Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam alternator i chcę go założyć do mojego ciapka, tylko nie wiem czy on jest z regulatorem napięcia czy nie? Alternator pochodzi od lublina.

Zdiecia sa u mnie w galeri.

Opublikowano

jak patrzysz na tamto zdjęcie co linka podesłał kolega Krystianrolnik masz tam śrubke M6 i od niej dajesz przewód do elektromagnesu do tego przewodu co od aku idzie, a tam koło regulatora gdzie masz wsówke dajesz kabekel co idzie od kontrolki ładowania, nie zapomnij obrucić akumulatorów i dać - na mase

Gość Profil usunięty
Opublikowano

ja też skorzystam z waszych rad bo szczerze mówiąc 30 lat ciapek jedzi na prądnicy, i przydał by mu sie alternator

Opublikowano

polecam alternatory Elmotu :lol: - na mase ze względu na diody prostownicze i wzbudzenia, kabel najlepiej 6mm2 od włącznika elektromagnetycznego rozrusznika, końcówki przylutowane, nie ściskane z miedzi cynowanej + kondom z izolacji albo koszulka termokurczliwa. raczej jest to 9 "dioduf" więc przekaźnika nie trzeba, ten wolny styk to zapewne wzbudzenie, pod kontrolkę ładowania - 12V/4W. pilnuj tego kabla od elektromagnesu, żeby się nie przetarł, bo widziałem na własne oczy co się dzieje i nikomu tego nie polecam, możesz spalić ciągnik. ;[ to by było na tyle...

Opublikowano

Alternator bedzie ten co na zdieciu, mam nadzieje ze troche pochodzi, o przełożeniu akumulatorów bende pamietac.

Mam 330 od 6 lat i nie bardzo sie orientuje czy jest tam jakis regulator napiecia??

Gość Profil usunięty
Opublikowano

taka czarna puszka pod spodem deski rozdzielczej koło obrotomierza.

Opublikowano

Macie moze schemat instalacji elektrycznej do alternatora???

Bo tak z tata kompinuje jak go podlaczyć i chcemy cos na wzór. (zeby lipy nie dowalic i alternatora nie spalic :lol:)

Opublikowano

Wielkie dzieki.

Kombinuje jeszcze z tzw. heblem i chce go umieścić pod siedzeniem i w takim wypadku akumulatorów nie musze zmieniac tylko jeden przewod masowy odrobic i gitara :lol:

Opublikowano

Jak to rozumieć że nie musisz zmieniać akumulatorów? musisz je obrucić aby (minus) szedł na mase, a (plus) na ten przewód idący do rozrusznika i tyle. A jak masz przewód misunowy idący od aku do nadwozia to go odkręcasz od nadwozia i tam dajesz hebel... Ja mam coś takiego pod siedzeniem na rozdzielaczu... hebel.jpg

Opublikowano

Chcem mase przlozyc kolo raczki wlaczaia WOM a tn przewód co idzie na rozrusznik polaczyc z plusem na akumulatorze przez hebel.

Jakk to zrobie to przesle fotke :lol:

Opublikowano

gdzie tu więcej roboty? :lol: i tu, i tu musisz przerwać obwód i jakoś to zrobić. dwa kawałki przewodu o długości góra 0.5m najlepiej 50/70mm2, końcówka okrągła M10 albo M12, cyna, lutownica, odrobina taśmy izolacyjnej, no i najważniejsze - wyłącznik...

(biegun ujemny akumulatora) > wyłącznik > (korpus ciągnika)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

a panowie czy na minusie musi być ten wyłącznik i masy i do czego on by posłużył, bo za bardzo się nie znam na elektryce a chciałbym w niedalekiej może przyszłości założyć alternator.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v