Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.

1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)

2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??

3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??

Opublikowano

Na pewno kręci się lżej niż C 360 z turem. Z Hydrametu są dobre. Kup sobie z rozdzielaczem 2 sekcyjnym, bo zawsze wygodniej do układania bel.

Opublikowano

Z hydrametu byłby ok. jak napisał karuś warto dokupić rozdzielacz 2-sekcyjny, mój sąsiad ma taki i nie narzeka, że się ciężko kręci.

Czy się będzie ciężko kręcić zależy też od tego czy będzie robił w błocie czy na utwardzonym terenie.

Opublikowano

osobiści polecam tur POLMOT z Biedaszek Małych. Sprawuje sie ok. mam i chodzi fajnie. Polecam przeróbkę hydrauliki na zew pompę. Można wtedy 2 sekcje wmontować, oryginalna hydraulika trochę słaba jest.

Opublikowano

pisałem już to gdzieś. ale proszę bardzo:

 

rozwiązanie jest fajne ale nie praktyczne. Jeśli ciągnik będzie chodził po placu to nie ma problemu.

widziałem kiedyś, gdzieś jak koleś przyspawał zębatkę do koła pasowego na wale. Pompa była zamocowana pod wspornikiem przedniej osi i napędzana łąńcuchem. (dlatego nie praktycznie) obniża prześwit ciągnika i stwarza niebezpieczeństwo nawinięcia np. trawy.

 

rozwiązanie drugie: pompa napędzana paskiem klinowym (w c 330 jest podwójne koło pasowe. ) można wykorzystać np. Pasek sprężarki

plus- jak wciśniesz sprzęgło na maksa to i tak możesz pracować turem

 

rozwiązanie moje : ojciec kiedyś przywiózł z Niemiec pompę od niemieckiego trola którą zakłada się bezpośrednio na wałek WOM przy ciągniku. ma ono zatrzask automatyczny i zabezpiecza się ja przed niepożądanym obrotem łańcuchem .

plusy: duża wydajność

minusy : jak wciśniesz pedał sprzęgła to nie ma opcji sterowania turem.

Opublikowano

ja jeszcze nie mam u siebie tego rozwiązania. Tura mam dopiero parę miechów, i mam zamiar to stuningować, tylko jakoś czasu mało. Na razie się męczę ze standardową pompą. Po za tym nie mam tura przy 30 tylko przy 60 ale nie o to chodzi. Jak będę miał rozsądny rozdzielacz, i trochę czasu to mam zamiar sie tym zająć. Ale jak będę to robił to w żadnym wypadku z mostu oleju pobierał nie będę. Prościej zamontować jeszcze zewnętrzny zbiornik. Po za tym mam zamiar wymienić standardowe siłowniki na dwustronnego działania i zamontować hydrauliczny pochył łyżki

Opublikowano

kris14 z tym rozwiązaniem z pompa na WOM to słyszałem ze ludzie montują nie wielki baniak przy przeciw wadze....wszystko maja na szybko złączach(bo wiadomo ze dodatkowa pompa to tylko przy trochę większej pracy np.cały dzień przy rolkach) a wrazi potrzeby jechania z czymś szybko można odłączyć pompę (i przeciw wage)i sprawnie przełączyć przewody do standardowego zasilania...

 

 

Pozdro :)

Opublikowano

witam wznawiam temat bo rozwazam kupno tura do swojego ciapka czy takie co sa na allegro po 3500 zł opłacało by sie wziąść tur u mnie bedzie używany tylko do ładowania obornika do nieczego wiecej taniej wyjdzie mi niż kupowanie cyklopu itp prosze o wasze opinie

Opublikowano

Ja mam tura z Meprozetu no i jest w nim opcja hydrauliki lyżki.

Jeśli jest ktos bardzo wymagający do C-330 można zalożyc wspomaganie kierownicy, którego koszt wynosi jakies 3000pln.

Ja myslałem nad rożdzielaczem dwusekcyjnym+ Joystick.Koszt tego to jakis 1200pln.Tylko zostaje pytanie czy hydraulika papajca zdola temu wszystkiemu....

Opublikowano

chłopaki mam pytanie jak mam tura w 330 i jest on sterowany rozdzielaczem przy siedzeniu a jak bym podłączył siłownik 2 stronego działania do rozdzielacza na błotniku czy bede mógł nim sterować niezależnie

Opublikowano

tak. Rozdzielacz przy siedzeniu ma działanie jednostronne czyli do sterowania położeniem wysokości sie nada. Jeśli rozdzielacz na błotniku jest dwustronnego działania a raczej jest to tam możesz podpiąć sterowanie łyżką. Jedyną wadą jaką ja widzę może być komfort pracy, co innego jak są dwie dźwignie obok siebie, ale za to bardzo pprosto to można w ten sposób podłączyć i bez problemów

Opublikowano

Powiedzcie jak to nie jest z tymi turami do c-33OM i U-1012 jak sie orientujecie zaden nie ma przodka i jak to jest np na błocie albo przy wywożeniu gnoju jezeli juz tak wolałbym bo ciapka założyc tura ale czy to zdaje egzamin ?? Bo to troche dziwnie jak bedzie ciezar na przodzie błoto i trzeba skręcić doradzcie ;-)

Opublikowano

Wiec tak mam tura na c330 i jesli jest twarda nawierzchnia na której pracuje to idzie super szybciej niz cyklopem ale jesli jest tylko troche wiecej błota to juz jest meczarnia.Samo skrecanie to mozna pomagac sobie hamulcami ale co z tego jak ten traktor nie ma siły sie wyczołgac z pełnymi widłami np. obornika.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Na samym początku tematu @karuś napisał, że w c 330 z turem kręci się lżej kierownicą niż w c 360. Wie ktoś może dlaczego? Jak dla mnie to bzdura...

Opublikowano

witam wszystkich chciałbym sie czegoś dowiedzieć o ładowaczu czołowym TUR 9 do c330 chciał bym kupi taki i potrzebne mi jest parę informacji jaka może być jego cena i ile jest on sekwencyjny i czy pracuje on z krokodylem bo mi by sie przydał. do obornika.

Opublikowano

Witam. Mam pytanie czy da sie przerobić ładowacz w c-330 z 1sekcyjnego na 2sekcyjny bez zakładania dodatkowej popy na WOM-ie? Jak to zrobić i czy ktoś już próbował tak zrobić?

Opublikowano

jeśłi masz rozdzielacz dwustronnego działania na błotniku to nie ma problemu. Gdzieś w galerii są nawet zdjęcia. A w skrócie to wygląda tak wąż od podnoszenia całego tura czyli ramy wkręca się do złącza w tym rozdzielaczu którym steruje sie pozycją podnośnika, zaś dwa węże od regulacji kąta łyżki do rozdzielacza na błotniku

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



    • Przez Jamalek
      Witam
      W najbliższym czasie chciałbym pomalować felgi w ursusie 4514 rok produkcji 2000. Wie ktoś jaki kolor RAL mają oryginalnie te felgi. Chciałbym pomalować w kolor oryginału. Temat był już poruszany na forum ale nie mogłem znaleźć jednoznacznej odpowiedzi.
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v