Skocz do zawartości

Zetorowskie rozwiązania w Ursusach


kuzi160

Rekomendowane odpowiedzi

u was tez leje ? bo widze ze sie nudzicie.

krzychusob jak ten numer top agrar bedzie w sprzedazy to napisz,chetnie go kupie-czlowiek uczy sie cale zycie[oczywiscie jak do tego czasu nie dostaniesz bana :P ]

na szybkiego tylko oswiec mnie jak tarcze sprzeglowe od zetora wlozyles do 60 , jaka brone aktywna 3 m zalozyles do niej i czy ja tylko ciagniesz po asfalcie czy w pole tez wjezdzasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwne bo u nie w garazu lezy tarcza od 60 i przymierzalem ja w zimie do zetora i byla za mala,wiec jak mogly wejsc odwrotnie.do zetora 72 to pasuje od 85

sasiad taka brona to 914 jezdzi a ma tez szescdziesiatke.poradze mu zeby sie przerzucil to na paliwie zaoszczedzi[tylko zeby mnie potem nie pogonil :P ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jacuś coś Ci uświadomie był zetor 4011 (od niego licencja na ursusa 4011 z którego zrobili 355 i 360) od niego reszta seri zetorów w tym 52xx, 62xx, 72xx, 77xx i wszystkie nadal opierają się na 4011 m,in skrzynia 5 biegów tylko wszystko wzmocnili. Robiliśmy remont 7211 i panewki sa te same co w 4011 bo i silnik ten sam tylko cylindry większe (niż w 4011)

Więc wiele częśi pasuje z 4011 czyli nawet 360 jako rozwinięcia, a i tarcza sprzęgłowa jest identyczna ale tylko rozmiarem bo materiał słabszy "pali" się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sasiedniej wsi jest jeden 4011 ale go dokladnie nie ogladalem bo spod oleju,rdzy i brudu niewiele widac a jak robi w polu to tak strasznie dymi ze boje sie o pluca i nie podchodze blisko

do zetorow 52-72 to niewiele czesci pasuje od 60 chyba tylko znormalizowane[simeringi,oringi] znacznie wiecej od 85.mam zetora i ursusa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, ale dla mnie to wszystki jest jakieś dziwne - okej założyłeś układ korbowo-tłokowy od 7211 tym samym zwiększając pojemnośći silnika, zmieniłeś głowice na te od 4011 bo mają większe gniazda ssące(swoją drogą co z tego że mają większe gniazda ssące? nie zwiększy to mocy silnika, a jedynie sprawi że moment obrotowy będzie uzyskiwany przy niższych obrotach :P)słowem nie wspominasz o układzie paliwowym, czyżby na seryjnej dawce C-360 silnik ten był już mocnejszy od silnika Zetora 7211? Według mnie Twój sąsiad ma lipnego 7211 a Ty masz troszkę podkręconą C-360 i tyle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jacus sam jesteś idiotom !!!!!!!!!!!!! pojęcia o mechanice debilu nie masz a się wypowiadasz o mojej przeróbce. Będzie pisało w kolejnym numerze Top Agrar Polska oraz krok po kroku jak to zrobiłem

 

poleciało ostrzeżenie!

 

Sorki ze sie wcina nie w temat ale w którym numerze top agrar to bedzie bo wlasnie dzisiaj przyszlo wydanie 06/2009 i tam nie ma takiego czegos?? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u was tez leje ? bo widze ze sie nudzicie.

krzychusob jak ten numer top agrar bedzie w sprzedazy to napisz,chetnie go kupie-czlowiek uczy sie cale zycie[oczywiscie jak do tego czasu nie dostaniesz bana :P ]

na szybkiego tylko oswiec mnie jak tarcze sprzeglowe od zetora wlozyles do 60 , jaka brone aktywna 3 m zalozyles do niej i czy ja tylko ciagniesz po asfalcie czy w pole tez wjezdzasz

 

oto numer Top Agrar Polska o ulepszoniu szescdziesiatki

 

http://img35.imageshack.us/img35/5251/scannedimage2x.jpg

 

http://img35.imageshack.us/img35/4439/scannedimage3a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bimladentoja

=/do zetorow 52-72 to niewiele czesci pasuje od 60 chyba tylko znormalizowane[simeringi,oringi] znacznie wiecej od 85.mam zetora i ursusa/????

Wybacz kolego jacus ale głupoty piszesz,podaj mi przykład części które między podanymi przez ciebie ciągnikami można zamienić,a sprzęgło nie licząc wielkości tarczy to zetory seri 52-72 mają dwustopniowe ,a 85 jednostopniowe nie widzę podobieństw.Między zetorami a 360 idzie bardzo wiele części podmienić;)krzychusob nie gorączkuj się znam takie modyfikacje honowanie bloku i wstawienie tłoków i tulei 102 od zetora czy c-330,głowice 4011 lub gniazda dolotowe od c-385 z skróconym i podtoczonym trzonem zaworu,zrób zdjęcia nagraj filmik na YT wklej link będzie ci łatwiej do kolegów na forum dotrzeć, a tak polecą ostrzeżenia ban i koniec goszczenia na tym forum życzę koledze powodzenia ,a kolegów proszę dajcie mu szansę pozna zasady tu obowiązujące i będzie z niego człowiek:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tarcze sprzegla sa identyczne, lozysko wylaczajace,tarcza dociskowaprzeguby ukladu kierowniczego,krzyzaki przedniego napedu,czujnik obrotomierza-tyle naprawialem przez zime,wiecej nie pamietam a paragony szybko bledna,wiec jak cos jeszcze bede naprawial to dopisze.uszczelka kolumny kierowniczej pasuje od 30 :P .napisz co pasuje od 60 do zetora, bo nie moge sobie przypomnac

