Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie

Wyszczerbione? :D  To z pierwszego linka z używek jest wręcz w super stanie sądząc po fotkach a po fotach z drugiego linka niewiele można powiedzieć. :P

Nie zapominaj że w tym kole jest wydłutowane gniazdo pod klin, może to wziąłeś za wyszczerbienie i jeszcze jedno, gdzie Ty tam masz w kole łożysko?

Przecież koło pasowe jest wciśnięte na oś (zabezpieczone kołkiem i klinem), tuż za nim masz podkładkę dystansową i taki patent czyli zestaw siłowniczków do regulacji obrotów młocarni

497743154_1_644x461_claas-mercator-semat

 

Ps. Jak już zakończysz pracę przy kombajnie to rozpocznij kolejną ale nad swoją ortografią.

Edytowane przez Pigmei
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie co jest przyczyną zapalania na wolnych obrotach lampki olejowej? Jest to class Mercator silnik deutza. W tamtym roku wymieniane rurki popychacza zaworów oraz uszczelki bo ciekł. Od tamtej pory dymi i głośniej chodzi, wcześniej gdy miał mało oleju to się zapalała. Teraz ma dobry stan oleju a lampka na wolnych obrotach się zapala. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przepraszam jeżeli już było i proszę o przekierowanie do tematu. Ile jest punktów smarowniczych w mercatorze 70:

- napęd młocarni,

- - na pierwszym zestawie kół napędzanych od silnika udało mi się zlokalizować trzy sztuki od samego brzegu za tym kołem lekko stożkowym plus smarownik na wale którym przechodzi napęd na prawą stronę, czy  jeszcze jest jakiś smarownik?

- - na drugom zestawie kół (na wale od młocarni) udało mi się znaleźć tylko jeden smarownik od czoła  przy napędzie obrotomierza;( szukałem między sprężynami i nic) no i oczywiści na wale czy powinny być tam jeszcze jakieś inne?

 

- jeżeli chodzi o wariator napędu po prawej stronie kombajnu

- - to udało mi się znaleźć tylko jeden smarownik na kole umieszczonym na wału sprzęgłowym od czoła na krawędzi ;( czy jeszcze jakiś powinien być?)

- - na wałku przekazującym napęd na prawą stronę po prawej stronie łożysko to jeden smarownik i dwa na wariatorze, czy jeszcze coś mi umknęło?

 

Z pozostałymi zespołami i napędami sobie poradziłem z lokalizacją punktów smarowniczych.

 

Z góry dziękuję za wszelkie uwagi i sugestie w ww. problematyce. 

 

Pozdrawiam serdecznie, Jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem w 75 po awarii łożyska w wialni nie da się nim prawidłowo kosić.

Słoma normalnie wylatuje za to problem jest z kłosami które wszędzie się ostają na sitach rafkach dosłownie wszędzie a zboże jeśli jakieś leci to z opóźnieniem.

Regulacja wiatru nic nie daje, obczyszczenie do 0 nic nie dało. Wialnia kręci się jak i wszystkie koła pasy.

Nic nie piszczy nic nie stuka po prostu wszystkie kłosy są na sitach dopiero jak jest ich więcej wyskakują lub jak obroty spadną to wtedy coś łapie.

 

Czy coś przy max obrotach nie działa a przy mniejszych zaczyna łapać?

Awaria za 70zł a stoimy od 50h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z moim claasem mercatorem 60 a mianowicie gdy wyłączyłem młocarnie to ona dalej chodziła pomimo tego że ten potrójny pas co idzie od silnika nie chodził. Chwilowo problem z lekka ustał lecz w czasie jazdy słychać chwilami jak by coś zachaczało i szarpało za koło pasowe od młocarni na głównym wale.Nie mam pojęcia co to może być proszę pomóżcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem w 75 po awarii łożyska w wialni nie da się nim prawidłowo kosić.

