Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam! mam problem z przednim napędem w ciągniku mianowicie musze wymienić zimmering uszcelniający wejscie wału napędowego do przekładni. wie ktoś może w jaki sposób i jakimi narzędziami rozebrać tzw przegub kardana na wale? czyli ten krzyżak który łączy wał z wałkiem wchodzącym do przekładni?? proszę o pomoc.

Opublikowano

niestety niemam. ale to jest tak jak w kazdym przegubie krzyzakowym ( krzyzak na koncówki nachodzi tulejka a na tulejke zawleczka czy jak to zwał rozporowa czyli takie kółeczko sprężynujące:) które wchodzi w frez w wale

tak jak tu http://www.zssplus.pl/www_publikacje/publi...18_19/3-003.jpg

 

tyle ze ja nie mam sposobu jak ta tulejke wybićczy co z nia zrobić juz łomik se pokrzywiłem w walce z tym ustrojstwem!:/

Opublikowano

Staram się zrozumieć. Czy po zdjęciu krzyżaka będziesz miał dostęp do nakrętki by zdjąć tą końcówkę? Czy moze wałek siedzi tak jak półośka w skrzyni biegów w osobówce ? Jeśli dobrze rozumuję to chcesz wyjąć kielich krzyżaka, w którym w środku są igiełki łożyska, bo tulejką to raczej nie jest.

Opublikowano

Nigdzie nie rospina się krzyżaków,było by trudno jego spiąc spowrotem,napewno jest inne rozwiązanie techniczne,ford ma wał napędowy, jadna strona skręcana śrubami,druga jest na frezie zdejmowana,

Opublikowano

jest tak ze właśnie jedna strona jest przykrecona śrubami zaraz za wejsciem to mostu i zaraz za tym jest krzyzak no a potem wał. tylko że śruby którymi tr czesci sa skrecana sa poprostu za długie i tak mi sie wydaje nie dam rady rozkrecic wału bo owe śruby są włożone łebkami od strony mostu.

 

a jesli sie da to w jakis sposób rozkrecic czy nawet ściąć śruby to czy mi ten wałek który wchodzi do mostu wyjdzie bez problemu? czy moze trzeba bedzie rozbierać środek(mechanizm różnicowy)??

Opublikowano

te śruby niesom za długie, ktoś to skręcił,musisz rozkręcic te śruby ,bo w środku flanszy,dokładnie tam gdzie jest skręcony dwoma flanszami, jest duża nakrętka, kturom wykręcisz sciągniesz flansze, ktura wchodzi do przedniego mostu , wyrwiesz uszczelniacz , i założysz nowy.ford ma mądre rozwiązania techniczne,

Opublikowano

no niestety nieudało mi sie zrobic tak jak kolega wyżej pisał. owszem odkreciłem nakretki ale śruby nie da sie wyjąć( wsumie mógłbym ściąć ale czy się bedzie opłacało jesli jest inne rozwiązanie?), nawet tym flanszom sie nie sni zeby sie od siebie oddalic nawet na milimetr. zdjęcia zamieszcam bo moze ktoś na jakis pomysł wpadnie, ostatnie zdjecie jest to zdjecie przystawki która jest podłączona do skrzyni biegów.

http://img193.imageshack.us/gal.php?g=bild0001.jpg

Opublikowano

Weż porządny młotek i wtedy puszcza. Z tego co widac na zdjeciach to tylko w taki sposób moze to zejsc jak napisał kolega wyzej. Pewnie nigdy nie było odkrecane wiec trzyma solidnie.

Opublikowano

jak odkręciłeś śruby, to wał musi cofnąc się do tyłu na frezie,można przesunąc o jakieś 50 min,sprubuj ostry srubokręt lub cienki przecinak wbijac między flansze,rozbieranie krzyżaka nie jest dobrym pomysłem,mam forda i oglondałem dziś dokładnie,

Opublikowano

ok udało sie do rozkręcić faktycznie młotek pomógł, do zdemontowaniu wału ukazała sie we flanszy nakrętka do której nie mam klucza zatem dopiero po weekendzie sie dobiore do tego ustrojstwa.

i jeszce pytanko czy wie ktoś czy w polsce mozna dorwać gdzies części mechaniczne i karoseryjne do fordów?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tyrowiec
      Witam. Poszukuję do kupna dokumentów od kirowca k700, ewentualnie od t150k. Może ktoś ma na zbyciu lub coś wie gdzie ogarnąć
    • Gość
      Przez Gość
      Prosze o opinnie na temat tych maszyn , może ktoś ogladał z bliska ,jeżdził???
      Jakie macie odczucia, co możecie powiedzieć na temat wykonania no o oczywiście ceny (czy jedno z drugim idzie w parze??).
    • Przez 11401620
      Witam wszystkich
      Mam ciągnik LTZ 55A po dziadku i jest taki problem nie chcą wejść biegi 3 i 2 reszta chodzi bez żadnych zgrzytów w czym może być problem, dodam że wymieniłem wszystkie oleje bo była masakra 
    • Przez MG1991
      Witam. Wie ktoś gdzie można dostać szybę lewa od drzwi hattat 398?
    • Przez jakub_urbanski
      Dzien dobry
      Przychodze do was z pytaniem.
      Co oznacza bład m-450 w ciagniku deutz fahr 6120 
      Ciagnik po wyswietleniu bledu niepozwala wkrecic sie na obroty oraz uniemozliwia wypalenie filtra cząstek stałych.
      Prosze o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v