w transporcie ciągnąc różne ładunki na różnych biegach, przy różnych prędkościach. U mnie na 4 D słabnie pod nieduże górki z niewielkimi ciężarami. A już np. ciągnąc 2x8 ton to ledwo daje radę pod górki, muszę redukować nawet do 3-c, 3-b.

Ostatnio ciągnąc przez 3 godziny jakieś 14 ton spalił 25 litrów paliwa. czy to normalne spalanie w tym modelu?

Opublikowano

rozumie, ze skrzynie masz dyna-4???Twoje 3-c, 3-b odpowiadają moim 1D i 2C.na 1D mam przy 2000rpm ok 12km/h , a na 2C 14km/h.

 

 

poniżej 2C na pewno nie zszedłem podczas wjazdu na największe górki w okolicy, masa ładunku z przyczepami 20t.swojego mogę porówna do MTZ82 i widac, że ma trochę więcej KM ;)

 

a spalanie to temat rzeka, w moim bardzo dużo zależy od obrotów, w transporcie zdecydowanie nie opłaca się przekraczac 1900rpm.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Cassius
      Witam. Po odpalniu z rury wydechowej wydobywaja sie ogromne ilosci bialego dymu, gdy silnik troche sie nagrzeje to na wolnych obrotach dym znika jednak gdy dodam gazu to znowu bialy dym leci cala rura jak z parowozu. Moze ktos podpowie gdzie szukac przyczyny? Dodam ze płynu chlodniczego nie ubywa i oleju nie bierze. Ciagnik to MF 8270 z silnikiem Valmet 280km. Dodaje link do filmiku z pracy silnika. 
       
    • Przez kostek
      Dzisiaj z wujkiem jedziemy do korbanków po nowy traktor MF 5465 jest jakiś uzytkownik takiego traktoru dodam ze ma skrzynie dyna 4 są jakos mocno awaryjne????
    • Przez włodek
      Witam Państwa
      Chciałbym zasięgnąć od Was opinii na temat wspomnianych w tytule modeli ciągnika Massey ferguson. Nie mam to jakichś konkretnych predyspozycji że musi być to model 6120 albo 6130. Oba te modele będą w pełni wystarczające mocowo dla mnie a o decyzji czy będzie to 6120 czy 6130, zadecyduje stan konkretnego egzemplarza. Czy są na forum użytkownicy któregoś z tych modeli i mogą wypowiedzieć się w kilku słowach na ich temat? O silnik się nie obawiam bo to raczej dobre jednostki jak się o nie odpowiednio dba. Bardziej martwię się skrzynią i mostem. Jak to z Waszej perspektywy wygląda? Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego ciągnika? A może któryś z tych modeli będzie mniej awaryjny? Z tego co patrzyłem to 6130 ma 4 półbiegi na każdym biegu a 6120 ma ich 2. Chyba najbezpieczniej jakby ich nie było w ogóle tak jak np w starszych modelach 3050/3060 gdzie były dostępne skrzynie 16/16 w pełni mechaniczne. No niestety w nowszych modelach chyba już takiej opcji nie ma. Czy te półbiegi pod obciążeniem sprawiają dużo kłopotu? Ciągnik nie będzie pracował na wielkim areale. Około 20ha i zastąpi wysłużonego już ursusa 912. Oczywiście MF będzie miał napęd na przód czego w 912 nie mam. Tu bardziej chodzi o poprawę komfortu na stare lata. Czekam zatem na Wasze komentarze i zapraszam do dyskusji. 
    • Przez tomaho
      Witam? warto kupić ten model za około 70 tys. Przebieg na zegarze około 5 tys. Trzyma się kupy. Revers i półbiwg nie szarpie.
    • Przez szymi4512
      Witam, mam problem z MF 5435 ze skrzynią Dynashift, otóż coś trzyma(wyhamowuje) ciągnik. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło czy też ustawie rewers w pozycji neutralnej ciągnik zwalnia i czuć, że coś go trzyma po zatrzymaniu się. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi. W czym może być problem?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v