Skocz do zawartości

Jakie macie Fendty?


Balzak

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Gość Profil usunięty

gaz do dechy i trzymasz, TMS sam pilnuje obrotów jakie są mu potrzebne do utrzymania żądanej prędkości, w zależności oz obciążenia, jak ma ciężko to obroty sa większe przy ustawionej danej prędkości, jak ma lekko to obroty spadają

 

To jakiś dziwny ten TMS u Ciebie... Nawet przy włączonym TMSie, gdy wciśniesz gaz do podłogi to obroty zwiekszą się na maxa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest dziwny, tylko tak jest, może i jeszcze nie miałem okazji pracować z TMSem, ale miałem okazje go sprawdzić podczas 6 godzinnej jazdy zaraz po kupnie, i właśnie tak działał, była ustawiona prędkość max 53km/h i ciągnik z górki miał np 1450 obr/min a pod górkę dochodził do 2000 obr/min, prędkośc była stała

 

dodatkowo zacytuje z prospektu Fendta <_<

Przy włączonym systemie TMS (Traktor-Management-System) elektronika ciągnika przejmuje sterowanie silnikiem i przekładnią. Dla operatora oznacza to zwiększenie komfortu obsługi. Operator określa jedynie żądaną prędkość jazdy, a całą resztą steruje system TMS. Na ilustracji przedstawionej powyżej widać, że na równym terenie ciągnik utrzymuje niższe obroty silnika. Pod górkę, gdy obciążenie wzrasta, system TMS zwiększa liczbę obrotów silnika. Z chwilą zmniejszenia obciążenia (na równym terenie lub z górki),dawka paliwa ulega ponownej redukcji. W ten sposób automatycznie uzyskuje się ekonomiczny styl jazdy, ponieważ system TMS napędza ciągnik wykorzystując możliwie najmniejszą liczbą obrotów silnia.
Edytowane przez BARABUS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty

@Jaro TMS to jest tylko bajer, który ma odciążyć operatora. Mi osobiście udało się osiągnąć lepsze wyniki spalania nie używając TMSu. Ręczne dostosowanie prędkości, obroty silnika też sam ustawiałem i mozna było zauważyć minimalną różnicę.

 

@Barabus coś kręcisz albo mylą się Tobie pojęcia. Jazda na TMSie polega właśnie na nieużywaniu pedału gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może coś mylę... ale cały czas się uczę, z instrukcji wynika że są trzy sposoby

 

System Zarządzania Ciągnikiem (TMS)

 

RODZAJ PRACY 1

Drążek jezdny - zarządzanie silnikiem wyłączone. Przełożenie przekładni ustawione będzie drążkiem jezdnym, liczba obrotów silnika ustawiona zostanie pedałem gazu.

 

RODZAJ PRACY 2

Drążek jezdny - zarządzanie silnikiem włączone. Prędkość jazdy ustawiana będzie drążkiem jezdnym, liczba obrotów silnika i przełożenie ustawiane będzie automatycznie.

 

RODZAJ PRACY 3

Pedał jazdy - zarządzanie silnikiem włączone. Prędkość jazdy ustawiana będzie pedałem jazdy, liczba obrotów silnika i przełożenie przekładni ustawiane będą automatycznie.

 

wynika z tego że ja używałem TMS w opcji 3, jest jeszcze opcja 2, bo w pierwszej TMS jest wyłączony, czy dobrze mówię, jeżeli nie to proszę o sprostowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest tak,że w trybie 2 wybierasz prędkość jazdy a obroty same się dostosowują. Natomiast w trybie 3 poprzez pedała gazu wybierasz obroty a do nich dostosowuje się prędkość.

@Hubert w każdym fendzie z tms używasz to co lubisz dżojstik,pedał albo tryb mieszany.

@jaro,można,lecz to po prostu nie jest wygodne.Zaś spalanie będzie podobne,a nawet w niektórych sytuacjach tms może trochę więcej spalić..Chodzi mi np.o zmianę kierunku jazdy kiedy to tradycyjny gaz się puszcza,a tms cały czas trzyma te obroty.albo na przykład za duże obr.pod wzniesieniami kiedy to z małym ciężarem potrafi złapać ok.2000obr,a mógł by z 1600..

