Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja polecam lać ten co lejesz do innych swoich maszyn lub zmienić w tamtych bo jak będziesz mieszał oleje to ci się mleko w skrzyni zrobi bo jak masz w każdym ciągniku inny olej to jak będziesz ciągał jedną przyczepę wszystkimi ciągnikami w gospodarstwie nie licząc sąsiadów którzy lubią pożyczać więc pomyśl nad zmienieniem oleju we wszystkich przyczepach prasach itp pzdr.

Opublikowano

No dobra ale w innych ciągnikach będziesz miał olej taki sam jak w tym wiem coś o tym bo mam praktyki w takim warsztacie rolniczym którzy zajmują się głównie regeneracją podnośników i najczęstszą przyczyną oddawania podnośnia na gwarancji jest mieszanie oleju i uszczelnianie silikonem lecz za silikon nie uznają gwarancji.

Opublikowano

Podepnę się pod temat biggrin.gif -dzisiaj kupiłem sobie beczułkę oleju przekładniowego,dokupiłem olej do zwolnic (Fuchs Gear LS 90) no i ciekawostka-serwis poinformował mnie że ten olej idzie teraz też do przedniego mostu (zawsze lałem przekładniowy)-wie ktoś coś na ten temat ?

No i druga sprawa-jak sprawdzałby się olej przekładniowy (Hydramot 1040 MC) w układzie hydraulicznym C-360 ?biggrin.gif

Opublikowano

Orientuje się może ktoś z użytkowników John Deere ile oleju wchodzi do skrzyni JD 2130S??? Deeler JD powiedział mi, że wchodzi 55 l, w co nie chce mi się wierzyć...

Opublikowano

@jaro co do 60 to trochę może była by głośniejsza skrzynia bo niestety ten olej nie jest tak gesty jak hipol, i ma mniejsze właściwości tłumiące

 

PS w JD masz ten Hydramot?

Opublikowano

Orientuje się może ktoś z użytkowników John Deere ile oleju wchodzi do skrzyni JD 2130S??? Deeler JD powiedział mi, że wchodzi 55 l, w co nie chce mi się wierzyć...

 

Wydaje Ci się że dużo czy mało? U mnie w 100 konnym JD wchodzi 50 l także u Ciebie może być 55 l bo starszy model. Moja rada kup 60 l jak Ci zostanie będziesz miał na ewentualne dolewki :)

Opublikowano

To ta skrzynia może być jeszcze głośniejsza ?biggrin.gif -co do Hydramotu to owszem-ale teraz będzie coś co się nazywa Hy-Guard w ładnej,twarzowej beczułce biggrin.gif .Pytam się bardziej o ten LS 90 czy aby na pewno będzie to pasować do przedniej osi-Hydramot 1040 pasuje do osi z LS a na tym z kolei napisane jest że do osi biggrin.gif (ale nic o LS)

Opublikowano

Wydaje Ci się że dużo czy mało? U mnie w 100 konnym JD wchodzi 50 l także u Ciebie może być 55 l bo starszy model. Moja rada kup 60 l jak Ci zostanie będziesz miał na ewentualne dolewki :)

 

Wydaje mi się że dużo. Kupiłem już dokładnie 58 litrów, bo utargowałem dodatkowe 3l u sprzedawcy. Spuściłem u siebie w ciągniku stary i zeszło tylko ok. 28 l. I teraz nie wiem, czy zleciał cały olej, czy jeszcze jest jakiś "ukryty" korek spustowy (znalazłem 2). Czy był aż tak niski stan? Ale wszystko dziłało. Stan był poniżej stanu minimalnego (na odpalonym silniku). Nowego jeszcze nie wlałem, bo boję się, że stary jeszcze gdzieś został.

 

Im starszy tym wiecej wchodzi?

Opublikowano

Jak na odpalonym silniku? :) Tak sprawdzałeś stan? :)

 

Zdejmij tylny zaczep i obejrzyj dokładnie spód traktoru, albo zadzwoń do swojego dilera i zapytaj oni mają w komputerze instrukcję to poszukają.

Opublikowano

Jaro olej hydramot z całą pewnością możesz lać do c360, ja do swego byłego MF255 i U330 lałem olej z wymiany od fenda po 1000h. Hydraulika w ciagnikach działała poprawnie. Tylko w C330 trochę wałek się pocił, ale to chyba ze starości bo nie pamiętam jak było wcześniej. Co do oleju Fuchs TYTAN GEAR LS90 ja go leję od 2002r do osi przedniej i zwolenic przednich w Fendzie. Tak mi zalecili serwisanci na pierwszym przeglądzie i tego się trzymam.

A tu podaję aktualne ceny NETTO na oleje FUCHS z hurtowni w białymstoku

 

1) olej Tytan Cargo 1040MC FUCHS 60L - 875,40

2) olej Hydramot 10W40 MC 20L - 279,60

3) olej Tytan Gear LS90 20L - 382,60

4) olej Tytan Gear 80W90 20L - 185,24

Opublikowano

Może trochę źle się wcześniej wyraziłem. Chodziło mi o to, że zanim spuściłem olej sprawdziłem stan na miarce, na zgaszonym silniku było znacznie ponad stan, około 3 cm ponad górną kreskę, a po odpaleniu silnika spadł poniżej dolnej kreski ok. 1-1,5 cm. Nie chciałem dolewać, bo i tak olej nadawał się do wymiany, więc spuściłem i zleciało mi tylko 28 l.

