Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No super .... gratulacje ;[ Zastanawia mnie tylko jedno..... co będzie jak padną wielokliny na wałkach sprzęgłowych...... jak na razie widzę że są zachowane prawie w idealnym stanie , nie ma porównania do tych z C - 330 ........... kiedyś to stosowano materiał ........... ;[

Opublikowano

Do tej stali i innych metali to masz pełną rację. Widziałem w M-kach nowe obudowy zwolnic, ponieważ stare były pokiereszowane przez te nieszczęsne łożyska. 5 miesięcy ciężkiej roboty w lesie i pękła na pół. A stara ponad 20 lat. Jest wiele takich innych przykładów... Ale robią tak, żeby się interes kręcił bo jakby wszystko tak było dobrze to by nie było obrotów i tutaj koło się zamyka.

Opublikowano

Las to las ........... eksploatacja ciągnika w takich warunkach to gorzej jak poligon ...... ;[ Tam niestety padają rzeczy nowe po jednym dniu jak i 40 letnie po godzinie ...... ;[ :)

Opublikowano

Tak Panowie jak czytam Wasze wypowiedzi podnosi mnie to naprawdę bardzo na duchu- za mile wypowiedzi ;[ Niema co sie oszukiwać materiał na kola zebate to stal..jakich mało ..dodam jeszcze koszt byl mniejszy bo doszły koszt wysyłki. Zakład w Chełmnie to nie tylko jakość ale i podejscie do zwykłych ludzi nie typu bizmesmen... dzieki p.Henrykowi Kłośińskiemu ciągnik zyskał nowe płuca -bo silnik jest jak serce... . Zasugeruje p.Henrykowi ze jest jednak potrzeba czesci-tarcze ,wałki może w niewielkiej serii ale aby mozna było kupić!!! nawet 2 razy drozej ale sie kupi...

Opublikowano

mialem pare dni zepsuty komputer,wiec przemyslalem ta sprawe i elektrotech ty to masz leb.teraz jest moda na retro-samochody wiec i retro -traktory mozna bedzie korzystnie sprzedac,jak widze pieknie go remontujesz ,jak bedzie gotowy to na allegro i za ciezkie pieniadze pojdzie na zoltych tablicach moze na jakas agroturystyke do wozenia gosci.po 25 latach w pegierze i robocie u ciebie emerytura mu sie nalezy ;[

Opublikowano

kolego @ elektrotech miał bym prośbę;

Czy Mógł byś zrobić kilka fot dolnego zaczepu. Chodzi mi jak to jest zrobione :)

Podziw za zapał :P:(

 

P.S

A te wzmocnienia co pisał kolega @ kielbasa ma mój ciągniczek :):(

Opublikowano (edytowane)

Witam. Mam taki problem ze sprzęgłem że jak wcisnełem traktor dostaje jakiegoś obciążenia i coś szoruje tak jest od kilku miesięcy ale ostanio gdy przyjechałem zgasł i ciężko kręcił ale kilka obortów i normalnie jak odpalił wcisnełem sprzęgło i się zadusił. co to może byc??

Edytowane przez Tomek2213
Gość dominik55
Opublikowano

Witam! :) Chce zrobić sobie sprzęgło w swojej 28, ponieważ mam niski pedał i zeby ciągnik zatrzymał się to trzeba wgnieść do samej podłogi, odczuwam też że nie ma 2 stopnia w sprzęgle. jaka może być to przyczyna czy jest to wina tarcz? ile muszą one mieć mm aby były dobre? czy też sprężyn i dźwigienek dociskowych? i czy da się zmienić te sprężyny, dźwigienki dociskowe itp. bez rozpoławiania ciągnika? pozdrawiam i dzięki za pomoc :)

Opublikowano

Rozpoławianie to ostateczność. Najpierw (jeśli tego wcześniej nie robiłeś) wyreguluj sprzęgło. Jeśli nie bardzo wiesz jak się to robi, to albo jeśli posiadasz instrukcję do 28 lub 30tki to masz tam opisane jak to zrobić (str. 58 w instrukcji z C330), albo daj znać, mogę Ci wysłać odpowiedni materiał w wersji elektronicznej. Miałem podobnie jak i Ty ze sprzęgłem w 28 ale wystarczyła regulacja luzów i wszystko teraz chodzi jak ma.

Jeśli to nie pomoże to dopiero wtedy rozpoławiaj, ale dopiero wtedy. Bo po co rozkopywać traktor jak można odkręcić pokrywkę z prawej strony i pomachać trochę kluczem i śrubokrętem. Poza tym z wymianą tarcz w 28 jest troche roboty bo tarcze z 30tki owszem wielkością pasują, ale frezy są już inne i trzeba wymieniać wałek sprzęgła.

Opublikowano

Ile muszą mieć mm? - nie wiem ale mi się wydaje że częćci typu tarcze sprzęgła, łapy czy sprężyny to powinny pasować te od c 330 tylko jak będziesz kupował to bierz z rol-mar'a bo u mnie było sprzęgło robione już kilka lat temu i braliśmy z rol-mara i jest chodzi ładnie wszystko( choć to też zależy jak kto to sprzęgło zrobi;) a znam kilka przypadków, gdzie kupowane były tańsze części, zamienniki i różnie to bywało, choć i zamiennik może czasami się udać ale lepiej kupić drożej, zrobić raz a dobrze, a nie grzebać non stop w ciągniku i się denerwować;) No a co do naprawy to bez rozpołowienia to jedynie możesz sobie sprzęło poregulować ;)

Opublikowano

A po co instrukcja do takiego wiechcia, śrubami 17mm ustawia się pierwszy stopień (jazdę), a drugi stopień(wałek) śrubami 13mm, regulacja polega na wkręcaniu równo po kolei śrub do prawidłowego działania, ważne aby były równo ustawione.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez szymi198710
      Witam, mam problem z same Explorer 80 pierwszej serii. Dziś kosiłem rotacyjna i otworzyła się z zatrzasku po czym przekaźnik się przyblokował... Wtedy przestała działać hydraulika. Podnośnik wspomaganie wyjście na tura... W ogóle nie słychać by pompa chodziła... Wie ktoś co.moglo się stać? Ciągnik rocznik 1986.
    • Przez ferdek2620
      Cześć 
      Miał ktoś problem z żółwiem zającem w Fergusonie 2620?
    • Przez felmag
      Witam.Jaki olej i ile do sprzęgła VTK-290 TD?




    • Przez lllllkl
      Witam właśnie robię remont sprzęgła i wymieniłem już dwa simeringi od strony pokrywy wału silnika i od strony skrzyni interesuje mnie wymiana uszczelniacza pomiędzy wałka sprzegła a wałka wom jak go się wymienia ? Wymienia się go bez ich zdejmowania czy trzeba zdjąć te wałki żeby wymienić ten simering mały. Noi jeszcze jedna sprawa mam luz na tym wałki i co muszę zrobić żeby go wyjąć wystarczy odkręcić tylko te 3 śrubki czy muszę coś rozpinać w skrzyni bardzo proszę o pomoc

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v