Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tylko koła o jakich piszecie nie mają dobrego trzymania na boki co zresztą wynika z ich przeznaczenia. Cena różna w zależności od producenta a jak coś taniej to  9,00-16 za 400 zł kupi ( 9"= ok 23cm chyba wystarczy?)

Opublikowano

Unikaj  tych co są pochodzenia indyjskiego lub Tureckiego.Farmking,BKT czy Alliance to indyjski Szajs  a Petlas jeszcze gorszy Turecki co ma sztuczny kauczuk gdzie te opony są twarde jak skała.Bym ci polecił Taurusy ale jak twój budżet taki jest  za 16.9 Rozumiem  Cultor jest w porządku jak za taka jakość w takiej cenie  lub bierz Mitasa.Sam Cultory  14.9 co prawda ale 2 lata żadnego zadarcia praktycznie pasek widać na oponie  i Guma jest naprawdę miękka

Opublikowano

To chyba Taurusy i Mitasy nie zmieszczą się w budżecie... Więc zostaje Cultor. Szukać: Made in Czech Republic czy Made in Serbia? Czy to bez różnicy?

A Trayal też odpada? To chyba serbska produkcja, gdzieś tu na forum chwalili te opony.

Opublikowano

Chwalili serbskie Cultory  a nie Trayal spotkałem sie z opinią że Trayal przez bieżnik słabo idzie w Polu.Ja mam z serbii  Cultory i nie narzekam  ale lepiej bierz  made in Czech

Opublikowano

Ja mam u siebie od 6 lat Trayal tylko że 14.9 i po tych latach mogę powiedzieć że jak za tą cenę za jaką je kupiłem ( wtedy dałem 700zł za sztukę)
To sprawują się znakomicie. Zużycie jest praktycznie znikome. Na bokach są jeszcze cycki. Przez cztery lata ursus był głównym koniem pociągowym w gospodarstwie i robił wszystko co najgorsze. Sporo też jeździ po asfalcie bo mam dwa gospodarstwa oddalone o jakieś 3.5km.

Opublikowano (edytowane)

Mam dokładnie taki bieżnik. Co do roboty w polu nie ma problemu. Na twardym prędzej sprzęgło przypali jak obróci kołami. Na łąkach torfowych z belarką dosyć ciężkawą nie ma problemu nawet jak jest mokrawo.
Przy agregacie uprawowym 2.8m na świeżej orce tak samo.
Ostatnio wyciągałem drzewa wyłamane z rowów torfialnych bo była możliwość wjechania to jak przód zaczął się zapadać(nie zdejmowałem tura) to aby blokada i do przodu z olszakiem na podnośniku. I wyjeżdżałem bez problemowo.

Teraz gdy ursus wykonuje lekkie prace typu siewka do nawozu opryskiwacz lekki transport itp. to naprawdę fajnie się sprawuje na tych oponach. Wiosną z nawozem tak łatwo nie tonie jak mokro a przy opryskach nie gniecie tak zboża bo jest wysoki klocek w oponie mimo 600l i 15m belki w opryskiwaczu.

Edytowane przez blondynek2004
Opublikowano

A ty zauważyłeś  że tamta opona to 14.9 a to 16.9  więc  jest różnica.Za mało też nie może być bo nie będzie miał przyczepności najlepsza  ilość to jest 19 20,większą ilość toleruje się na transport na drogi utwardzone.Ja bym kupował  z takim bieżnik że nie będzie miało problemu wejściem w glębe tak jak ma  mitas ale jak chcesz

Opublikowano

To już wtedy  zależy od kupującego opony  na jakie warunki.Ja miałem diagonalne stomila i nie pamiętam czy było 21 czy 22 i nie ryły łąki ale w polu był większy poślizg choć było jeszcze 35% opony.Cultory  co mam aktualnie założone 14.9 może delikatnie jak się ruszy to ryje ale tak to nie a trochę siana robię ale głównie mam prace polowe  i dobrze się spisują

Opublikowano (edytowane)

To są typowe  felgi do opon 750-16  pasują bez problemu np takie  https://www.olx.pl/oferta/kolo-kompletne-7-50-16-8pr-kabat-ursus-mf-255-i-inne-zetor-CID757-IDhMeew.html#37948c2c8c są także wzmocnione felgi.Jak chcesz zakładać opony 750-16 do c-360 to nie musisz zmieniać felg spokojnie opony  wejdą  na fabryczne  sam mam opony 750-16 dętek również nie trzeba zmieniać

Edytowane przez Adi96
Opublikowano

Ja na dniach zmieniłem opony z przodu w c360. Miałem standard czyli 600/16 6 płócienne stary poczciwy Stomil ale puściły płótna na boku. Założyłem teraz kabata 750/16 8 płócienne i spokój. Opona szersza lepiej sprawuje się w ładowaczu. No i z bb nawozu jak dla mnie lżej się kręci niż na starych.
A na felgę pasują idealnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v