Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Zakładał ktoś z was turobo do mtz-a?

Jak bym założył to silnik by wytrzymał?

Tu jest link turbiny do mtz:http://www.allegro.pl/item880807184_turbo_turbina_sprezarka_mtz_belarus_tkr7.html

Z góry dziękuję za odpowiedzi :rolleyes:

Opublikowano

Ja tez bym załozył ale podobno trzeba zmieniac tłoki i pierscienie bo te nie sa przystosowane do turbo i lipa a w silniku niechce mi sie grzebac.Mocy przybedzie ok 10-15koni

Opublikowano

Witam koledzy ja mam turbinke w moim MTZ82 i nic nie wymieniałem w silniku i narazie trzyma zrobiłem juz ok1800 mth. Moim zdaniem turbo tkr 7 nie nadaje sie bo jest za duza ja taką mam lepsza była by juz tkr6 a jeszcze lepsza byla by od URSUSA lub ZETORA 4 cylindrowego

Opublikowano

Z tego co ja wiem to silnik z turbem jest ciut inny .Tłok musi być studzony olejem od spodu tz.olej jest pompowany przez korbowód z wału.BEZ STUDZENIA MOŻE WYPALIĆ TŁOKA.To ca ja wiem na ten temat.. .

 

Z tego co ja wiem to silnik z turbem jest ciut inny .Tłok musi być studzony olejem od spodu tz.olej jest pompowany przez korbowód z wału.BEZ STUDZENIA MOŻE WYPALIĆ TŁOKA.To ca ja wiem na ten temat.. .

Opublikowano
  W dniu 24.01.2010 o 10:17, Jurekmtz napisał(a):

Z tego co ja wiem to silnik z turbem jest ciut inny .Tłok musi być studzony olejem od spodu tz.olej jest pompowany przez korbowód z wału.BEZ STUDZENIA MOŻE WYPALIĆ TŁOKA.To ca ja wiem na ten temat.. .

 

Z tego co ja wiem to silnik z turbem jest ciut inny .Tłok musi być studzony olejem od spodu tz.olej jest pompowany przez korbowód z wału.BEZ STUDZENIA MOŻE WYPALIĆ TŁOKA.To ca ja wiem na ten temat.. .

 

  W dniu 24.01.2010 o 10:17, Jurekmtz napisał(a):

Z tego co ja wiem to silnik z turbem jest ciut inny .Tłok musi być studzony olejem od spodu tz.olej jest pompowany przez korbowód z wału.BEZ STUDZENIA MOŻE WYPALIĆ TŁOKA.To ca ja wiem na ten temat.. .

 

Z tego co ja wiem to silnik z turbem jest ciut inny .Tłok musi być studzony olejem od spodu tz.olej jest pompowany przez korbowód z wału.BEZ STUDZENIA MOŻE WYPALIĆ TŁOKA.To ca ja wiem na ten temat.. .

Wiem ze w MTZ 82 a MTZ 82TS z roku 1996 nie ma żadnej różnicy w silniku jest troche inne pompa wtryskowa bo ma korektor i sa inne wtryskiwacze w pózniejszych rocznikach wprowadzili zmiany .W silnikach SW400 z turbo są take zmiany inna głowica dodatkowy kanał wodny i jest smarowany stworzen w tłokach poprzez kanał w korbowodzie.

Opublikowano

Wystarczy popatrzeć na programy TV, co to po kosztownych modyfikacjach w autach miało być dużo koni a na hamowni wyszło rozczarowanie.

W moim 820 odczułem przypływ mocy gdy dołożyłem mu na przód 450kg balastu i wymieniłem siłownik z C100na C110 to pozwoliło spokojnie ciągać 4x40w obrocie.

