Skocz do zawartości

budowa przyczepki samochodowej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam i ja dołoże swoje 3 grosze to tematu , ponieważ w zeszłym roku zbudowałem przyczepkę tzw.lekką czyli DMC750 kg .jest to przyczepka 2x1.10m i plandeka na 1.60m ,dwie burty otwierane(przód i tył),zastosowałem oś skrętną taka jak w oryginalnych np.niewiadów oczywiście oś ma homologację do 750kg bo są też mniejsze, felgi i opony miałem jakieś od sam.osobowego ,zaczep kulowy (musi mieć homologacje też na 750kg conajmniej)poza tym światła odblaski obrysowe, błotniki plastikowe,podłoga ze sklejki i tyle. teraz parę spraw bardziej poważnych czyli jak to ugryźć. najpierw wykonałem całą przyczepę potem zgłaszasz sie do wydz. komunikacji celem wydanie zaświadczenia do rejestracji SAM-a ,potem opinia rzeczoznawcy,nabicie numeru ramy i przeglad zerowy(bezterminowy,ale tylko dla przyczep tzw.lekkich czyli o masie dopuszczalnej do 750 kg),dostajesz tablice próbną ,czerwoną i dowód na 1 mieś. potem twardy i ładną biała tablicę;-) ale niestety wszystkie akty prawne okupionę są kwotą ok 600zł( sama opinie ze zdjęciami ok 300zł) no ale sprawy urzędowe to jest najtrudniejsza część całej pracy, wiec jak wykonasz to już są twoję widzi misię,ja mam jak mówiłem 2.00x 1.10x 0.50m bez plandeki blacha ocynkowana na burtach a profil 25x25 na całej ramie. długość od zaczepu do przedniej burty to ok 1.20m, ale jeśli chcesz coś dłuższego czasem przewieźć to zrób sobie chociaż 1.50m. na temat warunków dopuszczenia do ruchu to podtsawowe kryteria są do znalezienia na googlach( szczególnie chodzi o oswietlenie) i na sam koniec jeszcze 1-no przyczepa musi podązac symetrycznie za samochodem żeby nie robiła śladu bardziej z prawej lub lewej strony, jeśli nigdy nie spawałeś lub jesteś słaby w temacie ,to sie moze zastanów jeszcze raz ,bo taka konstrukcja musi pewne obciążenia przenosić i nie da sie tak byle jako "posmarkać". jesli masz jakies pytania jeszcze to odpowiem z miłą chęcią.strzałeczka :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Opublikowano (edytowane)

Z zaczepem się zgodzę mamy robić przednią burtę też otwieraną ale zaczep pozostanie jak w poprzedniej, przez 20 lat się zamortyzowała i tylko skrzynia będzie wydłużona o 0,5 metra od poprzedniczki ( z poprzedniczki oś i zaczep).

Edytowane przez Sadek
Opublikowano (edytowane)

Koła na zewnątrz to by wychodziły poza ślad samochodu, a robiąc koła w środku mamy 2,65 m2 powierzchni podłogi przy tej samej szerokości jakby koła były na zewnątrz to mamy 2 m2. Czyli w tym przypadku zyskujemy ok. 0,65 m2 zysku.

 

Celem jest aby koła miały ten sam ślad co samochód gdyż wiemy jak wyglądają drogi zimą i wtedy jak jest ślad za samochodem to dużo lepiej się prowadzi.

Edytowane przez Sadek
Opublikowano

Chyba lepiej było dać koła na zewnątrz i jakieś błotniki plastikowe,ale to tylko moje zdanie.

