Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam tomi83 piszesz ze warto ale nie a tą cenę uzasadnij swoją wypowiedz bo nie rozumiem. Za dobrego mf niestety trzeba zapłacić.Pancer527 ja kupiłem mf 698 bez turbo stan bardzo dobry obrabia 12 ha ciężkiej gleby i pod górki i jak na razie bez problemu a za mój ciągnik dałem prawie 37.000 tyś. jest w mojej galerii i nie żałuje? Pozdrawiam. :)

Opublikowano

za 37k mozna kupic 3060 w idealnym stanie a jak sie dobrze poszuka to i znajdzie sie 3125 ale mysle ze @pancer527 szuka ciagnika do 30k wiec taki ciagnik bylby dobry ale 699 bylby lepszy bo ma 6 cylindrow i jest dluzszy wiec lepiej dociazony. no i zalezy jakie maszyny ma ciagac ale jak ma to byc ciagnik glowny to zdecydowanie 699.

Opublikowano

Na 100% nie kupuj serii 30XX ale owszem te 699 czy 698T są godne uwagi jeździ u nas takich pare i nikt nie narzeka :) A Ci co mają te właśnie 3090, 3060 sr**ą niemiłosiernie na nie.... Wiadomo za coś dobrego trzeba zapłacić wiecej bo jak ktoś mi tutaj pisze że za 37000 zł można kupić zadbanego 3060 to mnie śmiech ogarnia :) ... Niestety za dobre rzeczy warto dopłacić nieraz z 2 tysie czy 3 .... Szczerze to gorąco polecam te starsze mfy np. 699 zero elektryki wszystko na mechanice więc nie będzie miało się co psuć :) Ale szczerze to na taki areał to spokojnie starczył by 7745 a części masz dostępne w razie awarii w każdym sklepie :)

Opublikowano

Luke16 w pełni sie z tobą zgadzam seria 6xx jest bez elektroniki i to jest jego ogromna zaleta i dlatego cena tych ciągników się trzyma.Henius91 seria 30xx jest naszpikowana elektroniką i nie cieszy się zbyt dobrą opinią może to wynika ze złego użytkowania ciągnika?Jak pisałem wcześniej posiadam mf 698 i jestem z niego zadowolony i nie żałuje tych 37tyś które na niego wydałem.

Opublikowano

i zowu piszecie takie opinie bo tak powiedzial "mojego kupmla psa kolega". to jest smieszne. sam wiem ze jak sie dba tak sie ma. moj sasiad ma 3060 i uzytkuje go juz 3 lata, jest to rocznik 89 i ma EHR, polbiegi i inne duperele i jakos wszystko dziala bez zarzutu. jedyna powazniejsza awaria to bylo pekniecie jednego wodzika w skrzyni. elektronika jaka narazie dziala bez zarzutow. a i bym zapomial ze dal za niego troche ponad 30k wiec nie drogo. a taki zetor 7745 moze z tylu stanac za takim 698T a czesci do MF wcale nie sa tak trudno dostepne, moze i troche drozsze ale za to wytrzyma o 10 lat dluzej.

Opublikowano

Witam co do tego MF to by mial by byc glownym ciagnikiem w gospodarstwie ale nie powiem w gre wchodza 3 modele : MF 698T, 699 i rodzinna marka ursus 1014 - ale on narazie przegrywa pod wzgledem spalania. Ogulnie tez uwazam ze 699 byl by najlepszy, ale zobacze co wyjdzie z ta 698T. A pracowac to wiadomo plug, brony, ogulnie do ciezkiej roboty. :)

 

A zapomnialem a co do ceny to szukam tak do 35 kola. Ale napewno szukam z tych starszych modeli :)

Opublikowano

Henius ja się nie kłóce tylko pisze o faktach .... Co rozbić łatwiej elektronike w ciągniku czy coś mechanicznego?? Jednak mechanikę.... Sporo u mnie na wiosce ma serie 30XX i wiem co się dzieje z nimi... Ci co mają serie 6XX nic nie narzekają śmigają te ciagniczki aż miło popatrzeć...I sam bym takiego kupił :) ale nic z serii 30XX !!! Popytaj handlarzy dlaczego tyle jest ich u nich a dlatego że zachód się ich pozbywa bo się sypią niemiłosiernie.... Serie 6XX gorąco polecam :) !!!

Opublikowano

no choc ktos sie ze mna zgadza. sam osobiscie bym nie kupil MFa z serii 30xx ale 3125 lub 3645 owszem. nie potrzebuje ciagnika pomocniczego ale glownego o mocy 120-150 KM ale raczej ciagnik o takiej mocy bede bral nowy na PROW cos z NH lub JD, jezeli podniesie sie cena mleka to pomysli sie nawet o Fendtcie (chociaz 312 Vario albo 412 Vario) lub Valtrze (N111 lub N121). sie zobaczy jak bedzie z cena mleka bo jak narazie to podniesli cene o 8 gr :)

 

@Pancer bierz 699, przy ciezkiej pracy spali tyle samo a nawet mniej niz 698T.

