Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy w mtz-cie można sychronizować przedni napęd bo ostatnio zauważyłem że przud zawolno idzie względel tylnich kół. Czy u każdego z wasz rwie ziemie kiedy się cofa na zablokowanym napędzie i skręconych kołach?

Opublikowano

Koledzy nie wiem czy czytaliście instrukcje obsługi ale ja mam Pronar MTZ 82A od 8 lat i w instrukcji wyraźnie pisze że jest to jedynie wspomagacz a nie konkretna blokada 4X4 .

Opublikowano

Zgadza się synchronizacja jest coś nie tak. Przednie lub tylnie koła kręcą się szybciej lub wolniej. Ja szczególnie czuje przy szybszej jeździe, aż ciągnik się trzęsie. Gdy reduktor jest na I więcej się trzęsie, gdy na II to mniej, albo odwrotnie, ale tego to już nie pamiętam.

Opublikowano

Mi się wydaje że te przednie napędy to tylko powinno być chwilowo tj. jak faktycznie potrzebne, a nie jezidzić na polu od początku do końca. Chyba w każdym pojeżdzie 4/4 pisze że z przednim napędem nie wolno jechać po utwardzonym ,

Opublikowano

To chyba masz złe, aczkolwiek nie jestem pewien. Z tego co czytałem to do 11.2x20 należy założyć 15.5x38, a do 16.9x38 chyba 13.6x20. Pewien nie jestem reki nie dam sobie obciąć.

Opublikowano

To już jesteśmy w domu i wiemy czego się nie zgrywa przód z tyłem :unsure:

 

Reasumując, musisz wymienić przednie opony na szersze na 13.6R20 lub na jeszcze szczersze tylko że nisko profilowe 360/70R20. Lub po prostu zmienić tylne opony na 15.5R38.

 

Ja jak w pracuję w polu z pługiem czy agregatem czy też nawet w transporcie po polu to zawsze mam włączony przedni napęd ;)

Opublikowano

Jeśli masz jakieś opony do wymiany to je wymień na odpowiednie, bo może się to nie opłacać jak ci padnie skrzynia czy napęd, bo coś się pozrywa. Twój cyrk twoje małpy, ale na dłuższą metę to chyba nie zda egzaminu. Sam mam na mtz 52 jedną 15.5x38 tylko że jest zdarta a druga 13.6x38 I też czuję mały dyskomfort i planuje zmianę tyłu na orginał do przodu 8.25x20. Na jego 60 czy 65 koni wystarcza, a wiadomo iż nikt nie chce walić nie potrzebnie pieniędzy w ciągnik i jego naprawy po to by tyle opony były ciut szersze. Już chyba lepiej dobrze mu dociążyć przód i będzie podobny uciąg. To tylko moje skromne zdanie i nie katujcie mnie za to jeśli coś źle napisałem. Miłej niedzieli.

Opublikowano

Z przodu mam założone nowe opony więc ich napewno niebede zmieniał za duży koszt. miałem nadzieje że można znienić jakieś zembatki żeby to szynchronizować ale jak nie to nie. Te problemy są od nowości czyli od 87r jak do tej pory wytrzymał to może będzie dalej trzymał. Ale dzięki za pomoc.

Opublikowano

most spokojnie wytrzyma w nowych jakie kapcie a most ten sam

 

Co do opon przy 16,9-38 powinny być raczej 12,4-20 na felgę spokojnie wchodzi (widziałem takie w mtz i zdaje się nie było problemów)

 

jacek456 jak od nowości Możesz mieć takie problemy mam ten sam rocznik i z tyłu są 15,5R38 jeszcze oryginały :D:) (tylko jedna z przodu juz nie wytrzymała presji :) )

Opublikowano

A ja wyczesałe z neta jakieś zestawienie i rzekomo do 16,9x38 powinny być 13,6x20. Też wydaje mi się to dziwne, bo to duży skok większy niż na tyle, ale jeśli rosyjscy "profesurowie" tak wyliczyli.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v