Opublikowano

Ja mam 500kg wysuniete 40cm 300 litrow wody w kołach i siłownik C125 i oczywiscie turbo,ciągnie 45x4 obracany o masie 1440kg i agregat uprawowo siewny z siewnikiem 3m o masie1800kg +300zasypu

Opublikowano

Moim zdaniem turbo w silnikach daje dosyć sporo ,aczkolwiek czy 10 czy 15 km. to jest mi trudno powiedzieć.Mam dukata 2,5 l z turbiną i wiem na co stać ,jest czym depnąć.W traktorach jest to samo.im większa moc tym szybciej skończymy swoje ha.W latach 70 ursus c 330 był luksus ,mając 10 ha trzeba było pracować praw3ie na okrągło .Obecnie nawet mając mtz.i 10ha.to mamy czas prawie na wszystko.Podejrzewam że uprawić 1ha.c330 a mtz to paliwa nie będzie chyba dużej różnicy.

 

Proszę o opinię waszą pozdrawiam.

Opublikowano

Zapodaj fotki tego 82+turbo,jestem pod sporym wrażeniem tego co wyczyniłeś z tego MTZ-a.I nie zapomnij cyknąć tego siłownika,bo i na pewno masz zmienione ramiona tylnego tuz-a. Czekam na fotki.

Pozdrawiam.

Opublikowano

musisz miec

-kolektor wydechowy,kolanko do tłumnika,tłumnik,2 kalanka do kolektora sącego,kolektor sący moze byc stary wystarczy go obrucic,rurka do oleju zasilania,rurka do powrotu oleju ,w miejsce korka za filtrem oleju trzeba przykrecic taka pokrywke do powrotu oleju ,a jaka masz podstawe filtra ma wyjscie na przykrecenie rurki do smarowania turbiny jak nie to musisz nawiercic dziure i ok chyba to wszystko jak mi sie cos jeszcze przypomni to napisze a jaką turbinr chcesz załozyc.

Opublikowano

w tamtym roku liczyliśmy to wychodziło koło 2 tyś.W sklepie mówili że jeden założył turbo na próbę do ciągnika i jak byłby zadowolony to miał założyć jeszcze do dwóch i po założeniu jednego więcej się nie pojawił. Czyli doszedł do wniosku że nie warto

 

kuzyn ma MTZ82TS i przerobił na 105 to mówi że niewiele słabszy od 1224 bo też ma

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Bob27
      Witam,
      Mam MTZ82 z 1995 r. z dołożonym przednim podnośnikiem i mam z nim następujący problem: Przy podnoszeniu delikatny ruch dźwigni w górę powoduje opadanie podnośnika (w przypadku zarówno pierwszej jak i drugiej sekcji jeśli jest obciążona), dopiero jak pchnę dźwignię dalej podnośnik idzie do góry ale przy obciążeniu powoduje to szarpnięcie. Bardzo to jest niekomfortowe, zwłaszcza jak wymagana jest precyzja. 
    • Przez ghastrider90
      Witam Panowie przejrzałem forum i pokrewne fora opisujące sposób smarowania sprezarki HS11 oraz możliwości tej sprężarki. Posiadam takową w domu w dobrym stanie i chciałbym ją zamontować do Jumza korzystając z napędu a) alternatora, b) pompy wody z szajbą na 2 paski. 
      Pytanie moje brzmi:
      1) jak podłączyć sprężarkę by miała smarowanie olejem silnika? Tzn gdzie się wpiąć jeżeli chodzi o dostarczenie tego smarowania patrząc na silnik ciagnika? 
      2) gdzie umiejscowić powrót oleju że sprezarki ? Gdzie był by w tym wypadku odpływ ? 
      3) w którym miejscu umiejscowić sprężarkę by było najlepiej/najwygodniej? 
      Poniżej wstswiam zdjęcia obu stron silnika oraz posiadanej pdzezemnie sprężarki. Za udzieloną pomoc dziękuję.




    • Przez Benzynek
      Zastanawiam się nad wymianą zbiorników paliwa z metalowych na plastikowe jak myślicie dobry pomysł?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Benzynek
      Mam kilka pytań. Wymieniałem pompę wtryskową, nie chciało wejść więc zacząłem dokręcać śrubami ciężko szło w pewnym momencie usłyszałem pstryknięcie i kołnierz pompy wtryskowej pękł. Zastanawiam się czy po wymianie kołnierza trzeba pompę ustawiać od nowa czy nie trzeba tego robić?


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v