Skocz do zawartości

T-25, schemat biegów


kubaguzik

Rekomendowane odpowiedzi

zgadzam się z tobą kolego hunter112. ja mam traktorek z 1976r ma on dwie dźwignie. jedna do wyboru biegu, położona bliżej lewej strony do sprzęgła, a druga z prawej bliżej siedzenia służy do włączania wstecznego i przełączania na biegi szosowe

 

 

2---Redukcyjny

|

5--- 1 ------|------ wolne

szybki | |

| |_

|_ Rw

Rs

 

Rs- wsteczny szybki

Rw-wsteczny wolny

 

wybieram bieg 1,2,5 a na drugiej dżwigni pozostaje luz na wolnych- jadę do przodu, wciskam na Rw i mam wsteczny

a gdy przełącze na szybkie to mam 6 na 5 , 4 na 2 i 3 na 1. Wciskam na Rs i mam szybkie wsteczne.

uwielbiam jazde na 6 do tyłu :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze ktos ma taki schemacik jak @Waldekps2 skrzyni dwubiegowej

Chyba dwuwajchowej ;) . W instrukcii od mojego jest właśnie taki schemat. Lewa dżwignia jest tam od zmiany biegów i są tak samo ułożone jak na tej jednowajchowej którą mam, a prawa dżwignia zmienia przód-tył i grupe. Czyli jest tak jak na zdjęciu które wstawiłem tylko, że oznaczenia I i II oraz Bp. i Bw. są umieszczone na osobnej dżwigni. Prościocha :P:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie już tak przyzwyczaiłem, że zmieniam wszystkie biegi bez patrzenia ;) . Mój wójek przerobił skrzynie na dwie wajchy. Powiedział że to koszt około 150zł i dzień dłubania. Drugą wajchą zmienia sie teraz biegi przód- tył.

Wiem że mój wujek też to robił w T25 to zapłacił około 300zł i jest wiele wygodniej dla niego to było utrudnienie bo ciągnik dużo robił jako główny w gospodarstwie a mój pracuje dwa trzy razy na miesiąc to mi się nie opłaca zmieniać bo może mój T25 będzie sprzedany.

 

A od którego roku zaczęli produkować skrzynie na dwie wajchy bo mój jest z 1986roku i jak go kupiłem(używanego) to miał jedną wajchę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

300zł to chyba razem z robotą ;) ? Z tymi wajchami to było tak, że te najstarsze roczniki miały dwie, później około 1979 (z tego roku są takie i takie wersje) roku "lepszono" i robili z jedną wajchą a spowrotem dwie wprowadzili gdzieś tak około '86-87roku ale niewiem dokładnie. Było to już inaczej rozwiązane niź w tych najpierwszych konstrukcjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ruskim zawsze jest dużo rozbierania ;) . Trzeba podłoge ściągać, olej spuszczać, hydraulike rozpruwać, dopiero można skrzynie otworzyć i za właściwą robote sie brać.

po co spuszczać olej, i rozbierać hydraulikę, największy problem to jest z blokada,i może z tym hamulcem ręcznym bo inaczej tej pokrywy od skrzyni nie da sie odkryć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ruskim zawsze jest dużo rozbierania ;) . Trzeba podłoge ściągać, olej spuszczać, hydraulike rozpruwać, dopiero można skrzynie otworzyć i za właściwą robote sie brać.

po co spuszczać olej, i rozbierać hydraulikę, największy problem to jest z blokada,i może z tym hamulcem ręcznym bo inaczej tej pokrywy od skrzyni nie da sie odkryć. ale jeden dzień to trzeba rozbierać i składać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jeden dzień to spokojnie trzeba poświęcić. Ja nie mam ręcznego, a przewodów od hydrauliki jak nie odejmiesz to jest trudno wyciągnąć chyba pokrywe a napewno jeszcze trudniej założyć bo jeszcze na uszczelke trzebauważac. Ja jak skrzynie otwierałem to wolałem je poodejmować, a z blokadą to jaki masz problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jeden dzień to spokojnie trzeba poświęcić. Ja nie mam ręcznego, a przewodów od hydrauliki jak nie odejmiesz to jest trudno wyciągnąć chyba pokrywe a napewno jeszcze trudniej założyć bo jeszcze na uszczelke trzebauważac. Ja jak skrzynie otwierałem to wolałem je poodejmować, a z blokadą to jaki masz problem?

bo ta blokada wystaje przewody hydrauliczne blokują ta pokrywę i nie można jej za wysoko podnieść i ciężko ja wyjąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe ;) , no widzisz dlatego ja wole je odjąć i mieć dobry dostęp. Wtedy blokada nie przeszkadza. A olej to miałem z hydrauliki na myśli żeby upuścić troche to tak sie nie leje po wszystkim jak odejmuje przewody.