ja muszę tutaj kolegę poprzeć ,również uważam ze takie ustawienie osi niepotrzebnie komplikuje cały projekt a przede wszystkim warzy .Ja wychodziłem z założenia żeby masę "na pusto" utrzymać na minimalnym poziomie,dlatego m.in wykonałem ramę z cienkiego profilka (25x25) ale za to w formie kratownicy, trochę więcej docinania i zabawy ale lubię "rzeźbić" w metalu no i masa netto wynosi 140 kg dla przyczepy 2.00x 1.10 .a poza tym to uważam że nakładu sił i środków poniesiony na takie właśnie wpuszczanie osi do środka nie zrekompensuje ci minimalne zwiększenie powierzchni ładukowej ,tym bardziej że zwężasz burty przód i tył. a tak na marginesie to np.w oryginalnej niewiadów 2.50x 1.25 też są koła za burtami i w kilku samochodach osobowych wystają za obrys tegoż i jakis to nikomu nie przeszkadza( pryblem jest z cofaniem jak ma plandeke wysoką ale to inna bajka) .w każdym razie ze swej strony radzą ci to jeszcze przemyśleć .pozdro . --

Opublikowano

Każdy swoje rozwiązanie chwali, zależy co wozimy jeżeli koła miały by być na zewnątrz to szerokość z kołami to by było ok. 190 cm. a to jest już szeroko.

 

Wystawanie za obrys nie przeszkadza ?????? Mieszczę się autem mieszczę się i przyczepką.

To tak jak bez różnicy jazda kombajnem z chederem czy bez?????

 

Odnośnie burt, są zwężone o błotniki ale nie miałem takiego ładunku aby się nie zmieścił przez burty.

 

Wpuszczając koła w środek zyskuję 1 m2, czy to jest mało ?????, a "rzeźbienia" nie tak dużo.

Analogicznie masa Mojej do Twojej to 190 kg (licząc m2 powierzchni użytkowej, skończę to zważę.

Opublikowano

kolego Sadek ,nie twierdzę że jestem absolutną alfą i omegą po prostu przedstawiłem mój punkt widzenia. jeśli chcesz zrobić sobie koła wpuszczane to ok,to ci na pewno pozwoli wozić np. większa ilość worków z paszą (patrzę na zdjęcie),ale np jeśli bEdziesz miał coś dłuższego niż przyczepka to włożysz tylko tyle na ile ci pozwoli szerokość burt tylnej i przedniej a reszta miejsca i tak pozostanie nie wykorzystana.czyli w sumie wszystko się rozchodzi o to co kto ma zamiar na swojej przyczepce wozić.ja wolałem mieć prostokątna przestrzeń ładunkową a jak mam coś większego lub wyższego to spinam pasami i już. tak na marginesie to pomyśl o zaczepach dla pasów transportowych np. w podłodze,przydają się :D pozdo

Opublikowano

Wszystko się zgadza o zaczepach myślałem ale na giełdzie nie było i na razie jest bez.

 

Odnośnie długich ładunków to bywa różnie bo borta 1 m szerokości, ogólnie taki kurs po paszę trafia się może 1 na 2 lata, wiadomo nigdy nie wykonamy takiej przyczepki żeby nas nie zawiodła przy ładunku. Na skrzyni 1,5 m długiej woziłem 3 m rynny, jakbym miał z tym jechać przez miasto to bym się zastanawiał ale z obrzeża spokojnie przywiozłem.

Opublikowano

Wujek zrobił sobie przyczepkę do wożenia taśmociągów. Bez problemu wozi konstrukcje po 7-8 metrów na skrzyni 2,2 m. Pod przyczepką na środku puścił rure do której jest z przody zamocowany zaczep do haka i ramiona od zaczepu. Jak potrzebuje coś przewieść to odjeżdza całą skrzynią z ramionami w tył i je blokuje na rurze. Coś w stylu rozsuwanych wozów

Opublikowano

Ja właśnie zabieram się za przyczepkę. Skrzynia 2,5 x 1,35 m, oś z opla dostawczego na resorach, będę rozcinał i poszerzał. Rama profil 60x40x3 i 40x40x3. Konstrukcja burt z kątownika 25x25 i blachy trapezowej. Stal plus akcesoria plus instalacja już wyniosły mnie 700 zł, a do tego jeszcze dojdzie płyta na podłogę (chyba OSB) i farba do pomalowania. Za to przyczepka będzie solidna, że hej. Wiadomo, że taka szerokość wymaga trochę więcej nakładu na oświetlenie, ale za to paleta wejdzie bez problemu. Rozrysowałem sobie całość w Alibre i jeśli wyjdzie mi choć w 1/3 tak ładnie jak na projekcie to będę zadowolony.

