Skocz do zawartości

Ursus C-330 problem z odpaleniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od pewnego czasu mam w Ursusie C-330 problem z odpalaniem a mianowicie słabo kręci silnikiem. Na początku wymieniłem tulejki w rozruszniku na nowe, później został założony nowy elektromagnes ale też za dużo nie pomogło. Pomyślałem więc że może słabo ładuje ale okazało że ma ładowanie zbyt duże które wynosi: na około 800 obratach 13,9V- więc dobre, a na około 1600 obratach 15V więc chyba za duże(ale sam już nie wiem bo wszędzie gdzie czytałem było podawane maksymalne napięcie 14,4V a znalazłem taką stronke gdy szukałem ile kosztuje regulator Inprodus i tu pisze że max to 15V). I teraz moje pytanie: Czy z powodu zbyt dużego napięcia ładowania ciągnik może słabo kręcić i czy takie napięcie może zmniejszyć pojemność akumulatora?, a jeśli nie to no to dlaczego słabo odpala?

Opublikowano

Jak masz ładowanie 15V to sprawdź poziom elektrolitu w akumulatorze, jak jest mało to uzupełnić wodą destylowaną i reg napięcia wyregulować lub wymienić, jak długo jeździłeś na wygotowanych aku to na zimę szykuj się na zakup nowych, przewody , klemy i słupki w aku też wyczyść i przesmaruj wazelina techniczną :)

Opublikowano

Co maja swiece zarowe do slabego krecenia?

 

I dla czego wszyscy odrazu dopytuja sie czy taki temat byl juz na forum. Kolega wyraznie napisal, ze zrobil z rozrusznikiem wszystko.

 

Oczywiscie gdyby nie mial nic do roboty i przeczytal ponad 100 stron tego forum to domyslilby sie, ze duze ladowania moze takze zaszkodzic, i ze podstawa to czyste polaczenia elektryczne.

 

 

 

 

Zadal sensowne pytania, i uzyskal rzeczowe odpowiedzi od Grzeska i vcc, do ktorych pragne sie przylaczyc.

 

Jeszcze zapytam.

 

Jak wymieniales te tuleje to zwrociles uwage jak wyglada komutator w rozruszniku? Moze w ostatecznosci okazac sie ze tam cos nie halo.

Opublikowano

Jak masz jakiś miernik to warto sprawdzić spadki napięć, jak jest poniżej 10V przy rozruchu na rozruszniku to albo na przewodach ginie albo aku słabe. Również watro zmierzyć spadki napieć na samych słupkach aku, dla 1 szt napięcie nie powinno spadać niżej niż 5V. Zamelduj o poczynaniach a ja śmigam w teren alternator montować do 330 :)

Opublikowano

miałem podobny problem w c 330 zacząłem od wymiany poszczególnych podzespołów w rozruszniku i nic to nie dało. w końcu kupiłem nowy rozrusznik z przełożeniem i po problemie pali na dotyk. koszt to 300zł.

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

To, że wymieniłeś tulejki nie oznacza, że rozrusznik jest sprawny. Sprawdzałeś czy po założeniu nowych tulejek wirnik obraca się lekko? Pytam bo może być tak, że zużyty jest wirnik w miejscach współpracy z tulejką i wtedy ich wymiana niewiele pomoże. Ale najpierw zrób pomiary tak jak radzą koledzy we wcześniejszych postach, wtedy może uda się ustalić przyczynę. Napięcie 15V jest za duże. Dobrze przeczytałeś, maksymalne napięcie powinno wynosić 14,4V. Napięcie 15V, które podaje producent regulatora z linku jest napięciem biegu jałowego, czyli bez obciążenia. Przy obciążeniu prądnicy ładowanym akumulatorem napięcie nie przekroczy znamionowych 14V (teoretycznie, bo w praktyce różnie bywa z mechanicznymi regulatorami, dlatego wszędzie gdzie to możliwe polecam montaż alternatora z elektronicznym regulatorem).

