Skocz do zawartości

Jak dobrze obciążyć przód u C-360 ???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Normalne, fabryczne obciążniki, jeśli to mało to ja proponuje kupić jakieś obciążniki na szrocie i dorobić ramę tak, by było ją można przymocować tam co tur z przodu się mocuje. Obciążniki wyjdą w przód i ich ciężar swoje zrobi

Opublikowano

A jaki masz przód w swojej C 360- na kołach 16stkach czy jeszcze stary na 18stkach. Bo jak na 18stkach to można zastosowac felgi od C 4011 z obciążnikami :rolleyes:. Minusem jest troche szybsze zużycie się łożysk.

Opublikowano

do "16" też są obciążniki wewnątrz felg. Poszukaj na złomie czegoś małego i ciężkiego i dospawai ucho tak aby można było przypiąć w przedni zaczep. Możesz też zalać jakieś stare wiadro (takie ze 20l) betonem i tak zamontować.

Opublikowano

Moja "60" jest z 85r i jest to oryginalny URSUS C-360 więc cały przód ma oryginalny od "60" ( płaska oś, felgi z przodu 16-stki )

A z przodu mam wszystkie oryginalnie obciążniki oprócz jednego bo mi się złamał. ( Jak by wcale nie było to by nawet nie podniósł )

Opublikowano

ja w swojej c 360 mam 13 sztuk obciązników czyli 260kg a nie jak w orginale 120kg(6sztuk), musiałem dołozyc bo w owijarce mi przód podnosiło waga jej terz 450kg i wogule teraz duzo lepiej sie jezdzi, lepieuj sie prowadzi i czy 6 obciazników czy 13 nie ma róznicy w skrecaniu(leciutko sie skreca, ja kupiłem drugi komplet tych wsporników do obciazników i dwa zespawałem jeden wspornik kosztuje 16zł a jak sie 12 sztuk wsadzi to nei da sie scisnac zaczepem i oncazniki latają :wacko:

Opublikowano

A ja z kolei dorobiłem sobie wsporniki na wzór oryginalnych tylko dłuższe i wrzuciłem tam balasty od jakiejś prasy w których wypaliłem na wzór oryginalnych otwory i mam w ten sposób dodatkowe 80 kilogramów- bardzo pomocne, jak kolega zauważył w orce a różnicy jak inny kolega wspomniał w kierowaniu nie ma żadnej.

Opublikowano
Jeśli zrobisz mocny beton ,dasz dobre zbrojenie i zrobisz sobie do tego celu jakąś estetyczną formę to powinno być ok. Ewentualnie możesz pospawać skrzynkę z blachy ,w jednej ze ścian zrobić otwory do wypuszczenia mocowań ,po zalaniu betonem zaspawaj górę skrzynki i będzie ładny obciążnik.
Opublikowano (edytowane)

Myślę że zbiję jedna z desek formę o grubości 3 obciążników z  a w środek włożę styropian żebym mógł wyciąć go potem, następnie omalowac farba o do betonu albo dysperbitem. Ile beton będzie cięższy od tych zwykłych obciążników?

 

Edytowane przez PaweLisowicz
Opublikowano (edytowane)

Cześć,

Odgrzebuję trochę temat bo nie ma co zakładać nowego. W związku z tym że jest już wspomaganie, chciałbym trochę dociążyć przód bo niestety w talerzówce czy agregacie 2.5m z wałami strunowymi potrafi mi go podbijać. I nie podobają mi się dwie rzeczy. Spójrzcie:

IMG_2951.jpg

Czy nie wydaje Wam się że te dwa obciążniki z tyłu (od prawej na zdjęciu) są inne niż te 3 z przodu? Muszę je zdjąć i zważyć. Druga sprawa to to że jest ich 5. I tu znowu popatrzcie:

IMG_2952.jpg

Czy ten ogranicznik co jest wspawany to coś fabrycznego czy jakaś samoróbka poprzedniego właściciela? 

Edytowane przez włodek
Opublikowano

Serio to fabryczny spaw? Ja byłem przekonany że te ciągniki fabrycznie wychodziły z sześcioma obciążnikami a u mnie szóstego nie ma szans aby wcisnąć. W dodatku te kawałki co tam są przyspawane to jeden jest inny i drugi jest inny i przyspawane są nie równo. Obciążniki jak się patrzy z przodu, z jednej strony wystają poza maskę o 2cm więcej niż z drugiej. Chyba że fabryka taką partaninę robiła. 