No i oczywiście spawanie elektrodą a nie migomatem, bo przetop musi być konkretny.

Opublikowano (edytowane)

A to migomat nie jest do spawania tylko do klejenia ?????

 

Jeszcze taka minimalna uwaga jeżeli robimy przyczepkę i kompletujemy też oś to można by było się pokusić o takie piasty aby koło zapasowe pasowało nam od autka które będzie je ciągało, oszczędzi to nam na dodatkowym uchwycie do koła i obniży koszty jak i masę przyczepki.

Edytowane przez Sadek
  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez aniszek1
      Witam,
      Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym malować aby było dobrze
       
      Mam kilka sprzętów do pomalowania mianowicie:
      1: stare pługi -stan: farba oryginalna z odpryskami zadrapaniami i rdzą.
      2: sanki do bel, kulek,  - stan: sama stal bez żadnego podkładu ani farby w tej chwili cała pokryta rdzą.
      3: nowa dwukółka dopiero co pospawana - stan: stal nowa hutnicza ze składu więc gdzie nie gdzie trochę nalotu rdzy - zwłaszcza na belkach stalowych.
       
      Jakie efekty chce osiągnąć:
      - zabezpieczyć i odnowić maszyny aby nie rdzewiały,
      - farba na maszynach nie wyblakła za 2 lata. Maszyny będą pracowały w różnych warunkach deszcz, słońce, mróz
      - nie dało się tak łatwo sprzętów uszkodzić, zadrapać, porysować etc.. Wiadomo są to sprzęty rolnicze nie samochód wiec nikt nie będzie na nie dmuchał i chuchał.
       
      No i teraz od początku:
      To że trzeba oczyścić materiał ze rdzy i starych odprysków farby (czy cała farbę zdzierać?), potem odpylić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną to to wiem. Dalej nie wiem jaki podkład użyć? PROTECT 360 - PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY, Unikor C, Urekor S Podkład Antykorozyjny śnieżki?  coś innego? - w żadnym ze sprzętów nie uda mi się w 100 % pozbyć rdzy czy to w zakamarkach czy innych miejscach trudno dostępnych. Piaskowanie odpada. Więc z tego co się orientuje inne podkłady odpadają.
      Dalej czy jak już podkład wyschnie to go mam zmatowić papierem? nakładać jeszcze inny podkład? chciałbym użyć farby poliuretanowej, bo z tego co się orientuje jest  najlepsza do maszyn, ciężko ją uszkodzić i takie tam . Tylko że jest jedno ale, na stronach producentów unikor-u urekor-u (swoją drogą to czym się te dwa podkłady różnią?)  nigdzie nie jest wyszczególnione że można na nie kłaść farbę poliuretanową. więc jak to jest?

      Więc podsumowawszy gdyby ktoś mądry mógł napisać co i jak zrobić aby było dobrze i dlaczego akurat tą farbę czy podkład użyć a nie inny  to był bym ogromnie wdzięczny.
    • Przez patrykrolnik11
      Witam,mam problem .Rozcieńczam farbę chlorokauczukową podczas malowania, i gdy dużo dodam farbę to farba spływa. Jeśli doleję mało  robi się pajęczynka. Proszę o pomoc !
    • Przez sandrii
      Witam czy da się jakoś przerobić ten siewnik konny na siewnik do kukurydzy czytałam stare wpisy ale żeby dopytać co i jak stworze nowy wpis 
      i dokładnie co to jest ten górny wysiew?
    • Przez ursucolo1214
      Witam, ja zapytaniem czy da się przerobić Tur 1 na 3A z siłownikiem od cyklopa.

      Tur ten będzie pracował przy Ursusie c330. chcę już zlikwidować linkę z tego tura na rzecz właśnie tego siłownika 

      i też mam tutaj drugie zapytanie jaki by był najlepszy rozdzielacz dwusekcyjny do tego 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v