Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Czesc mam takie pytanie: szykuje mi sie remont skrzyni biegow w c360, podczas pracy na trzecim biegu pod obciazeniem stuka, gdy ruszam pod gore, zjezdzam z gory, hamuje silnikiem tez wystepuje stukanie, ogolnie skrzynia jest juz glosna i wydaje sporo niepokojacych dzwiekow, i teraz pytanie: do jakich napraw skrzyni musze dzielic ciagnik na 3 elementy skladowe, a co moge zrobic przez dekiel przedni i pokrywa gorna przy jedynie tylko rozpolowieniu? Licze na jakas szybla i fachowa odpowiedz :)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Żeby wymontować cokolwiek ze skrzyni trzeba mieć ją wymontowaną. Jak będziesz miał do wymiany tylko koło przesuwne 3 biegu to można to zrobić demontując tylko mechanizm różnicowy.

Opublikowano

Witam,

Mam problem w mojej "40" poniewaz "pomieszaly mi sie biegi" tzn. np. gdy wrzucam 3 bieg wskakuje 1 bieg itd.

Wiem że wszystko ustawia się na tych "sróbkach" pod siedzeniem tylko że nwm ktora do ktorego biegu :/

Powinno byc tak a jest innaczej:

 

1 3 5

R 2 4

 

Prosze o pomoc ! :(

 

Pozdrawiam :)

Opublikowano

" Mich3p " Biegi mogą wyskakiwać przez : niepełne zazębianie się kół zębatych , z powodu ugiętych wodzików , następstwem czego jest skośne zużycie zębów lub uszkodzone elementy ryglujące.

Opublikowano

Jakie błedy najczęsciej ludzie popełniają podczas remontu skrzyni od c 360. Co np. w póżniejszym czasie powodują wyskakiwanie biegów ? Pytam bo czeka mnie remont kapitalny :)

Opublikowano

Jeśli nie pomogły poprzednie sugestie to może wypadł drążek zmiany biegów.Odkręć te cztery trzynastki i bez odkręcenia poprzednich zatrzasków łatwiej przesuniesz wodziki by były w prostej linii i tam włóż drążek,jak nie za pierwszym razem to za kolejnym ci się uda.Dojdziesz do wprawy to 5 minut o po ciemku będziesz to robił,uroki c 360 lub 330 :rolleyes:

Opublikowano

Możesz mieć wyrobioną kulistą końcówkę dźwigni zmiany biegów, lub brzegi kanalików w wodzikach. Podczas zmiany biegów końcówka dźwigni opiera się o brzeg kanalika i powoduje przesunięcie listwy. Gdy dźwignia lub brzeg kanalika są zużyte wówczas dźwignia przeskakuje w nieodpowiednie miejsce.

Opublikowano

Witam w moim ursusie C-360 3P coś "trzęsie, drży" przy przyśpieszaniu i zwalnianiu na 4 i 5 biegu.nasila się to przy jeździe pod górkę i przy gwałtownym przyśpieszaniu  dodam że atak został wymieniony na nowy tydzień temu ze skośnymi trybami po wymianie wyciszyły się odgłosy z mostu, ale drżenie zostało.

w moście wydawało się być wszystko ok co może być przyczyną takiej sytuacji? dodam, że do skrzyni biegów nie było zaglądane

Opublikowano

Witam wszystkich. Jestem tutaj nowy gdyż jestem posiadaczem c360 od 2 tygodni. Mam problem z biegami. Pod zdjęciu i założeniu pokrywy skrzyni (wymiana mechanizmu różnicowego) zakleszczają się biegi dodam że przed zdjęciem pokrywy wszystkie chodziły leciutko.Teraz zakleszczają się Jak popuszczę zatrzaski to chodzą ale muszą być całkiem wykręcone. Jak trochę wkręcę to je przechyla i blokuje biegi. Proszę o pomoc.

Opublikowano (edytowane)

Może kulki wyleciały z wodzików jeśli były wyjmowane wodziki.

A ja mam pytanko do fachowców.Zdjąłem pokrywę skrzyni przy okazji innego remontu i okazuje się że kilka kół ma przytarte zęby od boków najbardziej dolne 3 biegu i przesuwne 2 w tych dwóch ubytek będzie z 10 do 20 procent.Dodam że skrzynia pracuje ok biegi ładnie wchodzą nie wyskakują nie zakleszczają się.Być może jedynie na 3 w czasie orki pod obciążeniem coś lekko chrobocze ale pewien nie jestem bo bardzo cicho i silnik zagłusza.

Pytanie brzmi zostawić to tak czy planować remont?Rozsypie się czy wytrzyma ze 20 lat?Robię poniżej 100mtg na rok

Edytowane przez Piotr778
Opublikowano

"Piotr778" jeśli skrzynia pracuje właściwie, to zostaw i  nie usprawniaj jej. To zużycie zębów z boku jest naturalnym wynikiem współpracy kół zębatych podczas przełaczania biegów. Obecnie koła zębate, w częściach zamiennych są kiepskiej jakości. Wymienione źle współpracują ze sobą. Z tego powodu nie powinno się ich wymieniać z błachego powodu. Ta skrzynia przy prawidłowo wyregulowanym sprzęgle i właściwie przełanczanych biegach, będzie długo pracować bezawaryjnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v