Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Moi drodzy parafianie borykam sie z problemem zamontowania wydajniejszej pompy hydraulicznej do swojego 7245 miała by ona zasilać ładowacz czołowy a znajdować sie z przodu silnika i była napędzana z wału korbowego. Z tego co się orientuje to ze sprowadzanych ciadników trafiają sie egzemplarze z takim rozwiązaniem ale nie mogę znależć zdięć czy podesłał by mi ktoś? I od czego można taką pompe założyć i jak? Pompa orginalna i rozdzielacz są zbyt mało trwałe na zasilanie ładowacza czołowego

Opublikowano

Znajomy miał ZETORA 7745 z 1992 r, kóry był sprowadzony i mał taką pompę pod chłodnicą, ale w skrzyni rozsypało się łóżysko, wspomniana pompa pociągła opiłki i niestety zaczeły się kłopoty z podnośnikiem.

Inny znajomy ma 7245 z turem i jak rozgrzeje olej to przełącza wom z 540 no 1000 obr. i dalej pracuje, no ale wiadomo że to nie rozwiązanie.

Ja zainstalowałem chłodnicę oleju i oczywiście jest lepiej no ale wiadomo 32 L/min to nie to co np. 50 L.

Sam się kiedyś ostro zastanawiałem nad czymś podobnym, ale po zrobieniu wywiadu tu i tam odpuściłem sobie temat.

Jak będziesz coś kombinował to zerknij na stronę GRENE, oni mają pompy o róznej wydajności, do tego odpowiednie sprzęgięłka i pamiętaj że pompa powinna mieć odpowiedni kierunek obrotów.

Opublikowano

ja mam taka w zetorze z anglii,to wloska pompa firmy marzotti bologna,jaka ma wydajnosc to nie wiem,tura nie mam[ale on chodzil przedtem w ladowaczu,PROBLEM moze byc w podlaczeniu przewodow olejowych w skrzyni biegow bo nie wiem czy w sa odpowiednie wyjscia,doprowadzenie to rura chyba 5 cm poprzez dodatkowy filtr[szukalem go z pol roku bo nikt ani w kaliszu ani w sklepach nie wiedzial jaki]powrot przewodem cisnieniowym do tloka podnosnika.naped z kola zamachowego poprzez aluminiowe sprzegielko-bez problemu mozna dorobic,jest schowana pod oslona do przedniego womu ,pompa jest przykrecona 4 sruba od spodu do wspornika osi-rozgladalem sie raz na allegro ale podobnej nie widzialem,jak staniesz przodem ciagnika pod gorke to lubi sie zapowietrzyc

,myslalem ze sie zepsula i szukalem nowej[niestety czy trzeba czy nie to chodzi na okraglo]

z tego co sie orientowalem to proponowali albo od ostrowka albo od jelonka za 1800 zl,tylko kazdy sprzedawca zastrzega ze trzeba ja przywiezc i musza ogladnac

Opublikowano

Filtra szukaj w sklepie hydrauliki siłowej, pompy też trzeba tam szukać. Wrzuć fotkę, to znajdziemy. Jeśli jest sprzęgiełko to pompa nie musi chodzić cały czas, oprócz tego pompa nieobciążona(przy otwartym przepływie przez rozdzielacz nie powinna stawiać dużych oporów.

Opublikowano

http://photos04.allegroimg.pl/photos/oryginal/752/60/69/752606956_1

 

(zdjęcie z allegro)

 

tak wygląda takie rozwiązanie w zetorze 7340 turbo (tzn tu jest JD2400 ale to jest to co zetor 7340)

 

jeśli chcesz to mogę wysłać Ci skany z katalogu do 7340 turbo z numerami katalogowymi i schematem całej niezależnej pompy

 

generalnie u mnie wyszło (w 7340 właśnie) że żeby zrobić tą przeróbkę oryginalnie to muszę kawałek obudowy silnika wymienić, także na razie do momentu ewentualnego remontu silnika (odpukać) nie zdecyduję się na tą zabawę.