Opublikowano
...i rodzinna marka ursus 1014 - ale on narazie przegrywa pod wzgledem spalania.

ale spójrz na zalety:

- prostota

- łatwo znaleźć dobrego mechanika

- części dostępne w sumie od ręki w promieniu 30-40km (u mnie tak jest).

 

A co do spalania to miałem już to kiedyś napisać ale wolałem się wstrzymać i posłuchać opinii po tegorocznych żniwach a raczej jesiennych zasiewach. I wyszło że miałem sporo racji. Chodzi o to że część ciągników sporo pali a dużo użytkowników mówi, że warto wziąć CASE, NH czy JD bo mniej spali niż zetor/urusus czy pronar. Tylko że jak ten CASE czy NH dostanie tak samo w 4 litery (100%) wykorzystanie to spali tyle samo jeśli nie więcej. A opinie że ciągniki mało palą biorą się często stąd, że użytkownik wliczy dojazd na pole, spłyci orkę czy orze z mniejsza prędkością lub też patrzy na spalanie przez pryzmat TUR'a. Wydaje mi się że stare UR2 przy lekkich pracach (ciąganie pustych przyczep czy załadunek słomy) owszem spalą więcej ale przy ciężkiej pracy to ten JD, CNH spali tyle samo (oczywiście komfort pracy itp przemawiają za zachodnimi markami).

To co napisałem wynika z tego jak te zagraniczne zabawki pracują u dużych gospodarzy na różnych glebach (albo mozaika albo czarnoziem albo glina). Niestety sami byli zdziwieni jak często tankują swoje sprzęty.

 

A i co do ursusa - chcesz mieć małe spalanie - ustaw mniejszą dawkę paliwa :)

Będzie palił mniej ale będzie przymulony.

Ważne jest też że spali raczej każde paliwo :)

No i najważniejsze - pomyśl o jednym. Masz środek żniw, sciąłeś połowę plonu, słoma do zbelowania zwiezienia itp. Z uprawkami trzeba ruszyć a Ci poszedł zachodni ciągniczek, na część poczekasz 5-7 dni a mi jak nawali to jadę do GRENE czy Agromy i następnego dnia dalej pracuję, wiem bo zaliczyłem takie awarie (np odkręcona nakrętka koła w C385 rozwaliła pochwę, koło koronowe i tryby - wieczorem, tego samego dnia, zjechaliśmy z pola sprawnym ciągnikiem a następnego dnia dalej pracowaliśmy bez przestojów).

Opublikowano

Nikita_Bennet wlasnie dlatego tez 1014 mnie interesuje jak napisales wyzej, jak cos walnie jade do agromy i kupuje :) W sumie to ja moge w kazdej chwili jechac nawed w srodku nocy bo brat pracuje w agromie. A co do MF to czesci tez by sprowadzili albo od ursusa cos dopasowac wkoncu ursusy np: 5314 czy 4514 sa na bazie MF z seri 6xx to tak zle tez by niebylo :)

Opublikowano

aaaaaa nie le[ppiej kupić MF 690?? tańszy aa też ma moc;). ja takiego posiadam ii obrabia uuu mnie 25ha od 6 po 1 klase ziemi ii radzi sobie spokojnie;). polecam te ciągniki bo sa naprawde warte uwagi. Koledzy wyrzej piszą że części drogieii trudno dostępne. zgadzam się zz tym ale 80% części dopasujesz zz polskich ursusów (4512,4514,5312,5314) np; robiłem ww swojm pompe odnośnika bo zaczoł mi licho podnosić ogl koszt roboty samemu wyniusł mnie 315zł części dostałem ww Agromie. posiadam go już 3lata nic przy nim nie robiłem oprucz tej pompy iii ma nakręcone 9685mtg.

Polecem to sztuke kupiłem za 24tys

Opublikowano

Czym się rużni 500 od 600 sąsiad kaupił 575 i za remont tzn regeneracje wał wymiana tuleji itd zapłacił tyle samo co i za remont zwykłego 4512 także ciągnik jak najbardziej godny uwagi :P bo tańszy od polskich odpowiedników i ma lepszą kabinę

Opublikowano

tak na zdjęciach to mało widać tylko jakie ma opony i cały wygląda a oczami to trzeba na końcu kupować trzeba go obejrzeć posłuchać zobaczyć jak chodzi jak biegi wchodzą czy wszystko działa bo opis często bywa różny

Opublikowano

Tomek34 ten Case tez ciekawy ale raczej nie dlamie ale dzieki za propozycje . Ja juz wybralem treka wlasnie wygral ten MF698 obejrzalem i zaraz w myslach mowiee sobie on jest moj ;] nie powiem fajna maszyna no moze cena troszkie duza ale za to silnik po kapitalnym (nowe tuleje i tloki wal nie ruszany tylko polerowany)a ogulnie ponoc remon byl nie potrzebny tak mu mechanik powiedzial. A tak to nowa pompa hyd. wodna no opony to taki srednie. Jak go przyprowadze to porobie foty i wrzuce.

 

A zapomnialem no i obciazenie do niego tez zaraz znalazlem obok. Wiecej na jego temat napisze pozniej :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v