Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich! Mam pytanie co do odpowietrznika skrzyni korbowej czyli tzw odmy. Czy lepiej jest gdy ta rurka jest puszczona na dół swobodnie jak w ursusach od 912 itd? Bo u mnie w 385 jest podłaczona do kolektora ssącego, jednak nie podoba mi się to rozwiązanie, bo w ten sposób tworzy się nalot i taka wilgoć na ściankach kolektora, no bo jednak ze skrzyni korbowej zawsze ulatnia się troche gazów z rozgrzanego oleju.

Więc pytam czy puszczenie rurki w dół jak w nowszych blokach jest lepszym rozwią <_< zaniem w tym przypadku?????????????

Opublikowano
zostaw jak jest a kolektor umyć raz na 5 lat to nie problem

 

niby nie problem, tylko jednak w nowszycz blokach zrobili ten wylot na zewnątrz jak np w 912 itd, czyli to jaieś unowocześnienie jest. Od wczoraj mam zaślepiony króciec w kolektorze ssącym a odme puszczoną w dół i zauważyłem niewielką ale jednak jakąś różnice w kolorze spalin... teraz jest niebieściuteńki dymek a na wolnych obrotach wręcz zero dymu, a przedtem kolor dymu był raczej błękitno- biały.... Co Wy na to??

Opublikowano
normalne bo jak wylatuję ci dużo gazów a z nimi trochę oleju który pózniej się spala,

U mnie sąsiad ma Ursusa 1014 - ruina. Z odmy nie leciały gazy tylko olej głównie, przywiesił taką bańke 5 litrów żeby ten olej wlewać z powrotem ale za szybko ten olej wyrzuca - to wział z odmy poprowadził przewód do wlewu oleju :rolleyes:. Znowu niedobrze bo powietrze szło do oleju - ale sąsiad pomysłowy to na wszystko ma sposób - zrobił taki trójnik i rura do góry obok tłumika - olej z odmy szedł do wlewu a powietrze górą szło. Z tego dodatkowego tłumika więcej dymu leciało jak z normalnego tłumika, ale traktor tak chodził nierówno stukał itp że zrezygnował z jazdy nim.

Opublikowano

no mój nie dymi z odmy ani nie pluje olejem, ale boje sie tylko ze jak jest puszczona w dół to zaciągnie kurzu do karłuba w żniwa np. No ale skoro w nowszych typach tak jest toskoro by to szkodziło to by tego nie przerabiali i robili tak jak w c385 i puszczali odme do kolektora ssącego...

Opublikowano

u mnie w 1212,1204 i c385 wszystkie mają rurki w dół a nie do kolektora, c385 ma silnik już nowego typu dlatego tak tam jest - nie zaciągnie Ci kurzu tędy bo przecież to ci dmucha z odmy a nie zasysa

Opublikowano

i d*pa blada...już wiem dlaczego w tym moim silniku była odma podpęta do kolektora ssącego. To ze względu na suchy filtr powietrza, który posiadam. odma wtedy wprowadza nieco wilgotnego powietrza do komory spalania, przez co dodatkowe smarowanie tuleji w silniku... Tak własnie jest fabrycznie... Bo gdy odma była puszczona w dół, to ładnie chodził, ale straszny muł... Okazało sie wszystko w praniu, że tak trzeba zrobić jak było, bo silnik jednym słowem dostaje po d*pie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 3sparrow
      po wyłamaniu rozrusznika drży ciągnik, czy możliwe zwichrowanie koła zamachowego?
    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?

    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
    • Przez tata1
      Witam
       
      Mam robić remoncik w 914, głowicę oddam do zakładu do regeneracji, ale co mam zamontować na cylindry?
      Zestawy naprawcze są od 140zł na Allegro (na tłok) do 500zł w sklepie. Jakie wybrać. Ciągnik pracuje u mnie ok, 100mth w roku, więc mało.
      Co polecacie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v