Opublikowano

Dzwoniłem kiedyś do Kalisza w tej sprawie bo myślałem że wymiana obudowy rozrządu wystarczy aby dokoptować pompę o wiekszej wydajności, niestety po pierwsze to serwis skwitowł moje zapytanie krótko ZA STARY CIAGNIK, a po drugie wymiana bloku silnika wraz ze wspomnianą obudowa.

Ale jak będziesz coś kombinował to pamiętaj;

pompa powinna być odpowiednio dobrana (są trzy grupy)ich wydatek jest podawany w cm3/obr.

i np wydajność 22,5 cm3 daje 22,5 L przy 1000 obr.;

filtr powinien mieć odpowiednią przepustowość aby nie hamował przepływu i nie kierował go przez zawór przelewowy.Można zastosować filtr z tzw. "bajpasem" który przepuszcza część oleju przez siebie np. przy rozruchu zimą;

odpowiednie przewody, ssący o większym przekroju;

kierunek obrotu pompy zgrany z obrotami silnika.

Warto rónież pomyśleć o sprzegiełku które pozwoli na wymianę paska klinowego bez demontażu przewodów.

Opublikowano

witam po dluzszym czasie przypomnial mi sie ten temat wiec opisze jak zrobilem ten tunning w moim 7245 więc wymianie podlegało koło pasowe na orginalne do napedzania wałka przedniego dorobienie do niego flanszy z otworami do przymocowania do kola i wałka przegubowego do napedu pompy a ona jest od cyklopa ale z odwrotnymi obrotami mozna taka zamowic do ttego w grene zakupilem filtr na ssanie o 40l przeplywu i dorobilem zbiornik na olej ze zbiornika powietrza od hamulcow przyczepy o poj ok 30-40l a zmontowalem go przed skrzynka z akumulatorem dla hetnych foto

Opublikowano

witam po dluzszym czasie przypomnial mi sie ten temat wiec opisze jak zrobilem ten tunning w moim 7245 więc wymianie podlegało koło pasowe na orginalne do napedzania wałka przedniego dorobienie do niego flanszy z otworami do przymocowania do kola i wałka przegubowego do napedu pompy a ona jest od cyklopa ale z odwrotnymi obrotami mozna taka zamowic do ttego w grene zakupilem filtr na ssanie o 40l przeplywu i dorobilem zbiornik na olej ze zbiornika powietrza od hamulcow przyczepy o poj ok 30-40l a zmontowalem go przed skrzynka z akumulatorem dla hetnych foto

 

 

 

Proszę o foto.

Opublikowano

taki wlasnie wynalazek ja mam-tylko ze fabryczny ostatnie roczniki eksportowane na zachod mialy wloska pompe pod chlodnica, olej ze skrzyni biegow,normalna pompa wymontowana, jeden minus nie da sie wylaczyc i czesto chodzi bez potrzeby i moja wlasnie sie konczy-nowa to koszt ok. 1600 zl i to drugi minus tego wynalazku-a wymiana paska klinowego to juz wyzsza szkola jazdy -zaczolem od 4 godz a teraz w 1,5 sie wyrobilem

Opublikowano

taki wlasnie wynalazek ja mam-tylko ze fabryczny ostatnie roczniki eksportowane na zachod mialy wloska pompe pod chlodnica, olej ze skrzyni biegow,normalna pompa wymontowana, jeden minus nie da sie wylaczyc

U mnie przy tym wynalazku rozsypał się ten wałek przegubowy - łączący pompę z kołem pasowym silnika , i tu pytanie, wie może ktoś , gdzie to kupić ?

Opublikowano

w wadowicach B) ,a blizej ciebie to wpisz sprzeglo klowe i w google cos na pewno wyjdzie- tylko ze trzeba kupic "surowe" i u tokarza wytoczyc odpowiednie otwory bo nie ma takich wymiarow-koszt kompletu ok 350 zl

Opublikowano

Dzięki jacus za odpowiedź , kupiłem dzisiaj taki zestaw , i tak jak piszesz - surowy , cena za dwa komplety , bo tyle trzeba , to od 300 do 440 zł . zależnie od wielkości . To co kupiłem ma nazwę ... przegub jakiś tam ale to to samo , jeśli wiesz jaka pompa tam pasuje , będę wdzięczny za odpowiedź .....

