Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam. mam taki problem chce kupić mf rocznik 95 i mlodszy. czytalem fora o skrzyniach i szczerze powiem nie wiem co z tymi skrzyniami jaka wybrac która jest najmniej awaryjna i onbawiam sie troche ze moge potem słono zaplacic za remont. jest jeszcze opcja kupienia new hollanda. mam mf 590 na mechanicznej i jak gadalem z mechanikiem to pow ze jak mf to mechaniczna skrzynia bo te automatyczne to koszty napraw i awaryjne. mógłby ktos wytlumaczyć mi jaka jest zasada działania tych skrzyn. znajomy ma new hollanda t 6050 i ma tam tak ze jak ustawi automat to traktorek sam prrzłacza sobie kolejne biegi. a slyszalem ze sa tez takie skrzynie ze sa zakresy na kazdym biegu ale biegi przełacza się z uzyciem sprzęgła a jedynie zakresy przechodza same tzn bez sprzegła. a i jeszcze jedno ten moj mf 590 ma chyba zablokowany 4 bieg wie ktoś jak zdjąć tą blokadę. znalazlem w necie ze powienien mieć 4 do przodu plus wsteczny razy dwa. dzieki za info

Opublikowano

Skrzynia dynashift - jeździłem ciągnikiem z taką skrzynią, Fajna skrzynia bo 4 biegi przełącza się bez sprzęgła ,Czyli są 4 biegi podstawowe na żółwiu i zającu plus na każdym biegu są 4 nadbiegi przełączane bez sprzęgła wajchą za kierownicą.

 

Skrzynia powershif - Posiadam takową w swoim MF ja mam akurat 32x32 plus powershift nie jest zła jest jeden półbieg włączany guzikiem na gałce (w starszych na desce jest przycisk).

 

Co do speedshift to nie wiem .

 

Pozdro

Opublikowano

no ja mam 3 ale wyraźnie jak sie przelacza biegi to wpada na 4 bieg a nie mozna go zapiac tak jakby mial blokade. a o wzmacniaczu nic nie wiem zeby cos takiego mial. no chyba ze to co ja nazywam biegami polowymi popularnie nazywanymi w ursusuach to jest wzmacniacz.

Opublikowano

rozumiem moj mf jest z 82 roku wiec nie wiem ale nie ma tam nic takiego wiec to pewnie jest skrzynie 12+4. a tak w ogole to jak rozumiec te oznaczenia 12+4 czy 16+16. mniej wiecej sie orientuje ze np 16+16 to jest taka skrzynie z 4 biegami a na kazdym z nich 4 zakresy plus rewers co daje 16 do przodu i 16 do tyłu ale nie wiem dokladnie czy dobrze czaje. no i np 32+32 to tez tak jest?

Opublikowano

Nie mam fergusona ale zdawało mi się ze były dwa rodzaje skrzyń:

16/16- czyli 4 biegi główne 2 zakresy (jak ja to nazywam terenowe i szosowe) i jeden półbieg - SPEEDSHIFT

32/32- czyli 4 biegi główne 2 zakresy i 4 półbiegi - DYNASHIFT

Czy czasem tak nie jest?

Opublikowano

zawsze myslalem ze Dynashift to 16/16 czyli 4 biegi i na kazdym 4 polbiegi bez zadnych grup a do tego rewers. w MFach 61xx sa 2 dzwignie zmiany biegow i jedna przelacza sie biegi glowne (1,2,3,4) a na drugiej jest tylko rewers (skrzynia Dynashift) a przy kierownicy sa polbiegi. a ta skrzynia 32/32 to powershift czyli na jednej dzwigni 4 biegi, na drugiej 4 grupy (ABCD) i wlacznik polbiegu na dzwigni. najlepiej zeby wyjasnil to ktos kto ma MFa.

 

wszystko mi sie chrzani... na dzwigni glownych biegow jest jeszcze narysowany zolw i zajac, jak to sie przelacza??

Gość Profil usunięty
Opublikowano

W Dynashift są 4 biegi, na kazdym biegu mamy 4 półbiegi(przełączane dźwigienką pod kierownicą).Ma też reduktor polowe-szosowe(przełączane elektrohydraulicznie, tylko na postoju). Daje to nam razem 32 biegi(4*4*2)

Opublikowano

Pytanko a mianowicie jeśli mam 4 biegi normalnie + wolna i szypka skrzynia ( A i B ) oraz przełącznik na błotniku ( to jest przełącznik półbiegów ? czy coś innego ? i mogę go włączać bez sprzęgła czy koniecznie z sprzęgłem ?? ) to moja skrzynia to 32x32 powershif ?? jeśli wszystko dobrze zrozumiałem

Opublikowano

jak masz na drążku rewersu A i B to masz na bank 32x32 a na desce półbieg który załanczasz bez sprzęgła poza tym już było o tym dokładnie na forum nawet sam o załanczanie półbiegu pytałem.

Opublikowano

witam mam MF 3060 i ma skrzynie powershift tylko że nie działa facet od którego go kupiłem powiedział że powershift nie działa powiedział że go jakoś zaślepił. jak to naprawić i co ten powershift daje?

Opublikowano

Muszę Cię zmartwić . Po pierwsze nie masz skrzyni Powershift. Po drugie nie masz półbiegu. Po trzecie ciekawe co facet zaślepił. No i na koniec wisienka na torcie - czy ten ciągnik wogóle miał wzmacniacz momentu obrotowego?

Opublikowano (edytowane)

Witaj :) Powershift to inaczej wzmacniacz momentu obrotowego. Masz trzy przyciski po prawej stronie jeden od napędu, drugi blokada i trzeci powinien być właśnie od wzmacniacza . Wciśnięty jest wyłączony i ciagnik jedzie szybciej natomiast gdy wyciśniemy ciagnik zwolni żeby zwiększyć moment obrotowy. Ale jak to można zaślepić to nie wiem ... może z tym gubieniem cisnienia chodziło że załączał sie w czasie jazdy... nie mam pojęcia :)

@ mirro u mnie też na szybie mam naklejkę i pisze powershift :)

Edytowane przez Lukash3060
Opublikowano

Sprawa wydaje mi się ewidentna. Oto po prostu zakończyly żywot uszczelnienia tłoka dociskającego tarcze w obudowie przyspieszacza. ten tłok raz jest dociskany przez 17bar a wraca pod ciśnienien smarowania skrzyni.

Jedno z tych uszcelnien kostuje około 300PLN. + koszt montażu czyli rozpołowienie ciągnika no i mamy wynik który moze zachecic do odcięcia dopływu oleju do zaworu sterującego i jak najszybszej sprzedaży maszyny.

Ale to tylko moje zdanie i to nie zawsze trzeźwe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v