ale w tym temacie nie o to chodzi ,przeczytaj od poczatku co napisal krzychusob. orka 60 4 plugiem na glinie,chyba podorywkowym, o bronie aktywnej 3 m to szkoda pisac

a przerobki tego goscia-niewarta skorka wyprawki.jak by policzyl koszty i robocizne to taniej byloby kupic zetora,nic nie pisza o sprzegle i skrzyni biegow,przedniej osi ramionach i cieglach podnosnika.jak tego nie przerobil to dlugo nie pojezdzi.robie w uslugach i na swoim zetorem 6245 ok.800mtg a 3p ok.700 mtg wiec wiem co moze nawalic albo sie urwac i ile moga zdzialac,wiec nie opowiadajcie mi bajek bo mnie to juz nudzi :P ,chyba ze zwykla 60 to cud techniki-miale jeszcze tylko 30, wiec nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bimladentoja

Oki zaczynając od uszczelek prócz uszczelek głowicy i pokrywy rozrządu praktycznie wszystkie pasują elementy podnośnika jak i hydrauliki niektóre przeniesienia napędu poszczególne obudowy nawet wał korbowy wytrzymuje jesli to jest ostruda albo andrychów ,zetor to taka sześćdziesiątka po liftingu na wzmocnionych podzespołach,niestety podobieństwa do 85 można by na palcach policzyć,fakt kiedyś kupiłem pompy wtryskowe z magazynu za grosze zmieniłem nastawy,obróciłem pompki zasilające no i był zetor jak w pape strzelił,co do jednego z kolegą się zgodzę skrzynia w 360 ma swoją wytrzymałość i tego się nie przeskoczy,a koszty chonowanie bloku pod tuleje zetorowskie 102 to koszt 250 zł zamiana lub wciśnięcie większych gniazd zaworów dolotowych drugie tyle wymiana pompy hydraulicznej na wydajniejszy odpowiednik też ok.250 zł no i tłoczysko podnośnika zetor bez zewnętrznego wspomagającego tyleż samo jeśli maszyny nie podniesie to przód się podniesie.inne modyfikacje 360 to sen wariata,przytoczone modyfikacje niwelują w 360 braki mocy i słaby podnośnik czynią ciągnik lepszym w normalnej eksploatacji ale przy dotychczasowym parku maszynowym .Jak ktoś haczy 4 skiby i katuje sprzęt jego wola niech się pochwali będziemy wiedzieli co i jakie modyfikacje wytrzymuje a co ważne za kolegi kasę, zdjęcia i filmy mile widziane za free mam nadzieję :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze Czy pasowały by one razem z osia do C-360

2. Jeżeli nie to czy płaska oś polska pasowala by zamiast okragłej i czy pół osie by pasowały w tą oś.

3 no i czy one dlużej wytrzymaja niz polskie. Bo moje co 2-3 lata musze robić <_< Teraz musze znowu remontować. A nie chce zakladać sztywnej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dawidcase885
      Witam panowie  co może tak pukać na wysokich obrotach ? 

      YouCut_20250114_182937926.mp4  
    • Przez adikpl1
      Chyba Ursus zostanie do końca rozsprzedany :angry:


      Aż się serce kraja co te skur... zrobili:
      ZPC URSUS
    • Przez adikpl1
      Silnik powstały z uwielokrotnienia S-312 (w C-325)
      Dane techniczne które znalazłem:
      moc: 58 KM przy 2000 obr/min
      ciężar: 403 kg
       
      Wspomniano o nim w książce XX lat produkcji ciągnków w Polsce Ludowej Zakłady Mechaniczne Ursus 1893-1967 na 41 stronie.
       
      Czy wiecie coś więcej o tym silniku???
       
      Na stronie 43 pisze że Polska utrzymując produkcję ciągników Ursus C-328 zrezygnowała z uruchomienia produkcji następnych ciągników z rodziny Ursusów i przyjęła do własnej produkcji ciągnik Zetor 4011.
       
      Czyli były jeszcze inne prototypy oprócz tych z rodziny U (U 710-U 310)???
    • Przez Fabian3
      Witam, mam pytanie czy stary wałek z prlu na uszy w metalowej oslonie jest cos wart? Dodam ze oslona w bardzo dobrym stanie tak samo jak sam walek. 
    • Przez frytass
      Witam szanowne grono, 
      Poszukuję dokumentów, katalogów instrukcji i wszystkiego co macie na temat Ursusa 14014 lub 15014 i podobnych najlepiej z silnikiem Iveco. Jeżeli ktoś posiada jakieś części lub namiar gdzie te części mogę kupić to będę wdzięczny. Najchętniej to kupiłbym błotnik lewy ale podejrzewam że to będzie nie możliwe 😔

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v