Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No to tak: może mi ktoś wyjaśnić czy jest różnica między alternatorem i prądnicą. I czy jeżeli mam włączone światła to wydajność ładowania wzrasta czy jest tako sama? No i jaka powinna być moc alternatora w np: 330? Bo w T25 mam 400W i mogłoby być trochę więcej bo czasem się nie wyrabia. :lol:

Opublikowano
No to tak: może mi ktoś wyjaśnić czy jest różnica między alternatorem i prądnicą. I czy jeżeli mam włączone światła to wydajność ładowania wzrasta czy jest tako sama? No i jaka powinna być moc alternatora w np: 330? Bo w T25 mam 400W i mogłoby być trochę więcej bo czasem się nie wyrabia. :lol:

alternator daje w impulsie ok 70A a prądniaca nie wiecej jak 7A

Co do wydajnosci:

pradnica nigdy nie nadaży za poborem mocy w obwodzie, zazwyczja jej sprawność to ok 30 % dostarczanej mocy ,ale alternator jak dostanie prąd wzbudzenia to walnie taki amperaż ze hoho...

 

Drodzy koledzy kto teraz ma pradnicę w ciagniku poprostu NISZCY AKUMULATOR-nigdy nie zostanie on doładowany!!!!!!!!! i jak sie okazuje 2-3 latka i baterie do wymiany!!!!

Opublikowano
Ja jak miałem w c-330 prądnice to akumulator 3 lata a jak mam alternator to dużo dłużej mam akumulator.Więc napewno prądnica jest słabsza

Dokładnie,jakby nie patrząc prądnica niszczy akumulator!!! zasiarcza aku-baterie

Opublikowano
alternator daje w impulsie ok 70A a prądniaca nie wiecej jak 7A

Co do wydajnosci:

pradnica nigdy nie nadaży za poborem mocy w obwodzie, zazwyczja jej sprawność to ok 30 % dostarczanej mocy ,ale alternator jak dostanie prąd wzbudzenia to walnie taki amperaż ze hoho...

 

Drodzy koledzy kto teraz ma pradnicę w ciagniku poprostu NISZCY AKUMULATOR-nigdy nie zostanie on doładowany!!!!!!!!! i jak sie okazuje 2-3 latka i baterie do wymiany!!!!

No dobrze w T25 jest chyba alternator i na liczniku przy 3/4obrotów pokazuje +30 czyli max a jak załączę wszystko to przy pełnych obrotach jest +2. Już nie mówie co jest na wolnych ;) Chodzi mi o to aby na wolnych obrotach aq był bardziej doładowywany. I ten alternator jak go rozebrałem to on ma w środku tylko wirnik bez szczotek, i to jest chyba zaleta bo zepsuć się mogą tylko łożyska :lol:

Opublikowano
No dobrze w T25 jest chyba alternator i na liczniku przy 3/4obrotów pokazuje +30 czyli max a jak załączę wszystko to przy pełnych obrotach jest +2. Już nie mówie co jest na wolnych ;) Chodzi mi o to aby na wolnych obrotach aq był bardziej doładowywany. I ten alternator jak go rozebrałem to on ma w środku tylko wirnik bez szczotek, i to jest chyba zaleta bo zepsuć się mogą tylko łożyska :lol:

 

jesli chodzi ci o to co piszesz -regulator napiecia powinien to zredukować-spadek napiecia w instalacji-wieksze ładowanie...niemniej stan aku tez jest brany pod uwagę

Opublikowano
np od Żuka + regulator za 12 zł

a do 60' też by pasował ten alternator?

bo po 9 latach na 1 prądnicy i 1 parze akumulatorów :lol: to czas na zmianę

Opublikowano

Spokojnie do C360 zapodacie alternator od żuka, fso ,lub każdy inny który pracował z akumulatorami powyżej 60Ah .Ja w 60 od kilku lat mam od żuka z zegarem (amperomierzem) naprawdę daje rade.Pozdrawiam Piotr.

Opublikowano
jesli chodzi ci o to co piszesz -regulator napiecia powinien to zredukować-spadek napiecia w instalacji-wieksze ładowanie...niemniej stan aku tez jest brany pod uwagę

A mi na amperomierzu wtedy pokazuje mniejsze ładowanie. Czy tak ma być czy jest dobrze? (sorki że tyle pytań zadaje ale coś ostatnio ciężko mi wszystko do głowy przychodzi)

Opublikowano
A mi na amperomierzu wtedy pokazuje mniejsze ładowanie. Czy tak ma być czy jest dobrze? (sorki że tyle pytań zadaje ale coś ostatnio ciężko mi wszystko do głowy przychodzi)

 

jesli masz dobry akumulator ładowanie moze byc mniejsze -niemniej napięcie ładowania powinno byc ok 14,2 - 14,5V.

parąd łądowania rózny nawet 5 do 15A w zalezności od stanu akumaltora

 

Elektrotech masz gg jak masz to podaj numer bo mam pare pytań a nie chce zaśmiecać forum!!!!!!!

9405729

Opublikowano

Alternator różni się tym od prądnicy, że wytwarza napięcie trójfazowe, które jest następnie prostowane do napięcia stałego. Przy takiej samej masie alternator może wytworzyć więcej energii. I pojazdy wyposażone w alternator nie powinny pracować bez akumulatora.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Witam. Oczywiście prądnica może w pewnych warunkach niedoładować akumulatora ale tylko dlatego, że nie wystarcza jej mocy, i nie można mówić, że zasiarcza akumulator. Gdyby na przykład założyć alternator o mocy prądnicy (150 W w C-360) to również niedoładowałby akumulatora. I odwrotnie gdyby prądnica miała moc alternatora np. A 124 (około 600 W) ładowała by bardzo dobrze. Oczywiście nie twierdzę, że prądnica jest lepsza od alternatora ale chcę wykazać, że można je porównywać tylko wtedy gdy będą miały takie same moce. A swoją drogą alternatory zwyciężyły dlatego, że do ich produkcji zużywa się trzy razy mniej miedzi i żelaza niż do produkcji prądnic o takiej samej mocy.

Opublikowano

Zgadzam sie z toba. Gabaryty pradnicy 600W były by ogromne do wielkości takiego samego alternatora. A cena :P

Najwieksza zaletą alternatorów jest to że zaczyna ładowac przy niskich obrotach silnika co niestety pradnica nie potrafi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v