Edytowane przez Elektrotechnik
Opublikowano

Jak tam poczynania z ciapkiem, chłodno się zrobiło i teraz zaczną się cyrki z odpalaniem, co do rozrusznika, jak masz możliwość to zapnij go "na sucho" pod prąd i zobacz jak się kręci, w kwestii rozruszników z przekładnią, pobierają one mniejszy prąd więc na słabszych aku gdzie R11a nie wyrabia (o R7 nie wspomnę) to rozrusznik z przekładnią będzie kręcił :)

Jak by co to śmiało pytaj to pomożemy, ładowanie w kombajnie przez GG zrobiłem to i twój ciągnik da się radę :)

Opublikowano

Zmierzyłem dzisiaj napięcie ładowania i oto wyniki:

przy zgaszonym silnku napięcie na akumulatorach 12,8-12,9V

przy odpalaniu max spadło do 9,5V

przy 800obr. bez obciążenia 13,7V

przy 1600obr bez obciążenia 16,9V

przy 1600obr obciążenie 110W 15,8V

przy 1600obr obciążenie 240W 14,3V

Opublikowano

przy 1600obr obciążenie 110W 15,8V

 

Zdecydowanie za wysokie napiecie. Najprawdopodobniej regulator do wymiany. 

 

 

 

 

przy zgaszonym silnku napięcie na akumulatorach 12,8-12,9V

 

 

 

 

to tez troche za wysokie, chociaz nie napisales czy to napiecie zaraz po wylaczeniu silnika, czy np po nocy. 

 

Postaraj sie to ogarnac, bo w krotkim czasie akumulatory szlag trafi.

 

Sprawdz obowiazkowo stan elektrolitu w celach.

Opublikowano

przy 1600obr bez obciążenia 16,9V

 

Wysoko, regiel do regulacji lub wymiany, jego koszt to połowa altka po regeneracji, warto sprawdzić też wirnik prądnicy czy nie przegrzany

Opublikowano

Dziękuje za odpowiedzi. W następnym tygodniu wezme się w konću za to bo wkurza mnie odpalanie na zaciąg. Poziom elektrolitu uzupełniłem i wszystkie połączenia też wyczyściłem, ale wydaje mi się że raczej akumulatory są do wymiany bo jakoś wolno kręci rozrusznikiem nawet po kilku godzinnym ładowaniu akumulatorów prostownikiem. A jak reguluje się napięcie ładowania w regulatorze?

Opublikowano

A jak reguluje się napięcie ładowania w regulatorze?

 

Poprzez odpowiednie ustawienie styków, chociaż tego nie polecam bo regle nieraz po 2 miesiącach znów zawyżają lub zaniżają napięcie ładowania, odezwij się na gg to coś się wymyśli :)

A rozrusznik sprawdzałeś wyjęty z ciągnika, bo spadek napięcia do 9.5 V jest jeszcze w normie

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Napięcie reguluje się przez regulację naciągu sprężyny w przekaźniku regulacyjnym. Przez ustawianiwe styków i szczelin powietrznych reguluje się histerezę przełączania między pierwszym a drugim stopniem regulacji. Coś mi się wydaję, że masz niezbyt dużą więdzę na ten temat. Ale z tym, że po pewnym czasie regulatory się rozregulowywują całkowicie się zgadzam. Jeżeli jednak regulacja jest przeprowadzona starannie wszystko powinno dobrze działać. Ja w swoich ciągnikach (kiedy miałem jeszcze prądnice) ustawiałem napięcie raz na rok przy przeglądzie instalacji, bo nie było potrzeby regulować częściej. A i tak czasami po roku napięcie było prawidłowe i nigdy nie było problemów z akumulatorami. Zaraz ktoś pewnie spyta dlaczego zamontowałem alternatory. Uprzedzam pytanie i odpowiadam. Bo prądnica miała za małą moc, która była niezbędna po zamontowaniu dodatkowego oświetlenia. Jeżeli jednak używa się tylko oświetlenia standardowego, prądnica w zupełności wystarcza.

Opublikowano

Bo prądnica miała za małą moc, która była niezbędna po zamontowaniu dodatkowego oświetlenia. Jeżeli jednak używa się tylko oświetlenia standardowego, prądnica w zupełności wystarcza.

 

Zgadza się, tylko odkąd trzeba jeździć na światłach to o ładowaniu aku podczas jazdy praktycznie można zapomnieć

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie do końca. Ja rzadko jeżdżę z przyczepą, więc po włączeniu świateł pobierana moc wynosiła: reflektory 2x40W (światła mijania), pozycyjne 4x5W, podświetlenie wskaźników 3x2W. Razem daje to 106W. Czyli na ładowanie akumulatorów zostaje jeszcze 44W. Dobrze naładowane akumulatory 165Ah pobierają poniżej 1,6A przy napięciu ładowania 14,4V. Więc jest jeszcze zapas. Nawet po podłączeniu przyczepy i dodaniu 20W (2 światła pozycyjne z tyłu i 2 obrysowe z przodu) zostaje na ładowanie 24W mocy, czyli niecałe 2A. Oczywiście te wszystkie wartości są na "styk" przy całkowicie sprawnym układzie ładowania. Jednak u mnie nigdy nie było problemów z akumulatorami. Od wiosny aż do zimy mogę zapomnieć o prostowniku. Jedynie w zimie kiedy ciągniki nie pracują należy raz na miesiąc naładować akumulatory.

