Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Muszę wymienić wszystko co sie rusza w skrzyni i moście w mojej 385( wałki, łożyska itp). Interesuje mnie cena wszystkich czesci bez robocizny. Robił ktoś taki remont? Kupiłem ciągnik okazyjnie za 10 tysięcy a teraz przychodzi czas remontow. Skrzynia w tym ciągniku jest w fatalnym stanie, tam nawet oleju nie ma tylko jakies bloto. :lol: Za to silnik jest w dobrym stanie i z tylu sa nowe opony ;)

 

Aha ile by kosztowała naprawa wzmacniacza w 385 zakładając że teraz wcale nie chodzi?

Opublikowano

ale rozkręciłes go już na części czy jeszcze nie???

najpierw rozkręć i się zastanów co z blokiem skrzyni i tylnego mostu. niby tego nie da się uszkodzic.

kumpel sprzedal rok temu c385 po kapitalce skrzyni i czesciowym remoncie silnika za 10 tys - problem ze byla bez papierow.

co do wzmacniacza - masz zaspawany??

Opublikowano

tyle ze wzmacniacz to wspaniala sprawa. jezdzilem w c385 wlasnie z zaspawanym wzmacniaczem a teraz mam 10145 ze sprawnym i jest bardzo przydatny ale trzeba o niego dbac (tzn pilnowac) i się nie będzie psul. choc do starego ciągnika to moze i nie warto go robic ale zalezy co ma w skrzyni porobione

Opublikowano

zajrzelismy do skrzynii i tylnego mostu ale skrecilismy to z powrotem bo to co ujrzelismy to nas przerazilo, poza tym slabo to chodzi, biegi wyskakuja, slychac stuki, huki itd.

wzmacniacz jest zaspawany

Blok skrzyni i tylnego mostu jest dobry wiec w gre wchodzi wymiana ich zawartosci :lol:

Moja osiemdziesiatka jest z papierami.

Moze lepiej byloby ja tylko troche podreperowac i upchnac komus, bo nie wiem czy koszty remontu nie beda porownywalne z wartosia calego ciagnika ;):) Tylko trzebaby ja pomalowac

Silnik w mojej osiemdziesitace chodzi nawet nawet. Pozyczylismy od wujka agregat bierny chyba na 3m (marka nieznana) i nawet szedł, tylko w ciezkiej ziemi troche dyma puszczal. Ale u wujka ten agregat chodzi z mtz82 i ten ciagnik tez czasami z nim pieje :) Różnica w mocy ciągnika po przesiadce z 330 na 385 jest zauważalna :);)

Opublikowano

Dlatego Ci napisalem ze moze lepiej będzie kupić jakąś za grosze bez papierów i z niej przelożyć części do twojej - sporo babraniny ale jakbyś dorwał taką co pisałem wyżej to być jeszcze nią jezdził z 5-6 lat bez dotykania ręką a poszla naprawde tanio i miala sporo nowych części a ty na swoją papiery masz a jak widzę czas też bo pytales o koszt części a nie robocizny.

A swoją to albo podkleic i sprzedać, albo sprzedać na części (mało wezmiesz i sporo zachodu) lub też naprawiać. Jeśli myslisz o naprawach to jedz np do grene i zapytaj ile to będzie kosztować (mnie jak widzą to zawsze te 3% upustu dają za stalego klienta).

 

Który to rocznik??

Opublikowano

ja kupiłem z zaspawanym wzmacniaczem ursusa i go naparawiełm, nie duzo mnie to kosztowało bo tylko nowe tarczki pierscienie, kilka cienkich tarcz 125 do szlifierki którymi rozciąłem spaw i grubszą tarcza na zebatkach ząbki poprawilem tak zeby sie te satelity lekko krecił, a i jeszcze mikropompke zmieniłem i wzmacniacz juz dwa lata eleganco działa a go uzywam non stop i nawet całymi dniami cos robie w polu np na 2 za zółwiu, zeby wzamacniacza nie popsuc to tyko nie wolno go uzywac ze sprzegłem i przy małych obrotach bo pompka moze nie scisnac dobrze, nowy wzmacniacz kosztuje kompletny 2,5tys ale moim zdaniem jest nawet za te pieniądze go wstawić, a skrzynia nowa całą to ze 4 tys

