Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na 3-cim biegu już słychać most? To musi nieźle chrobotać. A wymieniałeś łożyska na wałku ataku? Bo jeśli tak to tam są podkładki dystansowe między łożyskami, trzeba tak dobrać aby po dokręceniu wałek lekko się obracał. Jeśli wymieniałeś te łożyska to pojawiła się też nowa odległość wysunięcia trybu ataku, bo nowe łożysko zawsze minimalnie się różni od starego produkowanego dawno temu.

Opublikowano

witam

Panowie właśnie zacząłem remont swojej skrzyni i mam pytanie do was w jaki sposób wyciągnąć wałek pośredni czy trzeba wcześniej wyciągnąć wałek reduktora w jaki sposób to zrobić w instrukcji napraw do tego celu jest podany specjalny ściągacz którego niestety nie posiadam w jaki sposób można go zastąpić ?

pozdrawiam

Opublikowano

Najpierw trzeba wyjąć wałek przekaźnika (który chodzi w wałku pośrednim), potem wałek reduktora i następnie wałek pośredni. Wyjdzie też bez ściągacza, młotek i pobijak wystarczy, tylko trzeba wiedzieć gdzie i jak mocno uderzać żeby czegoś nie uszkodzić.

Opublikowano

Wałek przekażniki mam juz wyciągnięty wyszedł bez żadnych problemów kolego mógł być podzielić się tą widzą gdzie i w którym kierunku puknąć żeby to wszystko wyciągnąć ?

Opublikowano (edytowane)

Wałki reduktora i pośredni wychodzą w stronę tylnego mostu. Trzeba najpierw wybić wałek reduktora, ten duży tryb na wałku reduktora jest na klinie i po zbiciu wałka z przedniego łożyska zejdzie do przodu. Wtedy wałek reduktora można wyjąć. Następnie odkręcamy nakrętkę wałka pośredniego znajdującą się od przodu skrzyni i wybijamy wałek pośredni (też do tyłu), tylko tutaj kolejno będą ściągać się z klinów tryby. Ja robiłem takie coś już dawno i nie pamiętam aż tak dokładnie wszystkiego. Aby nic nie uszkodzić można pukać przez jakieś drzewo.

Edytowane przez piotrz
Opublikowano

ok spróbuje wiem już mniej więcej o co chodzi. A jeszcze jedno pytanie w jaki sposób czym najlepiej umyć obudowę skrzyni wewnątrz i zewnątrz (mrozu u nie umożliwiły mi umycie skrzyni zewnątrz i muszę przyznać ze jest lekko usyfiona) słyszałem że dobre efekty daje pistolet do rapowania na sprężone powietrze z racji tego ze takiego sprzętu nie posiadam chciałbym się zapytać was o radę.

Opublikowano

"klo444" z zewnątrz możesz ją tanim kosztem delikatnie oczyścić nawet i śrubokrętem a później spryskać "dimerem" odczekać 10 minut i woda opłukać zapewniam 100% działa nawet na mrozie wyschnie

Opublikowano

Mam problem z 3 biegiem w C-360. Mianowicie od jakiegoś czasu podczas jazdy na trójce słychać było charakterystyczne zgrzytanie, chrobotanie, które zwiększało swoją częstotliwość wraz ze zwiększeniem prędkości podczas jazdy. Ostatnio do tych objawów doszło jeszcze to, że trója "wylatuje" podczas jazdy, po wrzuceniu mogę przejechać tylko kilkanaście metrów pod jakimkolwiek obciążeniem, nawet lekkim. Przytrzymując drążek 3 nie wyskakuje, ale czuje "kopnięcia" drążka. Teraz pytanie do Was: jakieś sugestie przyczyn? sposoby, koszty naprawy? Z góry dzięki za odpowiedź.

Opublikowano

Wiem, że tak byłoby najlepiej. Ja jednak potrzebuje rozwiązać ten problem taniej. Po prostu nie mam teraz na to kasy. Dodam jeszcze że cała reszta chodzi naprawdę bez zarzutu. Z innymi biegami nie ma problemu.