Słoma normalnie wylatuje za to problem jest z kłosami które wszędzie się ostają na sitach rafkach dosłownie wszędzie a zboże jeśli jakieś leci to z

 

Z tego co piszesz, to wynika, że masz za bardzo otwarte żaluzje u góry, bo kłosy nie powinny lecieć na dół na sita

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co piszesz, to wynika, że masz za bardzo otwarte żaluzje u góry, bo kłosy nie powinny lecieć na dół na sita

Faktycznie są dość mocno otwarte i mogą hamować klosy ale z drugiej strony przed awaria wialni przy tym samym ustawieniu działało jak należy. Jutro spróbuję je położyć zobaczymy czy pomoże inne pomysły jeszcze ktoś coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dnia na dzień zaczął mi opuszczać heder w rozdzielaczu od sterowania coś jakby syczało, rozumiem że to wina rozdzielacza? Inne wszystko ok.

Wczoraj nawet centymetra nie popuścił. Naprawiał ktoś ten rozdzielacz??

Gdzie znajduje się filtr hydrauliki?

Edytowane przez Nowy81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z moim claasem mercatorem 60 a mianowicie gdy wyłączyłem młocarnie to ona dalej chodziła pomimo tego że ten potrójny pas co idzie od silnika nie chodził. Chwilowo problem z lekka ustał lecz w czasie jazdy słychać chwilami jak by coś zachaczało i szarpało za koło pasowe od młocarni na głównym wale.Nie mam pojęcia co to może być proszę pomóżcie

Najprędzej obcięty jest kołek od bolca który wchodzi w przystawkę silnka (dzwon) ,na tym bolcu zamocowana jest rynna pasa potrójnego ta co jest w niej zamontowane koło pasowe napinacza pasa,i w celu sprawdzenia weż za tą rynnę i podnoś całość go góry i  w dół zobaczysz czy bolec się obraca w takim zakresie na ile podnosisz, jeśli będzie się ruszał, to kołek co blokuje bolec w przystawce jest obcięty i jest do wymiany,u siebie też tak miałem że pomimo wyłączonej młocarni sama się włączała,być może też że łożyska się rozsypały w kole pasowym od młocarni na wale jezdnym i to powoduje załączanie.

Edytowane przez wieslaw16
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był lekki luz na tym kołku wybiłem go i był cały tylko w dwóch miejscach lekko podtarty wbiłem go drugą stroną i luz zniknął ale dopiero jak pojadę w pole to zobaczę czy się coś zmieniło. Da się jakoś sprawdzić czy jest luz na tych łożyskach? Dużo jest roboty z wymianą tych łożysk?

Edytowane przez Mateuszpaluch21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie co jest przyczyną zapalania na wolnych obrotach lampki olejowej? Jest to class Mercator silnik deutza. W tamtym roku wymieniane rurki popychacza zaworów oraz uszczelki bo ciekł. Od tamtej pory dymi i głośniej chodzi, wcześniej gdy miał mało oleju to się zapalała. Teraz ma dobry stan oleju a lampka na wolnych obrotach się zapala.

Panowie co jest przyczyną zapalania na wolnych obrotach lampki olejowej? Jest to class Mercator silnik deutza. W tamtym roku wymieniane rurki popychacza zaworów oraz uszczelki bo ciekł. Od tamtej pory dymi i głośniej chodzi, wcześniej gdy miał mało oleju to się zapalała. Teraz ma dobry stan oleju a lampka na wolnych obrotach się zapala.

witam powiem ci tak ja miałem po wymianie oleju to samo i włoczał sie sygnał dzwiekowy jak wymieniałem olej 1 raz po za kupie kombajnu w katalogu pisało olej takie i takie własciwosci oleju wymieniłem pojechałem na pole 5hektarow w kawałku 2razy objechałem pole do okoła i alarm kotrolka z oleju sie pali dałem na wolne obroty po oglodałem silnik korek wlewu oleju wszystko było ok kotrolka zgasła wiec ruszyłem dalej i znowu alarm wk.... pojechałem do domu wypusciłem olej z silnika na nowo zalałem superolem cc i już 4zniwa jaje nanim i maszmyna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z rozdzielaczem przemęczę się do końca zostało z 7ha.