Opublikowano

Fortis.

 

Jezeli dlugi czas akumulatory byly poddawane ladowaniu przy napieciu w okolicach 16V( jak sam napisales) to smiem twierdzic ze to spowodowalo ich uszkodzenie.

 

Wiec jezelidecydujesz sie na wymiane akumulatorow, to dobrze jezeli dla nowych zorganizujesz porzadne ladowanie. Wiec stabilne napiecie na poziomie 14,2-14,4V . Wtedy beda dzialaly dlugo i bezawaryjnie.

 

Pewnych rzeczy nie da sie przeskoczyc.

Opublikowano

zgadzam się z moim przedmówcą, miałem kiedyś problem w moim oplu, napięcie prawidłowe, a nie chciał nawet zakręcić, już miałem wyciągać rozrusznik ale jeszcze spróbowałem innego akumulatora i kręcił, wyszło na to, że trzymał napięcie, a nie dawał prądu, tak więc jak posprawdzasz jeszcze rozrusznik to może od kogoś podepnij aku... i spróbuj w ten sposób sprawdzić rozruch :lol:

Opublikowano

Witam ponownie.

Przepraszam że tak długo nie odpowiadałem ale do tej pory nie miałem czasu żeby coś zrobić z tym odpalaniem. A więc sprawa ma się tak: sprawdziłem akumulatory w innym ciągniku i niestety nie są juz wiele warte. Sprawdziłem również czy odpala na akumulatorach z innego ciągnika i niestety też nie. Po przełożeniu napewno dobrych i naładowanych akumulatorów z innego ciągnika kręcił podobnie jak na starych czyli słabo. Wychodzi na to że jednak to będzie coś z rozrusznikiem a nie z akumulatorami. A czy da się sprawdzić jakoś rozrusznik czy jest dobry bez wyjmowania? A może to jeszcze coś innego?

Czekam na odpowiedzi i pozdrawiam!

Opublikowano

Poszukaj jakiegoś mechoptyka z miernikiem żeby ci zmierzył napięcie na elektrowłaczniku rozrusznika w chwili odpalania, napięcie nie powinno spaść poniżej 10V (max 9.5), jeżeli się okaże ze rozrusznik to bez wyciągania i rozkręcenia go nic nie zrobisz, prawdopodobnie tulejki w rozruszniku do wymiany, a przy okazji zapewne i szczotki

Opublikowano

Gdyby kolega uważnie czytał to by wiedział że w rozruszniku były wymieniane tulejki a szczotki były sprawdzone. Napięcie na elektromagnesie mierzyłem i wynosi ok. 9,5V.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez seba25
      Witam mam pytanie czy ktoś by mi mógł podpowiedzieć jak wyjąć ten łącznik cewek w rozruszniku bo upaliło mi kabel może ktoś to rozbierał i mógł by pomuc bo nie chce czegoś uszkodzić. Był bym wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam 
    • Przez fredf9
      proszę o pomoc przy podłączeniu przełącznika rozruchu 12/24 do mtz 82
    • Przez solek01
      Mam problem z rozrusznikiem, jak przekręcałem kluczyk to zgrzytał, obecnie go wyciągnełem przeczyściłem i na ostro kręci, bendiks popycha tryb do przodu i zaraz tryb wraca w tył ale rozrusznik nadal się kręci?
      Co może być przyczyną? 
    • Przez jacus
      mam pytanie jak zdiagnozowac w domowych warunkach taki rozrusznik-wczoraj go wyciagnalem z ciagnika,- podpialem na kablach do drugiego ciagnika i tez nic ..nawet nie obrocil-  nie "cykal" jak zwykly przy awarii, jak go sprawdzic na stole -podpialem prostownik- masa do obudowy, plus na wejscie elektrowlacznika , kabelkiem stykalem i nic- cos zle robie ??? 
    • Przez Dastan
      Mój case jak się dobrze nagrzeje to ma problem z zapalaniem, tzn. problem jest w ogóle z kręceniem, jakby rozrusznik nie dawał rady, jak się bardzo mocno zagrzeje to praktycznie nie potrafi zakręcić i muszę czekac aż ostygnie. Na zimno pali niemal od strzała. Rozrusznik rozkręciłem, tzn wirnik i szczotki bo do przekładni nie zaglądałem. Rozrusznik pada czy coś z silnikiem może być ? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v