Opublikowano (edytowane)

ja w tamtym roku w 385 robiłem most zwolnice i skrzynie sama skrzynia cos około 3 tys i podobnie z mostem remont z robocizna 7 tys wynió

Edytowane przez Nikita_Bennet
ortografia
Opublikowano

nie moze tylko musi bo taniej to nigdzie nie zrobi a ja jeszcze wszystkiego co sie rusza nie wymienialem tylko wszystkie łozyska i kilka wyciuchanych trybów bo niektóre były dobre.

Opublikowano

Panowie ja kilka lat temu robiłem kapitalkę skrzyni w 914,wymieniłem pół skrzyni,ale wzmacniacz jest nieczynny a szkoda bo wiem że to fajna sprawa,tylko trzeba umiejętnie z nim się obchodzić.I jeszcze jedno te zgrzytające biegi przy zmianie to już mnie dobijają.Podobno jak wzmacniacz działa to jest gitara? :angry:

Opublikowano

ja mam na swoim ursusie na stukane ok 13000 Mth i był robiony silnik,podnośnik no i łożyska w wzmacniaczu wymienione łożyska skrzynia nietknięta ale to naprawdę spory wydatek zrobić uczciwie kapitalny skrzyni.

 

Ps,ja jakbym miał takie coś robić to bym kupił jakąś starą skrzynie i z dwóch jedną składał,bo te nowe części to taki syf że szkoda kasę wydawać na takie remonty

Opublikowano

Turbina-Masz racje co do tych nowych części ja jak mam coś kupić nowego to najpierw się pytam mechanika gdzie i jakie.Np.części do 914 kupuje oryginalne zetorowskie jeśli pasują,są o niebo lepsze.do prasy dwa lata temu robiłem kapitalny remont to wszystkie klamoty orginalne sipmy. :P

Opublikowano
ja mam na swoim ursusie na stukane ok 13000 Mth i był robiony silnik,podnośnik no i łożyska w wzmacniaczu wymienione łożyska skrzynia nietknięta ale to naprawdę spory wydatek zrobić uczciwie kapitalny skrzyni.

 

Ps,ja jakbym miał takie coś robić to bym kupił jakąś starą skrzynie i z dwóch jedną składał,bo te nowe części to taki syf że szkoda kasę wydawać na takie remonty

widzialem 2 skrzynie na allegromoze jeszcze sa powodzenia

Opublikowano

koledzy pomóżcie! wzmacniacz w moim 1012 działa bardzo dobrze dopuki nie rozgrzeje się olej w skrzyni biegów . Jak tak orze się to po dwóch godzinach sam się włącza ale tylko przy niskich obrotach czyli jak zawracam. Co to może być w gre wchodzi zajrzenie do skrzyni biegów czy wystarczy zmana mikropompki. Nie chce go zaspawać bo to jest bardzo fajna sprawa.

Opublikowano

Witam. właśnie robiłem remont a raczej składałem 1 skrzynie z 2... całość mnie kosztowała ok 2,5 tys. zł tzn kupiłem skrzynie na słowacji za 1600zł do tego części (wzmacniacza oleje sprzęgło) miałem rozwalone gwinty w skrzyni pośredniej i dlatego decyzja o wymianie. zostawiłem sobie skrzynie z zetora tylko skrzynie pośrednią przełożyłem. podobno na słowacji w martinie można kupić kompletny wzmacniacz za ok 15000 koron (ok 1600zł)

skrzynie która kupiłem mam na sprzedaż, jest obecnie rozebrana, do wymiany złożenia igiełkowe i jedna zębatka.

