Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy a wiec spraw ma sie tak mam rozdzielacza dwu sekcyjny od bizona. Chciałem w 385 rozbudować hydraulikę bo czesto brakuje mi wyjść.(mam tylko dwa czyli jedną parę). I pomyślałem sobie żeby nie zajmować tych co już są poprowadzić odrazu od pompy zasilanie rozdzielacza olejem. Wstawił bym trujnik i do rozdzielacza. Tylko mam problem jak załatwić odpływ gdzi by można podpiąć się zeby z rozdzielacza ten olej miał gdzie uciekać. Kiedys gdzieś czytałem o tych rozdzielaczach RBS czy coś takiego. Gdzie się wpina właśnie te rozdzielacze. Może w moim przypadku nie muszę od razu od pompy tylko pod któryś przewód przy podnośniku?? Myśle że gdybym założył odrazu od pompy w tedy szybciej by mi wszysto działało. Najbardziej wkurza mnie prasowanie bo mam 2 wyjśćia a tam są potzrebne trzy i jak zjeżdżam z pola musze przekładać zeby podnieść prasę. Wiem że odrazu od pompy jak by szedł trzeba by jakiś filter i zawór zamontować

Opublikowano

w zetorach 8011 nad zaczepem do śruby centralnej jest taka wielka śruba wkręcona w obudowe. w moim akurat jest taka dziwna złączka niewiem nawet do czego ona miała być. Chyba można tam sie podłączyć kiedys nawet widziałem jak przez ten otwór jakiś facet oleju dolewał.

Opublikowano

jesli ten rozdzielacz jest z zaworem bezpieczeństwa to olej do miego podłacz bezposrednio spod filtrów o powrot dopasuj tam gdzie ci bedzie najprosciej i aby olej powracał do skrzyni

Opublikowano

Powrót możesz podłączyć właśnie do tej śruby z tyłu w obudowie podnośnika. Ciekaw jestem czy jest tam śruba zaślepiająca czy są tam podłączone jakieś przewody.

Jak nic niema to wkręcić tam króciec redukcyjny i będzie zlew. Zobacz jak to jest zrobione w nowszych ursusach pod ten korek są podłączone przewody od siłowników wspomagających – zlew oleju, dodatkowe gniazdo do maszyn z zabezpieczeniami hydraulicznymi – zlew oleju.

 

Kolego a gdzie planujesz podłączyć zasilanie tego rozdzielacza nie biorąc pod uwagę już istniejących szybkozłączy. Aby nie tracić ich funkcjonalności.

Opublikowano

No właśnie myslałem żeby od razu z pompy dać trójnik do rozdzielacza i wstawić filter. Tylko pojawia się kolejne pytanie jak wstawie odrazu z pompy to czy bedzie mi działał podnośnik ??? Czy olej nie będzie mi krązył po obwodzie pompa rozdzielacz skrzynia pompa?? czy bedzie wszystko ok >?? rozdzielacz jest z zaworem bezpieczeństwa czyli myśle że powinno być dobrze jeśli włożę trójnik.

 

Jest jeszce jedno wyjście jeśli bedzie się własnie działo coś takiego że krązy mi właśnie tak jak napisałem czyli olej będzie szedł tam gdzie ma lżej zamątować zaworek na przewodzie który zasilał by rozdzielacz. W tedy gdyby taka sytuacja zaistniała że krąży nie mógł bym pracować podnośnikiem i rozdzielaczem na raz. Mi chodzi najbardziej o prasę. Nie mam takich użądzen maszyn gdzie musi działać podnośnik i hydraulika zewn razem zazwyczaj są to jakieś ciagane rzeczy gdzie potrzeba kilu wyjść

Opublikowano

ja w ursusie 912 mam 2 pary wyjsc i tam z tylu obudowy podnosnika jest powrot swobodny od jednej pary no i powrot od silownika wspomagajacego a Ty jak bys chcial tam tez zrobic powrot to bys musial kupic taki trojnik zeby podlaczyc pwrot od tej pary i od silownika.

Opublikowano

Kolego arassso wydaje się, że jak podłączysz w ten sposób jak napisałeś olej popłynie lżejszą – nieobciążoną drogą, czyli albo przez rozdzielacz ciągnika albo przez rozdzielacz dodatkowy i tym sposobem nie będzie to działać chyba że wstawisz trójdrożny zawór tak jak to było w MF 255 ręcznie przestawiany ale chyba nie oto chodzi.

Kiedyś na forum pisałem, że można by połączyć taki układ w szereg, czyli pompa-dodatkowy rozdzielacz-główny rozdzielacz ciągnika. Jednak ktoś mnie skrytykował, że tym sposobem można doprowadzić do awarii dodatkowego rozdzielacza – pęknie w nim obudowa. Gdyby nie groźba awarii ten sposób był by dobry ze względu, że twój rozdzielacz jest kompletny od bizona, czyli ma zawór bezpieczeństwa – chyba, że niema?? Z tym pęknięciem obudowy chodziło komuś o to, że gdy w głównym rozdzielaczu cieśninie wzrośnie maxymalnie wtedy ten wpięty pęknie. O ile pamiętam w bizonie rozdzielacze są połączone w szereg.

