Skocz do zawartości

Pronar - AWARYJNOŚĆ


kamil18fmr

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie

ja wam powiem tak ze dobry OO ale dobry niekombinowany wcale nie jest gorszy od ON. Jak mnacie jakiegos znajomego co pracuje w CPN lub rafineri powie wam to samo, rozni sie tylko wiadomo kolorem i delikatnie ktoryms tam parametrem.. Nowoczesne piece opalowe wymagaja dobrego bardzo czystego paliwa i tez byle czego tam nie mozna wlac . A i jeszcze nawiazujac do pronara @mlodymechanik to zobacz luz czy masz na zaworach dobrze ustawiony. A co do systemu CR w ciagniku hmm.... przyszlosc , od tego nie ucieknie niestety ale juz do tego to paliwo musi byc kryształ , bo jak naleje sie syfu z beczki, bedzie gdzies troche wody , lub trafi sie na odbarwiony kwasem OO to beda problemy , wiem bo uzytkuje autko na CR to o laniu paliwa na stacji typu " Krzak " to nawet nie ma mowy. Czasem nawet na dobrym paliwie potrafi wywalac kontrolke silnika i filtra jak sie gdzies jakas woda trafi albo cos innego. System faktycznie prostty skladajacy sie z pompy wysokiego cisnienia, szyny CR i wtryskiwaczy elektromagnetycznych lu piezoelektrycznychale strasznie czuly na jakosc paliwa niestety.

 

A tu podstawowe info o roznicy OO i ON , kto ma chwilke zachecam aby przeczytal

 

http://www.autocentr...ej-opalowy-812/

 

Silnikowi zasilanwmu olejem opałowym najbardziej szkodzi brak akcyzy w tym paliwie

 

ja wam powiem tak ze dobry OO ale dobry niekombinowany wcale nie jest gorszy od ON. Jak mnacie jakiegos znajomego co pracuje w CPN lub rafineri powie wam to samo, rozni sie tylko wiadomo kolorem i delikatnie ktoryms tam parametrem.. Nowoczesne piece opalowe wymagaja dobrego bardzo czystego paliwa i tez byle czego tam nie mozna wlac . A i jeszcze nawiazujac do pronara @mlodymechanik to zobacz luz czy masz na zaworach dobrze ustawiony. A co do systemu CR w ciagniku hmm.... przyszlosc , od tego nie ucieknie niestety ale juz do tego to paliwo musi byc kryształ , bo jak naleje sie syfu z beczki, bedzie gdzies troche wody , lub trafi sie na odbarwiony kwasem OO to beda problemy , wiem bo uzytkuje autko na CR to o laniu paliwa na stacji typu " Krzak " to nawet nie ma mowy. Czasem nawet na dobrym paliwie potrafi wywalac kontrolke silnika i filtra jak sie gdzies jakas woda trafi albo cos innego. System faktycznie prostty skladajacy sie z pompy wysokiego cisnienia, szyny CR i wtryskiwaczy elektromagnetycznych lu piezoelektrycznychale strasznie czuly na jakosc paliwa niestety.

 

A tu podstawowe info o roznicy OO i ON , kto ma chwilke zachecam aby przeczytal

 

http://www.autocentr...ej-opalowy-812/

 

Silnikowi zasilanemu olejem opałowym najbardziej szkodzi brak akcyzy w tym paliwie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty

W sumie to dobrze, że wierzycie, że jest dużo elementów nierozbieralnych. Oczywiście dobrze dla mnie, bo wtedy mogę więcej skasować za naprawę. Zmierzam do tego, że jak ktoś jest w temacie to wie jak to zrobić żeby niepotrzebnie płacić producentowi za nowe części. Prosty przykład: wtryskiwacz Bosch, nienaprawialny wg producenta, cena 2000 zł. Koszt wymiany czujnika skoku iglicy 100 zł. Inny przykład: sterownik silnika ECU, też nienaprawialny, i teoretycznie nierozbieralny. Nawet jeżeli komuś uda się go rozebrać i odczytać napisy na elementach np. na tranzystorach mocy, to i tak nie kupi w sklepie takiego tranzystora, bo go po prostu nikt nie produkuje. Koszt takiego sterownika to 2-3 tys. zł. Ale dla mnie nie stanowi to problemu rozebrać taki sterownik, kupić odpowiednie części, wymienić i złożyć ponownie. I auto odpala bez problemu.