Dealer z którym rozmawiałem nie bardzo wiedział jak się wymienia olej (tzn. powiedział tylko, że się spuszcza stary i wlewa nowy, ameryki nie odkrył). Ale podzwonię jeszcze po innych, w końcu jest ich kilku w Polsce.

Opublikowano

Podepnę się pod temat biggrin.gif -dzisiaj kupiłem sobie beczułkę oleju  przekładniowego,dokupiłem olej do zwolnic (Fuchs Gear LS 90) no i ciekawostka-serwis poinformował mnie że ten olej idzie teraz też do przedniego mostu (zawsze lałem przekładniowy)-wie ktoś coś na ten temat ?

No i druga sprawa-jak sprawdzałby się olej przekładniowy (Hydramot 1040 MC) w układzie hydraulicznym C-360 ?biggrin.gif

 

 

LS 90 to jednozakresowy olej mineralny zalecany głównie do stosowania w mechnizmach różnicowych o zwiekszonym tarciu, wiem że niektóre JD posiadały w przedniej osi takowy i wymagały oleju LS.

@jaro co do 60 to trochę może była by głośniejsza skrzynia bo niestety ten olej nie jest tak gesty jak hipol, i ma mniejsze właściwości tłumiące

 

PS w JD masz ten Hydramot?

 

 

Hipol 80W w tempearturze 100 st.C ma lepkość ok. 10 mm/s2, natomiast olej klasy 10W40 w tej temp. bedzie miał lepkość w granicach bodajże 12,5 - 16,3 wg normy SAE, także potocznie mówiąc będzie gęstszy niż Hipol, za to w temp. ujemnych moze zachowywać większą płynność ale to musiałbym sprawdzić bo nie pamiętam dokładnie. Jednak tak czy inaczej jest to olej wielozakresowy, także jednozakresowy generalnie nie ma do niego startu. W skrzyni C360 będzie ok., napewno lepszy niż Hipol 80W, w U-912 miałem kiedyś jakiś stuo lub utto z fergusona i miło chodziło dopuki sie nie spuścił na glebe :) Hydramot można traktowac jak "przekładniówkę" o mocno rozszerzonym zastosowaniu i tyle :)

Opublikowano

@Palax-dzięki za poradę-jestem jednak pewien że w osi mam 1040 MC-no ale ewentualnie zmienię go na ten LS.

@Mirasek-niestety-konkretnie ten olej będzie jednak gorszy do C-360 biggrin.gif - z racji przepracowania-nie za ciekawie wyglądał po spuszczeniu-no ale nie ma się co dziwić-często gęsto ten ciągnik za lekko nie ma.Mechanizm różnicowy tego typu o którym pisałeś chyba posiadam-piszę "chyba" bo jak mi tam coś świta to w takim mechanizmie koła po pokręceniu obracają się chyba w tym samym kierunku ?-u mnie w odwrotnym-czyli tak jak w zwykłym.

@ARQ-jak spuszczałeś olej to miałeś wajchę zakresów w położeniu neutralnym ?-zlokalizowałeś wszelkie korki ?-dodatkowo możesz podnieść z lekka przód wtedy co nieco powinno jeszcze wypłynąć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez martinezo
      Witam.
      Zwracam się z pytaniem, jakim środkiem lub olejem konserwujecie swoje maszyny po zakończonym sezonie??
      Wiadomo, że najpierw trzeba maszynę dokładnie umyć, ale jak już wyschnie to stosujecie jakąś powłokę ochronną np. z jakiegoś oleju?? jeśli tak to, proszę o wskazówki jaki środek najlepiej zabezpiecza przed korozją elementy robocze i lakier maszyny (pomijamy olej przepracowany).
      Pozdrawiam użytkowników
    • Przez MFargo
      Ile jest w filtrów od hydrauliki w Massey Ferguson 2 czy 3 i jakie zamawiacie?
    • Przez przemek111447
      Witam.slyszałem ze jest dobrym rozwiazaniem dolanie benzyny do oleju napedowego w ilosci 5l na 70l oleju napedowego.Czy to dobre rozwiazanie i czy ktos to praktykował?A moze macie inne rozwiazania o ktorych nie wiem .....chetnie poczytam o tym i moze cos innego wybiore.Takie rozwiazanie z benzyna chce zastosowac w zetorze 7340 z 2003r i 3 letniej 110km forterze.
    • Przez jgcentrum
      Szanowni Państwo,
      W przypadku zapotrzebowania na wszelkiego rodzaju filtry (m.in. powietrza, oleju, hydrauliczne, przemysłowe) oraz łożyska, uprzejmie proszę o przesyłanie zapytań ofertowych. Z przyjemnością przygotujemy dla Państwa indywidualną ofertę dopasowaną do potrzeb.
      W razie pytań służę pomocą.
      Z wyrazami szacunku,
      [Twoje imię i nazwisko]
      JG Centrum Techniczne
      📞 +48 453 238 260
      📧 kontakt@zaopatrzenieprzemyslu.pl
      🌐 www.zaopatrzenieprzemyslu.pl
      Zapraszam również do zapoznania się z filtrami na naszym sklepie allegro link poniżej:
      https://allegro.pl/uzytkownik/Jgcentrum

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v