Opublikowano

przegub elastyczny.

pompa -prawie kazda podejdzie wystarczy tylko mocowanie przerobic, musi miec lewe obroty, ja mam bulgarska caproni 21[to wydajnosc] i cos tam dalej,wieksza sie juz chyba nie zmiesci, na chwile mialem od ostrowka- ale pompy z tucholi to tandeta.

Opublikowano (edytowane)

ja do 7745 zamontowałem nsz50.

jeśli chodzi o pasek klinowy to polecam pasek segmentowy,kupuje się go na metry.nie potrzeba nic rozkręcać tylko założyć spiąć i jechać.

jedynie co trzeba to od czasu do czasu go skracać(jak się wyciągnie). cała robota trwa 5minut.mam założony już drugi rok i ani razu jeszcze nie pęk.

http://www.kestor.pl/web.n4?go=82

owszem polecam niebieski,bo to jest najmocniejszy.

ma zakucia metalowe i lepszy materiał

polecam ja nie narzekam.

jak co to pisać na pw doradzę.

poz...... :)

Edytowane przez matingus

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez franekmarciocha
      Kupiłem niedawno ładowarkę Schaffer 548
      Ladowarka na zimnym oleju jeździ normalnie. Załaduje dwa rozrzutniki obornika i zwalnia. Silnik musze kręcić na obrotach aby jechała. Jazda też nie jest równa tylko raz wolniej raz szybciej jedzie a obroty na silniku bez zmian. Od czego polecacie zacząć? Oleju I filtrów jeszcze nie zmieniałem. Kwestia jaki olej i jakie fitry?jakie ilości tam wchodzą bo nie mogę znaleźć w internecie. Chodzi mi o dobre marki. Proszę o porady i z góry dziękuję 
    • Przez kuba13x
      Witam w swoim zetorze mam dwa wyjścia hydrauliczne z czego do jednego podpięte jest zasilanie do tura a do zestawu uprawowo siewnego potrzebuje dwa wyjścia a więc czy ten rozdzielacz ze zdjęcia poprzez zmianę pozycji dźwigni odetnie zasilanie od tura i poda ciśnienie na drugie złącze w tym rozdzielaczu i tak na zmiane?

    • Przez mf390
      Witam, czy byłby ktoś w stanie podpowiedzieć jak podpiąć hydraulika do ładowacza 3 sekcyjnego do Zetora 8540?
    • Przez kuba13x
      Witam potrzebuje 4 wyjść hydraulicznych w zetorze do zestawu uprawowo siewnego jedno wyjście do hydropaku i dwa do znaczników hydraulicznych a do czwartego podpięty byłby ładowacz czołowy. Tak jak na zdjęciu zetor ma 2 wyjścia zasilające (1 i 2) i trzeci to wolny spływ (0). Z tego co się orientuje rozdzielacz musiałby być podpięty pod wyjście 1 i 2 a sterowanie tymi 4 wyjściami odbywałoby się za pomocą oryginalnej dźwigni przy pomocy jakiegoś guzika który na zmiane po naciśnięciu przełączałby ciśnienie na pierwszą lub drugą pare wyjsc hydraulicznych. Chyba że się mylę i działa to inaczej? Pytanie czy ten rozdzielacz dodatkowej sekcji ze zdjęcia jest warty kupna i jak wygląda jego działanie czy tak samo jak napisałem czy jednak nie, jak z żywotnością i awariami tej cewki sterującej i czy ten rozdzielacz musi mieć powrót oleju do skrzyni


    • Przez grmichalak
      Witam panowie potrzebuje schematu rozdzielacza do Zetora 7340 najlepiej całego katalogu do Zetora 7340 z góry dziękuję.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v