Ciekawe co inni myślą o takim połączeniu?

Ciekawe jak to jest zrobione oryginalnie? w ciągniku z dodatkowym RBS.

Opublikowano

Podłącz sobie pod wyjścia te co masz wężami pod szybkozłącza pod rozdzielacz i zblokuj dźwignie od hydrauliki zewnętrznej w pozycji pracy.

Do rozdzielacza dajesz węże z szybkozłączami ( najlepiej jak sobie gdzieś zamocujesz żeby węże się nie plątały)

Ja tak mam podpiętego TURa i rozdzielacz 3 sekcyjny w 360 bo potrzebowałem 2 pary wyjść.

jak założysz rozdzielacz 2 sekcyjny to masz 4 wyjścia hydrauliki - powinno Ci wystarczyć, zabezpieczony cały układ przed zbyt wysokim ciśnieniem hydraulicznym w rozdzielaczu ciągnika..

nie ma co więcej kombinować

pozdrawiam

Opublikowano

Fabryka to jednak inaczej rozwiązała a podłączanie do szybkozłączy ciągnika to ograniczanie funkcjonalności hydrauliki.

Nasuwa się jedno pytanie jak w takim układzie obsługiwać siłowniki jednostronnego działania np. przyczepa wywrotka?

Opublikowano

Nie radzę podpinać rbsa szeregowo czyki: pompa ->rbs->podnośnik.Przerabiałem ten temat w 1224 w takim przypadku rbs nie ma swobodnego powrotu i będzie go rozsadzało ,panuje na tym odcinku zbyt duże ciśnienie dla rbsa!Jeśli rozdzielisz zasilanie z pompy na 2 ,czyli puścisz je na rozdzielacz(rbs) oraz na podnośnik to całe ciśnienie jakie da pompa przepłynie przez rbs i przez swobodny powrót znajdzie sie w skrzyni (rbs musi mieć swobodny powrót), w tym wypadku nie będziesz miał ciśnienia na podnośnik i nie będzie on działał.Rozdzielacz dodatkowy jaki wstawiłem u siebie to rozdzielacz 2 sekcyjny z cyklopa i w końcu został podłączony pod jedno z gniazd fabrycznych a powrót został podpięty w tylnej części pokrywy podnośnika tam gdzie jest ten duży korek.Przy tym podłączeniu mogę obsługiwać jednocześnie dwa siłowniki 2 stronnego działania i jeden siłownik jednostronnego działania

Opublikowano

tak jak koledzy mówią nieradze podpinać szereowo bo ci rozsadzi rozdzielacz albo bedzie na okrągło wyciskac oringi z niego! w połączeniu równolegle to bys musiał zastosowac jakiś trujnik (zawór) który by rozdzielał strumień oleju na dwa np 50/50 lub 70/30 ale bez względu na rurznice ciśnień w obu obwodach! a taki trujnik to wydatek około 1000zł :angry: wiem bo sam tak chciałem zrobic w 12stce i sie pytałem o takie zawory i do tego jeszcze by ci podnosnik wolniej chodził ;) więc najprosciej czyba bedziesz miał sie wpiąc pod jedno istniejące już wyjscie albo tak jak ja zamontowac drugą pąpę ale mysle że w twoim przypadku to nieopłacalne ;)

 

pozdro i wesołych swiąt :D

Opublikowano

RBS zasilany jest bezpośrednio z rodzielacza z obwodu zewnętrznego. Nie można używać równocześnie RBSa i obwodu zewnętrznego.

Opublikowano

Witam.

Mam ursusa C385 i chcę zamontować jak najprościej dodatkowy rozdzielacz do sterowania hydrauliką zewnętrzną na kijka dodatkowych wyjść eurozłącz. Ciągnik mój posiadał dwa wyjścia (jest to model 902 z1978 roku). Dodatkowo zamontowałem dwa dodatkowe gniazda ,które za pomocą rurek wspawałem i połączyłem z tymi oryginalnymi i są ogólnie cztery wyjścia. W celu działania niezależnych dodatkowych gniazd potrzebne jest mi dodatkowy rozdzielacz za pomocą którego mógłbym sterować innymi urządzeniami podłączonymi do ciągnika które posiadają np. 4 przewody hydrauliczne i potrzebują każde osobnego sterowania.Jak to wszystko dobrze i prawidłowo zamontować,i co wtedy z rozdzielaczem tym w ciągniku , czy za każdym razem będzie trzeba blokować wajche w odpowiedniej pozycji , żeby używać rozdzielacza dodatkowego. Proszę o dobrą rade i wyjaśnienie mi tego wszystkiego . Dziękuję i pozdrawiam.