Opublikowano

bzyku123456 ja miałem ten same objawy co u ciebie zdejmij pokrywę skrzyni i wszystko będziesz wiedział ale szykuje ci się wydatki na pewno uszkodzony cały 3 bieg a co było tego przyczyną u mnie uszkodzone łożyska między wałkiem głównym a sprzęgłowym i dzięki temu że nie zrobiłem tego od razu chciałem dokończyć orkę nie było zbytnio czasu dzisiaj mam obydwa wałki do wyrzucenia. Ale moja skrzynie swoje już przeszła wiec aktualnie robię jej remont kapitalny i mam do was pytanie w jaki sposób powinno być ułożyskowanie między wałkiem sprzęgłowym a wałkiem sprzęgłowym przekaźnika ( łożyskowani na samum początku jak powinno wyglądać między nimi ) ogólnie w ursusie miałem łożysko igiełkowe w koszyczku gościu w sklepie powiedział ( obydwa wałki zostały wymienione ) że powinny być tam igły dlatego że są to wałki nowego typu. jak to powinno być waszym zdaniem jeżeli nie było by różnicy wolał bym łożysko w koszyku dużo łatwiejszy montaż. A i czym odróżnić skrzynie stary a nowy typ rok produkcji 1982

Opublikowano

Witam.Miałem to samo w tym roku przy agregatowaniu tylko nie wyskakiwał mi bieg(3).Takie same odgłosy tylko mi jeszcze waliło w pokrywę (tam gdzie się włącza wom,polne i szosowe)więc zredukowałem na 2 bieg,jak kończyłem uwrocia to włączyłem przez przypadek 3 i przestało już walić oraz wydawać te dziwne odgłosy. :blink: cud? :unsure:

Opublikowano

bzyku123456 ja miałem ten same objawy co u ciebie zdejmij pokrywę skrzyni i wszystko będziesz wiedział ale szykuje ci się wydatki na pewno uszkodzony cały 3 bieg a co było tego przyczyną u mnie uszkodzone łożyska między wałkiem głównym a sprzęgłowym i dzięki temu że nie zrobiłem tego od razu chciałem dokończyć orkę nie było zbytnio czasu dzisiaj mam obydwa wałki do wyrzucenia. Ale moja skrzynie swoje już przeszła wiec aktualnie robię jej remont kapitalny i mam do was pytanie w jaki sposób powinno być ułożyskowanie między wałkiem sprzęgłowym a wałkiem sprzęgłowym przekaźnika ( łożyskowani na samum początku jak powinno wyglądać między nimi ) ogólnie w ursusie miałem łożysko igiełkowe w koszyczku gościu w sklepie powiedział ( obydwa wałki zostały wymienione ) że powinny być tam igły dlatego że są to wałki nowego typu. jak to powinno być waszym zdaniem jeżeli nie było by różnicy wolał bym łożysko w koszyku dużo łatwiejszy montaż. A i czym odróżnić skrzynie stary a nowy typ rok produkcji 1982

 

Witam, jakby to najlepiej wytłumaczyć ja u mnie też wymieniałem obydwa wałki sprzęgłowe na nowe i na samym przodzie tych wałków gdzie masz wielowypusty(frezy) mam łożysko igiełkowe,natomiast z drugiej strony w skrzyni mam igiełki bodajże 23 szt. (ale dokładnie nie pamiętam) i wydaje mi się że jak teraz masz łożysko igiełkowe w koszyczku to nie założysz na ten wałek luźnych igiełek, ponieważ ta końcówka wałka ma inne zakończenie, jak jest pod igiełki to ma taki rant zaraz z brzegu aby igły się trzymały w tym 'rowku'. A jak jest przy łozysku w koszyczku to niewiem bo nie widziałem osobiście.

Opublikowano

Chodzi mu o podstawę pod układ kierowniczy która wygląda jak okienko... a nim nie jest.

 

Nie wiem czemu napisał nowy typ do 60-ki skoro w nich innej nie było. Stara była tylko w 4011 z obudową układu kierowniczego odlaną na skrzyni.

 

 

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Jesli @bartek 1992 chodzi o okienko to raczej oto okienko w którym widac wieniec koła zamachowego C-355 tego nie miały i chyba pierwsze C-360 też nie.Przez to okienko można obracać wałem np. podczas regulacji zapłonu itd.

Edytowane przez MAT912
Opublikowano

witam, jestem nowy na tym forum, chciałem zapytać co to moze byc ze w skrzyni cos stuka jak ciagnik stoi i jak sie jedzie na małych obrotach, na wyzszych juz tego tak niesłychac. jest to taki dzwiek jakby wział mlotek i pukał w obudowe skrzyni. Drugi problem to takie charatanie kiedy sie jedzie na 4-ce i 5-tce, ciagnik sie wtedy tak zachowuje jakby sie tam miało cos rozsypac zaraz, tak jakby zazebiało cos tam w środku.. prosze o pomoc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v