Opublikowano

hamulec skrzynie biegów podciągnąć. Powinno trochę dać ale szczerzę to trzeba się nauczyć zmiany w tych ciągnikach. Ja teraz to potzrebuje sprzegła do ruszenia reszta ładnie wchodzi dobrac predkość i obroty i bez sprzęgła wchodzą

Opublikowano
Panowie ja kilka lat temu robiłem kapitalkę skrzyni w 914,wymieniłem pół skrzyni,ale wzmacniacz jest nieczynny a szkoda bo wiem że to fajna sprawa,tylko trzeba umiejętnie z nim się obchodzić.I jeszcze jedno te zgrzytające biegi przy zmianie to już mnie dobijają.Podobno jak wzmacniacz działa to jest gitara? :angry:

piszesz ze ci biegi zgrzytaja a wiesz o tym ze skrzynia w 80-tkach nie jest zsynchronizowana i przy zmianie biegow na mniejszy trzeba sprzeglo na dwa razy pakowac i wtedy wchodza super -bynajmniej u mnie tak jest! :D

Opublikowano
Panowie ja kilka lat temu robiłem kapitalkę skrzyni w 914,wymieniłem pół skrzyni,ale wzmacniacz jest nieczynny a szkoda bo wiem że to fajna sprawa,tylko trzeba umiejętnie z nim się obchodzić.I jeszcze jedno te zgrzytające biegi przy zmianie to już mnie dobijają.Podobno jak wzmacniacz działa to jest gitara? :angry:

 

Polecam wyjazd po czesci na Słowcje czesci fabryka oryginal ZETOR i nie to co u nas rzemioslo a druga rzecz to tansze ponad 50% :D

Opublikowano

koledzy a powiedzcie mi bo teraz muszę robić skrzynie biegów a nigdy jeszcze tego nie robiłem czy trzeba odkręcać skrzynie pośrednia od silnika żeby dostać się do skrzyni czy wystarczy rozkręcić przy skrzyni a skrzynia pośrednia zostanie z silnikiem??? dodam ze cała skrzynia pośrednia była robiona jakieś 200 mth wcześniej a skrzyni nie robiłem bo miała być po remoncie ale tak komuś wierzyć pozdrawiam i proszę o odpowiedź

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MatiTM
      Witam. Jak zakładacie uszczelniacze wałka sprzęgłowego? Oba wargą w stronę skrzyni biegów?