Opublikowano

wreszcie ciekawy temat ;d no więc tak są dwa sposoby albo przerabiać cała hydraulikę to znaczy od rodzielacza albo go zostawić i zrobić na błotniku czy gdzie tam uważasz zamontować rozdzielacz ze złączmi i połączyć te wyjścia z ciągnika z tamtym rozdzielaczem wtedy w ciągniku blokujesz wajchy od hydrauliki i operujesz tlyko tamtymi jest jeszze sporo sposobów jak coś to pisz :unsure: postaram się pomóc

 

http://www.allegro.pl/item902169595_rozdzielacz_hydrauliczny_4_sekcyjny_60_litrow.html

 

albo jeszcze wczepić sie do układu hydraulicznego i powstawiać rozgałęziacze lub jak masz od pompy hydraulicznej to bezpośrednio przerobić cały układ ;)

Opublikowano

Widziałem kolego kiedyś na aukcji właśnie jak ursus 1614 miał zamontowany taki 3 sekcyjny rozdzielacz na błotniku tylko nie wiem jak miał go podłączonego ,stary rozdzielacz też był i z tłu miał 6 wyjść na eurozłącza i tak bym właśnie chciał mieć u siebie. Masz może jakiś schemat?

Opublikowano

Witam jeżeli chcesz to mogę poświęcić ci trochę czasu i krok po kroku opisać ci sposób zamontowania rozdzielacza(jest to taki jak w ładowaczu cyklop 2 lub 3 pary wyjść) tak jak jest w orginale a nie jakieś cuda z twojej strony chciałbym zdjęcie "plecaka"z przodu i z góry żeby stwierdzić czy jest to stary czy nowy typ a póżniej możemy działać .

Opublikowano

Ciągniki seri 385 i pochodne każde są przystosowane do dodatkowego rozdielacza należy tylko wykręcić zaślepkę z rozdzielacza głównego (z przodu plecaka stary typ z góry nowy typ)w to miejsce wkręca się specjalny kruciec i już masz wyjście oleju na hydraulikę zewnętrzną podłączasz to do rozdzielacza zewnętrznego sekcji ile chcesz ,wyjście (powrót oleju)podłączasz z tyłu plecaka pod tą śrbę co jest odprowadzany przelew z siłowników pomocniczych i to cała filozofia jeżeli chcesz mogę podać numery katalogowe części lub fotki dla leprzego zrozumienia.

Opublikowano

Merc mógł byś wrzucić fotkę. I jeszcze jedno przez RBS w pozycji neutralnej chyba olej przepływa swobodnie do zlewu. Czy nie obędzie się bez zaworu odcinającego przy rozdzielaczu? w celu korzystania z fabrycznych szybko złącz i podnośnika. bo olej sobie "prostszą" drogę wybierze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Godzio
      witam gdzie się znajduje pompa wspomagająca hydrauliki w ciągniku 1222/1224 poprostu w ciężkiej serii. pulsuje mi podnośnik i niby można ta pompę wyjąć i zaslepic i przestaje pulsować ma ktoś jakieś zdj gdzie to jest? i czy ktoś to robił?
    • Przez Rafał2222
      Dzień dobry. Mam problem z podnoszeniem ramion w traktorze Zetor 5011. Gdy chce podnieść to zero reakcji nic nie reaguję. Na wolnych obrotach jak włącze kiper to obrotu spadają to znaczy że pompa sprawna i trzebaby przyjrzeć się rozdzielaczowi? 
    • Przez ursusikc330m
      Witam mam problem z podnośnikiem w moim Ursusie 1634 problem polega na tym że jak podepne maszynę to podnośnik po podniesieniu opada jak zakręcę ten zawór pod siedzeniem to wtedy trzyma i nie opadnie wie może ktoś co trzeba wymienić uszczelniacze w siłownikach wymieniłem i trochę się polepszyło ale jeszcze nie do końca 
    • Przez mateunia19
      założyłem ten temat kiedyś ale nie mogę go znaleźć więc powtórzę. Ciągnik gdy jest zimny podniesie wszystko idealnie gdy natomiast pochodził z godzinkę przy agregacie czy talerzówce i często używało sie podnośnika następowały problemy, gdyż znacznie wolniej podnosił lub wo gule nie chciał wtedy musiałem zgasić silnik na sekundkę to znowu zaczął podnosić ale bardzo powoli. czym to jest spowodowane? jak to naprawić. Pompka ta co jest w szkrzyni pośredniej jest po regeneracji. Z góry dziękuję za pomoc
    • Przez piotrk1113
      Witam. Mam problem tego typu że przestaje mi działać układ hydrauliczny w c385 wtedy muszę go zgasić i ponownie zapalić i pewną chwile dalej podnosi oraz kipruje co może się dziać dodam    że 2 zawory w plecaku są wymienione i nie pomogło, zachowuje się tak jakby tracił ciśnienie między pompą hydrauliczną a podnośnikiem proszę o pomoc w diagnostyce usterki. Pozdrawiam

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v