Jakos ciagniki i maszyny na razie to omija i cale szczescie :)

Bo to są stosunkowo nowe konstrukcje. To co w samochodach było już w końcu lat 90, w ciągnikach pojawia się dopiero teraz. I wszystkie maszyny czeka ten sam los. Oprócz ciężarówek i maszyn budowlanych. Bo tych używają w zdecydowanej większości profesjonaliści, czyli firmy, a Ci nie dadzą się tak łatwo zrobić w h... Dlatego części do ciężarówek są dużo tańsze niż do osobowych i ciągników, są łatwiejsze w naprawie, bardziej niezawodne, mają typowe elementy (np. łożyska) itp. A użytkownicy osobówek i ciągników rolniczych to dla producentów są lamerzy nie mający o niczym pojęcia i mający płacić. Taka jest prawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość elementów da się rozebrać, ale do niektórych ciężko się dostać. Producenci tak kombinują, żeby serwis był jak najdroższy i najtrudniejszy, ponieważ wtedy ludzie będą jeździli do ich serwisów, a nie do znajomego mechanika, bo sobie nie poradzi. Tak jest np. z BMW, wiem, bo sam naprawiałem i tak to niestety wygląda:/ Żeby zwykłą linkę w szybie wymienić, trzeba było rozebrać całe drzwi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Pronara 82a i ma ponad 1500mth i bez żadnej usterki i jesteśmy zadowoleni z niego tylko nierez jakaś kontrolka/czujnik ale to mały problem :)

 

Ja miałem Pronara. 1025 A 2004r. 

 

Wydałem na remonty i naprawy od nowości do teraz około 700 zł  (chłodnica oleju -puszczała na spawie, siłownik od skrętu, szlaufik.)

przez ten czas 2700 h

 

   Sprzedałem bo był "toporny, mało wygodny, hałaśliwy w środku...." hamulce miał zawsze słabe, koła też nigdy równo nie brały." Silnik super, oszczędny i bezobsługowy, ceny filtrów bliskie 0'

Tyle w tym temacie.

oceniam go 7/10 dużym plusem są koszty eksploatacji.

takie są moje doświadczenia.

pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o modele 82A-1025A to tak. Te ciągniki mają duże przecieki w silniku jak i w skrzyni, spotykane są problemy z przednim mostem (zakleszcza się) i róznego typu modele. Nie wiem jak jest z większymi i modelami z serii P5/P7, z czego te drugie mogą okazać się lepsze od poprzednich.

 

Mało wiesz o Pronarze pierwsze słyszę że są przecieki w silniku! U mnie Pronar 82A od nowości silnik suchutki bez remontu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pronar 82a od 04r 2000mth

 

-dziurawiące się dętki z tyłu, za duży rozmiar bo zachodziło na siebie (teraz bez dętkowe)

-pompa paliwa 2x

-hydrauliczna 1x

-skrzynia biegów raz

-hamulce 1x, rozbierane 3x

-sprzęgło raz (teraz 1025)

-urwany tłumik

-urywające się zawiasy na szybach i masce

-chłodnica lutowana 2x

-blokujące się hamulce

-gdzie cieknie to cieknie nie przeszkadza mi to, gorsze jest juz jak leje się z ładowacza. 

 

Koszty napraw jak ktoś napisał bliskie 0, tylko bezcenny czas który na to poszedł  :mellow:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie odpowiedzi które mówią źle o pronarze to odpowiedzi dzieci nawet na to nie ma co patrzeć tylko usiąść i płakać zagraniczny ciągnik niby dobry bo z wyższej pułki itp kupisz takiego np. john deere z serii 6m ale jak coś ci się popsuje i musi serwis przyjeżdżać z znów kilka tyś do tyłu.. sam mam john deere 6115m kupiłem se dobrze było zawiesił się głupi komputer serwis musiał przyjechać i 1.3 tyś poszło... Naprawdę nie wiem gdzie ludzie widzą te wycieki w pronarze ja mam już pronara 14 lat i najgorszą jego wada to wom na taśmy ale każdy ciągnik musi mieć jakieś wady to nie samochód że se jeździ tylko, ciągnik to maszyna która pracuje na wysokich obrotach jeżeli słyszysz ryk silnika w kabinie to przynajmniej wiesz że działa poprawnie a nie jak te nowe ,,wyciszone kabiny mm.." mam tego jd ale wole pronarem jeździć mniej spali  i jak coś się popsuje to naprawisz samemu i to o 5x taniej ja polecam pronara.