Jedną z przyczyn zastosowania tms-u przez konstruktorów fenda było to aby przekładnia chodziła cały czas na optymalnych obrotach silnika,tzn.że jedziemy z bardzo dużym ciężarem a dodajemy bardzo mało gazu,wtedy po prostu przekładnia bardziej to odczuwa..a przy tms-ie będzie żywotniejsza ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty

@Barabus operucąc pedałem gazu nie interesuję Cię drążek.

Operując zaś drążkiem jezdnym nie interesuje Cię pedał gazu. Oczywiście w oby przypadkach przy włączonym TMSie.

Gdy go wyłączysz operujesz i gazem i drążkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja pracując na polu swoim 412 nie trzymam nogi na gazie praktycznie cały dzień. Ja robię to troszkę inaczej, bo nie korzystam na polu z jazdy na tzw. "pedale gazu", to używam tylko w czasie jazdy po drogach. A mianowicie ustawiam sobie 2 prędkości robocze na tempomacie np 10km/godz(praca) i drugą np 5 km/godz(nawroty, dojazdy do końca pola), spuszczam maszynę i załączam wybraną prędkość na tempomacie i ciągniczek sam dobiera sobie obroty aby tą prędkość osiągnąć. Nie ma nic bardziej wygodnego niż to rozwiązanie, dodatkowo ustawiam sobie na komputerku prędkość jazdy do tyłu np na nawrotach i zapieprzam na polu aż miło. W tym roku pobawię się trochę z Ti i ustawie zarządzanie ciągnikiem na nawrotach, bo w tym nie miałem zbytnio czasu zagłębić się w temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim przypadku cena była mniejsza za Fendt-a 412 niż za JD 6330 Premium.Wiec sprawa była oczywista. Jak dziś patrze na te dwa ciągniki, to mój w porównaniu do tego JD co wymieniłem to monstrum(bardziej napakowany), a JD 6330 to wygląda przy nim jak taka mniejsza zabaweczka. Już nie raz ludzie jak mnie się pytali ile ma koni mechanicznych, bo wygląda jakby miał min. 150KM i jest znacznie większy od 6530 Premium które lata w sąsiedniej wsi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim przypadku cena była mniejsza za Fendt-a 412 niż za JD 6330 Premium.Wiec sprawa była oczywista. Jak dziś patrze na te dwa ciągniki, to mój w porównaniu do tego JD co wymieniłem to monstrum(bardziej napakowany), a JD 6330 to wygląda przy nim jak taka mniejsza zabaweczka. Już nie raz ludzie jak mnie się pytali ile ma koni mechanicznych, bo wygląda jakby miał min. 150KM i jest znacznie większy od 6530 Premium które lata w sąsiedniej wsi.

 

Bo kolego,412 trzeba porównać co najmniej z 6430P,bo 6330,to jest traktor wiele mniejszych gabarytów..Co do wielkości to też takim monstrum nie jest,są inne marki które oferują traktor w tym przedziale mocy o wiele większych gabarytach ;) Większy od 6530 nie jest,rozstaw osi:2650 2417 długość:4728 4252.Czterysetka jest chyba jedynie wyższa..Można wiedzieć z kąd dostałeś taką cenę za 412?Nową kupowałeś czy używaną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MICH4Ł
      Witam. Jak zluzować napinacz żeby założyć pasek na alternator. Fendt 714 com3 08r
    • Przez MICH4Ł
      Fendt 700 vario tms Witam. Czy jeśli ciągnik zgaśnie i jest potrzeba holowania awaryjnego to jak były załączone napędy i blokada to wystarczy wyłączyć na panelu bocznym czy jeszcze trzeba coś robić czy one się z automatu wyłączają po zgaśnięciu ciągnika? skrzynia była rozblokowana na neutralny. Z góry dzieki za odpowiedź
    • Przez Marcinppppp
      Witam Fendt 818varo com2
      BF6M 2013c jakie powinno być ciśnienie paliwa na biegu jałowym?
      Na niskich jest 2.5bar
      A na wysokich 5bar
    • Przez Marcinppppp
      Witam.
      Dał by ktoś radę wyliczyć podkładki pod pompy wtryskowe Fendt 818 silnik bf6m 2013c 
      EP podam i odchyłki.
    • Przez Marcinppppp
      Witam.
      Wie ktoś jak wymierzyć podkładki pomp jeśli jest nowy wałek ?
      I mam pytanko co się stanie jak na przykład wyjdzie podkładka 2.5mm a założę 2.6mm lub odwrotnie.
       
      .

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v