Opublikowano

O masakra. No ja zamówiłem dwa te 23kg i liczę na to że jak obetnę te ograniczniki to te dwa mi wejdą i będę miał łącznie 7. A docelowo będę myślał nad czymś jeszcze. Nie wykluczone że zamiast walić dodatkowe obciążniki i robić jakieś dziwne mocowanie, wezmę zamontuję przedni podnośni i zwyczajnie do prac polowych będę zakładał obciążnik na podnośniku. Na kierowaniu mi nie zależy bo jak wspomniałem jest wspomaganie a na pewno zdecydowanie poprawi się trakcja tego ciągnika bo podczas orki czy talerzowania zwyczajnie ucieka bo przód unosi i trzeba kontrować. Nie bez powodu do dużych ciągników jak robią coś w polu to zakładają dodatkowo ze 2 - 3 tony na przedniego TUZ-a. 

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Jak chcesz  to możesz jeszcze dołożyć obciążniki  te w przednie koła w sumie to tylko 15,5 kg x 4 ,

Co do tuza to cena gra rolę, taki kupny to wydatek gdzieś trochę ponad 3000 + cena balastu,  ale za podobną sumkę można już mieć tura który jest praktyczniejszy w gospodarstwie,  co kto potrzebuje. Osobiście polecił bym wymianę ciągnika na większy ale mniejsza już o to.

Edytowane przez Pigmei
Opublikowano

Tak, o wymianie ciągnika coraz częściej myślę. Tura mam w C330 więc kolejny już mi potrzebny nie jest ale ciągnik większy na pewno się przyda i powoli do tego dojrzewam ale to już wtedy chcę coś nowszego, 100 - 120km i max kilku letni. Nie wiem, może jakiegoś jelonka. Zobaczymy. Myślałem o nowszym ursusie ale kuzyn ma C392, brał nowego kilka lat temu. Ma zrobione nim niespełna 2tys mth i cały zarzygany olejem wszędzie. Nie wiem czy to jego egzemplarz czy to kwestia po prostu ursusa. To mój jest 3P jest szczelniejszy i nie jest tak zaparskany olejem. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Celownik07
      Panowie szybkie pytanie bo czeka mnie wymiana łożysk w piastach i zamiast tego standardowego filcowego uszczelnienia chciałem dobrać simmering. Jeszcze nie rozbierałem wiec nie wiem jaki tam by pasował - ktoś podpowie? gdzieś czytałem ze 50x82x12 ale łożysko 30307 ma wymiar 35x80. z tym ze tam jest lekkie przetoczenie na czopie.czop pod koło 16".  foto miejsca.


    • Przez DWD96
      Witam
      Tak jak w temacie, chciałbym założyć szerokie opony tj. 10,0/75-15,3 ale mam miękki przód i nie wiem czy felga z opona sie zmieszczą. 
      W "sztywnym" przodzie z tego co wiem trzeba lekko przycinać zwrotnice a jak to jest na miękkim? Jeśli ktoś ma u Siebie to prosił bym o zdjęcia.
      Tutaj założona felga 18 z opona 6,00 "szczelina" nie jest za specjalnie szeroka.
       
       

    • Przez rafal2132
      Witam , mam pytanie ,czy ktoś przerabiał w swoim ursusie c360 3p albo c 360 sztywną przednią płaskią oś na resorowaną?
      Czy pasuje od jakiegoś np Zetora miękki przód?
      Chciałbym przerobić swoją sztywną oś na miękką bo i tak przód ma już luzy. A i lepszy komfort jazdy by był.
       
    • Przez Victor193
      Witam mam problem z przednim mostem. 
      Gdy ciągnik zaczyna ryc kołami w miejscu to przdnie prawe koło czasami przestaje ciągnąć i ogólnie przy pracy praktycznie non stop „jęczy i wyje” a jak po betonie na pierwszym biegu z włączonym napędem delikatnie szarpie traktorem i jakby przednie koła wolniej się kręciły ( szybciej na włączonym napędzie po twardej nawierzchni nie jeździłem) prosiłbym o odpowiedź i z góry dzięki.
    • Przez xKonrad
      Witam, kupię obciążniki osi przedniej do ursusa c360-3p nowego typu 6 szt.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v