a często ci sie zakleszcza skrzynia???? bo u mnie to ani razu sie nie zakleszczyła od nowości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby odblokować to chyba wystarczy po bokach skrzyni poodkręcać te podłużne dekielki pod którymi są wałki z wodzikami i popchnąć któryś z nich w jedną lub w drugą strone. Podobno jakieś podkładki sie podkłada i problem z blokowaniem znika. Może ktoś to robił to niech napisze. Napewno sie to komuś przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Nie wiem jakie są objawy blokowania skrzyni u was. U mnie działo się to raz w roku. Powód był jeden, zresztą już o nim pisałem w innym wątku. Wystarczyło podszlifować pokrywę skrzyni biegów tam gdzie trzeba-od tej pory żadnego problemu. Jeśli chodzi o odblokowanie to wg mnie odkręcanie pokryw osi z zębatkami nic nie da. Trzeba po prostu odkręcić boczą pokrywę wodzików (u góry skrzyni pod hamulcem) wcisnąć sprzęgło (o ile blokada wodzików jeszcze działa) i potraktować je jakąś rurą (przepchać bo ona czasem stają w pozycji „międzybiegowej” nazwijmy to tak). Mogę się mylić bo nigdy tak nie miałem potrzeby odlokować skrzyni ale znajac tą skrzynię myślę, że to dobre rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adi972
      dlaczego w ruskim jak wrzucam wsteczny i na 1 to coś huczy
    • Przez mufa15
      Witam, jak podłączyć świecę żarową razem z kontrolką, mógłby ktoś wrzucić zdjęcie podłączenia u siebie jak ma?.

    • Przez maxxxior
      Cześć Panowie. Sprawa wygląda następująco. Ojciec podjął się rozebrania bloku silnika w celu wymiany cylindró, tłoków, wału, panewek itd. Ogólnie chce zrobić generalny remont. Ja się na tym tak średnio znam, ale chcę żebym mu pomógł. Pierwsza sprawa to czy te zestawy naprawcze po 2tyś zł na allegro są dobre? Ciągnik nie będzie jakoś dużo użytkowany, raczej sporadycznie. Do pomocy i złożenia tego wszystkiego ma przyjechać wujek który kiedyś remontował takie silniki. Na co zwrócić uwagę przy zakupie takiego zestawu naprawczego i czy sama naprawa jest bardzo trudna? A może macie do polecenia jakiegoś mechanika w okolicach Skierniewic który by przyjechał pomóc to złożyć, albo najpierw przyjechał obejrzeć, coś podpowiedzieć itd? Oczywiście odpłatnie. Z tego co wiem to ojciec nie zamierza planować głowicy ani nic. Jak ostatnio u niego byłem to ciągnik był rozjechany, cylindry tłoki i wszystko zdjęte ale cały słupek silnika z wałem korbowym i zębatkami jeszcze był w całości. Ja mu mówiłem że Ja bym nie ruszał tego wału, tylko wymienił cylindry, tłoki pierścienie ( bo to o to głównie chodziło bo były zapieczone pierścienie na jednym tłoku). 
      Jak dzwoniłem do lokalnego sklepu rolniczego to powiedzieli mi za "oryginalny" wał 1650zł  

      Będę wdzięczny za każde sugestie, porady, informacje. 
      Pozdrawiam,
    • Przez Docent223
      po uruchomieniu silnika chcem uruchomić pompę hydrauliczna i idzie to z oporem jest zgrzyt. co może być przyczyną może ktoś tak miał ? co może byc problemem podczas włączania ?
    • Przez Majster333
      Witam , potrzebuje opinii kogos kto mial moze podobny problem ze swoim Wladziem , lub moze cos podpowiedziec . Wiec tak ciagnik odpala bez problemu , wtryski przeszly juz przeglad (wczesniej ciagnik kopcil na czarno , ktos ustawil zle cisnienie ,za male teraz jest juz duza poprawa . Ale niestety ciagnik chodzi niby normalnie tylko jakby to powiedziec co jakis czas na normalnych obrotach silnika ma takie chwilowe pykniecie ( chodzi rowno i niewiadomo z czego ma takie dziwne odbicie jakby mocniejsze i znowu chodzi rowno) , druga rzecz to troche slabo sie zbiera na obroty poprostu "mulowato" ale wchodzi na wysokie obroty , pompa wdl mnie raczej odpada , wiec sie teraz zastanawiam od czego zaczac tzn. od przestawienia zaplonu , sciagac glowice czy moze laski popychaczy sa skrzywione lub jednak cos z pompa nie tak . Dodam tylko ze filtry paliwowe czyste tak samo jak filtr powietrza , w silniku nie slychac zadnego stukania ani nic podobnego , luzy na zaworach wyregulowane  . Pozdrawiam

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v