       
    • Przez MatiTM
      Witam. Mam problem w ursusie 914. Założyłem wzmacniacz momentu i biegi zaczęły strasznie zgrzytać. Na zimnym oleju po naciśnięciu sprzęgła ciągnik się zatrzymuje tak jakby hamowało sprzęgło. Po rozgrzaniu nie jest to aż tak odczuwalne ale biegi działają kiepsko. Ma ktoś jakiś pomysł?
    • Przez kisiel103
      Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post na tego rodzaju forum, więc jeśli coś napiszę nie jasno to proszę o wyrozumiałość.
      Jestem nowym posiadaczem Ursusa 1014 Turbo z 1998 r. (wersja krajowa) z szybką skrzynią biegów. Wcześniej pracowałem na Ursusie C-360.
      Opiszę swój problem: Gdy na postoju chce włączyć jakikolwiek bieg to "wchodzi" bez żadnego oporu i bez żadnego zgrzytu. Jeśli np. ciągnik jest na postoju i wciskam bardzo szybko sprzęgło i od razu chce włączyć bieg to wtedy czuje chwilowy opór a nawet delikatny zgrzyt i dopiero "wbija" się bieg. Takim zachowaniem się nie zrażam, bo myślę że to jest normalne zachowanie tego rodzaju skrzyni biegów i ciągnika. Wystarczy, że jak jest na postoju to wcisnę sprzęgło i odczekam 2 sekundy i wtedy biegi wchodzą jak "w masło". Natomiast dość duży problem pojawia się podczas jazdy ciągnikiem. A mianowicie: Jak ruszam z 1 biegu i chce włączyć na 2 bieg to muszę "rozpędzić" ciągnik do równych obrotów około 1500 obr/min i wtedy wciskam sprzęgło i "szybko" przełączam na 2 bieg. Taki sam sposób muszę "obierać" przy próbie przełączenia z 2 biegu na 3 bieg, a następnie z 3 biegu na 4 bieg. Zawsze muszę wyrównać obroty silnika na około 1500 obr/min i dokonać szybkiej zmiany biegów i wtedy jest w miarę wszystko ok. Natomiast jak chce zmienić którykolwiek bieg przy mniejszej lub większej prędkości obrotowej silnika to wtedy powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów....Tak samo powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów jeśli zmieniałbym bieg "bardzo powoli", czyli mniej więcej tak - rozpędzam ciągnik na 2 biegu i "wyrównuje" prędkość obrotową silnika do około 1500 obr/min, wciskam sprzęgło i wtedy jeśli przełącze "na luz" i trzymając cały czas wciśnięte sprzęgło, chciałbym po 2 lub więcej sekundach włączyć 3 bieg to "powstaje" bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów aż do tego stopnia że tego biegu nie da się włączyć. Dodam, że testowałem to zarówno przy jednym "pełnym wysprzęgleniu" jak również przy "podwójnym" wysprzęgleniu - jak to się robiło kiedyś z starych samochodach ciężarowych typu STAR.
      Dalej, największy problem mam przy "redukcji" biegu z wyższego na niższy: jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu.....poprostu przy próbie redukcji biegu powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni i nie da rady włączyć biegu. Nie ważne przy jakiej prędkości ciągnika i nie ważne przy jakiej prędkości obrotowej silnika. Poprostu, jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu o 1 w dół.....Muszę wtedy całkowicie zatrzymać ciągnik i wtedy biegi wchodzą bez problemu.....
      W związku z tym, chciałbym spróbować wyregulować sprzęgło. Pod kabiną ciągnika, przy dźwigni sprzęgła znalazłem dwie śruby regulacji. Jedna śruba tzw. "rzymska" odpowiada za regulację docisku względem tarczy sprzęgłowej, natomiast druga śruba regulacyjna odpowiada za "hamulec" skrzyni biegów. W instrukcji obsługi ciągnika Ursus 1014 są podane wymiary (wymiary liczone "od podłogi" do końca ruchu pedału sprzęgła). Zgodnie z instrukcją "hamulec" skrzyni biegów powinien się załączać w odległości około 2,5 cm "popuszczenia" pedału sprzęgła od podłogi. W moim ciągniku, przy wciskaniu sprzęgła pod nogą nie wyczuwam jakiegoś dodatkowego oporu kiedy załącza się "hamulec skrzyni biegów". Może właśnie trzeba to wyregulować i wtedy poprawi się włączanie biegów podczas jazdy???
      I na koniec moje pytania:
      1.) Skąd mam wiedzieć że w odległości 2,5 cm od podłogi wciskając sprzęgło "załącza" się "hamulec skrzyni biegów"?? Gdzie spojrzeć?? Na co zwrócić uwagę??
      2.) Jak sprawdzić czy ten hamulec skrzyni biegów działa i faktycznie go załączam wciskając sprzęgło do końca, do podłogi ???
      3.) Wkręcając tą śrubę regulacyjną dotyczącą "hamulca" skrzyni biegów to bardziej ten hamulec powinien działać?? Ile wkręcić, żeby nie przesadzić i czegoś nie uszkodzić??
      4.) Starać się wyregulować sprzęgło zgodnie z instrukcją czy może jednak radzicie inaczej, żeby skrzynia mniej zgrzytała przy zmianie biegów podczas jazdy???
      5.) Co może być uszkodzone/zużyte, że podczas postoju biegi wchodzą bez problemu, a podczas jazdy są bardzo duże zgrzyty???
       
      Proszę o porady i pomoc......
       
       
       
       
       
    • Przez Godzio
      Witam mam problem z biegiem wstecznym w ursus 1224. jeśli mam cofać do tyłu i jest obojetnie jakis opór to idzie po zębach a jeśli nie ma oporu to jedzie ok gdzie trzeba rozpołowić i co może być wine łożysko? w tamtym roku musiałem zmienić łożysko baryłkowe z przodu skrzynia za " żów zająć" proszę o jakieś porady bo jestem zielony z tego
    • Przez grodzioman
      Witam! Mam problem w 1614. Przy pracach polowych najczęściej w orce samoczynnie włącza mi się zółw zając. Co jest tego przyczyną? Do czego służy taśma na wzmacniaczu? Dodam że pół roku temu tarczki i taśma zostały wymewnione. Tylko nie piszcie mi zeby zaspawać. Pomóżcie!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v