Edytowane przez MrCzesio123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co z tego że tanie? Masz czas na naprawy to naprawiaj, Ja nie mam. W zachodnim padnie raz, a w mtz 3 czy 4 razy w tym czasie. Wyciszenie kabiny? Czlowieku co Ty gadasz, kto stoi ten sie cofa, idz na 360 tam jeszcze lepszy ryk.
Co prawda nasz pronar chodzi z maszynami za duzymi, badz na styk, ale drugi raz raczej nie zdecydowlibysmy sie na jego zakup.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

mam pytanie jak idą tarcze sprzegłowe w Pronar 1025a w którą stronę długim końcem 1 od silnika i 2 od skrzyni

są też 3 rodzaje  tulejek te na szpilki bo mają różne długości i jak idą tulejki w jakiej kolejności i docisk w którą stronę tymi blaszkami najlepiej jak ktoś poda w kolejność składania od koła zamachowego  wszystko poukładałem po kolei ale mi żonka przeniosła w inne miejsce i pomieszała i teraz nie wiem jak co szło i w jaki sposób  już 2 razy rozpoławiam i nie ma sprzegła  regulowałem  już łapki  i cięgno od pedału  i nic nie daje jak by nie ustawił to ciągnik jedzie na wciśniętym sprzegle nie wiem co żle składam   proszę o pilną pomoc z góry dziękuję

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mam niestety pronara 1523a

przez 1660 mtg i10 lat musialem dokonac:

- 2 remonty skrzyni biegów;

- 3 razy była wymieniana pompa wody;

- 7 razy było wymieniane sprzęgło;

- 5 razy była wymieniana pompa od hydrauliki;

-  raz przeprowadzony remont przedniego mostu;

- 2 razy były wymieniane hamulce;

- ehr który stracił zasilanie;

- rozrusznik;

- wysprzeglik;

-układ paliwowy;

- rozdzielacz (Ktory miał wade fabryczna i doprowadzał do uszkodzenia pomp.)

 

 

Zdecydowanie odradzam

Brak czesci zamiennych i brak serwisu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Michal150
      Witam szukam opinii na temat Pronara 82A oraz renault 90-34 który lepszy i jak one się spisują jak z częściami i ze skrzynią oraz ze spalaniem.
      Proszę o szczerą opinię.
    • Przez krzys79
      Jak w temacie w czasie orki pług mi został w górnym położeniu 🤔 rozdzielacz jest ok bo ładowacz działa normalnie. Dobrałem się do regulatora wzmacniacza wykręciłem ta śrubę zaworu na 32 między przewodami od siłownika i wyjołem śruta zaczęło wszystko działać poprawnie tylko że przy pozycji na podniesionym podnośniku dość szybko opada. Złożyłem wszystko jak było i pług został na noc w górnym położeniu 🤔. Ma ktoś jakiś pomysł albo ktoś takie coś przerabiał ? Jest tam jeszcze jakiś zawór który mógł się zacząć ? 
    • Przez sandrii
      Jak nim jeździć? mam schemat biegów ale za nic nie umiem nim jeździć tato jechał i jakoś mu szło ale gdy chce zmienić bieg to nie wchodzi raz wbił taki dosyć szybki jakoś jechał a reszta? wydaje się jakby inne nie wchodziły a może po prostu my nie potrafimy. ktoś posiada taki i mógłby napisać co i jak 
    • Przez sandrii
      Jaki suchy filtr powietrza wchodzi do zefirka 85a szukam i szukam i znaleźć nie mogę 
    • Przez sandrii
      witam czy gdzieś jest możliwość kupna oryginalnej lub pasującej maski do Pronar Zefir 85a 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v