Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Od niedawna posiadam Zetora 8011. nie wiem gdzie jest przy nim sprzęgło do wałka. nie posiada on dwustopniowego sprzęgła a przy włączaniu WOM-u coś lekko zgrzyta...

Liczę na pomoc i z góry dziękuję :blink:

Opublikowano

@ majkelcio o jakie sprzęgło ci chodzi???????????????

przy kierownicy masz wajche którą włącza sie wom

pod siedzeniem jest wajcha <koło hamulca ręcznego> którą włączasz wałek i ją jak przestawiasz to zgrzyta ???????? czy tak?? a na jakich obrotach to przestawiasz???

tam sie robi zależny i niezależny

Opublikowano

zetor 8011 a ursus powyżej c 385 to jedno i to samo,kolega ma u 902 to WOM załącza dźwignią przy kierownicą bez żadnego sprzęgła ,miał podobne problemy ale to była wina pompki hydraulicznej [womu]

Opublikowano

majkelcio po prostu wysiadła ci mikropąpka jeżeli masz sprawny wzmacnicz momentu czyli półbiegi i załanczanie wałka i przedni napęd ale ty go nie posiadasz... u mnie w 12145 jest tak samo bo jak kupiłem ciągnik to wzmacniacz momentu miałem zaspawany i musisz zejść na bardo niskie obroty silnika żeby z delikatnym zgrzytem załączyć wałek i musisz to zrobić szybko :blink:

Opublikowano

Od niedawna posiadam Zetora 8011. nie wiem gdzie jest przy nim sprzęgło do wałka. nie posiada on dwustopniowego sprzęgła a przy włączaniu WOM-u coś lekko zgrzyta...

Liczę na pomoc i z góry dziękuję :blink:

sprzęgło od wałka jest z tyłu ciągnika i jest ono sterowane hydraulicznie dźwignią przy kierownicy.

A zgrzyta bo ten typ tak ma :huh:

Opublikowano

sprzęgło od wałka jest z tyłu ciągnika i jest ono sterowane hydraulicznie dźwignią przy kierownicy.

A zgrzyta bo ten typ tak ma :blink:

Nie wiem dokładnie ale wydaje mi się że przy kierownicy są obroty wałka. ale nie będę się sprzeczać, w końcu mam od niedawana ten ciągnik....:huh:

Opublikowano

obroty wałka to sobie ustawiasz tym ile mu dasz w po konikach lub z lewej strony pod kabina jest takie denko które sie odkręca i zmienia obroty z 540obr na 1000obr lub z 1000obr na 540obr\min

 

slawek3220 twój kolega załącza przy kierownicy bo ma cały czas włączony pod siedzeniem ale jeśli sie go nie używa instrukcja mówi ze trzeba wyłączać

a zgrzytać ma zapytaj się mechaników o to najlepiej

Opublikowano

U mnie to jest tak w 914 że musze go zgasić i wtedy właczyć przekaźnik tą gałką pod siedzeniem i potem już operje tym przy kierownicy ale tak to jak jest zapalony to to pod siedzeniem nie chce sia właczyć;/ tylko zgrzyt i nic wiecej;/

Opublikowano

Niestety zgrzytanie to normalne wałek jest załanczany bezpośrednio tryb w tryb bez synchronizatora i zgrzyta.Trzeba tak jak kolega wyżej przy gaszeniu silnika, gdy już prawie gaśnie załączyć wałek i potem sterować dźwignią przy kierownicy.

Opublikowano

nie wiem czy nie będę zbanowany ale zapytam czy na wolnych obrotach słychać u was łożysko oporowe?? Bo u mnie tak i nie wiem czy to jakiś poważny problem...

Opublikowano

u mnie w 8111 nic nie słychać i to samo jest w 12145 którego nie włączałem już od 5 lat bo ma ustawione 1000obr których nie używam :D

a zgrzytać będzie ja włączam na wolnych obrotach 300-500 i go nie gasze

Opublikowano

Skoro temat o WOMie w zetorach to może mi ktoś dokładnie opisać jak zmienia się prędkość obrotową wałka z 540 na 1000, bo do kosiarki by się przydało 1000 obrotów a nie wiem dokładnie jak. Coś słyszałem o zmianie wałka tego pod kabiną, a raczej obrocie jego w drugą stronę, ale nie wiem czy to prawda. Może wypowie się ktoś kto zmieniał prędkość. :)

Opublikowano

Tak z prawej strony jest dekielek (fasolka) przykręcony na 2 śróbki M8 (13 klucz) za nim siedzi wałek jak go zamienisz z tylnym wałkiem otrzymasz 1000 obr/min, lub jeżeli go nie ma to masz 540 obr/min wsadź tam pręt coś koło fi 30 tak aby przesunąć dźwignię tym prętem i już będziesz miał 1000 obr/min.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ursusikc330m
      Witam,mam pytanie czy da rade założyć na tył do Zetora 8045 przednie koła od bizona,chodzi mi o to czy pasuje rozstaw szpilek?
    • Przez BARTOLA
      Witam niedawno nabyłem zetora 8145 i mam pytanie odnośnie hałasów z tyłu kabiny czy to jest normalne że na najwyższym biegu tylny most zaczyna wydawać jakieś hasłasy ? , hałas jest wręcz identyczny jak tylnego mostu w c360 ,      Czy w tym modelu zawsze słychać tylny most czy powinno być cicho?  , zlokalizowałem ze najwiecej hałasu przedostaje się przez dźwignie sterowania podnośnikiem , 
      dodam jeszcze ze dźwięk jest najbardziej słyszalny na prostej gdy zjeżdżam z górki to cichnie 
    • Przez adamuss666
      Kupię konsole nowy typ do zetora 8045
    • Przez tymtus
      Witam. Mam problem, z zetorkiem, wom 6 tarczkowy, tarczki i przekładki nowe. Dzisiaj podczas prasowania wom się uślizgnął, prasa się zatrzymała, dodałem gazu, prasa ruszyła, ale wom nie chce się rozłączyć, rodzielacz podaje olej prawidłowo, raz płynie jednym przewodem, raz drugim. Co się mogło stać? 
    • Przez backspace
      Witam.
      Czy przy wyjęciu wałka ataku tylnego mostu w zetorze 12145 konieczny będzie demontaż zwolnic?
      Z góry dziękuję, pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v