Poniżej o Deutz F6L 912.

Parę dobry lat wstecz, też się mi zapalała jak miałem ciśnienie 0,5 bara  :) sygnał dźwiękowy też jest powiązany z paskiem od wentylatora.

Jakie macie ciśnienie na rozgrzanym silniku który pracuje z 2 godziny, gdy temperatura powietrza sięga 32stopni w cieniu??

Oczywiście, to też kwestia jak wiaterek wieje, czy mamy pod górkę, stan czystości chłodnicy oleju i czystość wlotowych siatek powietrza chłodzącego i jakie zboże.

Ja dwa dni temu z turdusa zmieniłem na PLATINUM ULTOR DIESEL 20W-50 ciśnienie wzrosło o około 0,5  (0,6)bara. na max. rozgrzanym silniku. Ja mam dodatkowo założony zegar ciśnienia i wskaźnik temperatury wody od 3P i monitoruje na bieżąco.

Edytowane przez Nowy81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez bugi
      Witam
      Strzasznie ciężko w mojej trzydziestce chodzi sprzęgło, słyszałem że nie tylko u mnie, ale słyszałem też że da się coś z tym zrobić ale nie słyszałem co i właśnie dlatego chcę coś z tym zrobić da się? Jak tak to co?
    • Przez Adek123rolnik
      Witam forumowicze, bardzo prosze o porade... mam wyciek w Reni-cieknie na laczeniu skrzyni I sprzegla (zalaczam zdjecie, oznaczone rozowa strzalka) myslalem ze poszedl uszczelniacz na walku sprzegla ale najciekawsze jest to ze nic nie kapie z "zawleczek" ktore sa zaraz pod sprzeglem... po popuszczeniu dekielka oznaczonego zielona strzalka wyciekal olej (zeszlo 20l I lecialo dalej) mysle ze tam oleju nie powinno byc bo nad tym dekielkiem jest dojscie do docisku sprzegla, jesli sie myle to mnie poprawcie... dodam ze cala akcja z wyciekiem na laczeniu skrzyni I sprzegla zaczela sie od wyniany oleju w skrzyni (starego bylo 35l wlalem swiezy 58l)

      jutro wyjade w pole sprawdzic czy ze sprzeglem wszystko ok a puki co prosze o jakies porady...

      Dlaczego cieknie olej (rozowa strzalka)?
      Co jest za dekielkiem (zielona strzalka)?
    • Przez byczek1999
      Witam
      mam pytanie mam na oku ciągnik ford 6610 i chciałbym poznac jakie są opinie o tym ciagniku 
      Jeszcze jest jedna sprawa otóż ma cos chyba ze sprzeglem poniewaz bierze raptownie przy samym końcu.czy duzo by wyniosla naprawa? I czy ciągnik by sie dobrze sprawowal w pracy z turem ?
      Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam
    • Przez antonio8
      Mam problem ze sprzeglem w lamborghini lampo. Jest to sprzeglo dwustopniowe i drugi stopien (wom) jest rozlaczany za pomoca dzwigni. I wlasnie problem jest ze sprzeglem od wom, a mianowicie nie mozna do konca wylaczyc walka za pomoca dzwigni(walek sie kreci po zaciagnieciu dzwigni i niby mozna zatrzymac reka ale bardzo trudno. Calkowite zatrzymanie wom nastepuje po wcisnieciu sprzegla jezdnego  ). Sprzeglo zostalo wymienione na nowe razem z dociskiem ale problem pojawial sie tez przed wymiana sprzegla. Regulowane bylo sprzeglo zgodnie z wytycznymi jak rowniez i linka od dzwigni sprzegla.
    • Przez zieliniakk
      Witam, 
      Mam problem polegający na tym że rozsypał mi się całkiem wariator jezdny w moim Claasie Consulu. Chcę teraz go wymienić na używany a w internecie mało jest consulow, teraz zastanawia mnie jedno czy czesci z Mercatora, Corsara pasuja do Consula? (regeneracja nie wchodzi w gre, bo juz to było robione i znowu się rozsypał)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v